Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ! Potrzebuje zdeaktywowac mate zajetosci fotela NCS-expertem ale nie mam w car&key memory funkcji ERKENNUNG_SITZBELGUNG_1 dlatego potrzebuje waszej pomocy. Z gory dziekuje.
Opublikowano

odpalasz ncs następnie ładujesz profil expertmode po załadowaniu lecisz F1 (Vin.....) następnie F3 (ZCS f. Ecu) tu wyskoczy okienko wybierasz swój model E46 i dalej moduł z jakiego ma pobrać dane (EWS, KMB) możesz wybrać co chcesz po tym zabiegu klikasz F6 back teraz przechodzisz do lokalizacji na dysku C:\ncsexpert\work i odnajdujesz tam plik FSW_PSW.TRC skopiuj sobie ten plik na pulpit i zmień mu rozszerzenie na MAN czyli FSW_PSW.MAN tak zmieniony plik skopuj do C:\ncsexpert\work

 

plik FSW_PSW.MAN edytujesz za pomocą notatnika i szukasz w nim opcji ERKENNUNG_SITZBELGUNG_1 jeśli przy tej opcji jest active to przepisz na nicht_active i zapisz zmiany w pliku FSW_PSW.MAN następnie wracasz do ncs edytujesz profil expertmode(hasło do edycji to repxet) podczas edycji wchodzisz w opcję individualsierung i zaznaczasz ptaszek przy opcjach (zaznacz wszystkie 3 ) dajesz ok i teraz klikasz code car lub kodujesz sam moduł airbagu i powinno załadować nowe ustawienia

 

po tym linkiem masz kilka pdf opisujących kodowanie itp może się przydadzą http://rapidshare.com/files/159076435/Ncs_doc.rar

 

tu masz temat opisujący co i jak viewtopic.php?f=48&t=111129&hilit=mata

Opublikowano

Probowałem wyłączyć mate pasażera w E34 '94 bo od czasu do czasu sie mi zaświeci kontrolka i musze kasować błąd. Tylko, że jak widać na zdjęciu ona jest już niby nie aktywna.

http://img51.imageshack.us/img51/1055/beztytuutc.th.jpg

 

W inpie jest "niezajęta" (pole białe) jak nacisne na fotel robi sie czarne ale jak puszcze to nie zmienia sie i całey czas jest "zajęty". Dopiero po cofnieciu kluczyka i ponownym przekręceniu jest znow "wolny".-tak ma być?

A może być tak, że już ktos to zmieniał a ktoś inny znowu wpiął mate? Tylko czy wtedy inpa pokazywała by to pole jako nie zajęte przy wypiętej wtyczce ? Raczej powinna jako"zajęte".

No i co znaczą te wszystkie "airbag beifahrer" nieaktywne?

 

Nie zakładam nowego tematu tylko dlatego że to nie E46. Chyba robi sie wszystko tak samo.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
dajesz ok i teraz klikasz code car lub kodujesz sam moduł airbagu i powinno załadować nowe ustawienia

 

 

gdzie jeste ten przycisk code car bo nie moge znalesc a mam problem bo nie wczytuje mi tego pliku FSW_PSW.MAN bo naprzykład mam DWA włączone a w tym pliku jest nicht_aktiv... prosze o jakieś małe objaśnienie robie wszystko wdg powyższej instrukcji

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
dajesz ok i teraz klikasz code car lub kodujesz sam moduł airbagu i powinno załadować nowe ustawienia

 

 

gdzie jeste ten przycisk code car bo nie moge znalesc a mam problem bo nie wczytuje mi tego pliku FSW_PSW.MAN bo naprzykład mam DWA włączone a w tym pliku jest nicht_aktiv... prosze o jakieś małe objaśnienie robie wszystko wdg powyższej instrukcji

bo nie zaznaczyłeś odczytywanie z pliku MAN...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

mam pytanie robie wszystko jak w instrukcji, wkleiłem plik man i łacze sie ponownie lecz nie moge przez ews tylko przez akmb

wyskakuje mi taki blad

http://img341.imageshack.us/img341/5076/beztytuuscr.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

a jak wchodze przez akmb to nie ma opcji wyłaczenia maty nie wiem co robie zle

potem zakodowalem ale nic sie nie zmienilo w liscie aktywacji.

