Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Thestructor ma rację zła reputacja dla LPG to poldki z lat 90tych (których właściciele kręcili śrubami co by mniej palił) oraz co najważniejsze brak znajomości mechaniki i techniki:

Czytaj pchanie instalacji gazowej przeznaczonej na gaźnik do samochodu z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Potem dziwią się że padają silniki, auta strzelają a gaz śmierdzi.... Po głębszym namyśle chyba bym się nie odważył zamontować do nowoczesnej bryczki (BMW/AUDI/MERCEDES) instalacji gazowej w Polsce z obawy przed spartoleniem roboty.

 

A teraz coś na wesoło poczytałem o tym że rząd planuje wyeliminować z polskich dróg wraki lejące olejami i emitujące dużo spalin i oto jeden z komentarzy ...

 

Link do artykułu

http://moto.onet.pl/1596865,1,rzad-walczy-z-jezdzacymi-wrakami,artykul.html?node=2

 

Link do wspomnianego komentarza na wesoło:

http://moto.onet.pl/forum.html#forum:MSwxNjQsOCw2NTM3MzYyMywxNzI5MzA2ODksNzg1MDE5MCwwLGZvcnVtMDAxLmpz

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tylko dodam, że bardzo fajne auto to 520d. Silnik naprawdę daje radę i ma świetne osiągi, pali śmieszne ilości paliwa a nie płacicie temu złodziejskiemu Państwu chorej akcyzy 18,6%. W praktyce, szczególnie w mieście, jeździ się równie dobrze jak 530d.
Opublikowano

"Ja tylko dodam, że bardzo fajne auto to 520d. Silnik naprawdę daje radę i ma świetne osiągi, pali śmieszne ilości paliwa a nie płacicie temu złodziejskiemu Państwu chorej akcyzy 18,6%. W praktyce, szczególnie w mieście, jeździ się równie dobrze jak 530d."

 

niee no troche przesadziles...

nie wiem czy jezdziles 3.0D; tak sie sklada ze jezdzilem i jednym i drugim;

2.0d jezdzi ok ale 3.0d to inna bajka; inna kultura pracy; inne osiagi;

mi 3.0d pali w miescie (manual) ok 10-10,5l;

2.0d w 320d (150ps) palil w okolicach 8,8-9,5

kuzynowi w 520d-pali w miescie tak samo jak mi 320d

 

roznica mocy/Nm jest ogromna a spalanie bardzo sie nie rozni;

 

trasa nad moze 530d (ok 500km-spalanie najnizsze ok 6l/100km-samochod full zaladowany-kombi)

 

320d-najnizsze spalanie -ok 4,5-5l-autostrada-2 osoby , bez bagażu;

pozdrawiam Konrad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok.. ale przeczytaj uważnie co napisałem. Nie twierdzę, że 520d chodzi jak 530d. Napisałem, że w praktyce i codziennym użytkowaniu, szczególnie w mieście, 520d naprawdę daje radę i jest wystarczającym silnikiem do przemieszczania się na krótkich odcinkach. Oczywiście, że różnice w spalaniu nie są wielkie, bo auto pali głównie masą a nie pojemnością, ale bardziej miałem na myśli oszczędności związane z akcyzą, bo z np 70 tys zł 3,1% to 2170 zł a 18,6% już daje 13 tys zł. Te 11 tys złotych zamiast oddać do kasy Izby Celnej dokładasz do auta i masz nowsze, lepiej wyposażone itd. Ja wiem, że w ogłoszeniach są cudowne 530d w cenie niższej niż 520d, ale wiadomo jakie to są auta. W tej branży nie ma okazji a przez akcyzę różnice w zakupie 520d w stosunku do 530d są gigantyczne i trzeba się zastanowić czy warto kupowac stare, zajeżdżone 530d czy lepiej kupić nowsze 520d z małym przebiegiem.

 

I jeszcze coś. Nie porównuj starego 150 konnego 320d z 163konnym a tym bardziej z 177konnym silnikiem, który pracuje w 520d, bo to inny świat. ;)

Opublikowano

Ja się z mmw mogę zgodzić praktycznie we wszystkim poza jednym. "Świetne osiągi" to nie jest akurat domena tego silnika.

A do miasta to niepotrzebna 5-tka. Wystarczy seria 1, a najlepiej Smart, jeśli ktoś nie potrzebuje więcej niż 2 siedzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę ponad 8 sekund do setki to są naprawdę świetne osiągi i do zakorkowanych miast zupełnie wystarczą, wiem co mówię bo autami jeżdżę na co dzień różnymi od takich co mają ponad 400KM do takich co mają 70KM i mieszkam w ciasnym mieście. To czy auto ma 5 sekund do paki czy ma 8 to w mieście nie ma znaczenia. Oczywiście na trasie moc już daje różnicę i komfort wyprzedzania. Tu się zgodzę. A to, że do miasta wystarczy 1ka to też masz rację, a już najlepsza to jest Corsa, wszędzie się wciśniesz i zaparkujesz. :) Nie każdy jednak chce mieć dwa samochody więc 5tka jest tym złotym środkiem.
Opublikowano

Panowie wszystko zależy do jakiego miasta (duże małe miasto czy są obwodnice,trasy szybkiego ruchu gdzie się mieszka w takim mieście).Czasem światła są tak ustawione że słabsze fury nie zdążą do zielonego.

