Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku witam wszystkich użytkowników forum i serdecznie pozdrawiam.

To mój pierwszy post tutaj, ma nadzieję że w przyszłości będę miał więcej możliwości odpowiadać niż zadawać pytania......

Dość intensywnie „piszę „ na BMW sport Ci którzy tam bywają na pewno mieli okazję trafić na moje wypociny. Więc dlaczego tutaj.....? Tam odpowiadam tu pytam :)

 

Więc do rzeczy :

Jak w temacie ...

Rano odpaliłem swoje autko... następnie zabrałem się za żony, nie było problemów choć -15 st. Oba silniczki zaskoczyły, zaczęły sobie „ klepać” a ja zabrałem się za odśnieżanie, parę machnięć zmiotką i zawinąłem się do pracy .

Nie widziałem odjazdu małżonki z pod domu, nie dzwoniła do mnie z żadnymi wieściami.........jednak po powrocie widzę wielką czerwoną plamę, przed domem i pod autem.

Na śniegu razi w oczy... szanowna pani poinformowała mnie że ,rano po przejechaniu 5km auto straciło wspomaganie (nie dziwię się ) zbiorniczek na płyn świeci pustką.

 

Małżonka twierdzi że na nic nie najechała, nie było żadnego uderzenia i nie zauważyła niczego podejrzanego..... Płyn po prostu wyciekł.

 

Dzisiaj już ciemno , wstępne oględziny nie wskazują na sponiewieranie auta od dołu.

Jutro wjadę na kanał i zdejmę osłonę silnika.....

Autem jeździłem osobiście wczoraj wieczorem, nie zauważyłem nie domagań ,wspomaganie działało właściwie ,pompa nie wydawała podejrzanych dźwięków.

 

Pytanie :

Jaki płyn kupić ?

Czy są jakieś znane na forum słabe punkty układu wspomagania w E46?

Czy jest możliwe że puścił jakiś szlauf z obiegu?

Czego się spodziewać na co zwrócić uwagę?

Zrobiła dzisiaj bez wspomagania (bez płynu ) 17 km czy pompa może ulec zniszczeniu w takich okolicznościach ?

Co o tym sądzicie?

 

Grzebałem w wielu autach i sporo widziałem.... jednak nigdy nie miałem odczynienia z układem wspomagania. Jutro będę bogatszy o nowe doświadczenia, ale dzisiaj nie mogę przestać myśleć.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
To teraz ja dodam cos od siebie. Jakis miesiac temu mialem podobna sytuacje, jechalem zakret, prosta i czuje ze nie ma wspomagania. Dojechalem jakies 2km bez niego, slyszac chodzaca pompe. Okazalo sie ze nie mam plynu ze wspomagania, patrze 2 weze ze wspomagania calkowicie mokre. Co sie okazalo jeden z nich wyskoczyl sam z siebie i trzeba go bylo poprostu zalozyc(ja kupilem niepotrzebnie 2 nowe). Po zalozeniu weza i dolaniu oleju do wspomagania wszystko wrocilo do normy:)
Opublikowano

Witam

Po zalozeniu weza i dolaniu oleju do wspomagania wszystko wrocilo do normy:)

Ta wypowiedź troszkę mnie uspokoiła,również myślę że nic generującego spore koszta się nie wydarzyło.

Naturalnie zdam relację z tego co się stało i jak zwalczyłem problem.

Na ten moment dziękuję wszystkim za pomoc .

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

U mnie swojego czasu w 330d rozszczelnił się przewód:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/l/123.png

 

Pozycja 5 rzewód dostępny w ASO, z uwagi na specificzne 'zapięcie' trzeba kupić ori. Już nie pamiętam jaka cena bo to było jakieś2 lata temu albo i lepiej.

 

U mnie właśnie puściło to zapięcie w przewodzie nr 5. Przy większym obciężeniu dopiero płyn wylatywał, jak dawałem w palnik i kręciłem kierą mocno. Stąd doszliśmy z mechanikiem, że wyciek następował z tego zapięcia.

 

Płyn ATF Mobila dolewałem.

 

Pzdr.

Opublikowano
U mnie swojego czasu w 330d rozszczelnił się przewód:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/l/123.png

 

Pozycja 5 rzewód dostępny w ASO, z uwagi na specificzne 'zapięcie' trzeba kupić ori. Już nie pamiętam jaka cena bo to było jakieś2 lata temu albo i lepiej.

 

U mnie właśnie puściło to zapięcie w przewodzie nr 5. Przy większym obciężeniu dopiero płyn wylatywał, jak dawałem w palnik i kręciłem kierą mocno. Stąd doszliśmy z mechanikiem, że wyciek następował z tego zapięcia.

 

Płyn ATF Mobila dolewałem.

 

Pzdr.

Mi 9 wyskoczyla. Kupiłem w ASO 9 i 5 wiec jesli ktos potrzebuje to moge sprzedac, bo nie chca mi tego przyjac :)

Opublikowano

ori najlepiej kupowac w sklepach z uszczelkami

ja w olsztynie placilem 1zl za ori, tylko trzeba znac rozmiar albo na wzor

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
ori najlepiej kupowac w sklepach z uszczelkami

ja w olsztynie placilem 1zl za ori, tylko trzeba znac rozmiar albo na wzor

 

 

Ori w sensie Oryginał nie oring :)

 

Pzdr.