Co jeszcze wspomne ze jak edytowalem expermode najpierw byl zaznaczony pierwszy psaszek potem skończylem edytowanie zgodnie z filmikiem

potem podmienilem pliki jeszcze raz edycja 3 ptaszki zaznaczylem no i kodowanie i nic mi to nie dalo pfff

  • 3 lata później...
Opublikowano
odpalasz ncs następnie ładujesz profil expertmode po załadowaniu lecisz F1 (Vin.....) następnie F3 (ZCS f. Ecu) tu wyskoczy okienko wybierasz swój model E46 i dalej moduł z jakiego ma pobrać dane (EWS, KMB) możesz wybrać co chcesz po tym zabiegu klikasz F6 back teraz przechodzisz do lokalizacji na dysku C:\ncsexpert\work i odnajdujesz tam plik FSW_PSW.TRC skopiuj sobie ten plik na pulpit i zmień mu rozszerzenie na MAN czyli FSW_PSW.MAN tak zmieniony plik skopuj do C:\ncsexpert\work

 

plik FSW_PSW.MAN edytujesz za pomocą notatnika i szukasz w nim opcji ERKENNUNG_SITZBELGUNG_1 jeśli przy tej opcji jest active to przepisz na nicht_active i zapisz zmiany w pliku FSW_PSW.MAN następnie wracasz do ncs edytujesz profil expertmode(hasło do edycji to repxet) podczas edycji wchodzisz w opcję individualsierung i zaznaczasz ptaszek przy opcjach (zaznacz wszystkie 3 ) dajesz ok i teraz klikasz code car lub kodujesz sam moduł airbagu i powinno załadować nowe ustawienia

 

Co jak nie mogę znaleźć opcji opcję individualsierung? Gdzie ona jest dokładnie?

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zależy jaką masz wersje NCS jak niemiecką to Datei (andielskie file )klikasz Profil editieren (angielskie edit profil) wpisujesz hasło (repxet) jak możesz edytować profile, jak nie możesz to nie zaznaczysz tej opcji NCS 4.0.1, jak otworzy ci się edytowanie profili to będzie czwarty z lewej strony u dołu ostatni, ale jak masz gotowe profile i zaznaczoną tą opcje to możesz kodować od razu ale trochę innym sposobem, ale do kodowania przez plik FSW_PSW.MAN to musisz mieć też zaznacząną też opcję w FSW PSW FSW/PSW Manipulate with FSW_PSW.MAN

 

Edytowanie profilu w NCS do kodowania w przez plik FSW_PSW.MAN

1. Uruchamiamy NSC (opis tyczy się NCS3.0.8 i NCS 3.1.0 w w 4.0.1 nie ma profilu expertmode trzeba samemu stworzyć)

musimy stworzyć profil tak więc klikamy

File-load profile -

expertmode - OK

następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3

opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with

FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i

nazywamy np E46

2. W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

 

 

3.Można tez tak mając gotowe profile przykładowo usuwanie poduszek:

Włączamy zapłon.

Musimy mieć profil dla NCS z indywidualizacja.

Tworzymy pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work

F1 (VIN/ZCS/FA),

F3 (ZCS/FA f.ECU)

(wybieramy model bmki (np. E46) oraz moduł do połączenia np: EWS)

F6 back

F4 "Process ECU"

wybieramy ABG (moduł airbag) i wciskamy OK

F2 job

wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)

F3 Execute Job

teraz plik FSW_PSW.TRC będzie dużo mniejszy, w nim są zapisane dane z naszego modułu.

Kopiujemy go np. na pulpit.

