Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

330D (245KM)


Czy założenie klocków typu Galfer/Ferodo DS/Yellowstuff ma sens przy jeździe gdzie jest sporo wyprzedzania, więc duża częstotliwość hamowań, ale nie jeżdżę z prędkościami 200km/h i więcej? Zależy mi na dużej skuteczności hamowania, lepszej niż na klockach zamiennikach (trw, ate itd.).


Jeśli ma sens, to czy mogę je założyć do standardowych gładkich tarcz, którę współpracują teraz z klockami trw/brembo czy lepiej dobrać inne do tych klocków? Nie miałem okazji ocenić w jakim stanie są tarcze, okaże się przy zmianie klocków z tyłu.


Które klocki wybrać? Galfer? Ferodo DS2500? EBC Yellowstuff? O Galferze wyczytałem, że dobry stosunek jakość/cena.

Opublikowano

Mam 336mm z tyłu, 348 mm z przodu. Aktualnie mam na jednej osi klocki brembo, na drugiej TRW i brakuje mi trochę wgryzania się klocka w tarczę.


Czy mogę założyć "zwykłe" klocki na tył, a na przód sportowe? Czy przy jednotłoku nie ma aż takiej różnicy między zwykłymi a sportowymi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Galfer, EBC Yellow, HAWK HPS 5.0 - to są klocki, które już na zimno hamują jak OEM (albo i lepiej nawet), a po rozgrzaniu jest ogień. Warto dopłacić. Szczególnie, że Galfery są za śmieszny hajs. Ważne, żebyś wziął poprawioną wersję (nie 1055)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Mam 336mm z tyłu, 348 mm z przodu. Aktualnie mam na jednej osi klocki brembo, na drugiej TRW i brakuje mi trochę wgryzania się klocka w tarczę.


Czy mogę założyć "zwykłe" klocki na tył, a na przód sportowe? Czy przy jednotłoku nie ma aż takiej różnicy między zwykłymi a sportowymi?

Zmieniales tarcze i zaciski przod? Lci ma 330x24

Opublikowano
Galfer, EBC Yellow, HAWK HPS 5.0 - to są klocki, które już na zimno hamują jak OEM (albo i lepiej nawet), a po rozgrzaniu jest ogień. Warto dopłacić. Szczególnie, że Galfery są za śmieszny hajs. Ważne, żebyś wziął poprawioną wersję (nie 1055)

 

Mogę te klocki założyć do standardowych tarcz? Czy lepiej do agresywniejszej jazdy dobrać tarczę z lepszym odprowadzaniem ciepła? Zakładać te klocki przód+tył, czy mogę wrzucić na tył Textara, a na przód sportowy?

 

Zmieniales tarcze i zaciski przod? Lci ma 330x24

 

Nic nie zmieniałem, podałem wymiary z realoem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przód zawsze bardziej hamuje, także z przodu możesz dać coś lepszego, a tył zostaw jak jest (sam zobaczysz, czy Ci to odpowiada). Co do tarczy - zależy jaki jest jej stan. Jak już powoli zbliża się do końca to lepiej zmień :-) np Zimmermann Sport

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Galfer, EBC Yellow, HAWK HPS 5.0 - to są klocki, które już na zimno hamują jak OEM (albo i lepiej nawet), a po rozgrzaniu jest ogień. Warto dopłacić. Szczególnie, że Galfery są za śmieszny hajs. Ważne, żebyś wziął poprawioną wersję (nie 1055)

 

Mogę te klocki założyć do standardowych tarcz? Czy lepiej do agresywniejszej jazdy dobrać tarczę z lepszym odprowadzaniem ciepła? Zakładać te klocki przód+tył, czy mogę wrzucić na tył Textara, a na przód sportowy?

 

Zmieniales tarcze i zaciski przod? Lci ma 330x24

 

Nic nie zmieniałem, podałem wymiary z realoem.

Dziwi mnie to, bo do lci pakowali tylko 330, jednak pre lci z tym silnikiem maja 348. Ktory masz tok, bo moze przesciowka

Opublikowano
przód zawsze bardziej hamuje, także z przodu możesz dać coś lepszego, a tył zostaw jak jest (sam zobaczysz, czy Ci to odpowiada). Co do tarczy - zależy jaki jest jej stan. Jak już powoli zbliża się do końca to lepiej zmień :-) np Zimmermann Sport

 

Dzięki za odpowiedź :) Powiedz mi jeszcze, które z tych klocków Ci najbardziej przypasowały? Warto brać yellowstuffy? Bo jeśli skuteczność podobna do Galfera, a pylenie o wiele mniejsze to wolę do nich dopłacić.

