Skocz do zawartości

3.0d Półosie? (uciążliwe wibracje przy ruszaniu)


ar_w

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Mam problem z wibracjami z tyłu przy ruszaniu.

Rano jak wyjadę, to jakiś tam okres jest ok, ale troche rozjeżdże i się zaczyna...

Zaczyna szarpać tak pod koniec fazy ruszania, robi to sprężyście, rzuca tyłem, tak jakby buksowały koła.

Czy to mogą być półosie? Jaki jest objaw padniętych półosi, Jak to sprawdzić konkretnie?

Inne objawy to:

- szarpliwa praca sprzęgła,

- biegi wchodzą cięzej, z wyczuwalnym stukiem,

- jak szybko zmienie bieg i puszcze sprzęgło, z tyłu słychać głuchy stuk/puk

- jak wcisne sprzęgło i zaraz potem szybko wbije 1. to też z tyłu głuchy stuk, tak samo jest z 1 na 2.

 

Rzeczy które już do tej pory wymieniłem:

- tuleje głowne wózka (4szt)

- tuleje wahliwe przy wspornikach kół z obu stron z tyłu

- podpora wału + łącznik elastyczny

 

 

Poradźcie chlopaki jak do tego podejść, bo już mam zamiar sprzedać padło. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przegub łączący wał z dyfrem, to on najczęściej pada

 

Aby na pewno? Podobno ten przegub gdy ma luz daje metaliczne stuki i raczej luzy na wale nie mają nic wspolnego z szarpaniem przy ruszaniu

 

Coś mi sie wydaje, ze ten wózek z tyłu wciąż mi sie rusza, pomimo, ze tam nowe tuleje siedzą. Ciezko to stwierdzić by ocenić, na ile te poduszki pozwalają ruszać te metalowe podkladki w osi - ile osób, tyle opinii.

Chyba kamere na hak zamontuje :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przegub łączący wał z dyfrem, to on najczęściej pada

 

Aby na pewno? Podobno ten przegub gdy ma luz daje metaliczne stuki i raczej luzy na wale nie mają nic wspolnego z szarpaniem przy ruszaniu

 

U mnie były rytmiczne stuki, ich częstotliwość zależała od prędkości - przy wyższych prędkościach zamieniały się w wibracje.

Może Twój przegub jest we wczesnym stadium?

 

Wał dobrze skręcony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle, ze w ASO wiedzieli co robią i skręcili dobrze.

Ale szarpanie, czy wręcz zrywanie przy ruszaniu mialem juz wczesniej.

 

Coraz bardziej obstawiam jednak tuleje wózka.

Najbardziej zaskakuje mnie szarpniecie jak stoję, wrzucę 1 i puszczę szybko sprzęgło, to auto nie ruszy płynnie, tylko najpierw szarpnie sprężycie na boki z tyłu... To chyba wózek tak sobie lata?

 

Mam touring i jak robie ruchy lewo-prawo-lewo, to mam niezłe przechyły, szczegolnie wyrazne przy wiekszych predkosciach, a w kombiakach wozek jest zespolony z amortyzatorami.

Już o dudnieniach z tyłu przy nierownosciach typu "tarka" nie wspominając... tak jakby coś tam latało no.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie objawy jakie wypisujesz wskazują na przegub, po prostu sprawdź go, przy minimum umiejętności technicznych i dysponowaniu kanałem możesz to zrobić sam

2 razy robiłem u siebie ten przegub (za pierwszym razem był jeszcze "w miarę" i wystarczyło nałożyć nowego smaru, ale po następnych 100 tys km, już padł na dobre i włożyłem nowy) i ani razu nie słyszałem metalicznych stuków

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie czytasz ze zrozumieniem :|

NIE MAM metalicznych stuków. Są głuche puknięcia z tyłu jak puszcze sprzegło po zmianie biegu i sprężyste szarpanie boczne.

Czy luz na wale powodowałby szarpniecie poprzeczne? Wątpie.

Pierwsza diagnoza padła na tuleje belki. Wymienilem je ale po 200km problem powrócił i teraz pytam czy mogą odzywać się półosie w ten sposób...

 

A najprosciej to wydawać kasę i zmieniać mało zuzyte elementy na nowe ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie czytasz ze zrozumieniem :|

NIE MAM metalicznych stuków.

kto tu nie czyta ze zrozumieniem :duh: :duh: :duh: Ty napisałeś ze takie stuki to objaw zużytego przegubu, a ja że takie wcale nie występują, poza tym czy ktoś pisze o wymianie części, napisałem o kontroli...

