Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Przód 380x30 tyl 370x24 przód 4 tlok tyl 2 tlok

Plus moje adaptery pasuje w e90 e81 e87 wszystkie z ręcznym 185 oraz f20 f30 itp tak jak wyżej ręczny 185 zestaw plus moje adaptery zainteresowanych zapraszam 2cb68533e0bd468fgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
BMW F36 435d xDrive 313KM 2016r. Hamulce z zaciskami M. Tarcze z przodu 370x30mm, a z tyłu 345x24mm. Propozycje na obie osie:


- DBA T3 + Hawk HPS 5.0 = 5170 zł

- Nacinane i nawiercane z ASO BMW = Około 6000 zł

- Gładkie z ASO BMW = Około 3500 zł (tylne tarcze gładkie mam w bardzo dobrym stanie)


34 11 6 865 460 (klocki przód 650 zł)

34 10 6 797 606 (gładkie przód 1150 zł)

34 10 6 797 603 (nacinane przód 1150 zł)


34 21 6 887 576 (klocki tył 500 zł)

34 20 6 797 607 (gładkie tył 730 zł)

34 20 6 797 600 (nacinane tył 730 zł)


09.C394.13 (nacinane przód Brembo 700 zł)


DF6600S (nacinane przód TRW 477 zł)

DF6601S (nacinane tył TRW 417 zł)


Co możecie powiedzieć o tych nacinanych i nawiercanych tarczach BMW? Kto je dla BMW produkuje? Podałem ceny za sztukę z dobrymi rabatami. Co byście polecieli? Moc planowana 400 - 420 KM. DBA T3 miałem i jest to super zestaw, ale po jakimś czasie niestety zaczynały piszczeć klocki. Nie wiem czy to normalne, ale mam lekki uraz.

 




jeśli chodzi o nowe elementy bmw to bardzo słabe masz te rabaty. a nie wolisz przodu sobie założyć z m4 w sumie i tyłu tez?? jak chcesz zapraszam po adaptery :)

 

Jakie adpatery? Jaka cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adaptery 600 jak cos zapraszam albo pw albo dzwoncie moj nr jest udostepniony

2dae0fc43403d13cgen.jpg tak to wyglada w fserii identycznie w E serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witajcie, dostałem informację od mechanika że w BMW E90 LCI (318i z silnikiem N43), wysoce zalecane są oryginalne tarcze hamulcowe.

Czy istnieje dla nich jakaś sensowna alternatywa?

Podobno jak nie wkurzają Cię minimalne wibracje po jakimś czasie to każdy producent będzie alternatywą. Jak chcesz mieć idealną "ciszę" to tylko ori. Ja mam już dosyć długo ATE i po z tego co pamiętam do przy ok.30 tys pojawiły się wibracje przy wyższych prędkościach. Następnym razem na przód wezmę na pewno oryginały.

Jakby hamulce robiło się codziennie to bym oszczędzał ale nie raz na 5 lat.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW F36 435d xDrive 313KM. Hamulce z zaciskami M. Tarcze z przodu 370x30mm, a z tyłu 345x24mm. Co wybrać? Chcę wymienić komplet przód i tył.


- tarcze nacinane i nawiercane OEM + klocki Hawk HPS 5.0

- tarcze nacinane i nawiercane OEM + klocki OEM

- tarcze DBA T3 + klocki Hawk HPS 5.0

- tarcze Hamulcowe Dark Performance Composite Ultra + klocki Hawk HPS 5.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

BMW F32 420i xDrive .

Zmieniam tarcze i klocki obecnie 340x30mm, a z tyłu 345x24mm.

Hamulce z zaciskami M. niebieskie (S2NH)


Wejdą na przód 370mm M Performance? nawiercane

Podobno zaciski takie same? :niebieskie M i czerwone ,żółte M Performance

Czy trzeba wymieniać jarzma itd.

Na 370mm wejdzie felga 18 397 na zime?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tarczę 370mm potrzebujesz inne zaciski.

No właśnie ...

