Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Panowie.. jakie duże.. X6 50i waży chyba z 2200 kg to ile ma palić w mieście na krótkich odcinkach testowych? Ja wczoraj wyjechałem Golfem GTI do Tesco i z powrotem (mam może 2 km) i spalanie miałem prawie 16 litrów w aucie które waży 1300 kg o ile kojarzę, bo zanim się w ogóle nawet zaczął rozgrzewać to już dojeżdżałem. E klasa pali mi w mieście 15-16 litrów lekko, a waży 1700 kg niecałe. Spalanie 20 litrów w ciasnym mieście w 400 konnym X6 nie jest niczym dziwnym. X6 diesel spali 12-13 jak nic. Zasada jest prosta. Diesel o podobnej mocy co benzyna spali zawsze 2/3 tego co jego odpowiednik benzynowy. Edytowane przez mmw
  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Niestety ale V8 też tanie w utrzymaniu nie jest, kij ma dwa końce. Kolego od 550, mogę ci wywróżyć co w najbliższych dwóch latach wymienisz :)

Ale dyskusja nie toczy się w temacie V8, a R6. A pisać nie musisz, bo zanim ja tu cokolwiek zacząłem pisać, to przeczytałem posty na temat V8-mek od deski do deski i znam Twoją listę serwisową:)

Opublikowano
BZQ - z czystej ciekawości co wymieni w najbliższych dwóch latach w V8 ?

 

Na 100% będzie mial problem z rurką odprowadzającą płym chłodniczy która jest wbudowana w blok silnika, to taka wada niespodzianka w v8, błąd konstrukcyjny nawet po FL nie poprawili jej. Oring uszczelniający tą rurkę po porstu się od niej odrywa po pewnym czasie i zaczyna ubywać powoli płynu chłodniczego aż ubytki robią się znaczne. Sama część kosztuje 100zł, ale żeby ja wymienić trzeba zdemontować całą płytę przednia silnika, do tego dochodzą uszczelki o wartości około 500-600zł , wymiana oleju i co najlepsze robocizna w ASO około 5-7 tyś zł. W usa częsty przypadek, proponuje poczytać na ten temat amerykańskie forum. Ja mam tą przyjemność już za sobą. Trzeba także liczyć się z wymianą Vacum Pompy koszt około 1300zł bo nagle może się okazać że nie masz hamulcy :) Plus jakieś pierdoły, typu czujniki.

 

http://www.bimmerfest.com/news/411578/all-german-auto-custom-cooling-pipe-saves-745-(n62)-owner-thousands-in-repairs

 

Dodam że lifting nie spowodował zmiany numeru częśći , więc wada co roku dotyczy coraz to nowszego modeleu :)

Opublikowano
BZQ - z czystej ciekawości co wymieni w najbliższych dwóch latach w V8 ?

 

Na 100% będzie mial problem z rurką odprowadzającą płym chłodniczy która jest wbudowana w blok silnika, to taka wada niespodzianka w v8, [..]co najlepsze robocizna w ASO około 5-7 tyś zł.

Z tego co widzę, to problem tyczy innej jednostki napędowej N62B44. Nie znalazłem tak na krótko podobnych informacji na temat silnika N62B48.

Opublikowano

Tak ale w swoje jednostce masz dokładnie tą samą część, na początku problem dotyczył e65. Część (oring) jest wykonana z za słabych materiałów które średnio wytrzymują 5 lat. To że masz inny kod silnika nie zwalnia cię z tej awarii :) Problem dotyczy wszystkich konstrukcji N62 i ty też taki masz.

 

Twój silnik :

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NW51&mospid=50116&btnr=11_3275&hg=11&fg=35&hl=1

 

 

Mój silnik :

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NB31&mospid=47756&btnr=11_3275&hg=11&fg=35

 

część nr : 11141439975

 

Jak widać niestety to samo.

Opublikowano
Tak ale w swoje jednostce masz dokładnie tą samą część, na początku problem dotyczył e65. Część (oring) jest wykonana z za słabych materiałów które średnio wytrzymują 5 lat. To że masz inny kod silnika nie zwalnia cię z tej awarii :) Problem dotyczy wszystkich konstrukcji N62 i ty też taki masz.

