Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Walcze od kilku dni z problemem z uruchamianiem. Stalo sie to tak.

Zatrzymalem samochod na ok 30min. Silnik cieply, nie sprawial problemow ani przy jezdzie ani przy rozruchu.

Po 30 min wrocilem do auta - uruchomienie zajelo ok dwa razy dluzej niz normalnie (jakies 6-8 obrotow).

Pojezdzilem chwile po czym znow zatrzymalem samochod na tym razem 10min. Po powrocie do auta samochod cheltalem przez ok 15-20 sekund by go odpalic. Po odpaleniu dzialal normalnie. To samo sie zdazylo przy kolejnych dwoch postojach po 30min.

Po postoju nocnym samochod nie odpalil.

Po dochodzeniach co moze byc przyczyna diagnoza padla na pompe podprogowa paliwa. Kupilem pompe i filtr. Pompa Piersburg, filtr Bosch.

Kolega przyjechal jeszcze z kompem by potwierdzic podejrzenia - nakompie pokazalo blad 4B90 - niskie cisnienie na szynie przy rozruchu (lub cos takiego). Wykres cisnienia pokazywal na zaplonie ok 2.1bar - powinno byc wg roznych zrodel ok 4bar.

To by potwierdzalo pompke. Pompak z filtrem zostala wymieniona. Problem niestety nie zniknal.

Ten sam blad byl pokazywany przez komp i to samo niskie cisnienie.

Powrocilem do domu i wrzucilem blad na googla - znlazlem ze czasem przyczyna jest przekaznik za schowkiem i trzeba go wyczyscic.

po wyczyszczeniu przekaznika (a w sumie wszytkich) i podladowaniu aku samochod odpalil. Tego samego wieczora jezdzilem, gasilem i odpalalem silnik kilkukrotnie. W sumie dzialal/odpalal lepiej niz poprzednio. Po powrocie na parking zostawilem samochod, pokrecilem sie po czym odpalilem - odpalil normalnie jak przed problemmai tzn nie tak zwawo jak by sie oczekiwalo od silnika nowej generacji ale palil.

To samo bylo rano, palil jak raz ostatni i nie sprawial problemow. Samochod po odpaleniu nie sprawial zadnych problemow.

Po poludniu samochod niestety znow zastreajkowal i uruchomil sie po cheltaniu kilkunastosekundowym.

Kupilem przekaznik nowy w serwisie i go wymienilem. Problem jednak pozostal.

 

Przegladalem wiele stron. Generalnie jako przyczyna glowna problemow z paleniew i powyzszego bledu jest pompak i jej przekaznik.

Z kolega zastanawialismy sie jeszcze nad czujnikiem cisnienia na szynie CR. jest na wierzchu ale nie wim czy da sie go wykrecic bez zdejmowania szyny - moze ktos probowal??

Znalazlem jeszcze ze problemem moze byc czujnik polozenia walka rozrzadu choc ten nie powinien powodowac powyzszego bledu.

Pompka w zbiorniku dziala - tzn drga przy przekreceniu kluczyka. Sprobuje ja wyjac na dniach by sie upewnic ze dziala i ze pompuje.

 

Czy macie jeszcze jakies inne sugestje?? Wtryski czy zajechany silnik raczej malo prawdopodobne.

Moze mial ktos taki przypadek i udao sie mu naprawic?? Wizja wysokich kosztow mnie zaczyna przerazac.

Pomozcie bo sie juz sasiedzi smieja i powoli przychodzi mi ochota na zmiane auta na japonczyka...

Opublikowano
Zapytam z ciekawości, gdzie i jakie paliwo tankujesz?
Będziesz Mógł Więcej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednak sprawdził bym wtryski bo w tych modelach to czesta usterka.
Opublikowano
pompka w zbiorniku tylko ciagnie z drugiej komory ... masz kumpla z kompem to luknij jakie jest cisnienie na CR jak zapalisz i juz bedziesz mial kolejny klocek ukladanki
Opublikowano

Paliwko tankuje tylko na BP i zawsze ON Ultimate

NIe sadze by byl to problem paliwa. Po odpaleniu zbiera sie normalnie.