 

Dziwi mnie to, bo do lci pakowali tylko 330, jednak pre lci z tym silnikiem maja 348. Ktory masz tok, bo moze przesciowka

 

03/2009.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
polecam HAWK HPS 5.0 albo poprawione, nowe Glfery (w zółtym pudełku) dlaczego? Ano dlatego, ze prócz klejenia okładzina jest "zakotwiona" mnóstwem haczyków do blachy mocującej. Wtedy przy przegrzaniu nie ma ryzyka, że okładzina się odklei lub pęknie, co miało miejsce w starej wersji Galferów i ma miejsce w EBC

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a co zrobic jak przy hamowaniu z duzej predkosci nowa tarcza zaczyna nagle huczec, wibrowac i przestaje hamowac? zakladam ze sie przegrzewa zestaw. jaki jest pewny w 100% zestaw do hamowania z duzych predkowci zeby hamowanie bylo pewnie a tarcza nie zaczynala wibrowac? wina tarcz, klockow czy jednego i drugiego. efekt jest fatalny. mocniejsze hamowanie z predkosci 160+ to bardzo malo przyjemna sprawa. tarcze maja ok 10tys km. jak nowe. klocki rowniez. wiec to raczej nie wina zuzytych elementow.
Opublikowano
polecam HAWK HPS 5.0 albo poprawione, nowe Glfery (w zółtym pudełku) dlaczego? Ano dlatego, ze prócz klejenia okładzina jest "zakotwiona" mnóstwem haczyków do blachy mocującej. Wtedy przy przegrzaniu nie ma ryzyka, że okładzina się odklei lub pęknie, co miało miejsce w starej wersji Galferów i ma miejsce w EBC

 

Nowe Galfery mają nazwę Galfer Sport i są pakowane w czarne pudełko z żółtym paskiem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nowe Galfery to czarne pudełko z żółtym paskiem - zgadza się ;-) i tylko takie bierz. Co do bicia. Albo setup z 348mm tarczą (ewentualnie 330) albo wielotłok :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Zalezy jak czesto hamujesz z 200+

Ja mialem 335 i heble po czasie za slabe. Kumpel to samo, zwlaszcza gdy mial 370KM

Wielotlok na dluzsza mete wychodzi lepiej


Nie przekonasz sie, dopoki nie sprobujesz

  • Zasłużeni forumowicze
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Troszkę szukałem w necie, ale nie udało mi się znaleźć sprawdzonych info.


Planuję zmienić hamulce przód w e93. TYLKO przód.

Wstępnie plan jest na czteroczłoczkowe zaciski brembo z fxx na tarcze 340.

Czy ktoś się orientuje czy w takim setupie można założyć plug and play dwuczęściowe tarcze mperformace od czegoś nowszego? Zależy mi szczególnie na zyskaniu 3 kg na kole,

dodatkowo tarcze te podobno są o wiele bardziej odporne na odkształcenia po nagrzaniu. Chyba tarcze 340x30 były montowane z tyłu w f30, może coś takiego by podpasowało?


Czy lepiej zostawić oryginalne 348x30 i nie cudować?

Opublikowano
Oryginalne 348mm mają dość lekkie zaciski, nie wiem czy nie z aluminium. Dodatkowo jak chcesz do tego setupu lekkie tarcze to możesz zamontować oem lub ate tarcze z z4 si które mają aluminiowy dzwon. Co do tarcz 340mm z serii F to był słaby wybór tarcz jak się orientowałem ze 2 lata temu.
Opublikowano

z4 si ma tarcze 325x25. Za mała średnica i za mała grubość. Już chyba wolę fabryczne 348x30. Tarcza musi być nowa i montowana w innym modelu BMW.

Żadne ate, żadne zimmermany, mikody czy inny szmelc. Zamienniki nie robią roboty. Szczególnie zimmerman nie daj boże sport to jakaś pomyłka. Nie mam czasu, żeby ciągle to reklamować. Mam założyć i mieć spokój.

Myślałem raczej o dwuczęściowych tarczach z M1 2 3 4 albo przynajmniej takie coś 6797602 6797603

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cooooooooooooo????????????/..... na Zimmermanach Sport mam zrobione ponad 30 kilka tys km na przodzie i 40 tys na tyle i jest perfekcyjnie, bez bicia itp, hamowane często z ponad 200 do wyniku dwu cyfrowego... i nic się z nimi nie dzieje, zjedzony drugi komplet klocków sportowych (wcześniej Galfer FDT 1055, teraz HAWK HPS 5.0) także argument z du*y.. jeśli montaż jest zrobiony na odpierd*ol - nieoczyszczona piasta, brak pomiaru bicia tarcz itp - to nie dziwota, że szmelc.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Miałeś szczęście, albo ja mam pecha, mam zimm sport, tył jest ok a przód złom. I nie jest to odosobniony przypadek sądząc po postach na różnych forach. Do tego bardzo chętnie uwzględniają reklamacje więc coś jest na rzeczy. Tarcze oryginał po zjechaniu nawet poniżej grubości minimalnej były ok. Nowe tarcze, klocki i po niewielkim przebigu bicie jakby ktoś chciał mi kierownicę z rąk wyrwać. Założone tymczasowo stare tarcze i klocki i jest ok. W poprzednim samochodzie miałem identyczną sytuację, też z zimmermanem, ale myślałem że może trochę jakość się poprawiła. Więcej żadnych tanich zamienników i tyle. Oryginal to orginał, teraz wolę zapłacić trochę więcej w aso i mieć spokój niż czekać na rozpatrzenie reklamacji. Ale chciałem trochę przyoszczędzić to mam, moja wina. Przy okazji zmiany tarcz chcę trochę poprawić skuteczność hamulców, ale na oryginalnych częściach i stąd mój post.
Opublikowano

Sorry, te tarcze to nie z z4 si tylko z4 is: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=LM13-USA-02-2010-E89-BMW-Z4_35is&diagId=34_2248


Ja na gładkich ATE jeździłem całe trackday'e na torze poznań i nie mam z nimi najmniejszego problemu - zero bicia.


Zastanów się czego ty szukasz bo jak chcesz i lekkie i sportowe tarcze na raz to będzie ciężko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.