Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Z moich doswiadczen po 8 latach z BMW, testowalem rozne tarcze, klocki, najlepszy stosunek cena/jakosc to:

- tarcze ATE Powerdisc - nie gna sie, wyraznie lepiej sobie radza z hamowaniem z duzych predkosci, na dlugo starczaja

- klocki Ferrodo DS Performance - wyraznie lepiej hamuja niz inne zamienniki i oryginaly

 

O popularnych Zimmermanach nawiercanych czytalem mnostwo opinii, ze szybko pojawiaja sie pekniecia wokol otworow, wiec nigdy nie kupilem.

 

Textary, Bosche, tarcze Brembo zwykle, Delphi, TRW wszystko to testowalem i przy agresywniejszej jezdzie nie daja rady, szybciej sie nagrzewaja i gorzej hamuja.

Jak ktos jezdzi jak taksowkarz, obojetne co kupi, bedzie zadowolony.

Do szybszej jazdy ATE Powerdisc + Ferrodo DS mocno polecam, cenowo bardzo rozsadnie, nie sadze, zeby obecnie byla lepsza alternatywa cena/jakosc.

 

Jak ktos chce wiecej zainwestowac to tarcze Tarox G88 + klocki Taroxa, to jest naprawde inna liga hamowania, jedyne tarcze na ktorych nie bylo opoznienia przy hamowaniu w deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony mogę polecić PowerDiski, są trochę głośniejsze, ale mi to akurat nie przeszkadza.

 

Z klockami ceramicznymi ( minimalne pylenie ) spisują się rewelacyjne, dla mnie ważne, żeby się nie grzały po pierwszym hamowaniu, ciekawe tylko na ile starczą.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ze swojego doświadczenia moge polecić tarcze ATE + klocki Textar. Na takim zestawie jeździło mi się nalepiej i taki zestaw założyłem ponownie. Miałem także zestaw Tarcze + klocki Zimmermann ale osobiście nie polecam, auto gorzej hamowało, tarcze wytrzymały 60tkm w tym jedna pękła także ja osobiście nie polecam.

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy

I już po wymiane tarcz z tyłu.

Wstawiłęm oryginały.

Ceny z ASO:

klocki 360zł

tarcze 736zł

czujnik 81zł

robocizna 245zł

 

Poprzednie tarcze wytrzyamły 90 tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie bardzo dużo. Za te pieniądze miał byś już coś naprawdę porządnego.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm może coś takiego ?

 

http://www.czescidobmw.pl/Tarcza-hamulcowa/Tarcza-hamulcowa-Zimmermann-SPORT,2023.html

 

Swoją drogą oryginalne tarcze też są bardzo dobre, ale nie za takie pieniądze.

 

Ja mam teraz Ate PowerDisc i mogę śmiało polecić, ale niektórzy tutaj narzekają na ATE.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jedno pytanie na ktore ciezko odpowiedziec. Czy rzeczywiscie Zimmermann SPORT jest lepszy od OE tarczy.

Jakis czas temu te Zimmermann SPORT pekaly na potege, teraz cos zmienili bo ludzie przestali tak narzekac (pewnie jakis minimalnie inny sklad chemiczny), ale caly czas czekamy na wypowiedz kogos, kto przejezdzil/upalal dluzszy czas Zimmermanny Sporty.

Czego mozna sie spodziewac po OE, to kazdy wie a roznica w cenie to mniej wiecej 110pln.

Pomijajac cene chetnie bym przeczytal wypowiedz kogos kto upala mocno te Zimmermanny.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

forumowicz Klagosz i WujekWadus w temacie zimmermanów mogą powiedzieć najwięcej - użytkują je min na torze.

 

Wkrótce i ja się wypowiem, zestaw czeka już na montaż a w chwili obecnej jeżdżę na oryginalnym zestawie.

Ja oczekuję jedynie, że będą porównywalne i będą się mniej grzały, jeśli tak się nie stanie wrócę do ori.

