Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ok, czyli klocki idą ATE Ceramic.

 

Teraz na które tarcze się zdecydować ATE Powerdisc (nacinane) czy zwykłe ATE - tutaj praktycznie brak różnicy w cenie.

 

Nacinane chyba trochę lepiej wyglądają (moim zdaniem), natomiast czy są faktycznie lepsze?

 

http://allegro.pl/ate-pd-tarcze-klocki-ceramic-bmw-3-e90-1-e81-x1-z4-i1894395960.html - czy taki zestaw będzie do mnie pasował? (przypominam. E91 318d 143KM prod. 2007-10-23). W aukcji wymieniony jest tylko model: BMW 3 Touring (E91) 318d 09/05- 90/122

 

Na logikę powinny pasować :)

 

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że tarcze ATE Powerdisc mają jak dla mnie jeden feler - podczas mocniejszego hamowania z prędkości wyższych niż 130 km/h są głośne.

 

Słychać huczenie z przednich kół. Na pewno nie jest to spowodowane złym montażem (powierzchnie styku tj. piastę oczyściłem na tzw. lusterko, zastosowałem także nowe śruby).

 

Zwichrowanie tarcz także raczej wykluczam. Łożyska kół także w porządku. Podczas hamowania nie przenoszą się drgania na koło kierownicy, spowodowane huczeniem. Wg. mnie frezy na tarczach powodują wspomniane odgłosy.

 

Co do skuteczności hamowania - nie mam żadnych zastrzeżeń ale nie mogę także powiedzieć, że lepiej hamują niż oryginalne tarcze BMW. Zestaw jaki posiadam to ATE PowerDisc + klocki ATE zwykłe (nie CERAMIC).

Opublikowano

ja wzialem tarcze power-disc tylko z jednego powodu-

podczas jazdy autostrada w deszczu i nie uzywaniu pedalu hamulca przez kilka minut-

wytwarza sie film wodny na tarczy co skutkuje niemoznoscia hamowania-

trzeba pulsacyjnie hamowac i dopiero za 2-3 razem zaczyna hamowac... :shock:

z power-disc tego nie ma.

Sa natomiast glosne przy hamowaniu z wiekszych predkosci i szybciej koncza klocki.

Opublikowano
wytwarza sie film wodny na tarczy co skutkuje niemoznoscia hamowania-

trzeba pulsacyjnie hamowac i dopiero za 2-3 razem zaczyna hamowac... :shock:

z power-disc tego nie ma.

 

Nie ma tego również chyba we wszystkich wersjach z 3-litrowym silnikiem z czujnikiem deszczu. W czasie opadów, klocki są minimalnie dociskane do tarczy i tym samym tarczę są suszone (dodatkowa funkcja DSC/ABS). W przypadku krzywych tarcz, może to powodować bicie na kierownicy w czasie opadów deszczu. To tak w ramach ciekawostki.

Opublikowano
ja wzialem tarcze power-disc tylko z jednego powodu-

podczas jazdy autostrada w deszczu i nie uzywaniu pedalu hamulca przez kilka minut-

wytwarza sie film wodny na tarczy co skutkuje niemoznoscia hamowania-

trzeba pulsacyjnie hamowac i dopiero za 2-3 razem zaczyna hamowac... :shock:

z power-disc tego nie ma.

Sa natomiast glosne przy hamowaniu z wiekszych predkosci i szybciej koncza klocki.

 

Naprawdę tarcze Power Disc mają jakikolwiek wpływ na usuwanie filmu wodnego z tarczy w czasie deszczu? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Może jeszcze ktoś to potwierdzi.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

odgrzebuję - do użytkowników ATE Ceramic - jak się spisują po dłuższym użytkowaniu ? Musze na dniach wymienić tylne klocki i tak myślę że może się na nie zdecyduję ale chciałbym się dowiedzieć czy warto.

 

czy z czujnikiem ATE nie ma problemów ?

Opublikowano
chce je dać na oryginalne tarcze - nie będzie chyba problemu co ? rozumiem że dalej nie pylą i nie piszczą ?
Opublikowano
chce je dać na oryginalne tarcze - nie będzie chyba problemu co ? rozumiem że dalej nie pylą i nie piszczą ?

 

Możesz śmiało zakładać je do każdej tarczy, zero pylenia i piszczenia. Polecam.

 

Pzdr.

