Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ar_w: dlatego swego czasu mój mechanik jak wymieniał mi sprzęgło to powiedział zanim się zabrał za robotę, że jeśli moja dwumasa nie będzie wykazywała jakichś nadmiernych luzów to absolutnie nie będzie jej ruszał bo zamienniki niestety są już mocno księgowymi skażone i potrafią się już po 40-60 tys km rozpadac. Dwumas miałem zdrowy więc tylko poszedł nowy zestaw sprzęgłą i póki co jest ok.

Pzdr.

Opublikowano

zastanawia mnie jednak głuchy stuk z tyłu przy szybkim wrzuceniu jedynki na postoju...jak dłużej przytrzymam sprzęgło to jedynka wchodzi jak masełko :?

 

to samo w czasie jazdy biegi wchodzą jakby ciężej ale jak przytrzymam sprzęgło to elegancko

Opublikowano

A jesteś pewien, że ten głuchy stuk to jest z tyłu a nie bardziej na środku/na wysokości foteli? Przeważnie głuchy stuk przy wrzucaniu biegów sugeruje zużyty łącznik elastyczny między skrzynią biegów a wałem napędowym. W zależności jak mocno jest zużyty, te stuki głuche są słabiej lub mocniej wyczuwalne. W tej gumie jest zawulkanizowane 6 tulei stalowych, przez które przechodzą śruby - 3 śruby wkręcone są w kołnierz wału, 3 pozostałe śruby wkręcone są w kołnierz wychodzący ze skrzyni. Z czasem, w wyniku obciążeń ruchem obrotowym miedzy skrzynią a wałem te tuleje zaczynają wybijać gumę i łapią luz - stąd pojawia się głuchy stuk przy wrzucaniu biegu bo tuleje uderzają o gniazda gumowe.

Mój łącznik elastyczny po wymontowaniu miał około 1cm luzu na tych tulejach i już dość wyraźnie było słychać to głuche uderzanie.

Pzdr.

 

Prośba do amdpower:

Zaktualizuj podpis "Moje BMW" albo pisz w odpowiednim dziale bo teraz nie wiadomo czy pomyliłeś działy i o e36 (masz je w swoim podpisie) piszesz w dziale e39 czy piszesz w poprawnym dziale ale w podpisie masz nieaktualne dane i zamiast e36 masz e39...

Opublikowano

Manolito77, da się w jakiś sposób sprawdzić na "sucho" czy to ten łącznik??

 

w takim razie są dwa łączniki elastyczne wału, przy dyfrze oraz skrzyni??

 

zastanawia mnie dalej to dłuższe przytrzymanie sprzęgła, jeśli nawet łącznik byłby wybity to za każdym razem by waliło :?

Opublikowano

Łącznik jest jeden - tylko między skrzynią a wałem napędowym bo ma tylko za zadanie wytłumić/zmiękczyć różnice w momencie obrotowym między silnikiem/skrzynią a wałem napędowym. Szczególnie to słychać jak właśnie zapina się bieg i to nie tyle w momencie kiedy drążek skrzyni pójdzie już w końcowe położenie skrzyni biegów a właściwie jest w początkowej fazie/połowie ruchu. Również sytuacje kiedy np bardzo wolno dotaczasz się do świateł i np zapinasz bieg powodują stukanie.

co do sprawdzenia to jedynie wejść na kanał, dobre źródło światła i dojrzeć tam, pomacac palcami lub telefonem zdjęcie zrobić żeby zobaczyć czy gniazda w tej gumie nie są już wyrobione/między gumą a tulejami stalowymi nie ma szczelin/luzów. Można tez siedząc na kanale poprosić kogoś aby odpalił auto i właśnie wbijał np 1-kę i lekko popuszczał sprzęgło - jak ma luzy to pewnie to będzie widać z kanału. Czasem jednak ten łącznik jest już tak zjechany, że z tej gumy strzępią się włókna (jest tak wzmacniana, żeby to dłużej sobie poradziło z przekazywaniem mocy na wał/koła) i wtedy to od razu z kanału widać.

Musisz ustalić, czy to głuche puknięcie to czujesz w momencie kiedy zaczynasz robić ruch drążkiem skrzyni biegów czy kiedy? Generalnie głuche stuknięcie najczęściej powoduje ten łącznik gumowy bo reszta elementów to już raczej metal i wtedy stuki są metaliczne, brzęczące, twarde.

No chyba, że jeszcze wydech Ci stuka gdzieś o podwozie - ale to najczęściej słychać na nierównościach.

Szukaj a znajdziesz... :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.