 

Tyle się mówi o tych oryginałach a czy to nie jest tak że to właśnie ATE je produkuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zakupiłem i wymieniłem moje drgające tarcze na ATE zwykłe plus klocki tez ATE zwykłe.

 

Pylą bardziej niż TRW które były wcześniej zamontowane, a co do sily hamowania wypowiem się za pare dni bo jeszcze je "docieram"

 

Za komplet Tarcze + Klocki (przód) zapłaciłem 597zł + 24zł za płyn hamulcowy ATE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Panowie zakupiłem i wymieniłem moje drgające tarcze na ATE zwykłe plus klocki tez ATE zwykłe.

 

Pylą bardziej niż TRW które były wcześniej zamontowane, a co do sily hamowania wypowiem się za pare dni bo jeszcze je "docieram"

 

Za komplet Tarcze + Klocki (przód) zapłaciłem 597zł + 24zł za płyn hamulcowy ATE.

 

I jak po "dotarciu" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamierzam taki zestaw - tarcze ATE nacinane + klocki Textar - czy ostatnio ktoś próbował taką kombinację? I drugie pytanie, czy poza ASO można kupić oryginalne tarcze - tzn. z logiem BMW, jeśli tak to gdzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zakupiłem i wymieniłem moje drgające tarcze na ATE zwykłe plus klocki tez ATE zwykłe.

 

Pylą bardziej niż TRW które były wcześniej zamontowane, a co do sily hamowania wypowiem się za pare dni bo jeszcze je "docieram"

 

Za komplet Tarcze + Klocki (przód) zapłaciłem 597zł + 24zł za płyn hamulcowy ATE.

 

Jak się sprawują po dotarciu?

Na dniach czeka mnie wymiana hamulców przód i tez zastanawiam sie nad takim zestawem (+czujniki). Zastanawiam się też nad kompletem boscha. Czy ktoś miał założone boscha i jaka jest róznica w stosunku do ate?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Zamierzam taki zestaw - tarcze ATE nacinane + klocki Textar - czy ostatnio ktoś próbował taką kombinację? I drugie pytanie, czy poza ASO można kupić oryginalne tarcze - tzn. z logiem BMW, jeśli tak to gdzie?

Mam ATE nacinane. Przejechałem na nich już 40 tyś. Ich wadą jak dla mnie jest hałas (buczenie) przy mocniejszym hamowaniu z prędkości od 140 km/h wzwyż. Jest to tylko hałas, nie ma żadnych wibracji więc tarcze są proste…

Pracują u mnie ze zwykłymi klockami ATE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamierzam taki zestaw - tarcze ATE nacinane + klocki Textar - czy ostatnio ktoś próbował taką kombinację? I drugie pytanie, czy poza ASO można kupić oryginalne tarcze - tzn. z logiem BMW, jeśli tak to gdzie?

Mam ATE nacinane. Przejechałem na nich już 40 tyś. Ich wadą jak dla mnie jest hałas (buczenie) przy mocniejszym hamowaniu z prędkości od 140 km/h wzwyż. Jest to tylko hałas, nie ma żadnych wibracji więc tarcze są proste…

Pracują u mnie ze zwykłymi klockami ATE...

 

A jak ze skutecznością w stosunku do oryginalnych? I jeszcze jedno czy szybciej zużywają klocki? Pozdr. ZW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Zamierzam taki zestaw - tarcze ATE nacinane + klocki Textar - czy ostatnio ktoś próbował taką kombinację? I drugie pytanie, czy poza ASO można kupić oryginalne tarcze - tzn. z logiem BMW, jeśli tak to gdzie?

Mam ATE nacinane. Przejechałem na nich już 40 tyś. Ich wadą jak dla mnie jest hałas (buczenie) przy mocniejszym hamowaniu z prędkości od 140 km/h wzwyż. Jest to tylko hałas, nie ma żadnych wibracji więc tarcze są proste…

Pracują u mnie ze zwykłymi klockami ATE...

 

A jak ze skutecznością w stosunku do oryginalnych? I jeszcze jedno czy szybciej zużywają klocki? Pozdr. ZW.

