Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Pojawiło mi sie bicie na kierownicy ( nic nie czuć na hamulcu ) z prędkości powyżej 80km/h gdy delikatnie dociskam hamulec ( przy pełnym hamowaniu nie mam bicia ). Bicie nasila się przy większych prędkościach mocniej szarpie kierownica.

Wymieniłem tarcze i klocki na nowe ATE. Ale bez zmian identyczna sytuacja. Bicie na piastach 0,02mm na tarczy 0,03 i 0,04mm. luzów w zawieszeniu 2 mechaników nie znalazło. Mechanik twierdzi ze to może powodować luz na przekładni kierowniczej. na forum wysytałem że tuleje przednich wahaczy mogą powodować podobna sytuacje. Od czego wy radzicie zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak zaczelo to juz nie skonczy. walcze z autem w ktorym takie bicie sie pojawilo. wymienione zostalo pol samochodu a objawy sa nadal dokladnie takie jakie piszesz. 2 komplety oryginalnych tarcz przod i tyl, zawieszenie, kola, opony... nic nie pomaga. pojawilo sie z dnia na dzien i nic nie mozna z tym zrobic. powodzenia, ale nie wroze sukcesu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienić mechanika albo go opier***lić.. W jednej bemce do dziś jeżdżę i jest ok, a regenerowałem bo malowałem zaciski proszkowo. W innej też malowałem proszkowo to i regeneracja poszła. Po 7 tyś km na jednym kole tłoczek staną... gdybym nie zakodował na głównym ekranie temperatury i ciśnienia każdego koła osobno to tez pewnie bym przegrzał i zwichrował...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiło mi sie bicie na kierownicy ( nic nie czuć na hamulcu ) z prędkości powyżej 80km/h gdy delikatnie dociskam hamulec ( przy pełnym hamowaniu nie mam bicia ). Bicie nasila się przy większych prędkościach mocniej szarpie kierownica.

Wymieniłem tarcze i klocki na nowe ATE. Ale bez zmian identyczna sytuacja. Bicie na piastach 0,02mm na tarczy 0,03 i 0,04mm. luzów w zawieszeniu 2 mechaników nie znalazło. Mechanik twierdzi ze to może powodować luz na przekładni kierowniczej. na forum wysytałem że tuleje przednich wahaczy mogą powodować podobna sytuacje. Od czego wy radzicie zacząć?

 

tuleje wymień i będzie ok. Dobry mechanik potrafi stwierdzić delikatny luz na tulejach, a wtedy on powoduje objawy jakie u Ciebie są - gdy mocniej dociśniesz hamulec bicie ustanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokładnie, trochę poczytałem i to właśnie jest Mikoda tylko pod inną nazwą.

Jedni zachwalają, a inni piszą że pękają i szybko się krzywią, są to opinie użytkowników innych marek niż BMW i posty z przed kilu lat więc może coś się zmieniło.

Może ktoś z forum montował takie w e91 i może coś napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę sprawdzonych faktów dotyczących zmiany hamulców w 335i e90 e91 e92,e93 na mpakietowe z serii f30. Z przodu, tył można zostawić, zmiana jest ekonomicznie nieopłacalna.

Zestawy mpakietowe w f30 występowały w dwóch wersjach: tarcza 340 i 370 mm średnicy. Są to zazwyczaj niebieskie czterotłoczkowe zaciski hamulcowe brembo.


Zaciski hamulcowe z f30 m od tarcz 340 można założyć na dedykowane tarcze 348x30 z serii e. Niby nie trzeba nic przerabiać, ale seryjny klocek minimalnie trze o "dzwon tarczy", trzeba go przeszlifować z boku.

Felgi 18 można założyć bez żadnego problemu. Zostaje jeszcze około 2 cm luzu pomiędzy zaciskiem a felgą. Może to nie dotyczyć wszystkich modeli felg.


Do zacisków z serii f można założyć w e9x tarcze od f30 mpakiet 340 mm. Oryginalne tarcze bmw mpakiet są dwuczęściowe, nawiercane (nie na wylot i frezowane).


Co zyskujemy: (jedno koło klocki seryjne)

zacisk 335 waga 6,22 tarcza 335 waga 10,72 razem 16,94 kg

zacisk m 4,935kg tarcza m 10,280 kg razem 15,215 kg

Zyskujemy 1,725 kg mniej masy nieresorowanej na kole


Zyskujemy czterotłoczkowe zaciski, których skuteczność hamownia jest znacząco wyższa niż jednotłoczkowych fabrycznych.

Oczywiście po jednej próbie hamowania nie zobaczymy różnicy. Różnica się pojawia gdy wielokrotnie mocno hamujemy. Długość drogi hamowania, dozowalność,

powtarzalność zachowania hamulców się nie pogarsza po nagrzaniu zestawu do wysokich temperatur. Tam gdzie hamulce z 335i się zagrzały i się zachowywały niepewnie, tutaj nic się nie dzieje.