Za pomocą notatnika zmieniamy poniższe parametry z activ na nich_activ:

 

AIRBAG_BEIFAHRER_1

aktiv

AIRBAG_BEIFAHRER_2

aktiv - te 2 parametry są od poduchy przedniej pasażera

 

Jeżeli mamy poduchy 2 nabojowe to zmieniamy również:

BEIFAHRERBAG_STUFE2_1

aktiv

BEIFAHRERBAG_STUFE2_2

aktiv

 

 

Jeżeli mamy poduszki boczne to zmieniamy także:

 

SIDEBAG_RECHTS_1

aktiv

SIDEBAG_RECHTS_2

aktiv- te 2 parametry są od poduchy pasażera w drzwiach

 

Jeżeli mamy kurtyny w słupkach to zmieniamy także:

 

ITS_RECHTS_1

aktiv

ITS_RECHTS_2

aktiv- te 2 parametry są od kurtyny pasażera w słupku

 

AIRBAG_FAHRER_1

aktiv

AIRBAG_FAHRER_2

aktiv- te 2 parametry są od poduchy przedniej kierowcy

Jeżeli mamy poduchy 2 nabojowe to zmieniamy również:

FAHRERBAG_STUFE2_1

aktiv

FAHRERBAG_STUFE2_2

aktiv

 

SIDEBAG_LINKS_1

aktiv

SIDEBAG_LINKS_2

aktiv- te 2 parametry są od poduchy kierowcy w drzwiach

 

SIDEBAG_FOND_LINKS_1

nicht_aktiv

SIDEBAG_FOND_LINKS_2

nicht_aktiv – jest to poducha boczna w tylnich drzwiach od strony kierowcy

 

SIDEBAG_FOND_RECHTS_2

nicht_aktiv

SIDEBAG_FOND_RECHTS_1

nicht_aktiv - jest to poducha boczna w tylnich drzwiach od strony pasażera

 

GURTSTRAFFER_FAHRER_1

aktiv

GURTSTRAFFER_FAHRER_2

aktiv- napinacz pasa kierowcy

 

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1

aktiv

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_2

aktiv- napinacz pasa pasażera

 

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

aktiv- mata pasażera

 

wybieramy opcje do zmiany które chcemy

 

Jak już zmieniliśmy powyższe wartości na nich_activ (lub na activ jak chcemy aktywować) to zapisujemy plik jako FSW_PSW.MAN i kopiujemy do katalogu ncsexpert/work.

F2 job

wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)

F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)

F6, wyłączamy NCS Export.

Wyłączamy zapłon.

 

Jak ktoś ma NCS 4.0.1 to moę dostarczyć gotowe profile http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/NCS+4.0.1/PROFILE+NCS+4.0.1+PFL,3842710238.rar(archive)

 

jak mamy BMW CODING TOOL 2.4.0 to zamiast zmiany ręcznej pliku FSW_PSW.TRC na MAN uruchamiamy aplikacje po zczytaniu z ABG i w Coding tool odznaczamy samochód i moduł klikamy

Load TRC file - zczytuje nasz plik FSW_PSW.TRC aby mieć te wartości do zmiany po angielsku

-klikamy Translation

aby znaleźć wartości klikamy SEARCH -możemy kopiować sobie z jakiegoś pliku nazwy niektóre niemieckie długie i możemy sobie skrócić szukanie wartości

-aby zmienić wartość klikamy na nią tzn pod nią jak jest nicht_activ to klikając na nią wyskakuje okienko z nazwą wartości klikamy QUICK CHANGE i wartość się zmienia klikamy OK dla potwierdzenia

-aby zapisać w pliku NCSEXPER\ WORK jako FSW_PSW.MAN klikamy SAVE MAN-file zapisuje nasz zmieniony plik TRC na MAN oczywiście robi kopie zapasową pliku TRC i MAN dobrze jest wybrać folder gdzie będą zapisywane kopie TRC i MAN

 

-Po zmianie i zapisaniu przechodzimy do aplikacji NCSEXPER i klikamy

F2 job

wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)

F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)

F6, wyłączamy NCS Export.