Ja je jedynie uważam ze 520d kupuje sie dlatego bo nie ma kasy na podobny rocznik i stan 530d i nie jest wstyd to powiedzieć.

hej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie wszystko zależy do jakiego miasta (duże małe miasto czy są obwodnice,trasy szybkiego ruchu gdzie się mieszka w takim mieście).Czasem światła są tak ustawione że słabsze fury nie zdążą do zielonego.

Ja je jedynie uważam ze 520d kupuje sie dlatego bo nie ma kasy na podobny rocznik i stan 530d i nie jest wstyd to powiedzieć.

hej

 

I dlatego napisałem, że "W tej branży nie ma okazji a przez akcyzę różnice w zakupie 520d w stosunku do 530d są gigantyczne i trzeba się zastanowić czy warto kupowac stare, zajeżdżone 530d czy lepiej kupić nowsze 520d z małym przebiegiem."

 

Życie to sztuka wyboru. ;)

 

To czy auto ma 5 sekund do paki czy ma 8 to w mieście nie ma znaczenia.

Marek tu mnie rozbawiłeś.

hej

 

A pewny jesteś że jak byśmy się sprawdzili z jednego punktu np W-wy do drugiego w ciągu dnia, ja 520d a Ty 530d to będziesz pierwszy? ;)

Opublikowano (edytowane)

Akurat nie o to mi chodziło czyli o sprawdzanie się.

Powody jesli ktoś kto kupuje auto 5 sekund do 100 to:

-fun z jazdy nie ważne czy w mieście czy w trasie

-pycha,chęć posiadania i wszystko co z tym związane

-bezpieczeństwo nie chodzi mi o gwiazdki NCAP

hej

Edytowane przez tora
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi też nie chodziło o sprawdzanie się, tylko o to, że w codziennej praktyce w mieście są to nieodczuwalne różnice. Póki się 520d nie przejechałem też uważałem że to nie może być wystarczająca moc do 5tki. A jednak auto się zbiera naprawdę dobrze. No i 530d nie ma 5 sekund do setki, więc tym bardziej nie jest to taka przepaść w stosunku do 520d bo dzieli je zaledwie 1,5 s. różnicy. :)
Opublikowano
Polatalem troszku E60 520d w automacie na dunskich autostradach i... wcale nie jest tak zle! Nie jest to demon przyspieszenia, ale jezdzi sie naprawde przyjemnie.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

A pewny jesteś że jak byśmy się sprawdzili z jednego punktu np W-wy do drugiego w ciągu dnia, ja 520d a Ty 530d to będziesz pierwszy? ;)

To w takim razie o co ci chodziło w tym zdaniu?Tak piszesz żeby coś pisać?

A 530d nie ma 5 sek do 100 i kazdy to wie po co łączysz różne wypowiedzi w jedno.

Do kolegów z forum ja nie piszę że 520d nie daje rady

To jest taka sama dyskusja ze nie da sie wypocząć na wakacjach w hotelu 3* a w 5* tak.

Nasze wydatki czyli auto,gdzie i jak mieszkamy,wakacje,ubranie,hobby itd przeważnie są wykładnią,stanem naszej kieszenie (nie biorąc pod uwagę kredyciarzy) i dlatego ktos podchodzi rozsądnie że kupuje 520 młodsze bo na takie samo rocznik,stan zachowania 530d czy 535d i tak wyzej go nie stać.Jest to normalne ekonomiczne i zdrowe podejście.Ma taki produkt na co go stać i ważne żeby sie z tego umieć cieszyć,tak jest z każdym z nas.

Dlatego dla mnie BMW 520d jest ok bo moze kiedys ja stane przed takim samym wyborem i tyle i nie bede się czuł ze mam coś gorszego.Jedynie dokonałem takiego wybory a dokładnie stan mojego portfela.

hej

Opublikowano
i dlatego ktos podchodzi rozsądnie że kupuje 520 młodsze bo na takie samo rocznik,stan zachowania 530d czy 535d i tak wyzej go nie stać.Jest to normalne ekonomiczne i zdrowe podejście.Ma taki produkt na co go stać i ważne żeby sie z tego umieć cieszyć,tak jest z każdym z nas.

