Skocz do zawartości

Jakie Bmw E60.


busiak76

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Tak Sebastian.. :) Oczywiście. Nikt a nikt. ;) Na mobile.de zaznacz sobie E60 diesel z przebiegiem do 100 tys km rocznik 2005 do 2006 w Niemczech. Mi wyszło 1600 samochodów. Sam rocznik 2004 to aż 200 aut. Cuda cuda.. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

aaa rozumiem! niedzielni z was kierowcy :D

 

 

oczywiście każdy wybiera według swoich potrzeb i bardzo dobrze, przy moich ok 2500km miesięcznie na benzynie raczej marnie wyjde

 

No to kolego strasznie dużo przejeżdżasz aż 80 km dziennie, tyle ja prawie po mieście robię codziennie (50km) i nie sądzę żeby diesel dał mi w skali miesięcznej jakieś ogromne oszczędności w związku z tym. 500-600zł (150E ) różnicy to żande pieniądze żeby robić tyle szumu wokół tak błachej sprawy :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Sebastian.. :) Oczywiście. Nikt a nikt. ;) Na mobile.de zaznacz sobie E60 diesel z przebiegiem do 100 tys km rocznik 2005 do 2006 w Niemczech. Mi wyszło 1600 samochodów. Sam rocznik 2004 to aż 200 aut. Cuda cuda.. ;)

 

Wiesz, większość tych fur to ex lease jest, Nie wiem czy wiesz ale tam też się cofa liczniki żeby przed końcem leasingu nie przekroczyć kilometrów. Ba nawet same firmy leasingujące później cofają żebyś ty własnie to auto szybciej kupił. I maja lepsza technologie robienia tego bo i w ASO się będzie zgadzał przebieg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jezdzi mało ale popatrz na dwie rzeczy

Dizlem jedziesz na stacje lejesz do baku 70 litrów i jezdzisz i jezdzisz spalanie ( w moim przypadku po mieście maksymalnie 8,2 )

a w benzynie lejesz również 70 litrów a samo spalanie jest inne , w dodatku szybko z baku wyciąga paliwo

a cena dizla a benzyny może nie jest duża róznica w paliwie ale jednak jest gdy tankujesz 70 litrów ( nigdy nie wejdzie te 70 ale 67-68 wejdzie)

 

Jeżeli stać go na dizla to dlaczego ma sobie nie kupić

Edytowane przez kamil20011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak Sebastian.. :) Oczywiście. Nikt a nikt. ;) Na mobile.de zaznacz sobie E60 diesel z przebiegiem do 100 tys km rocznik 2005 do 2006 w Niemczech. Mi wyszło 1600 samochodów. Sam rocznik 2004 to aż 200 aut. Cuda cuda.. ;)

 

Wiesz, większość tych fur to ex lease jest, Nie wiem czy wiesz ale tam też się cofa liczniki żeby przed końcem leasingu nie przekroczyć kilometrów. Ba nawet same firmy leasingujące później cofają żebyś ty własnie to auto szybciej kupił. I maja lepsza technologie robienia tego bo i w ASO się będzie zgadzał przebieg :)

 

Ok, sięgasz już po ekstremalne argumenty, które wg mnie są nonsensem, więc nie ma co dyskutować więcej. ;) Pozostańmy przy swoich zdaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam i czytam i nie mogę wyobrazić sobie jakie trzeba mieć argumenty żeby kupić benzyne oprócz wrażeń z przyśpieszenia choć i tu diesel wcale tak mocno nie odstaje, nie widzę innych, oświećcie mnie!

A ja czytam i czytam i jakoś nie mogę sobie wyobrazić, jakie trzeba mieć argumenty, żeby kupić klekota oprócz tych 2-3 litrów oszczędności na 100km, które się i tak oddaje już na starcie w salonie płacąc za niego więcej niż za benzynę, a następnie więcej wydając na serwis i eksploatację samochodu.

Daj Ci Panie Boże rację... :roll:

To w kwestii tego spalania. Sądzę, że rożnica będzie wyższa o około 2-8l od tej, którą podaleś. Mam na myśli osobę, ktora w kapeluszu nie chodzi i tylko w niedziele na msze lub do marketu nie jedzie.

Przy moich okolo 40-50kkm rocznie, wolę tego znienawidzonego klekota...

