Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ostatnio zmieniałem hamulce z przodu - tarcze + klocki.

Tarcze założyłem oryginalne OEM, klocki ATE (standardowe).

Wcześniej miałem komplet tarcze + klocki OEM.

Powiem Wam, że czuć różnicę ale niestety na niekorzyść klocków ATE względem OEM. Są chyba ze 150 zł tańsze od OEM ale następnym razem ich raczej nie założę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie mam pytanko jakie stosujecie czyujniki do klockow?(chodzi mi o firme)

 

Np. ATE, Textar - odradzam "no name" bo cena tylko niewiele niższa, a mogą być problemy z kasowaniem inspekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatnio zmieniałem hamulce z przodu - tarcze + klocki.

Tarcze założyłem oryginalne OEM, klocki ATE (standardowe).

Wcześniej miałem komplet tarcze + klocki OEM.

Powiem Wam, że czuć różnicę ale niestety na niekorzyść klocków ATE względem OEM. Są chyba ze 150 zł tańsze od OEM ale następnym razem ich raczej nie założę.

 

Co to znaczy "oryginalne OEM".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zmieniałem hamulce z przodu - tarcze + klocki.

Tarcze założyłem oryginalne OEM, klocki ATE (standardowe).

Wcześniej miałem komplet tarcze + klocki OEM.

Powiem Wam, że czuć różnicę ale niestety na niekorzyść klocków ATE względem OEM. Są chyba ze 150 zł tańsze od OEM ale następnym razem ich raczej nie założę.

 

Potwierdzam. Tarcze ATE PD i zwykłe klocki ATE to był najgorszy zestaw na jakim kiedykolwiek miałem okazję jeździć. Wytrzymałem 2 miesiące i wyrzuciłem do kosza. Można zapomnieć o fabrycznym czuciu hamulców. Ponadto, po dwóch hamowaniach powyżej 200 km/h zaczęło się intensywne bicie przy hamowaniu. Jedyny plus to mniejsze pylenie na tarczę.

 

Obecnie mam tarcze Textar i klocki Jurid – jest dobrze, aczkolwiek to też nie jest 100% fabryczne chwytanie hamulców. Fabrycznie miałem klocki Textar. W innym samochodzie widziałem fabryczne Juridy.

 

Podsumowując, jeżeli ktoś pasjonuje się jazdą samochodem powinien kupować wyłącznie tarcze OEM. Myślę, że klocki można już wybrać innej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Stoję przed dylematem. Muszę zamówić do jutra tarcze i klocki ( na przód ). Zastanawiam się nad klockami ceramicznymi z uwagi na mniejsze pylenie.

 

Myslałem o tym http://allegro.pl/tarcze-pd-klocki-ate-ceramic-bmw-3-e90-e91-300mm-i2514125274.html

 

Pozostaje sprawa tarcz, czytałem, że ate się gną i są bicia ? Obecne tarcze są już zużyte i żadnych bić itp nie ma. Co kupić żeby było dobre ?

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po wielu miesiącach szukania i sprawdzania ofert założyłem do X3 Ate tarcze + ate klocki i mam zrobione ok. 8000 i nic sie nie dzieje

 

Tarcze sa ok .Czasami na początku docierania jakieś delikatne popiskiwania się zdarzały ale to tylko na początku.Teraz jest ok

 

Bardzo dużo osób narzeka jednak na Ate ale to tez pewnie kwestia tego iz w necie jest sporo podróbek i może stąd opinie negatywne

 

To jednak tylko moje przypuszczenia

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujesz, że orginalne hamują lepiej od Ate PD + klocki ATE ?

 

Jutro założe to będe miał porównanie z TRW

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od miesiąc mam ATE PD + ATE klocki Ceramiczne i niestety nie jestem zadowolony są tylko poprawne

oczywiście nie pylą ale zawsze przy pierwszych kilku hamowaniach jest powiedzmy efekt "ścierania" bo inaczej tego nie mogę nazwać (coś podobnego do zużytych klocków jakieś takie dziwne tarcie tak sobie myślę że może to lepiej że trą bo jak trą to znaczy hamują... ;) ) są też zdecydowanie głośniejsze od fabrycznych

samo hamowanie przebiega chyba prawidłowo bo nie miałem okazji zatrzymywać się awaryjnie z 200 km/h

osobiście gdybym kupował jeszcze raz zestaw na przód wybrałbym oryginały trochę drożej i czyszczenie felg ale ... chyba jednak pewniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile to prawda ale ori klocki były poprawiane i mają podobno mniej pylić wg ASO ale czy tak jest to będę mógł powiedzieć za kilka ładnych kkm.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co idzie na pierwszy montaż w BMW ? Ostatnio jak zakładaliśmy do hondy oryginały to TRW było na pierwszy montażu ( pod logiem honda )