Wyłączamy zapłon

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
jak to jest po deaktywacji tej maty w e39? poduszka jest aktywna czy nie wiadomo? czy pole zajętości fotela w inpie po deaktywacji maty znika, bo u mnie go nie ma?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Usuwanie maty i poduszek w e39 tylko jak masz MRS3 i MRS4 w starszych sterownikach podobno może dojść do uszkodzenia sterownika (MRS2), jak po usunięciu maty

i odłączeniu sterownika maty (mi po odłączeniu samej maty świeciła się lampka od poduszek trzeba odłączyć sterownik z matą) nie świeci się lampka od poduszek to wszystko jest ok

Opublikowano

Odłącza się samą matę, biała kostka, 3 przewody? To ciekawe, że w starszych nie można ;)

Kontrolka zachowuje się normalnie, gaśnie po chwili i się nie zapala, tylko chodziło mi o to, że już naczytałem się tylu filozofii, że to poduszki w ogóle wyłączone wtedy są itd, że już zgłupiałem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam e46 i sprawdzałem działanie metody po zaktywoawniu i ponownym odczycie danych z ABG mam a wykrywa błąd maty i nie mogę go wykasować odpiąłem kabel od maty czy muszę wypiąć przed tym sterownikiem maty

URTSTRAFFER_FAHRER_1

aktiv

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1

aktiv

KOPFBAG_FOND_LINKS_1

nicht_aktiv

KOPFBAG_FOND_RECHTS_1

nicht_aktiv

KOPFBAG_FOND_LINKS_2

nicht_aktiv

KOPFBAG_FOND_RECHTS_2

nicht_aktiv

GURTSCHLOSS_SPANNUNGSS_1

nicht_aktiv

GURTSCHLOSS_SPANNUNGSS_2

nicht_aktiv

FOND_MODUL_1

nicht_aktiv

FOND_MODUL_2

nicht_aktiv

SBE2_1

nicht_aktiv

SBE2_2

nicht_aktiv

HWL_1

nicht_aktiv

HWL_2

nicht_aktiv

MRS1_EMULATION_1

mrs3_modus

MRS1_EMULATION_2

mrs3_modus

TRIGGERSCHALTER_1

aktiv

TRIGGERSCHALTER_2

aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

nicht_aktiv

SBE_ALT/NEU_1

alt

KINDER_SBE_1

nicht_aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

nicht_aktiv

SBE_ALT/NEU_2

alt

KINDER_SBE_2

nicht_aktiv

GURTSTRAFFER_FAHRER_2

aktiv

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_2

aktiv

ZAE2_EMULATION_1

mrs_modus

ZAE2_EMULATION_2

mrs_modus

BAUREIHE

e46

Wydaje mi się że wszystko ok bo mam 4 poduszki

  • 1 rok później...
Opublikowano
bmw e39 2002r lift. Mam ten sam problem czy jest ktoś wstanie pomóc u mnie podczas sczytywania maty ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2 i 1 są na nich_activ a nie mogę skasować błędów inpa a mam błędy wszystkich poduszek miałem tylko mate zajętości pasażera. za 1 razem się udało dać na nicht-activ ale chciałem dac ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2 tylko wyłączyć odpiełem kable pod fotelem a błędów nie mogę skasować teraz przy wgraniu czystego pliku MAN wyskakuje błąd: coapi-2064: error erasing coding data (e.g ZCS) MRS4, FS_LOESCHEN: ERROR_ECU_REJECTED. maty dalej są podpięte. profile dobrze przy gotowanie do kodowania. pomysły??????????????????????
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, mam następujący problem. Wyskakują błędy podczas wgrywania zmienionego pliku FSW_PSW.MAN do sterownika.

Poniżej błędy:

COAPI-2000: EDIABAS or SGBD error

IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

 

i 2 bład:

COAPI-2060: coding faulty (general)

MRS4, C_C_AUFTRAG: ERROR_ECU_PARAMETER_WRITE

 

W czym może być problem?

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dopiero teraz znalazłem ten temat :| proszę o zerkniecie bądź przeniesienie mojego postu tutaj.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=260787&p=2464950#p2464950

 

A sam sobie nie możesz przenieść lub napisac drugi post :D Moderator

MRS3 i nowsze to nie problem ale jeak jest MRS2 to czasami jest problem z modułem

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.