Skocz do zawartości

320d problemy z nagrzewaniem, spadaniem temperatury w trasie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Problemem jakim dolega mojej bawarki jest to że temperatura spada podczas jazdy w trasie przy rozpędzaniu i na postoju nie jest super, ale powoli ją łapiepo 15min 90*( biorąć pod uwagę -10*C to raczej norma )ale dziwną sprawą jest to że temperatura podczas szybszej jazdy po prostu spada do niebieskiego pola :( . Oczywiście powoduje to że auto więcej pali i co najgorsze w aucie nie jest najcieplej :oops: . Byłem u mechanika ale on powiedział tylko to że termostat do wymiany kolejny to samo nic nie wspominali o 2 termostatach o których słyszałem na forach, wiadomo oni liczą tylko na robotę bo to ich pieniądze.Jeśli już będę wiedział co jest dokładnie to podjadę do któregoś z właściwym termostatem i będzie mi musiał wymienić , a nie chcę żeby doszło do sytauacji że wymienię jeden a później drugi i nie będzie poprawy.Ja chciałbym sam dojść do tego z waszą pomocą co to dokładnie jest czy ten termostat AGR (EGR) czy ten główny czy może jeszcze coś innego. Na chwilę obecną do naprawy zastawiłem chłodnicę kartonem widać niewielką różnicę w spadaniu temperatury ale nadal spada. :evil:

Opublikowano
musisz wymienić termostat egr i będzie dobrze przerabiałem to
Opublikowano
A gdzie taki kupić najtaniej bo z tego co wiem to mówili mi w sklepie tylko i wyłącznie o tym głównym i wołali sobie za niego 180zł. :) Wiadomo utrzymanie BMW kosztuje ale jest auto tego warte :)
Opublikowano

Czujnik EGR na 100% koszt nie przekracza 150zl . Zamówic go można w kazdym sklepie motoryzacyjnym.

P.S . jesli chcesz to sam sprawdzic to odkrec czujnik i dmuchnij z jednej lub 2 strony jesli bd przedmuchy powietrza to wiesz ze to ten z małego obiegu(termostat) a nie duzy. Oczywiscie wiekszoc mechanikow i specow od razu zaczyna od duzego ale w 90% problem zaczyna sie na malym obiegu :)

pozdroo

Opublikowano

Mam dokładnie tensam problem w korkach nagrzewa się do 90 stopni ale jak tylko wyjade za miasto i rozpędze temp spada na niebieskie pole.

Mechanik mówi,że termostat egr ale jeszcze zauwazyłem ze zaluzje mam cały czas otwarte. Jak one dzziałaja? co jest odpowiedzialne za ich zamykanie?

Opublikowano

witam czy może ktoś udostepnić jakieś zdiecie w jakiej pozycji ma wskazywać czujnik temperatury płynu chłodniczego ,, do czego zmierzam ,wymieniłem termostat egr - przedtem był obiaw taki że wskaznik raz szedł do góry podczas jazdy w dół ,, dmuchałem w termostat z dwóch stron był zepsuty . wymieniłem ale wydaje mi sie że nie osiąga i tak odpowiedniej temperatury , czy prawdą jest że wskaznik musi być idealnie w pionie , u mnie jest ( za niebieskim polem jest pierwsza kreska ) czyli minimalnie w dół w lewą stronę

- proszę o odp

- nie wiem czy zabierać sie za termostat główny

Opublikowano

wskazówka musi być idealnie w pionie.

Jak nie to wymień termostat główny. Pewnie masz pęknięte mocowanie termostatu do obudowy (tzw. uszy - częsta wada). Ja ostatnio wymieniałem też u siebie najpierw egr a później główny bo podczas jazdy silnik był niedogrzany. Teraz wszystko jest super :cool2:

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedys tez mialem problem zeby wskazowka doszla do pionu a w trasie opadala do niebieskiego pola i okazalo sie ze mialem zepsuty termostat główny, teraz ładnie trzyma pion.
Opublikowano
Ale jeśli jest przedmuch powietrza to znaczy że jest zepsuta tak ?? I gdzie ja go w ogóle tam znajdę macie jakieś zdjęcia tego ?
Opublikowano

o kolega wyzej poslal ci dobre ale z E39 520d tez pasuje jest ten sam co w E46

 

Sciagniesz pokrywe z silnika i na górze od razu rzuca sie w oczy taki male plaskikowe cos :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o kolega wyzej poslal ci dobre ale z E39 520d tez pasuje jest ten sam co w E46

 

Sciagniesz pokrywe z silnika i na górze od razu rzuca sie w oczy taki male plaskikowe cos :P

 