... chyba, że dostane benzynę za okolo 100kpln taniej. wtedy mam to w nosie :cool2:

 

Poniżej cennik 5-ki 2010

 

523i R/6 2996 150 (204) 10,5 / 5,9 / 7,6 177 160 574 195 900

528i R/6 2996 190 (258) 10,4 / 6,3 / 7,8 182 173 770 212 000

535i R/6 2979 225 (306) 11,8 / 6,6 / 8,5 199 190 902 232 900

550i V/8 4395 300 (407) 15,4 / 7,5 / 10,4 243 267 623 326 500

 

520d 1) R/4 1995 135 (184) b.d. / b.d. / 5,0 2) 132 2) 141 721 172 900

525d R/6 2993 150 (204) 8,1 / 5,1 / 6,2 162 172 869 210 900

530d R/6 2993 180 (245) 8,0 / 5,3 / 6,3 166 188 443 229 900

 

Jak na razie, to cena benzyny wyższa od diesla... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

523i R/6 2996 150 (204) 10,5 / 5,9 / 7,6 177 160 574 195 900

528i R/6 2996 190 (258) 10,4 / 6,3 / 7,8 182 173 770 212 000

535i R/6 2979 225 (306) 11,8 / 6,6 / 8,5 199 190 902 232 900

550i V/8 4395 300 (407) 15,4 / 7,5 / 10,4 243 267 623 326 500

 

520d 1) R/4 1995 135 (184) b.d. / b.d. / 5,0 2) 132 2) 141 721 172 900

525d R/6 2993 150 (204) 8,1 / 5,1 / 6,2 162 172 869 210 900

530d R/6 2993 180 (245) 8,0 / 5,3 / 6,3 166 188 443 229 900

 

Jak na razie, to cena benzyny wyższa od diesla... :mrgreen:

Chyba masz coś z oczami.

530D jest droższy od 528i o prawie 18.000zł

jeśli wg Ciebie 530i pali 8L więcej (średnio) od 530D, to życzę szybkiego powrotu do zdrowia (psychicznego) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poniżej cennik 5-ki 2010

 

523i R/6 2996 150 (204) 10,5 / 5,9 / 7,6 177 160 574 195 900

528i R/6 2996 190 (258) 10,4 / 6,3 / 7,8 182 173 770 212 000

535i R/6 2979 225 (306) 11,8 / 6,6 / 8,5 199 190 902 232 900

550i V/8 4395 300 (407) 15,4 / 7,5 / 10,4 243 267 623 326 500

 

520d 1) R/4 1995 135 (184) b.d. / b.d. / 5,0 2) 132 2) 141 721 172 900

525d R/6 2993 150 (204) 8,1 / 5,1 / 6,2 162 172 869 210 900

530d R/6 2993 180 (245) 8,0 / 5,3 / 6,3 166 188 443 229 900

 

Jak na razie, to cena benzyny wyższa od diesla... :mrgreen:

 

To są numery na infolinię, bo cen to ja nie widzę :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego porównujesz w doł, a nie na podobnym poziomie?

EOT.

No i?

530D - 6.8s do 100km/h, V-max 250km/h, śr. spalanie 6,4l

530i - 6,3s do 100km/h, V-max 250km/h, śr. spalanie 7,7l

 

Chyba nie chcesz porównywać 530D do 535i, bo ten drugi wciąga klekota nosem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są numery na infolinię, bo cen to ja nie widzę
6 ostatnich cyfr, cena brutto... :8)

 

webber Ty taki naiwny jesteś, że wierzysz w te dane, że sa prawdziwe? :roll:

Zwlaszcza przy benzynie... :mrgreen:

Jeździłem X6, ktory ma podane średnio 12,5l/100km

Na wyświetlaczu jak byk było 20,2l/100km

 

Trasa test drive troche miasta, sporo po dwupasmówce do 130km/h

Bez komentarza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są numery na infolinię, bo cen to ja nie widzę
6 ostatnich cyfr, cena brutto... :8)

 

Ok :cool2:

 

Jeździłem X6, ktory ma podane średnio 12,5l/100km

Na wyświetlaczu jak byk było 20,2l/100km

 

Trasa test drive troche miasta, sporo po dwupasmówce do 130km/h

Bez komentarza...

 

To było X6 3.5i czy 5.0i?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa rozumiem! niedzielni z was kierowcy :D

 

 

oczywiście każdy wybiera według swoich potrzeb i bardzo dobrze, przy moich ok 2500km miesięcznie na benzynie raczej marnie wyjde

 

No to kolego strasznie dużo przejeżdżasz aż 80 km dziennie, tyle ja prawie po mieście robię codziennie (50km) i nie sądzę żeby diesel dał mi w skali miesięcznej jakieś ogromne oszczędności w związku z tym. 500-600zł (150E ) różnicy to żande pieniądze żeby robić tyle szumu wokół tak błachej sprawy :mad2:

 

optymistyczny wydaje mi się wariant że benzyna spali o 2-3l więcej, no ale niech będzie. Tak jak napisałem każdy kupuje co komu bardziej pasuje, ja robię praktycznie samą trasę i wolę diesla. Nie neguję wyboru benzyny, a w temacie oszczędności 600 zł miesięcznie to nie jakaś wielka kwota, ale w skali roku to już parę złotych się uzbiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy czy firmy leasingowe naprawde kreca liczniki ?

i w bmw tez zmieniaja ?

czy każde to nikt nie wie :) ale firmówki lubią mieć "kręcony" przebieg ze względu na to że np. przeglądy ma co 30 tys km a jedzie na pierwszy przegląd gdy ma np. 70 tys km wtedy cofają licznik do 30 i auto jedzie do serwisu na pierwszy przegląd

są i przypadki że auta mają np. 150 tys km a gwarancja jest np. na 2 lata lub 100 tys km jeżeli ma 150 a dwa lata nie upłyneły a jest jakaś poważna usterka i jest możliwość wciśnięcia jej na gwarancji to również ze 150 robią 90 czy mniej aby tylko przeszło , a pózniej nikt już nie wraca do prawdziwego stanu licznika

Niemcy raczej boją się cofać liczników bo jest to u nich surowo karane . Ale to nie upoważnia do tego aby dokładnie nie sprawdzić auta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

webber Ty taki naiwny jesteś, że wierzysz w te dane, że sa prawdziwe? :roll:

Zwlaszcza przy benzynie... :mrgreen:

Sorry, ale to Ty odesłałeś mnie do tabelki, więc wkleiłem dane. Tych danych katalogowych dotyczących spalania nie trzyma zarówno benzyna, jak też klekot. Wejdź sobie na stronkę http://www.spritmonitor.de , tam będziesz miał dane rzeczywiste spalania podawane przez użytkowników. Różnica na średnim spalaniu wynosi podane już wcześniej przeze mnie 2-3l, więc po co rzeźbisz ten temat, nie mając konkretnych argumentów w ręku.

Twoje "wolę" mi w zupełności wystarczy. Szanuję Twój wybór, masz do niego prawo. Ale nie wciskaj innym, że Diesel to taki mistrz oszczędności, bo to nie do końca prawda. Zwłaszcza, jeśli ktoś zastanawia się nad używanym samochodem z przebiegiem ponad 100kkm. Przy 200kkm standardowo masz DPF do wymiany za ładnych kilka tysięcy plus wtryskiwacze, turbiny i kolektory, które też się lubią czasami popsuć. Do tego dodaj sobie gorszej jakości paliwo, na które klekoty są bardziej czułe niż benzyny, problemy z odpaleniem przy ostrych mrozach, dłuższe nagrzewanie się auta w zimie, a przy tym większe spalanie i będziesz miał swoją ekonomię.

 

Jeździłem X6, ktory ma podane średnio 12,5l/100km

Na wyświetlaczu jak byk było 20,2l/100km

Jazda testowa! ponad 2-tonowym autem z napędem 4x4, więc nic dziwnego, że takie spalanie. Pewnie pedał do podłogi był, tylko już się do tego głupio przyznać. Nie wmówisz mi, że przy 130km/h spali 20,2L, bo nawet jak to będzie X6M, to tyle nie wciągnie. Poza tym co to ma do rzeczy w temacie E60?

Edytowane przez webber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było X6 3.5i czy 5.0i?

5.0i

 

Przy 200kkm standardowo masz DPF do wymiany za ładnych kilka tysięcy plus wtryskiwacze, turbiny i kolektory, które też się lubią czasami popsuć. Do tego dodaj sobie gorszej jakości paliwo, na które klekoty są bardziej czułe niż benzyny, problemy z odpaleniem przy ostrych mrozach, dłuższe nagrzewanie się auta w zimie, a przy tym większe spalanie i będziesz miał swoją ekonomię.

DPF sie zatka, jak ktoś będzie jeździl w kapeluszu.

Czy wtryski i turbina rownież się zepsuje? nie wiem, nigdy nie wymienialem. po 160kkm byly w nienagannym stanie.

Paliwo-tankowanie oszczędności może skutkować przypadłościami, o których piszesz dalej.

Co do odpalenia na duzym mrozie, nigdy nie mialem problemu, ale to pewnie wynikalo z tego, ze tankowałem dobre paliwo.

 

Chłopie. Nie brnij dalej.

Ty wolisz benzyne, bo malo jeździsz, ja diesla, bo robie więcej kilosow i tak sie rozstańmy.

Jazda testowa! ponad 2-tonowym autem z napędem 4x4, więc nic dziwnego, że takie spalanie. Pewnie pedał do podłogi był, tylko już się do tego głupio przyznać. Nie wmówisz mi, że przy 130km/h spali 20,2L, bo nawet jak to będzie X6M, to tyle nie wciągnie. Poza tym co to ma do rzeczy w temacie E60?