Opublikowano
Pytanko, jakie klocki wybrac ate ceramic czy oryginalne z aso do e92 335i ?
http://imageshack.us/photo/my-images/190/95216545.jpg/
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A ja zapytam o coś innego... Gdzie kupić komplet na tył (tarcze, klocki, czujnik) i płyn hamulcowy? Allegro? Opłaca się szukać samemu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam sklep z reklamy na górnym banerze. Za komplet na cały samochód do jedynki (tarcze, klocki i czujniki ATE) zapłaciłem 1100 zł brutto. Maja wszystkich znaczących producentów (także Jurid, Textar, i inne).
Opublikowano

polecam tego sprzedawcę

 

http://moto.allegro.pl/my_page.php?uid=5823780

 

gość prowadzi sklep motoryzacyjny w Poddębicach, towar ma z wielu hurtowni z dużymi zniżkami, zawsze bardzo dobra cena. Kupowałem u niego już wiele rzeczy, hamulce, amortyzatory, filtry itd. Polecam

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
A więc klocki i czujnik z tyłu u siebie wymienione na Textary, w oryginale przed wymianą były Textar. Inspekcja skasowana bez problemu tylko zdziwiłem się trochę bo po jej skasowaniu komputer pokazał do wymiany klocków 60000 :?:

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • Zarejestrowani
Opublikowano
A co w tym dziwnego ?? Mi pokazuje 120000 po wymianie i po przejechaniu 10 tys spadło do 85000 :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Ja zrobiłem (w już sprzedanej buni) 80tys na komplecie klocków i jeszcze pewnie z 15tys nowy właściciel na nich zrobi :)

Teraz czekam na czarnulkę która ma do mnie przyjechać za jakiś tydzień i tam pewnie trzeba będzie pomyśleć o klocuszkach, czy koleżeństwo ma opinię o Ferodo DS Performance albo Racing 3000?

Opublikowano
Ja ostatnio miałem wymianę tarcz niby były dobre klocki również ale pojawiło się drżenie kierownicy. Nie wiem co było wcześniej (chodzi o tarcze) zero oznaczeń ale teraz mam założone tarcze zimerman jedne z lepszych zamienników do BMW po rozmowie ze znajomym mechanikiem polecił właśnie te gdyż z nimi nie miał nigdy problemów w BMW. Jak mówił bywało że nowe kupione innych firm po wymianie już miały bicie. Klocki niestety też zimerman akurat tylko te były na magazynie miały być Textar. Ale z perspektywy krótkiego czasu użytkowania po rozgrzaniu lekko piszczą i przy kolejnej wymianie będę brał nawiercane tarcze bo na płaskiej między klockiem a powierzchnią tarczy tworzy się poduszka z pyłu i to może być właśnie przyczyną ich piszczenia jak również za nawiercaną przemawia lepsze hamowanie związane z brakiem owej poduszki klocek przylega idealnie do tarczy.
Opublikowano
piszczenie spowodowane jest drganiami klocka w zacisku, należy przed zamontowaniem nowych klocków dokładnie oczyścić zacisk i jarzmo a zwłaszcza miejsca gdzie stykają sie elementy klocka z w/w i nasmarować smarem/preparatem przeciwpiskowym (zazwyczaj "uszy" klocka + jego "plecki"). Oczywiscie w zależności od mieszanki klocka niektóre są bardziej trwałe i twarde i mają większe tendencje do hałasowania w kontakcie z tarczą.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
polecam tego sprzedawcę

 

http://moto.allegro.pl/my_page.php?uid=5823780

 

gość prowadzi sklep motoryzacyjny w Poddębicach, towar ma z wielu hurtowni z dużymi zniżkami, zawsze bardzo dobra cena. Kupowałem u niego już wiele rzeczy, hamulce, amortyzatory, filtry itd. Polecam

 

 

Potwierdzam, znalazłem gościa zanim przeczytałem wypowiedź szanownego kolegi :)

Złożyłem zamówienie na:

Tarcze ATE na przód

Klocki ATE Ceramic

Amortyzator BILSTEIN na przód

Osłony/odboje komplet na przód SACHS

Cena łączna najniższa na allegro, komentarze też same pozytywne.. :cool2:

A może ktoś ma ochotę się podłączyć z Warszawy i okolic, można by jeszcze po negocjować cenę.. :norty:

Opublikowano

Witam,

po założeniu nowych klocków i czujników (przód i tył - E90), tył ładnie się zaprogramował, natomiast przód wszedł na 9000 km, Co jest?

Opublikowano

Witam!!

Mam pytanie jak wymienię sobie klocki to jak mam skasować inspekcje bo kiedyś oglądałem filmik na youtube kasowanie inspekcji i i tam koleś mówił żeby klocków nie resetować bo jakieś kontrolki się będą świecić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.