Tylko ze ty dales link do rysunku z 530d

Opublikowano
czyli w końcu to jest czujnik czy termostat egr ?? Znajduje on się pod plastikową pokrywą silnika, i jeśli jest przedmuch powietrza w nim to jest on do wymiany.?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam tez mnie czeka wymiana gł termostatu, i mam pytanie czy podczas wymiany tego termostatu trzeba spusczac płyn, jesli nie to czy po tej wymianie trzeba odpowietrzac układ chłodzący ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Dzisiaj zauważyłem jeszcze dziwną sytuację, mianowicie zakopałem się w śniegu troszkę no i aby było mi łatwiej wyłączyłem asc(esp) po pewnym czasie zauważyłem że zapaliła mi się kontrolka od abs (nie było w ogóle) kontrola trakcji też się wyłączyłą, i co dziwne raz na jakiś czas prędkościomierz nie chodził, obrotomierz był ok. A najbardziej co mnie zadziwiło to że temperatura nie spadała podczas dłuższej jazdy z tymi usterkami, może więc to wina komputera albo czegoś innego, spotkał kiedyś ktoś coś takiego ? A i jeszcze jedno dlaczego te klapki mi się nie zamykają za chłodnicą pewnie to też jest powodem wychładzania temp. podczas jazdy. ?
Opublikowano
te klapki jak to nazwałeś nie mają wpływu na wychładzanie podczas jazdy , mogą wpływać jedynie na ciut dłuższe nagrzewanie ... ja na razie mam zdjęte żaluzje razem z wentylatorem klimy i do pionu nagrzewa sie normalnie i utrzymuje temperaturę czy to w mieście czy na trasie ... także przyczyny trzeba szukać w termostatach!!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Panowie, zanim zaczniecie wymieniac ktorykolwiek z termostatow, zrobcie sprawdzony test, (wiecej info na innym forum) Tak naprawde to wszyscy maja ten sam problem i nie wiedza kiedy nalezy wyminiac, ktory termostat -agr zwanym rowniez egr,czy termostat glowny. Aby sie tego dowiedziec, nalezy scisnac dwoma plaskownikami gumowy przewod, ktory jest u spodu chlodniczki spalin, nie ma tam wiele miejsca na plaskowniki , jednak jak sie chce, to sie da ;) Jesli temperatura pracy silnika nie ulegnie zmianie, (wskzowka temperatury wychyla sie tak jak dotychczas) oznacza to, ze mamy do wymiany termostat glowny. Jesli wskazowka ladnie trzyma pion, kupujemy agr ;) Moze sie zdarzyc, ze obydwa termostaty sa uszkodzone i mimo wymiany glownego i prawidlowym odpwietrzeniu ukladny chlodznia, wskazowka nadal nie stoi w pionie.Wtedy mozemy ponownie zalozyc nasze plaskowniki, wskazowka musi utrzymywac pion, jesli nie, to pozstaje tylko uszkodzone dogrzewanie webasto(dogrzewacz wody) pozdro ;)
Opublikowano
Panowie, zanim zaczniecie wymieniac ktorykolwiek z termostatow, zrobcie sprawdzony test, (wiecej info na innym forum) Tak naprawde to wszyscy maja ten sam problem i nie wiedza kiedy nalezy wyminiac, ktory termostat -agr zwanym rowniez egr,czy termostat glowny. Aby sie tego dowiedziec, nalezy scisnac dwoma plaskownikami gumowy przewod, ktory jest u spodu chlodniczki spalin, nie ma tam wiele miejsca na plaskowniki , jednak jak sie chce, to sie da ;) Jesli temperatura pracy silnika nie ulegnie zmianie, (wskzowka temperatury wychyla sie tak jak dotychczas) oznacza to, ze mamy do wymiany termostat glowny. Jesli wskazowka ladnie trzyma pion, kupujemy agr ;) Moze sie zdarzyc, ze obydwa termostaty sa uszkodzone i mimo wymiany glownego i prawidlowym odpwietrzeniu ukladny chlodznia, wskazowka nadal nie stoi w pionie.Wtedy mozemy ponownie zalozyc nasze plaskowniki, wskazowka musi utrzymywac pion, jesli nie, to pozstaje tylko uszkodzone dogrzewanie webasto(dogrzewacz wody) pozdro ;)

webasto nie ma wpływu na dogrzewanie silnika do pionu ono odpowiada tylko za szybsze dogrzanie i tyle!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
W takim razie prosze zapomniec o moim ostatnim zdaniu, nie mialem takiego problemu i to miala byc moja ostatnia sugestia co do pracy silnika w nieodpowiedniej temperaturze. U mnie nalezalo wymienic obydwa termostaty. Wspomniany wyzej test sprawdzil sie wzorowo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam. Piszecie tu o termostacie głównym i o EGR. Mam pytanie do was. Silnik sie nagrzewa ale gdy wyjade w trace wskazówka opada do pierwszej kreski przed niebieskim polem. Czy moja bunia 330d z 2000r tez ma 2 termostaty? zamówiłem sobie już termostat główny bo wydaje mi sie ze tego EGR nie mam co wynika z tej strony http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=11_2842&hg=11&fg=35

Jest on tylko do skrzyni automatycznej ja mam manual. Wiec jak to jest. Jedni pisza ze jesli temp opada podczas jazdy to własnie z przyczyn tego EGR a ja go chyba nie mam. Pomocy

 

Gł. termostat został juz wymieniony. Wskazówka ładnie teraz trzyma pion

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.