130, to nie pedal w podlodze, zwlaszcza w normalnym ruchu drogowym.

Związek z E60 ma taki, ze licza sie proporcje...

 

EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniekąd popieram webera jeśli chodzi o ekonomię eksploatacji:

oczywiście każde auto ma swoje wymiany eksploatacyjne ale przywołane przez niego elementy bardziej dotyczą diesla i działają na jego niekorzyść - DPF - w benzynie nie wymieniasz bo nie ma co, czułe na jakość paliwa wtryskiwacze - coś o tym wiem bo mnie w VW dotknął ten temat - jedna sztuka równa się 1800PLN ciekawe ile kosztuje do BMW... , turbina - tez zależy jak pojazd jest poszanowany i kto go wcześniej miał - przypuszczam że na flocie auto miało wybrane do spodu - więc tak czy siak w pewnym momencie turbina leci. Inna kwestia jazda na niedogrzanym silniku- co skutkuje w długim okresie czasu niekorzystnym wpływem na trwałość diesla. Zatem wymienione elementy należy w dieslu wymieniać - i nie liczymy że DPF'a się zaślepi czy zaspawa !! tylko wymieni.

Tak naprawdę diesel kosztuje sumarycznie - w całościowym ujęciu tyle samo lub nawet drożej niż benzyna - gdyż nie samym spalaniem liczymy koszty eksploatacji pojazdu. W swoim VW pokusiłem się o pewną rzecz - przeliczyłem sobie rok użytkowania pojazdu (wliczając w to wszystkie opłaty, awarie, paliwo, oleje, wymiany, klocki i inne duperele - generalnie wszystko co zrobiłem przy samochodzie w roku). Sprawdziłem na ile takie elementy średnio wystarczają(przejechanych kilometrów) i wyszło mi że przejechanie 1km dieslem (wliczając powyższe elementy i paliwo) wyniósł mnie około 0,65 PLN. Zróbcie sobie sami rachunek sumienia i wyjdzie wam wynik - oczywiście pewnie w przypadku każdego pojazdu inny. Ale wtedy będzie pogląd pełny na eksploatację - i możemy porównywać :) Zakładając podobne przebiegi roczne w dwóch podobnych wersjach silnikowych (powiedzmy 528i i 530d) albo jak kto woli ;)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna na pewno nie jest i nie będzie bardziej oszczędna od diesla, ale pamiętaj że diesel to nie auto do dynamicznej jazdy typu pedał w podłogę, ściganie się z innymi np. ze świateł :) itd. Jeśli uważasz że te oszczędności w spalaniu nie maja jakiegoś kompromisu to niestety się mylisz. Przyznasz że trochę głupio było by kupić 911 stke z dieslem pod maską. Diesle pomomo swoich duzych mocy i niezłych osiągów raczej nie nadają sie do spinania się. Niestety w Polsce diesel = wyścigówka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF sie zatka, jak ktoś będzie jeździl w kapeluszu.

130, to nie pedal w podlodze, zwlaszcza w normalnym ruchu drogowym.

Związek z E60 ma taki, ze licza sie proporcje...

Kolego, DPF się standardowo wymienia przy około 200kkm, to zalecenie producenta i najczęściej przy tym przebiegu komputer sam wyrzuci informację, że DPF do wymiany. Nie ma to nic wspólnego z normalną eksploatacją i okresowym "przedmuchiwaniem" filtra.

 

O jakich proporcjach piszesz? 5.0i w X6 próbujesz porównać do czego? 530i? Moja przy 130km/h pali ok. 10L/100km (autostrada, czyli mało wyprzedzania). Więc nie przekonasz mnie, że X6 nagle 20L potrzebował.

 

P.S. Robię 30-40kkm rocznie, a i tak jak widzisz wybrałem benzynę :) Wcześniej jeździłem przez 3 lata dieslem i mimo, że była to produkcja GM, bardzo sobie chwalę ten samochód, chociaż średnie spalanie wynosiło 12L/100km, a w mieście potrafił palić nawet 18L/100km i nie, nic nie było zepsute, po prostu takie silniki produkowało swojego czasu ISUZU, a korzystał z nich Opel :)

Edytowane przez webber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weber - może i potrzebował 20/100 ale jak mu założył ognia i patrzył na chwilowe zużycie paliwa :) tym sposobem mogę powiedzieć że mój poczciwy Touran TDI spalił 24/100 :)

 

A na poważnie - być może długo stał na włączonym silniku stąd takie duże spalanie

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.