Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam takie pytanie - wiem że prawdę powie tylko komputer, ale jednak przedstawię sprawę:

 

W zimie przy odpalaniu auta samochód puszczał małego białego obłoczka przez pierwsze 5s. (i nie chodzi mi o parę wodną) potrafił się się także "zająknąć" przez ułamek sekundy, jednak zawsze odpalał z dotyku nawet przy styczniowych mrozach...obecnie jest już ciepło no i jakiegokolwiek dymu nie ma przy zimnym starcie.

 

Czy takie objawy mogą wskazywać na sterownik świec :?:

Opublikowano
Mam takie pytanie - wiem że prawdę powie tylko komputer, ale jednak przedstawię sprawę:

 

W zimie przy odpalaniu auta samochód puszczał małego białego obłoczka przez pierwsze 5s. (i nie chodzi mi o parę wodną) potrafił się się także "zająknąć" przez ułamek sekundy, jednak zawsze odpalał z dotyku nawet przy styczniowych mrozach...obecnie jest już ciepło no i jakiegokolwiek dymu nie ma przy zimnym starcie.

 

Czy takie objawy mogą wskazywać na sterownik świec :?:

 

Ja któraś świeca jest walnięta to będziesz to odczuwał w temp od ok +2 stopni w dół. Przy tych +2 stopniach silnik puści obłoczek śiwego dymu przy starcie i tylko tyle. Natomiast gdy jest zimniej oprucz dymu do twoich uszu będą dochodziły dziwne odgłosy w pierwszych 2-5 sekundach po starcie. Przy ok -10 silnik może się zakrztusić, obroty mogą przez moment falować, coś w silniku może stuknąć.

 

Więc w twoim przypadku albo świece albo sterownik. Zrzuć kolektor i sprawdź każdą świecę. Jak będą dobre to wymień sterownik i będzie po kłopocie.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

...więc tak myślę że sterownik bo świece prawie nowe, a sterownik jeszcze fabryczny...

Co ciekawe nawet przy -15 nie było jakiegoś ewidentnego dławienia się - po prostu czasem się lekko "zająknął" i tyle... :wink:

Opublikowano
...więc tak myślę że sterownik bo świece prawie nowe, a sterownik jeszcze fabryczny...

Co ciekawe nawet przy -15 nie było jakiegoś ewidentnego dławienia się - po prostu czasem się lekko "zająknął" i tyle... :wink:

Posprawdzaj najpierw świece ,bo to że niedawno wymianiałeś to nie znaczy że na pewno są sprawne. Różnie bywa. Może któraś była wadliwa i nie pochodziła zbyt długo.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
A powiedzcie mi koledzy (ci którzy maja wyżej wymieniony problem) czy wam lekko śmierdzi z wydechu po odpaleniu ?
Opublikowano
Tez mam ten sam problem. Rano po odpaleniu obroty gwałtownie skakały tak 750~600 przez 10 może 15 sekund i przy tam wydobywał się ten śmierdzący niebieski dym. Przedwczoraj zmieniłem świece i obroty teraz są w normie. Nic nie faluje ani nie szarpie. Dym został a z nim nieprzyjemny zapach :( Stare świece były strasznie poprzepalane a na 2 z nich w górnej części tej grzejącej strony był olej :shock: Pytanie czy miał tam być czy to może pierścienie :cry: Wcześniej miałem taki problem ze ubywało mi strasznie oleju który później jak zaobserwowałem odkładał się w układzie dolotowym przed i za turbo. W serwisie zasugerowano mi wymianę odmy i tak tez zrobiłem. Teraz po 2000 km oleju troszkę ubyło ale tak może ze 2 mil. z miarki cały układ dolotowy (oczywiście był czyszczony przy wymianie odmy) jest teraz od nowa w oleju ale w bardziej mniejszym stopniu.
Opublikowano
Tez mam ten sam problem. Rano po odpaleniu obroty gwałtownie skakały tak 750~600 przez 10 może 15 sekund i przy tam wydobywał się ten śmierdzący niebieski dym. Przedwczoraj zmieniłem świece i obroty teraz są w normie. Nic nie faluje ani nie szarpie. Dym został a z nim nieprzyjemny zapach :( Stare świece były strasznie poprzepalane a na 2 z nich w górnej części tej grzejącej strony był olej :shock: Pytanie czy miał tam być czy to może pierścienie :cry: Wcześniej miałem taki problem ze ubywało mi strasznie oleju który później jak zaobserwowałem odkładał się w układzie dolotowym przed i za turbo. W serwisie zasugerowano mi wymianę odmy i tak tez zrobiłem. Teraz po 2000 km oleju troszkę ubyło ale tak może ze 2 mil. z miarki cały układ dolotowy (oczywiście był czyszczony przy wymianie odmy) jest teraz od nowa w oleju ale w bardziej mniejszym stopniu.

Na świecach nie powinno być oleju, ale to pewnie pozostałości po zapchanej odmie. Jak u siebie wymieniałem odmę i świece, a odma była od nowości, to na przepalonych świcach też było troszkę oleju w tym samym miejscu co u ciebie.

A podłączałeś auto pod kompa?

Sprawdź czy są jakieś błędy. Być może moduł świec żarowych masz do wymiany. Częsta usterka w e46 po lifcie.

A czy któraś świeca była przepalona?

Poza tym w temperaturach powyżej 5 C po lifcie moduł nie grzeje świec.

Jak oleju nie bierze to nie ma się czym przejmować. Jak będzie koło zera to nie powinien puszczać żadngo dymka.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
A w jaki sposób idzie sprawdzić czy świeca była przepalona? zwyczajnie pod baterie i czy grzeje ?

dokładnie!

Bierzesz dwa kabelki, podłączasz pod akumulator i pod świece i tyle. Uszkodzona świeca przy stykaniu kabelkiem z napięciem nie będzie wogóle iskrzyła przy styku.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.