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz opuścić cały wydech, najlepiej odkręcić od kolektora, wtedy masz dostęp do wału, najlepiej jest wyjąć cały wal i wtedy możesz ocenić stan przegubu, najczęściej jak jest uszkodzony to jest zatarty, zamiast smaru będzie sztywna zastygnięta breja, tak jak pisałem można spróbować go wymyć i nałożyć nowy smar. Jeżeli rozkręcisz a w środku będzie czysty smar, i przegub będzie się swobodnie poruszał to znaczy ze jest ok.
www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Takie objawy miałem przy zerwanych tulejach belki tylnej(4 sztuki umieszczone w pionie średnicy około 90cm)

Żeby ustalić czy to jest przyczyną należy podnieść tył lewa lub prawa strona i odkręcić śrubę jednej z tulej .

Po odkręceniu belka delikatnie się opuści ,wówczas możemy dokładnie ustalić czy tuleja jest uzkodzona .Jeśli wkład tuleji jest ruchomy to wszystko jasne ,dodam że w nowej tuleji wszystko jest bardzo sztywne.

Dodam że ja miałem zerwane wszystkie cztery sztuki i podczas jazdy ,przy ruszaniu i zmianie biegów dochodziły głuche stuki

z tyłu pojazdu.

Koszty -około 70 zł sztuka x 4 sztuki tj.280 zł

Tuleje trudno dostępne nie wiem dlaczego ,ja dostałem je na zamówienie w INterCArs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Takie objawy miałem przy zerwanych tulejach belki tylnej(4 sztuki umieszczone w pionie średnicy około 90cm)

Żeby ustalić czy to jest przyczyną należy podnieść tył lewa lub prawa strona i odkręcić śrubę jednej z tulej .

Po odkręceniu belka delikatnie się opuści ,wówczas możemy dokładnie ustalić czy tuleja jest uzkodzona .Jeśli wkład tuleji jest ruchomy to wszystko jasne ,dodam że w nowej tuleji wszystko jest bardzo sztywne.

Dodam że ja miałem zerwane wszystkie cztery sztuki i podczas jazdy ,przy ruszaniu i zmianie biegów dochodziły głuche stuki

z tyłu pojazdu.

Koszty -około 70 zł sztuka x 4 sztuki tj.280 zł

Tuleje trudno dostępne nie wiem dlaczego ,ja dostałem je na zamówienie w INterCArs.

 

Zgadzam się w pełni.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje były wymieniane. Po 200km problem powrócił.

Belka się opuszcza po odkreceniu tulei - na oko nic nie widac, by bylo zerwane.

 

To szarpanie przy ruszaniu nie jest typowe.

Tj. wyobraźcie sobie jak auto skacze przy buksowaniu przednich kół w autach z FWD.

Tak mam z tyłu gdy trochę mocniej puszcze sprzeglo, ale to jest zbyt delikatny start, by mówić o jakimkolwiek zrywaniu przyczepnosci przez opony.. Poza tym DSC nie reaguje.

 

Na samym poczatku, gdy napęd jest zimny wszystko wydaje się ok. Po jakimś czasie, gdy sie rozjezdzi, efekt sie ujawnia.

Tak czy siak, przyjrzę się tym tulejom raz jeszcze. Zrobię jak Dyzio radził...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kurde, czy wymiana tych tulei to taka skomplikowana sprawa? Mam touringa pojechałem na warsztat w szczecinie to mi zaśpiewali 100zł od wymiany jednej!

A że są 4 i do tego każda kosztuje 185 :evil: Rachunek prosty ponad tysiak. A zamienników z tego co wiem żadnych nie robią, ale 100 zł za wymianę takiego gumowego łożyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i [BAD]. Tuleje belki sa dobre.

Poduszki pod silnikiem wymienione, podpora + łącznik elastyczny wału, zawieszenie dobre.

Po wymianie tylnych lacznikow stabilizatora i ich gum - ustały przechyly przy energicznych manewrach, tak jak to mialo miejsce takze przy wywalonych tulejach.

 

Prawdopodobnie dyfer do wymiany, niestety :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jeszcze Was zapytam... Bo dyfer jakis tam luz ma, ale nie chce mi sie wierzyc, ze mój problem pochodzi od tego.

Stawiam na kolo dwumasowe, wiem ze coś mi tam dzwoni jak ruszę z wolnych obr. bez dodania gazu, ale bardziej zastanawia mnie takie szarpniecie silnika przy puszczeniu sprzegla w momencie, gdy zaczyna brać.

Podobne szarpniecie jest jak dodam lekko gazu na luzie i zaraz odpuszcze.