Okey, część ta sama, tylko jakoś w Internecie nie mogę znaleźć informacji na temat identycznych problemów z 5.0i.

Nieważne, bo robi się OT. Ogólnie na razie nic się (odpukać) nie dzieje, więc nie będę się martwił na zapas. A z tymi o-ringami to jest pewnie tak, jak z osuwającymi się tulejami w 3.0CDTI w Oplach. Niby wszystkie mają wadę fabryczną, która powinna się objawić przy ok. 130kkm, a większość ma nalatane prawie 200kkm i nic się nie dzieje :)

Opublikowano
BZQ - z czystej ciekawości co wymieni w najbliższych dwóch latach w V8 ?

 

Na 100% będzie mial problem z rurką odprowadzającą płym chłodniczy która jest wbudowana w blok silnika, to taka wada niespodzianka w v8, błąd konstrukcyjny nawet po FL nie poprawili jej. Oring uszczelniający tą rurkę po porstu się od niej odrywa po pewnym czasie i zaczyna ubywać powoli płynu chłodniczego aż ubytki robią się znaczne. Sama część kosztuje 100zł, ale żeby ja wymienić trzeba zdemontować całą płytę przednia silnika, do tego dochodzą uszczelki o wartości około 500-600zł , wymiana oleju i co najlepsze robocizna w ASO około 5-7 tyś zł. W usa częsty przypadek, proponuje poczytać na ten temat amerykańskie forum. Ja mam tą przyjemność już za sobą. Trzeba także liczyć się z wymianą Vacum Pompy koszt około 1300zł bo nagle może się okazać że nie masz hamulcy :) Plus jakieś pierdoły, typu czujniki.

 

http://www.bimmerfest.com/news/411578/all-german-auto-custom-cooling-pipe-saves-745-(n62)-owner-thousands-in-repairs

 

Dodam że lifting nie spowodował zmiany numeru częśći , więc wada co roku dotyczy coraz to nowszego modeleu :)

 

 

Wymieniałeś na tej samej zasadzie co pokazł magik mechanik na filmie czy kupiłeś piątke po tym zabiegu?

Opublikowano
Tak ale w swoje jednostce masz dokładnie tą samą część, na początku problem dotyczył e65. Część (oring) jest wykonana z za słabych materiałów które średnio wytrzymują 5 lat. To że masz inny kod silnika nie zwalnia cię z tej awarii :) Problem dotyczy wszystkich konstrukcji N62 i ty też taki masz.

Okey, część ta sama, tylko jakoś w Internecie nie mogę znaleźć informacji na temat identycznych problemów z 5.0i.

Nieważne, bo robi się OT. Ogólnie na razie nic się (odpukać) nie dzieje, więc nie będę się martwił na zapas. A z tymi o-ringami to jest pewnie tak, jak z osuwającymi się tulejami w 3.0CDTI w Oplach. Niby wszystkie mają wadę fabryczną, która powinna się objawić przy ok. 130kkm, a większość ma nalatane prawie 200kkm i nic się nie dzieje :)

 

Z oringiem jest tak że w V8 bardzo mocno się nagrzewa, a po pewnym czasie ta guma parcieje i odkleja się od aluminium, następuje wyciek na zewnątrz płynu. Jeśli chcesz potwierdzenia zadaj pytanie na e60 forums.net, do zeszłego roku nie było informacji jakoby wogóle e60 dotyczył ten problem, i nie było żadnych info w sieci, w następnym roku sytuacja się powtórzy z 550i bo w 545 stała się już faktem. To nie jest tak że on się odklei lub nie, on odklei się na pewno :) Wymieniłem tą część według procedury ASO, ta rurka z All German Auto jest dobra ale nie na długo. Dodam że w USA problem stał się na tyle poważny że użytkownicy tych modeli samochodów chieli aby BMW uznało ten problem za wadę konstrukcyjną i wymieniało to na akcji serwisowej, BMW jednak uznało że to normalne zużycie materiału i nie uznało tego za wadę konstrukcyjną. Sprawa stanęła na tym że szykuje się zbiorowy pozew, ale to tylko w USA :) W europie problem mało znany gdyż jest mało tych silników i raczej ich właścieile nie pojawiają się na forum często.