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od miesiąc mam ATE PD + ATE klocki Ceramiczne i niestety nie jestem zadowolony są tylko poprawne

oczywiście nie pylą ale zawsze przy pierwszych kilku hamowaniach jest powiedzmy efekt "ścierania" bo inaczej tego nie mogę nazwać (coś podobnego do zużytych klocków jakieś takie dziwne tarcie tak sobie myślę że może to lepiej że trą bo jak trą to znaczy hamują... ;) ) są też zdecydowanie głośniejsze od fabrycznych

samo hamowanie przebiega chyba prawidłowo bo nie miałem okazji zatrzymywać się awaryjnie z 200 km/h

osobiście gdybym kupował jeszcze raz zestaw na przód wybrałbym oryginały trochę drożej i czyszczenie felg ale ... chyba jednak pewniej

 

Od miesiąca powiadasz, ile km zrobiłeś przez ten miesiąc?

 

 

Ja na takim zestawie jeżdżę już ponad 25 tys i sobie chwalę, zero bicia, zero pylenia, hamują bardzo dobrze. Teraz pytanie czego oczekujesz od hamulców? Bo pisanie, że hamują poprawnie... jest trochę nie na miejscu. Bo każdy nawet najtańszy klocek będzie hamował poprawnie.

 

Ja na ATE nigdy złego słowa powiedzieć nie mogłem.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od miesiąc mam ATE PD + ATE klocki Ceramiczne i niestety nie jestem zadowolony są tylko poprawne

oczywiście nie pylą ale zawsze przy pierwszych kilku hamowaniach jest powiedzmy efekt "ścierania" bo inaczej tego nie mogę nazwać (coś podobnego do zużytych klocków jakieś takie dziwne tarcie tak sobie myślę że może to lepiej że trą bo jak trą to znaczy hamują... ;) ) są też zdecydowanie głośniejsze od fabrycznych

samo hamowanie przebiega chyba prawidłowo bo nie miałem okazji zatrzymywać się awaryjnie z 200 km/h

osobiście gdybym kupował jeszcze raz zestaw na przód wybrałbym oryginały trochę drożej i czyszczenie felg ale ... chyba jednak pewniej

 

Od miesiąca powiadasz, ile km zrobiłeś przez ten miesiąc?

 

 

Ja na takim zestawie jeżdżę już ponad 25 tys i sobie chwalę, zero bicia, zero pylenia, hamują bardzo dobrze. Teraz pytanie czego oczekujesz od hamulców? Bo pisanie, że hamują poprawnie... jest trochę nie na miejscu. Bo każdy nawet najtańszy klocek będzie hamował poprawnie.

 

Ja na ATE nigdy złego słowa powiedzieć nie mogłem.

 

Pzdr.

 

 

zrobione ok 1500 km może to nie jest dużo ale auto nie stało w miejscu

na ATE do tej pory też złego słowna nigdy nie powiedziałem (a montowałem b.dużo klocków i tarcz tego producenta) a teraz mówię... więc nie rozumiem o co Ci chodzi (po to jest forum internetowe żeby wyrazić swoją opinię) mało tego zasugerowałem się między innymi twoją opinią na temat takiego zestawu ale im więcej czytałem na innych forach dowiadywałem się że zestaw ten wcale nie jest idealny i kupując go miałem tą świadomość że mogę nie być zadowolony

wcześniej miałem ORYGINAŁY BMW i było zaje... a teraz jest gorzej dlatego się wypowiadam po prostu ATE te które mam zamontowane są gorsze niż oryginały

nie wiem jak było u Ciebie może wcześniej miałeś jakiegoś innego producenta i zamieniłeś na ATE PD i jesteś zadowolony bo myślisz że tak ma być a ja twierdzę że tak ma nie być i już zastanawiam się nad zakupem oryginalnych tarcz i pozostawieniem klocków "ceramicznych" ATE

Ostatnio zmieniałem hamulce z przodu - tarcze + klocki.