 

Podpiecie pod kopma na zaplonie pokazalo tylko ww blad. Niestety nie udalo nm sie odpalic auta.

 

Wtryski i czujnik nie sa sprawdzone. Oddalem autko do goscia i ma diagnozowac. A czy mu sie uda to juz inna sprawa.

Dam znaka co i jak jutro moze.

 

A tak jeszcze zapytam - wtryski mozna naprawic czy wymiana na nowe niezbedna??

Opublikowano

Wygląda to na wtryskiwacze (prawdopodobnie leją) , zrób próbe szczelności ( to parę minut)

Common Rail potrzebuje ponad 200 bar żeby zapalił , jak wtryski leją dłużej kręcisz żeby otrzymac to min ciśnienie do startu.

Podobną usterkę może dawac regulator ciśnienia w pompie , ale to jest rzadziej spotykane

Opublikowano

Dzis odebralem auto

Wtrysk 2 i 4 zostaly wymienione. Pali lepiej niz jak kupilem.

Wydaje sie tez ze mniej kopci przy przyspieszaniu.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
mam podobny problem. samochod czasami nie odpala kiedy jest ciepły w wiekszosci i ostatnio kiedy był w pełni ciepły i trochę ostygł, ale wskazówka jest co najmniej na jedna trzecią skali. to sie dzieje czasami, niezaleznie od pogody, mokro vs. sucho, zimno vs. goraco. za nim ten problem sie rozpoczol samochod biegal perfekt. komputer wyswietlil bląd połozenia walku rozrzadu. przeczescilismy sensor bo byly na nim opilki metalu, ale dalej to samo. nawet wlasnie gorzej bo teraz zdarzylo mi sie niezaskoczyc na troche ostygnietym silnku. pompy dzialaja. wtryskiwacze sa ok. pomocy. dzieki. moje bmw to 2002 e46 320d SE compact. ten sam silnik 150hp.
Opublikowano
czujnik cisnienia listwy? może. czytałem ze bez odpowiedniego cisniena samochod nieodpali w ogole. w moim przypadku zawsze odpala na zimno. czasami nie odpala na cieplo. mozliwe ze moje cisnienie gdzies ucieka gdy silnik sie rozgrzeje. ale. nigdy nie gasnie podczas jazdy albo postoju na wolnych obrotach. czyli cisnienie utrzymuje sie w listwie. hmm?
Opublikowano
zapomniałem, komp pokazał 4 błedy. wtryskiwacze 2 i 4 plus pozycja wałka rozrzadu. mechanik przeciscił sensor z opiłek i znowu zrobił diagnostykę. komp nie pokazał zadnych błedów.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam Wszystkich

 

Opisany problem spowodowany jest nieszczelnością wtryskiwaczy: proszę jednak mieć na uwadze, że nie chodzi tutaj o tzw. "lejące wtryskiwacze".

Aby sprawdzic które wtryskiwacze nie trzymają ciśnienia należy:

 

1. odpiąć przewody elektryczne wtryskiwaczy

2. wyjąć zawleczki i zdjąć przewód powrotu paliwa z wtryskiwaczy (górny elastyczny, NIE metalowy wysokiego ciśnienia!)

>sugeruję również umieszczenie przewodu w jakimś naczyniu żeby nie narozlewać paliwa przy teście<

3. odpiąć przewody do czujnika wałka i czujnika ciśnienia szyny Common Rail

4. poprosić kogoś, żeby przekręcił kluczyk w stacyjce i kręcił silnikiem a samemu obserwował wtryskiwacze

5. jeśli z któregoś górą leci paliwo (powracające) to jego wewnętrzna uszczelka jest do wymiany.

 

Jeśli auto jeździ Wam dobrze, nie ma problemów z mocą lub przerywaniem a tylko z zapalaniem to nie wyrzucajcie kasy na regenrecję całych wtryskiwaczy lub kupno nowych. W regenerację wchodzi wymiana głowicy wtryskiwacza a jest ona bardzo kosztowna. Poszukajcie specjalisty, który zna się na rzeczy i wymieni tylko uszczelkę.

 

Serdecznie pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.