Opublikowano

ups sorry nie doczytałem

a miałem na myśli oringi. u mnie też ciekło i wystarczyło wymienić koszt 2zł (2szt) + dojazd

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
Ale fakt przy maglownicy zamawiałem w ASO śrubę i podkładki, koszt 12zł śr.i 2zł podkładki
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
No wlasnie bo w serwisie koszt takich 2 wezy to 320zl

 

 

Niestety. Ale tematu nie przeskoczysz, za duże ciśnienie jest w tych przewodach, szczególnie w przewodzie nr 5, żeby założyć zwykły gumowy olejo-odporny w oplocie i ścisnąć opaską metalową. No i te złączki zatrzaskujące się.

 

Nie ma co kombinować jak później przewód w najmniej oczekiwanym momencie pierdyknie i pompa się skończy to dopiero będzie $$$ operacja :)

 

Pzdr.

Opublikowano

Witam

Sprawa okazała się banalna......

Zgodnie z sugestią kolegów przeprowadziłem dokładne oględziny przewodów.

Okazało się że problem pojawił się nie tylko u mnie.(w necie na zachodnich forach również znalazłem opisany przypadek)

Zaznaczone na zdjęciu złącze ( połączenie przewodu gumowego z aluminiową chłodnicą) najzwyczajniej w świecie się wypięło.

 

Moja teoria :

 

Złącze jest solidne i moim zdaniem zupełnie wystarczające,jednak samo umiejscowienie umożliwia pojawienie się w tym miejscu wody.

W moim przypadku sądzę że tak się stało,doszło do oblodzenia w okolicy złącza.

W nocy mocno spadła temp. lód zaczął się rozszerzać i naciskać na kołnierz którego naciśnięcie umożliwia rozpięcie układu, rozłączył go. Reszta to chwila............ po odpaleniu auta pompa wytworzyła ciśnienie płynu w związku z tym złącze wysunęło się całkowicie a płyn wyciekł.

 

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/bx8876_123.png

 

Wyczyściłem solidnie złącze (nie widać jakichkolwiek uszkodzeń) połączyłem wszystko na nowo i zalałem płyn ATF Dextron II za 15zł . Układ odpowietrzyłem ….. wszystko działa tak jak dawniej.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzewam temat...

Zaobserwowałem że poci się u mnie przewód od wspomagania (foto) - wyciek następuje prawdopodobnie na łączeniu guma - stalowa obejma...czy da radę coś z tym zrobić? czy też konieczna będzie wymiana przewodu?

 

Czy cała operacja wymiany przewodu jest skomplikowana? No i jak wygląda procedura zalewania/odpowietrzania układu wspomagania?...

 

http://img86.imageshack.us/img86/4443/przewd.th.jpg

 

 

Jest to element numer 2 na schemacie...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=32_1026&hg=32&fg=20

Opublikowano
ja chce własnei wymienić sobie płyn nie wiem jaki jest zaleje ATF Dextron II pytanie ile wchodzi w układ 1L starczy i jak odpowietrzyć o ile trzeba?!
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Hej Krzysiek!

według książki:

"Urządzenie wspomagające składa się z pompy oleju, zbiornika i ciśnieniowych przewodów oleju. W normalnych warunkach układ kierowniczy nie zużywa oleju. Jeśli poziom oleju obniżył się do dolnego znaku, jest konieczne sprawdzenie szczelności urządzenia wspomagania układu kierowniczego. należy dolewać tylko olej ATF (Automatic Transmission Fluid) zalecanego przez BMW. Dolewać tylko świeży olej, ponieważ najmniejsze zanieczyszczenia mogą prowadzić do zakłóceń w pracy urządzenia. Po wlaniu oleju należy odpowietrzyć układ."

Zalecane oleje:

Aral Getrieból ATF 22 D-22

BP Autran LTF

Shell ATF Dexron II D-21-631

Mobil ATF 220 D-20104

Total Dexron II D-21298

pozdrawiam!

 

Czy Lotos ATF IID nada sie do tego układu?

 

podobnie jak powyzsze oleje spełnia on specyfikacje DEXRON IID

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Czy mogę zalać układ Dexronem VI :?: Full syntetyk.

I proszę napisać jak powinno się odpowietrzać.

Czy wystarczy kilka razy poskręcać kierownicą z otwartym korkiem :?:

Opublikowano
Czy mogę zalać układ Dexronem VI :?: Full syntetyk.

I proszę napisać jak powinno się odpowietrzać.

Czy wystarczy kilka razy poskręcać kierownicą z otwartym korkiem :?:

Myślę że ten olej będzie odpowiedni a nawet lepszy niż inne, kiera powinna chodzić lżej a jeśli chodzi o dpowietrzenie układu to kilkakrotne skręty kierownicą z otwarty zbiorniczkiem płynu powinny załatwić sprawę, ja w E36 jak mi rozwaliło wąż ze wspomagania tak zrobiłem i odpowietrzyło sie samo za pomocą kilku skretów kierownicą przy otwartym zbirniczku, ale jeśli się mylę to niecch ktoś mądrzejszy poprawi.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Poczytałem przed chwilą o tym DEXRONIE VI na amerykańskich forach i ludzie faktycznie polecają,piszą że kiera lepiej chodzi.

Wymieniam jutro olej w ASB i już mam kupiony Petro Canada Dexron VI,kupiłem trochę więcej na wspomaganie.Podobno litr wystarczy :D

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź.

Poczytałem przed chwilą o tym DEXRONIE VI na amerykańskich forach i ludzie faktycznie polecają,piszą że kiera lepiej chodzi.

Wymieniam jutro olej w ASB i już mam kupiony Petro Canada Dexron VI,kupiłem trochę więcej na wspomaganie.Podobno litr wystarczy :D

Napisz po tej wymianie jak kiera chodzi, bo ja u siebie też muszę wymienić. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.