Miedzy tarcza 340 a zaciskiem jest sporo miejsca ,od góry i dołu

A w M performance 370 zacisk jest "wypełniony" przez tarcze


Jak pisałem zaciski niebieskie M i np czerwone M performance mają identyczne wymiary różnią się tylko kolorami


Może ktoś robił taki zabieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślę że jak napiszesz we właściwym dziale (F30) to szybciej uzyskasz odpowiedź. Według mnie należy wymienić zaciski na takie do 370mm

 

Wejdą tarcze 370 pod niebieski zacisk.

Pod szary fabryczny nie wejdą. Niebieski zacisk M ma ten sam numer i dla 418d i dla 440i.

Ma ten sam numer chyba że to zacisk performance pod 370mm :lol:


Na zacisku z tyłu przy przewodzie hamulcowym jest odlane czy to jest wersja 340 czy 370/380mm.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc!!!



Udało mi się ustalić :


420id :

Tarcza (370mm M Performance brakes) , (340mm M Sport brakes) (330mm standard brakes)

Klocki: (Również są inne niż w 428i 430i 370mm)

Szerokość 112,2 mm!

Grubość 18,20 mm

Wysokość 91,2 mm

https://www.bremboparts.com/europe/pl/catalogue/bmw-4-coupe-f32-f82-420-i-xdrive/000118959-1



430id 428i :

Tarcza (370mm M Performance brakes & M Sport brakes) (330mm standard brakes) (340mm nie występuje)

Klocki:

Szerokość 114,8 mm!

Grubość 17,9 mm

Wysokość 91,2 mm

https://www.bremboparts.com/europe/pl/catalogue/bmw-4-coupe-f32-f82-430-i-xdrive/000118080-1


Na stronach innych producentów tarcz i klocków (ATE i Zimmermann) Podobnie

Edytowane przez Senor5150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś używa Hawk HPS 5.0 i jest z nich zadowolony? Pytam pod nową tarczę OEM.

 

Ja taki zestaw mialem. Klocki biora super jak sie nieco rozgrzeja, trzeba zahamowac ze 2 razy z wyzszej predkosci. Tak normalnie w jezdzie miejskiej to klocki oem nieco lepiej mam wrazenie dzialaja.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie Rejestracja, a jak z ich wytrzymałością, szybko schodzą?

 

Klocki i tarcze przod i tyl zmienialem jednoczesnie. Klocki hawk hps 5.0 przod i tyl, a tarcze - tyl OEM a przod DBA. Bylo to ok 30tys km temu.

I wlasnie niedawno zmienialem klocki tyl, wiec nie wytrzymaly za duzo. Ale trzeba pamirmetac ze mam 300 konne auto. Zmienilem na OEM. Przod klocki jeszcze jest ze 40%.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy klocek, który dobrze hamuje pyli. niepylące klocki naprawdę słabo hamują, dodatkowo zdecydowanie mocniej grzeją tarcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, jeszcze pomyślę bo znowuż oem strasznie pylą, szczególnie z przodu, chciałem spróbować czegoś innego.

 

Weź Power Stop Z23 lub tańsze Z16-17

Carbonowo ceramiczne. Nie pylą nie piszczą i nie trzeba ich rozgrzewać. Ja z przesyłką (samolot) tył i przód płacę 900-1100 zł

W f30 starczyły na około 50 tyś/km

Do f32 już zamówiłem razem z tarczami

Do g20 też zamówię

Producent rekomenduję je nawet do nawiercanych tarcz ! (W EU nie ma producentów pełnowartościowej ceramiki) Niby Brembo seria X ale dopiero zaczynają

Jedynie zauważyłem że trzeba mieć w miarę świeże Tarcze żeby się dobrze spasował klocek

Mialem w kilku autach i polecam

W Stanach bardzo popularne klocki w Bmw a mało kto tam na 4 cylindry

Klocki typu hawk hps 5.0 Przy nich są nic nie warte ,no może 5zł (Miałem je badziew gorszy od OEM ,nie hamują bez rozgrzania ,Piszczą i kończą się w mgnieniu oka)



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W stanach.. to teraz dolicz wysyłkę i akcyzę.. nie wiem co to za bzdury z tymi Hawk HPS.. jeżdżę na nich od 2 lat, kilka razy pod rząd wytrzymały hamowania z 250+ do 70-80 i nic, dalej hamują jak żylety.. na zimno hamowanie jak oem, na gorąco petarda. Godne polecenia w fajnej cenie są też galferki poprawiona seria 1050fdhp.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.