Tarcze założyłem oryginalne OEM, klocki ATE (standardowe).

Wcześniej miałem komplet tarcze + klocki OEM.

Powiem Wam, że czuć różnicę ale niestety na niekorzyść klocków ATE względem OEM. Są chyba ze 150 zł tańsze od OEM ale następnym razem ich raczej nie założę.

 

Potwierdzam. Tarcze ATE PD i zwykłe klocki ATE to był najgorszy zestaw na jakim kiedykolwiek miałem okazję jeździć. Wytrzymałem 2 miesiące i wyrzuciłem do kosza. Można zapomnieć o fabrycznym czuciu hamulców. Ponadto, po dwóch hamowaniach powyżej 200 km/h zaczęło się intensywne bicie przy hamowaniu. Jedyny plus to mniejsze pylenie na tarczę.

 

Obecnie mam tarcze Textar i klocki Jurid – jest dobrze, aczkolwiek to też nie jest 100% fabryczne chwytanie hamulców. Fabrycznie miałem klocki Textar. W innym samochodzie widziałem fabryczne Juridy.

 

Podsumowując, jeżeli ktoś pasjonuje się jazdą samochodem powinien kupować wyłącznie tarcze OEM. Myślę, że klocki można już wybrać innej firmy.

 

i nie tylko ja ma takie zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowałem tarcze Meyle i klocki Textar.

Jestem zadowolony ,zero bicia, dobrze hamują ale jeden minus to pylenie. :oops: Felgi do mycia co jakiś czas.

Teraz już wiem,że tych klocków już nie kupie.

Tarcze kupiłem Meyle na próbę i są na prawde super. Polecam ;)

zrobiłem na nich jakieś 2tys i na razie ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od miesiąc mam ATE PD + ATE klocki Ceramiczne i niestety nie jestem zadowolony są tylko poprawne

oczywiście nie pylą ale zawsze przy pierwszych kilku hamowaniach jest powiedzmy efekt "ścierania" bo inaczej tego nie mogę nazwać (coś podobnego do zużytych klocków jakieś takie dziwne tarcie tak sobie myślę że może to lepiej że trą bo jak trą to znaczy hamują... ;) ) są też zdecydowanie głośniejsze od fabrycznych

samo hamowanie przebiega chyba prawidłowo bo nie miałem okazji zatrzymywać się awaryjnie z 200 km/h

osobiście gdybym kupował jeszcze raz zestaw na przód wybrałbym oryginały trochę drożej i czyszczenie felg ale ... chyba jednak pewniej

 

Od miesiąca powiadasz, ile km zrobiłeś przez ten miesiąc?

 

 

Ja na takim zestawie jeżdżę już ponad 25 tys i sobie chwalę, zero bicia, zero pylenia, hamują bardzo dobrze. Teraz pytanie czego oczekujesz od hamulców? Bo pisanie, że hamują poprawnie... jest trochę nie na miejscu. Bo każdy nawet najtańszy klocek będzie hamował poprawnie.

 

Ja na ATE nigdy złego słowa powiedzieć nie mogłem.

 

Pzdr.

 

 

zrobione ok 1500 km może to nie jest dużo ale auto nie stało w miejscu

na ATE do tej pory też złego słowna nigdy nie powiedziałem (a montowałem b.dużo klocków i tarcz tego producenta) a teraz mówię... więc nie rozumiem o co Ci chodzi (po to jest forum internetowe żeby wyrazić swoją opinię) mało tego zasugerowałem się między innymi twoją opinią na temat takiego zestawu ale im więcej czytałem na innych forach dowiadywałem się że zestaw ten wcale nie jest idealny i kupując go miałem tą świadomość że mogę nie być zadowolony

wcześniej miałem ORYGINAŁY BMW i było zaje... a teraz jest gorzej dlatego się wypowiadam po prostu ATE te które mam zamontowane są gorsze niż oryginały

nie wiem jak było u Ciebie może wcześniej miałeś jakiegoś innego producenta i zamieniłeś na ATE PD i jesteś zadowolony bo myślisz że tak ma być a ja twierdzę że tak ma nie być i już zastanawiam się nad zakupem oryginalnych tarcz i pozostawieniem klocków "ceramicznych" ATE

Ostatnio zmieniałem hamulce z przodu - tarcze + klocki.

