Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Przyleciały, bez żadnych dodatkowych naliczeń.

Może dziś zmienię, jak nie będzie nic pilniejszego do roboty ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wczoraj założyłem. Pokręciłem się po okolicy, hamują i nie piszczą ;) jakiejś drastycznej różnicy nie czuję, zobaczymy jak będzie.


Pytanie - do czego służą te łopatki\skrzydełka na klockach?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Nowe doniesienia. Jednak potrafią sobie pisnąć - ale tylko przy pierwszym hamowaniu, po długim np. nocnym postoju i tylko na wstecznym.

Gdybym nie wyjeżdżał rano tyłem z podwórka, to nawet bym nie wiedział.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej, żadne ate czy zimmerman nie równa się OEM zestawowi. Wtedy takie seryjne hamulce z tarczą 330mm naprawdę dają radę, no chyba że ktoś regularnie podróżuje z prędkościami ponad 180 no to rzeczywiście..

A jeśli ktoś tak podróżuje? Pytam bo jeżdżę głownie autostradami. 6000km temu zmieniłem tarcze na ATE i teraz tak biją, że znów muszę zmienić. Piasty, zawieszenie w porządku. Poprzednio były właśnie ori i ja na nich zrobiłem około 40000, a ile poprzedni właściciel to nie wiem. Więc było na pewno lepiej, odnosiłem też wrażenie że lepiej to hamowało. Czy można znaleźć jeszcze coś trwalszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
W dniu 4.05.2023 o 17:32, GR napisał(a):

Przyleciały, bez żadnych dodatkowych naliczeń.

Dziś przyleciało rozliczenie z FedEx'u

Chory kraj. FV mają załączoną na kwotę 44,79$ podają kurs przeliczenia 4,2244zł, ale kwota chyba niegodna, bo pojawia się pojęcie wartości statystycznej 316zł, co pooduje, że VATu i opłat celnych (nie cła) jest do dopłaty 101,29zł. Nadal opłacalny zakup, ale niesmak jest, że kasują za wymyśloną kwotę, a nie faktyczną.

Pomijam fakt, że dziś 12 czerwca i listem zwykłym wpadło do skrzynki, a nadanie 29 maja z terminem płatności 7 dni 😉

 

PS. przestały popiskiwać rano na wstecznym 😉 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak to zwykły list i tak szanują klienta to ja bym poczekał na rozwój wydarzeń.

FedEx to totalne g**no. U mnie do pracy notorycznie nie przyjeżdżają paczki. Normalną sytuacją jest że o 13 potrafią wystawić status doręczenia "nie zastano odbiorcy".

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Petenta 😉 FedEx przesyła FV, ale to urząd celny robił rozliczenie (tak w ogóle to zrobił to 1 maja 😉)
Już zapłaciłem. Za dużo pechowych sytuacji ostatnio, żeby odłożyć zapłacenie stówki na później i zostać upomnianym 😉 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu

Kupiłem ostatnio z tego samego sklepu, te same klocki, ale na tył. 

Jakby co, to wybierajcie wysyłkę DHLem, przyjaźniej rozliczają opłaty\podatki 😉 tym razem do dopłaty było 28pln.

  • Dziękuję 1

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jeździ na tarczach 330mm z E89? Kupiłem zaciski od 330d gotowe do założenia za 65zł xD i myślę czy założyć zwykle tarcze czy z alu dzwonem. Różnica w cenie spora ale podobno w teorii są mniej podatne na skrzywienie. Moje Textar 312 biją jak cholera z każdym miesiącem co raz gorzej odkąd kupiłem auto.

Numer oryginałów 34116794427

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
W dniu 12.06.2023 o 18:47, GR napisał(a):

PS. przestały popiskiwać rano na wstecznym 😉 

Zrobiło się zimno i pierwsze dwa, trzy naciśnięcia hamulca to pisk, jak na starych klockach 😉

Tak już będzie? Bo nacinana tarcza, bo takie klocki - czy walczyć? Tylko za bardzo nie wiem z czym 😄 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Przy wymianie oczyściłem zacisk i nasmarowałem klocki na styku z tłoczkiem. Smar był dołączony do klocków, blaszki też.
Nigdzie nie widziałem w poradnikach, żeby smarować coś jeszcze w zaciskach M. Ale może coś przeoczyłem...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

ATE Plastilube jest niezastąpionym środkiem smarnym do stosowania podczas naprawy i serwisie układu hamulcowego. Specjalny smar zapobiega rdzewieniu klocków hamulcowych w jarzmie zacisku i zapobiega piskom hamulców. W tym celu prowadnice klocka i tylna płyta klocków hamulcowych musi być pokryta ATE Plastilube przed zamontowaniem w zacisku hamulca. ATE Plastilube nie zawiera metalu i idealnie nadaje się do stosowania na aluminiowych zaciskach hamulcowych.

UWAGA: Nigdy nie nakładać Plastilube na powierzchnie cierne tarczy hamulcowej i klocka lub na części gumowe!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

W tych zaciskach M-Sport to tylko tył klocka można przesmarować, co robiłem. Blaszki były nowe w zestawie, to założyłem, jedynie pinów blokujących nie wymieniałem, wyglądały OK. Może za słabo wyczyściłem zacisk, choć trochę zmywacza i szmatek poszło 😉 Piszczą jak jest zimno, tylko po długim postoju i przez dwa, trzy pierwsze wdepnięcia.
Za parę dni serwis olejowy, powiem, żeby zerknęli. 

W hamulcach M-Sport też jest ta tuleja? bo przy wymianie klocków nie zdejmuje się zacisku z jarzma, jak w klasycznym zestawie.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest do zacisków ATE. Skoro przesmarowane to widocznie taka mieszanka klocka która piszczy. Mam to samo z Textar. A używałeś krwawej felgi do mycia kół? Bo słyszałem, że psikanie po tarczy może powodować taki efekt. Płyn dostaje się na klocek i go niszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tak, używam deironizerów (uwielbiam te nazwy 😄 ) - ale tego bym nie łączył 😉 przelałem chemii detailingowej już trochę i nigdy nie miała na to wpływu 😉 
Jest środek (ADBL Bubble Maker), którym można psiknąć na tarczę, przed deironizerem czy tam w ogóle myciem i lotna rdza nie wyłazi, ale tego nie używałem jeszcze 😄

Ja coś czuję w kościach, że będę musiał z tym żyć zimą... i coś pewnie dokłada się do tego nacinana tarcza (gdzieś w tych wątkach hamulcowych czytałem). Na szczęście to nie jest cały czas (jak na starych klockach TRW), tylko dwa, trzy razy po postoju dłuższym.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie też teraz przy niskich temperaturach otoczenia pojawia się bardzo delikatne piszczenie jak stoję w korkach - tyle że mocno nieregularnie. Czasami piszczy przez kilka km ruszania i zatrzymywania a czasami raz i spokój.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.