Za każdym hamowaniem jest TAK SAMO. I to jest duży plus.

Klocki i tarcze są dociskane z obu stron, zużywają się równomiernie i możliwość pogięcia tarcz jest mocno zmniejszona.


Wymiana klocków zajmuje moment, nie trzeba nic odkręcać, wybija się dwa bolce i już.


Lepiej wyglądają niż seryjne aluminiowe zaciski. Tarcze nie rdzewieją tak masakrycznie.


Abs przy gwałtownym hamowaniu włącza się szybciej niż wcześniej.

Pedał hamulca jest minimalnie niżej niż wcześniej, ale po chwili można się przyzwyczaić.

Edytowane przez Filipfil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lżejsza tarcza to nie zaleta tylko wada. Im większa i cięższa tarcza, tym większa pojemność cieplna i zdolność do oddawania tego ciepła. IMO jak hamulce z F30 to 370 mm, inaczej pomysł jest mało ekonomiczny i taniej będzie kupić jakieś dobre klocki dopasowane do swoich potrzeb plus ewentualnie jakieś lepsze tarcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że ładując sportowe hamulce rozumiem że ktoś ogólnie zestraja auto sportowo i jest to momentami sprzeczne z oszczędzaniem masy nieresorowanej, bo bardziej sportowe opony na sztuce mogą ważyć sporo więcej niż kilogram, w porównaniu do opon turystycznych. Przykładowo u mnie Vredstrein Ultrac Vorti waży z tego co pamiętam minimalnie więcej niż runflat Potenza RE50A ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli z 348 E90 to oczywiście tylko 370mm, Ale tarcze z F30 mają lepszą wentylację niż tarcze z E90, nitowanie jak już było zauważone co poprawia komfort użytkowania no i są lżejsze.


Same zaciski są w ogóle o klasę lepsze. Tylne odlewane zaciski z E90 i jarzma przód/tył po paru latach potrafią bardzo mocno skorodować.


Opony to minimalne różnice, sporo można też zaoszczędzić raczej na feldze.


Mi się bardzo nie podobało zachowanie hamulców 348mm w średnim i dużym opadzie deszczu, Brembo jeszcze nie miałem dużo okazji potestować w takich warunkach. Liczę że będzie choć trochę lepiej.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie tarcz 370 poza oczywistymi zaletami ma dwie wady:

-masa rośnie (da się to przeżyć, ale zawsze)

-jest problem z średnicą felgi.

17 cali-zapomnij

18-wchodzą z minimalnym luzem lub drą o zacisk i zacisk trzeba podszlifować. (widziałem na zdjęciach, nie na żywo)

19-jedyne sensowne rozwiązanie.


Nie założysz dojazdówki.


Ja miałem dwa idealne komplety felg 18, więc zależało mi na tym, żeby nic nie kombinować. Felgi 19 chyba nie są przewidziane przez producenta do mojego zawieszenia/auta.

Przy 19 musiałbym pewnie kombinować z profilem opony, a nie chciałem go zmniejszać, bo na 18 już jest twardo.


Przy normalnej jeździe, nawet agresywnej, w upał tarcze 340 w zupełności wystarczają, nic się nie gotuje, ładnie odprowadzają ciepło. A co do ceny, warto poszperać, można kupić coś taniej niż katalogowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Proszę o pomoc, jakie rozmiary tarcz powinienem kupić do e91 2007 2.0 163km. Fabryczny mpakiet. Realoem pokazuje różne średnice, dla pojazdów służbowych i pozozstałych. Nie chce zamawiać w ciemno tarcz a potem wymieniać i tracić czas. Chodzi o przód i tył. Zdjąć koło i zmierzyć tarcze też nie bardzo mam jak. Miał ktoś podobną sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że jednak z przodu 300. Inna sprawa jeszcze, na razie zrobiłem tylko przód, tył zostawiłem na dziś. Po wymianie całego przodu (tarcze, klocki, czujnik) postanowiłem skasować inspekcję przednich hamulców. Skasowałem manetką przy kierownicy, w idrive już obok hamulców przód jest ikonka "ok", ale czy to normalne, że pokazuje mi, że następna wymiana za 6000? Trochę nie wiem o co chodzi. Wiem, że trochę nie ten dział, ale może ktoś coś podpowie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam do wymiany tarcze klocki przod bmw e90 330xd, z opinii jakie znalazlem padlo na zestaw zimmermana, teraz moje pytanie czy uzywa ktos takiego zestawu i moze polecic? W gre wchodzi jeszcze zestaw textara ponoc tez zbiera dobre opinie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.