Tarcze założyłem oryginalne OEM, klocki ATE (standardowe).

Wcześniej miałem komplet tarcze + klocki OEM.

Powiem Wam, że czuć różnicę ale niestety na niekorzyść klocków ATE względem OEM. Są chyba ze 150 zł tańsze od OEM ale następnym razem ich raczej nie założę.

 

Potwierdzam. Tarcze ATE PD i zwykłe klocki ATE to był najgorszy zestaw na jakim kiedykolwiek miałem okazję jeździć. Wytrzymałem 2 miesiące i wyrzuciłem do kosza. Można zapomnieć o fabrycznym czuciu hamulców. Ponadto, po dwóch hamowaniach powyżej 200 km/h zaczęło się intensywne bicie przy hamowaniu. Jedyny plus to mniejsze pylenie na tarczę.

 

Obecnie mam tarcze Textar i klocki Jurid – jest dobrze, aczkolwiek to też nie jest 100% fabryczne chwytanie hamulców. Fabrycznie miałem klocki Textar. W innym samochodzie widziałem fabryczne Juridy.

 

Podsumowując, jeżeli ktoś pasjonuje się jazdą samochodem powinien kupować wyłącznie tarcze OEM. Myślę, że klocki można już wybrać innej firmy.

 

i nie tylko ja ma takie zdanie :)

 

Użytkowałem oryginały - skończyły się i poszedł zestaw ATE. Użytkowałem klocki różnych firm, chyba wszystkich wiodących producentów i najbardziej do gustu przypadły mi produkty ATE, cóż może takie zboczenie.. ale co zrobić.

 

Wiesz wydaje mi się, że problem nie polega na złym hamowaniu w przypadku ATE PD + ATE CERAMIC a po prostu o innej modulacji hamowania. Inna mieszanka klocka + inna tarcza (nacinana). Ale nie uważam, że hamowanie jest gorsze wg mnie jest lepsze niż oryginalnego zestawu, który posiadałem. Cóż może kwestia przyzwyczajenia, własnych odczuć..

 

Ale pisane, że ATE są złe, jest trochę naciągane, tym bardziej, że dużo użytkowników jeździ na takim zestawie (nie tylko seria E9x) i sobie chwalą (zdarzają się wyjątki - jak ze wszystkim i wszędzie) ale nie ma co uogólniać. Jedna jaskółka wiosny nie czyni.

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pae miesiecy temu założylem sobie komplet ate-przód: tarcze normalne, nie nacinane i klocki ceramic, tył: tarcze nromalne i klocki normalne i jestem bardzo zadowolony, autem poruszam sie raczej szybko, mam do przejechania kawalek trasy i kilka razy w tyg poruszam sie z predkosciami wiekszymi niż 150km/h, czesto zdarza sie mocne hamowanie, nigdy nie mialem problemu z hamulcami. Towar kupowalem u sprawdzonego sprzedawcy, którego polecił kiedyś eXide na łamach forum.

Spokojnie polecam ATE, a klocki ceramic- ekstra, zero pylenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak piszesz, raczej szybko a to raczej czasem robi roznice.

U mnie na przyklad 15km/h gosci codziennie na liczniku i do tej pory bylem przekonany ze jezdze wolno.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam z przodu założone 2000km temu oryginalne tarcze BMW + do tego klocki standardowe ATE. Nie wiem może te ceramiki są lepsze ale te standardowe klocki ATE względem oryginałów to porażka. Myślałem że jakoś się ułożą ale gdzie tam.

- dużo gorsze wyczucie hamulców

- trzeba mocniej wcisnąć żeby tak samo mocno zahamować

- pylą tak samo beznadziejnie jak oryginały

 

Najbardziej mnie wkurza zahowanie hamulców w mieście - wcześniej można było przy powolnym poruszaniu modulować siłe hamowania dużym palcem u stopy a teraz trzeba wyciągać całe kopyto ;)

 

Więc panowie wg mnie w dużej mierze to kwestia klocków ATE a nie tarcz - choć z tego co czytam na tarczach ATE jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Możesz skasować przez ukryte menu, trzymasz 10 sekund guzik od resetowania przebiegu dziennego. Zapali się kontrolka trakcji - ty nada trzymasz za 5 zapali się serwis itd. I normalnie lecisz manetką do klocków trzymasz BC i się restuje.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

 

Jestem od jakiegoś czasu szczęśliwym posiadaczem E91 320d z 2006r. Ostatnio zaczeły mi bić tarcze przy hamowaniu... I już od kilku dni szukam Textarów ale nie mogę nigdzie znaleźć... Dlatego mam takie 3 typy, może mi coś pomożecie? Skłaniam się bardziej do ATE, a wy co polecacie?