 

W ASO powiedzieli, ze poduszki silnika zerwane, wymienilem u znajomego i doopa, dalej to samo (oto kompetencje naszych ASO..... - misiak krakow jakby co)

 

Czy warto wymieniac sprzeglo razem z dwumasą, pomimo ze sprzeglo pracuje ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dwumasa jak ma naprawdę spory luz to może szarpać. Ale wstępnie sprawdź gasząc silnik raz z wciśniętym pedałem sprzęgła a raz bez wciskania. zawsze powinna być zupełna cisza ale jak bez wciskania sprzęgła usłyszysz stukotanie podczas gaszenia to faktycznie zainteresuj się.

Dla ułatwienia warto stanąc koło ściany żeby dźwięki odbijały się od ściany to wtedy znacznie lepiej słychać. Oczyiście otwrte drzwi lub szyba.

U mnie dwumasa już lekko terkocze przy gaszeniu ale nie powoduje to jeszxcze szarpania.

Niestety wymiana do tanich nie należy. warto zastanowić się nad wymianą na sztywne koło. Ja chyba tak właśnie zrobię

 

A tak jeszcze wspomnę w temacie szarpania sprzęgła. Miałem w e36 spory kłopot z szarpaniem sprzęgła. Do tego stopnia , że już nie dało się ruszać. Okazało się , że przyczyną był zbyt duży luz osiowy na wale korbowym. Cały wał < a co za tym idzie i koło wraz ze sprzęgłem> przesuwał się o dobre trzy milimetry.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkocze, oj i to bardzo przy gaszeniu - wiem, ze dwumase mam do wymiany (bo jeszcze pedal sprzegla lekko drży jak sie troche wcisnie i biegu juz wchodza i wychodzą ze stukiem), ale myli mnie bardzo to szarpanie odczuwalne z tyłu.

Bardzo podobne jest - jak pisałem wyżej - że stojąc, mając wrzucony luz, dodam lekko gazu i odpuszcze - czyli silnik zlapie male obroty (rozpedzajac jedną część dwumasy) i zwalnia wyhamowując tą część - a druga część dwumasy bezwladnie leci dalej bo brak w niej tłumika drgań i zaraz szarpliwie wyhamowuje powodując efekt wahadłowy. To dla mnie fizycznie logiczne, tylko pytanie mam, czy dwumasa jest az tak ciezka, ze przenosiłaby całe te drgania na silnik, a ten przez poduchy na karoserię?

 

Jeśli tak, to nawet sie nie zastanawiam i ją wymieniam w przyszlym tyg.

tylko czy warto wymieniać sprzęgło razem z nią?

 

Co do jednomasy to raczej odpada - wiem, ze dwumase to sam dobiłem, bo lubie jezdzic na niskich obrotach, ale w koncu to diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam

 

Mam dokładnie taki sam problem i objawy jak ar_w ale w M52B20. Dwumas raczej ok, nic nie słychać podczas gaszenia jak i odpalania. Tuleje belki dobre. Zastanawia mnie jednak luz na półosiach (da się nimi ruszać w kierunku dyfer-koło), jest to normalne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że półośka musi mieć możliwość lekkiego przesuwania się w kierunku dyfer-koło chociażby w sytuacji kiedy tylne koło idzie mocno w górę lub w dół.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam dokładnie taki sam problem i objawy jak ar_w ale w M52B20. Dwumas raczej ok, nic nie słychać podczas gaszenia jak i odpalania. Tuleje belki dobre. Zastanawia mnie jednak luz na półosiach (da się nimi ruszać w kierunku dyfer-koło), jest to normalne??

 

Dyfer-koło to normalny luz i wręcz powinno sie to ruszać, gorzej jak masz luz krecąc kołem, czyli w osi.

 

Aha.. temat stary, po 10-15tyś temat wrócił z podszarpywaniem, dwumasa zaczeła terkotac przy gaszeniu. Oto jakość sprzedawanych zamienników (LUK).

Nie wiem czy wpływ na dwumas miał zły montaz? Da sie zle zamontować dwumas?

 

Niestety już mi nie dane sprawdzić co było problemem, ale z ciekawości żadną wiedzą nie pogardzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprzedałeś bume? Też mam identycznie jak ty ale ja w e46 . Narazie jeżdze bo jak zajadę do jakiegoś szpeca to mi pół auta pewnie wymieni ,a i tak to nic nieda :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niet. shit happens.. ;/

a to fakt, trzeba trafić na specjalistę, któremu się CHCE poszperać, popatrzec, ubrudzić się, dotknąć tu i tam, stracić troche czasu. Takich ludzi chyba nie ma

 

Generalnie luzy nakładają się na siebie, tak samo objawy też się nakładają na luzy w roznych miejscach. Objawy zerwanych tulei są niemal identyczne objawom zerwanych tulei dyfra i częsciowo luźnych półosi - te sprężyste szarpania boczne, z tej uwagi, ze koła nierównomiernie biorą ruszając i wpada w wahadełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.