Opublikowano
5 lat u mnie dopiero za 2 lata, a być może uda mi się już na M5 przesiąść :) W ostateczności wymienię rurkę i tyle :D
Opublikowano
5 lat u mnie dopiero za 2 lata, a być może uda mi się już na M5 przesiąść :) W ostateczności wymienię rurkę i tyle :D

 

Wiesz to żadna tragedia, w sumie da rade dolewać płynu i jeździć z tym cały czas :) Wtrąciłem tylko ten temat do wątku by obiektywnie pokazać także minusy benzyniaków :) Aby właściciele diesli nie czuli się ciągle atakowani. Heh. Generalnie BMW jest drogie w utrzymaniu i tyle, można powiedzieć że jest jak droga kochanka no ale właśnie za to je kochamy, nieprawdaż.

Opublikowano

Aby właściciele diesli nie czuli się ciągle atakowani.

Przepraszam bardzo, ale czy Ty widzisz gdzieś atak na użytkowników klekotów?:)

 

Ja próbuję tylko pokazać, że ta oszczędność "dizli" czasami jest po prostu złudna.

I staram się to popierać jakimiś konkretnymi argumentami.

Jest taka stronka http://www.fuel-pilot.de na której można sobie porównać niemieckie koszty eksploatacji 2 różnych aut.

Wziąłem do porównania 530d i 530i w wersji SPORT, okres użytkowania 3-lata, przebieg roczny 50.000km. I wiecie co wyszło? Diesel kosztował ok. 1500Euro mniej od benzyny przez te 3 lata. Zakładając, że trzeba zapłacić ponad 4.000Euro więcej za ropniaka w zakupie, to ja tu nie widzę żadnych oszczędności, tylko dodatkowe koszty :)

Opublikowano
Webber sprawdziłem tą stronkę - jeszcze mniejsza różnica jest przy założeniu "naszych" cen paliw oraz średniego przebiegu rocznego 25.000km - mnie wyszło jakieś 350EUR różnicy na kosztach rocznych - do tego jeszcze faktycznie droższa cena zakupu ... i wychodzi że diesel droższy. Ciekawe - pokuszę się o sprawdzenie realnych kosztów i podliczę się nie komputerowo a w rzeczywistości :) postaram się
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz to żadna tragedia, w sumie da rade dolewać płynu i jeździć z tym cały czas :) Wtrąciłem tylko ten temat do wątku by obiektywnie pokazać także minusy benzyniaków :) Aby właściciele diesli nie czuli się ciągle atakowani. Heh. Generalnie BMW jest drogie w utrzymaniu i tyle, można powiedzieć że jest jak droga kochanka no ale właśnie za to je kochamy, nieprawdaż.

 

Prawda jest taka, że V8 z założenia tanie nie jest i na każdym cm2 silnika można do czegoś się przyczepić. Kiedy w jednym z warsztatów rozkładali N62B44 po przegrzaniu (właściciel miał wyciek i sądził że dojedzie do domu mimo czerwonych komunikatów), oglądałem niektore części i z rozmowy z mechanikami wynikało, że silniki te przechodziły cały czas zmiany konstrukcyjne i jednostka z początku produkcji E65 będzie się różniła sporo od tej montowanej pod koniec życia w E60 czy E65. Po prostu znaleźli od groma błedów konstrukcyjnych i poprawiali na bieżąco.

 

Tak czy inaczej zadbane V8 warte jest większych nakładów i tylko V12 czy tam jakieś V10 może dawać lepszy fun :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Webber sprawdziłem tą stronkę - jeszcze mniejsza różnica jest przy założeniu "naszych" cen paliw oraz średniego przebiegu rocznego 25.000km - mnie wyszło jakieś 350EUR różnicy na kosztach rocznych - do tego jeszcze faktycznie droższa cena zakupu ... i wychodzi że diesel droższy. Ciekawe - pokuszę się o sprawdzenie realnych kosztów i podliczę się nie komputerowo a w rzeczywistości :) postaram się

 

Ale tak nie możesz liczyć, żeby brać nasze ceny, bo w DE są inne podatki na diesel'a. W Polsce jednak jazda diesel'em jest dużo bardziej opłacalna niż benzyną. Oczywiście przy założeniu, że mamy świeże auto a nie zajechane, w którym spitoli się pół rzeczy w czasie eksploatacji.