Skuteczność hamowania taka sama jak na zestawie fabrycznym. Nie zauważyłem żadnej różnicy. Natomiast tarcze prawie dwukrotnie szybciej pożerają klocki ATE zwykle. Nie wiem jak jest z modelem ATE ceramic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I drugie pytanie, czy poza ASO można kupić oryginalne tarcze - tzn. z logiem BMW, jeśli tak to gdzie?

 

http://www.czescidobmw.pl/

 

Często korzystam z ich oferty, ale oni sprzedają tarcze jako firmowe producentów np. ATE, Brembo,Zimmermann itd. A mnie chodzi o tarcze ze znaczkiem BMW. Oczywiście one mogą mieć także znaczek producenta czyli być może tych firm które wymieniłem, ale bez znaku BMW są traktowane jako zamienniki i jak wskazują opinie nie zawsze ich jakość jest taka jak tych z pierwszego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Często korzystam z ich oferty, ale oni sprzedają tarcze jako firmowe producentów np. ATE, Brembo,Zimmermann itd. A mnie chodzi o tarcze ze znaczkiem BMW. Oczywiście one mogą mieć także znaczek producenta czyli być może tych firm które wymieniłem, ale bez znaku BMW są traktowane jako zamienniki i jak wskazują opinie nie zawsze ich jakość jest taka jak tych z pierwszego montażu.

 

Kolego właściciel tego sklepu współpracuje z BMW Polska i jeśli klient chce ori części to zamawia je i ma taniej niż w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zakupiłem i wymieniłem moje drgające tarcze na ATE zwykłe plus klocki tez ATE zwykłe.

 

Pylą bardziej niż TRW które były wcześniej zamontowane, a co do sily hamowania wypowiem się za pare dni bo jeszcze je "docieram"

 

Za komplet Tarcze + Klocki (przód) zapłaciłem 597zł + 24zł za płyn hamulcowy ATE.

 

I jak po "dotarciu" ?

 

 

A więc tak, troszkę bardziej pylą niż poprzednie TRW oraz są tak jak by bardziej miękkie przy hamowaniu ale ogólnie to polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Mam ATE nacinane. Przejechałem na nich już 40 tyś. Ich wadą jak dla mnie jest hałas (buczenie) przy mocniejszym hamowaniu z prędkości od 140 km/h wzwyż. Jest to tylko hałas, nie ma żadnych wibracji więc tarcze są proste…

Pracują u mnie ze zwykłymi klockami ATE...

 

 

Też myślę nad ATE PD + ATE Ceramic ale wg. katalogu standardowe tarcze mają średnicę 312mm a dla aut: government vehicles są tarcze o średnicy 330mm i właśnie ATE Power Disc jest też średnice 330mm. Czy taka tarcza będzie pasować? Pomoże ktoś wybrać odpowiedni zestaw?

 

LINK: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/34_1475-ham-przedniego-kola-tarcza-hamulcowa/vA904881

 

katalog ate http://outcat-cs.tecdoc.net/ows/en/CA13E1585F6F3B29C64AD8701AB266E3.ows_cs6.srv?view=VIndexFramesetJsp

 

auto to 320d z 05.2010r 184KM e91 lci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Twoje auto nie jest tzw. pojazdem specjalnym o ile dobrze pamiętam tak więc tarcze dla Ciebie to 312x24.

 

Jeśli chcesz tarcze o większej średnicy to dodatkowo musisz wymienić zaciski, jarzma oraz osłony i klocki.

 

oem number: 34 11 6 774 875, 34 11 6 855 006 --- > ate number: 24.0124-0203.1 (zwykłe tarcze). Tarcze Power Disc nie występują w rozmiarze pasującym do Twojego auta.

oem number: 34 11 6 780 711 --- > ate number: 13.0460-7238.2 (zwykłe klocki) lub 13.0470-7238.2 (klocki ceramic)

oem number: 34 35 6 792 560 --- > ate number: 24.8190-0287.2 (czujnik zużycia klocków hamulcowych)

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.