 

ATE:

http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-ceramic-bmw-e90-e91-e81-e87-300m-i2509817758.html

 

ATE Power Disc:

http://allegro.pl/ate-pdisc-tarcze-klocki-bmw-3-e90-1-e81-e87-wawa-i2532068490.html

 

Zimmermann:

http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-klocki-przod-bmw-e81-e90-300mm-i2513237633.html

 

Nie chce aby pyliło czy piszczalo ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

 

Jestem od jakiegoś czasu szczęśliwym posiadaczem E91 320d z 2006r. Ostatnio zaczeły mi bić tarcze przy hamowaniu... I już od kilku dni szukam Textarów ale nie mogę nigdzie znaleźć... Dlatego mam takie 3 typy, może mi coś pomożecie? Skłaniam się bardziej do ATE, a wy co polecacie?

 

ATE:

http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-ceramic-bmw-e90-e91-e81-e87-300m-i2509817758.html

 

ATE Power Disc:

http://allegro.pl/ate-pdisc-tarcze-klocki-bmw-3-e90-1-e81-e87-wawa-i2532068490.html

 

Zimmermann:

http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-klocki-przod-bmw-e81-e90-300mm-i2513237633.html

 

Nie chce aby pyliło czy piszczalo ;/

 

wiem, że za chwilę zostanę objechany ale... co mi tam to tylko forum do wyrażania własnej opinie

ja zamontowałem ATE PD + KLOCKI CERAMIC i ten zestaw nie zadowala moich potrzeb (jest głośniejszy, słabiej hamuje od oryginałów które był zamontowane i nie mam tej "pewność" jaką miałem do tej pory) jak ktoś chce może przejechać się moim autem i ocenić (do dyspozycji we Wrocławiu)

do tej pory ATE uznawałem za super klocki i tarcze po tym co zamontowałem u siebie zmieniłem zdanie na temat tego producenta (chyba nie są wartej swojej ceny)

na dzień dzisiejszy zamontowałbym oryginalne tarcze i ew klocki ATE, Zimmermann (lub cały zestaw Zimmermann) albo szukać Textarów

 

teraz taki mały offtop

zajmuje się szybami do aut i handluję towarem różnych producentów od Pilkingtona, Sekurita (producentów teoretycznie produkujących na pierwszy montaż) po towar Chiński (znaczy tańszy i to dużo tańszy) i po kilkunastu latach doświadczenia mogę powiedzieć, że to co jest robione do fabryki na produkcję samochodów i to co do serwisu jako towar OEM to jest inny produkt od tego co można dostać w mojej firmie (ma to pokrycie w ok 50% szyb)

dobrym przykładem będzie Passat B6 gdzie szyba oryginał (Pilkington) jest robiona w Niemczech i jest ona zrobiona super z kolei teoretycznie ten sam Pilkington ale już bez logo VW jest robiony w Polsce i pasuje już tylko tak sobie (zazwyczaj ramka jest krzywo przyklejona), inny przykład Citroen Xantia jest robiona w Indiach i to jest tragedia inny kolor inny kształt a też niby Pilkington

tak na pocieszenie to do "naszych" BMW e90/91 szyba robiona jest w Niemczech i Pilkington jako "zamiennik" też produkuje ją w tej samej fabryce (często nawet dostaję z usuniętym logo BMW i sam mam taką zamontowaną)

 

Wracając do tematu klocków myślę, że tutaj jest analogiczna albo przynajmniej podobna sytuacja.

Opakowanie może i jest ATE logo nabite na klocku też jest ATE ale to nie jest to samo ATE co idzie na pierwszy montaż (pewnie nie zawsze ale sądzę że często tak jest i nie tylko w przypadku ATE ale i innych producentów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.