 

Ja osobiście nie rozumiem tylko ludzi, którzy potrafią w salonie zapłacić za jakąś Lagunę czy Accorda o 20-30 tys zł więcej żeby tylko mieć diesel'a a na dodatek robią 10 tys km rocznie. Nigdy im się nie zwróci ten wydatek licząc nawet wyższą cenę odsprzedaży.

Opublikowano
Webber sprawdziłem tą stronkę - jeszcze mniejsza różnica jest przy założeniu "naszych" cen paliw oraz średniego przebiegu rocznego 25.000km - mnie wyszło jakieś 350EUR różnicy na kosztach rocznych - do tego jeszcze faktycznie droższa cena zakupu ... i wychodzi że diesel droższy. Ciekawe - pokuszę się o sprawdzenie realnych kosztów i podliczę się nie komputerowo a w rzeczywistości :) postaram się

 

 

wszystko się zgadza tylko czy spalanie 7,7l/100km jest faktycznie takie niskie? mówię o normalnej jeździe

Opublikowano
Pewnie nie jest takie niskie - ale dotyczy to obu przypadków - bo ja nie uwierzę że trzylitrowy diesel spali średnio 6,6/100 - musiał by palić około 5/100 na trasie a na to nie ma szans.
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
testujac spalanie na trasie biora predkosc 90, 100 i 110 o ile dobrze pamietam wiec spalanie wychodzi pod ksiazkowe- czytaj bardzo niskie, ktore da sie osiagnac jezdzac bardzo zachowawczo, w miescie nie idzie jasno okreslic spalania bo jest to zaleznie od wielkosci miasta i natezenia ruchu, moze wyjsc od-do i ten zakres ma rozne wielkosci, jeden przeleci przez miasto zatrzymujac sie 3 razy na swiatlach a inny zrobi w 1,5h 5km, pierwszemu wyjdzie srednia 8l a drugiemu 16l na tym samym silniku dlatego podawanie spalania w miescie mozna a nawet nalezy traktowac tylko jako kilka zbednych literek/cyferek w instrukcji i nic wiecej :wink:
Opublikowano
testujac spalanie na trasie biora predkosc 90, 100 i 110 o ile dobrze pamietam wiec spalanie wychodzi pod ksiazkowe- czytaj bardzo niskie, ktore da sie osiagnac jezdzac bardzo zachowawczo, w miescie nie idzie jasno okreslic spalania bo jest to zaleznie od wielkosci miasta i natezenia ruchu, moze wyjsc od-do i ten zakres ma rozne wielkosci, jeden przeleci przez miasto zatrzymujac sie 3 razy na swiatlach a inny zrobi w 1,5h 5km, pierwszemu wyjdzie srednia 8l a drugiemu 16l na tym samym silniku dlatego podawanie spalania w miescie mozna a nawet nalezy traktowac tylko jako kilka zbednych literek/cyferek w instrukcji i nic wiecej :wink:

Ale piszemy o średnim spalaniu, a nie chwilowym na trasie bądź w mieście po przejechaniu 20km. Pisząc średnie spalanie mam na myśli wynik po przejechaniu 3-5kkm. Bo ja też mogę napisać, że mi średnio (odcinek ok. 150km) 5.0i spaliło 9l/100km, tyle, że nie dodam, że to była trasa i że przy prędkościach nie przekraczających 100km/h bez wyprzedzania :)

Poza tym ja cały czas twierdzę, że spalanie, to mały pikuś z ogólnym kosztem zakupu i eksploatacji 5er, więc trochę mnie bawią te co i raz pojawiające się pytania "A ile to pali?" Tym bardziej, że w tej kwestii tak naprawdę wiele zależy od stylu jazdy kierowcy oraz warunków w jakich użytkowane jest auto. Różnica może wynieść nawet 5-8L na tym samym silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.