 

Rozsądnie i ekonomicznie to byłoby kupić nową Toyotę Corollę 1.4 D4d. :D

 

Z drugiej strony gdyby ekomika się nie liczyłą wcale, to większosc ludzi jeździłaby M5 (chocazby e34 czy e39) :D

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
i dlatego ktos podchodzi rozsądnie że kupuje 520 młodsze bo na takie samo rocznik,stan zachowania 530d czy 535d i tak wyzej go nie stać.Jest to normalne ekonomiczne i zdrowe podejście.Ma taki produkt na co go stać i ważne żeby sie z tego umieć cieszyć,tak jest z każdym z nas.

 

Rozsądnie i ekonomicznie to byłoby kupić nową Toyotę Corollę 1.4 D4d. :D

Z drugiej strony gdyby ekomika się nie liczyłą wcale, to większosc ludzi jeździłaby M5 (chocazby e34 czy e39) :D

No tak masz racje ale obracamy sie w temacie BMW bo tak to mozna jeszcze zejść niżej niz corola 1,4D i tez bedzie jechało i na głowę nie padało.

hej

Opublikowano
Czy przesiadajac sie z e46 323i do 520d będę rozczarowany osiągami? Papierowe dane znam dobrze, może ktos jezdził jednym i drugim i moze cos napisac?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Czy przesiadajac sie z e46 323i do 520d będę rozczarowany osiągami? Papierowe dane znam dobrze, może ktos jezdził jednym i drugim i moze cos napisac?

Najprościej to najbliższy diler BMW i przejażdzka 520d.

hej

Opublikowano
Czy przesiadajac sie z e46 323i do 520d będę rozczarowany osiągami? Papierowe dane znam dobrze, może ktos jezdził jednym i drugim i moze cos napisac?

 

Na pokazie XDrive w Tychach miałem okazję przejechać się 520d z manulaną skrzynią biegów i powiem Ci że miałem wrażenie że samochód jest zepsuty albo ... był mułowaty. :duh:

Opublikowano
Czy przesiadajac sie z e46 323i do 520d będę rozczarowany osiągami? Papierowe dane znam dobrze, może ktos jezdził jednym i drugim i moze cos napisac?

 

Na pokazie XDrive w Tychach miałem okazję przejechać się 520d z manulaną skrzynią biegów i powiem Ci że miałem wrażenie że samochód jest zepsuty albo ... był mułowaty. :duh:

Nie pisz tak bo Cię zlinczują zaraz

hej

Opublikowano
Czy przesiadajac sie z e46 323i do 520d będę rozczarowany osiągami? Papierowe dane znam dobrze, może ktos jezdził jednym i drugim i moze cos napisac?

 

Na pokazie XDrive w Tychach miałem okazję przejechać się 520d z manulaną skrzynią biegów i powiem Ci że miałem wrażenie że samochód jest zepsuty albo ... był mułowaty. :duh:

 

No ja bym brał pod uwage auto uzywane z 2006-2007 roku wiec słabsze 163 konne a nie 177 konne w dodatku.

 

Tak sie pytam, bo wszyscy zachwalają 6-cylindrowe diesle BMW a gdy przejechałem sie e39 2.5d (w pełni sprawnym oczywiscie) również byłem mocno rozczarowany. Wiec boje sie ze e60 2.0d też nie bedzie rewelacyjny. Rzeczywiscie najlepiej osobiscie sprawdzic to. Tylko testując auto z komisu nie zawsze mamy pewnosc ze ten egzemplarz akurat ktory testujemy ma zachowana moc w 100%.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

 

No ja bym brał pod uwage auto uzywane z 2006-2007 roku wiec słabsze 163 konne a nie 177 konne w dodatku.

 

Tak sie pytam, bo wszyscy zachwalają 6-cylindrowe diesle BMW a gdy przejechałem sie e39 2.5d (w pełni sprawnym oczywiscie) również byłem mocno rozczarowany. Wiec boje sie ze e60 2.0d też nie bedzie rewelacyjny. Rzeczywiscie najlepiej osobiscie sprawdzic to. Tylko testując auto z komisu nie zawsze mamy pewnosc ze ten egzemplarz akurat ktory testujemy ma zachowana moc w 100%.

 

Najlepiej osobiście sprawdzić jak co jeździ. Wg mnie do serii 5 to min. 3.0d lub 3.5d jeśli ma być koniecznie diesel. Przez moment jak byłem na kupnie e46 wszyscy zachwalali 3.0d że jest najlepsze do trójki, ale spróbowałem 3.0i i 3.0d również w automacie i wybór był oczywisty, ale mnie nie zależało na małym spalaniu. Inna rzecz że kupowanie BMW ze słabym silnikiem to decyzja bezsensu, bo takie motory można kupić u konkurencji, chyba że komuś zależy na roczniku lub snobizmie to co innego :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.