Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
I to mi gwarantuje ze z tarcza bedzie wszystko ok?

Zawsze montowałem zgodnie z instrukcją, zawsze tak samo nie wazne czy vw, renault itd. i w końcu bmw.

Co inneg ze mocne bmw maja problemu z tarczami a w innych autach jakos tego problemu nie ma.

Tak, to według producenta wystarczy i gwarantuje że z tarczą będzie wszystko ok. Jeśli nie, to masz gwarancję od tego. :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć


temat jest rozciągnięty na tyle stron i modeli że już sam nie wiem co wybrać.

Mam e91 320d 177km i czas zmienić z przodu heble. Nie ukrywam, że zależy mi na dużej sile hamowania i jednocześnie na jak najmniejszym pyleniu klocków ponieważ mam fioła na punkcie czystości nie tylko samochodu ale i felg.


Za wszelkie porady z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki które dobrze hamują albo klocki które mało pylą - wybierz JEDNO.


BTW. Kolega tutaj z forum który ma Hawk HPS jest chyba średnio zadowolony. Może te klocki na tor się nadadzą ale do zwykłej jazdy OEM lub porównywalne powinny być lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tak, mam te klocki aktualnie na tylnej osi, za 2-3 tysiące km wpadają na przód. Generalnie pylą znacznie mniej niż Galfer FDT1055, które miażdżą konkurencję ceną i siłą hamowania (od zimnych, aż po smród palącego się klocka wgryzają się w tarczę, mam wrażenie, że na chwilę obecną to opony są wąskim gardłem :o )


Dla mnie HAWK HPS 5.0 hamują bdb od zimnego hebla, z tym, że na zimnym trzeba bardziej zdecydowanie wciskać hamulec, ale wtedy można stracić zęby na desce, generalnie nie spotkałem się jeszcze z tego typu hamowaniem na zimno, z przejadłem już EBC Yellow, klocki OEM, Galfer FDT1055, Ferrodo DS2500.


Zauważ kolego, że są HAWK HPS i HAWK HPS 5.0 - 5.0 to najnowsza mieszanka, poprawiona w stosunku do poprzedniej generacji, znacznie trudniejsza do dostania (zazwyczaj tylko do sprowadzenia są z USA)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz mi pisac jak się zachowują te klocki bo wiem, hamulec jest mega, mam je na przodzie i tyle, ale kolegal pisal ze zależy mu na tym by nie pylily intensywnie, wiec mu ich nie polecam bo wystarczy jedna przejażdżka z okolicami dwóch paczek i felgi czarne

Oczywiscie mowa o 5.0 dla jasności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

i tak jest o niebo lepiej niż przy Galferach, miałem je w tamtym miesiącu - to był dopiero terror.. 30-40 km po mieście i syf taki, że obłęd, dobrze, że mam felgi grafitowy mat :D



także reasumując - albo hamowanie albo pylenie :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się jak będziesz używał tych hamulców. Moim zdaniem w większości przypadków sportowe klocki są zbędne a mogą być nawet gorsze od serii, bo mogą wymagać rozgrzania. Polecam swap na tarcze z 335 o średnicy 348mm i do tego zwykłe tarcze i klocki ATE. U mnie taki zestaw sprawdza się nawet na trackday bez żadnych problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy używaniu auta przysłowiowo "na co dzień" nie widzę sensu kupowania drogich sportowych tarcz i klocków które słabiej hamują na zimnym i wytrzymują kilkanaście razy więcej zatrzymań z 200 do zera niż standardowe tylko dlatego że standardowe się zwichrowały. Sportowe hamulce są zbędne w mieście lub na drogach powiatowych. Różnice w długości hamowania 60 - 0 są ale raczej znikome. Gdy jeździmy na torze to już inna bajka. Ale wracając..., sam osobiście chciałem zakupić tarcze DBA i klocki EBC jednak po rozmowie z kilkoma ludźmi którzy mi wyjaśnili że jest mi to totalnie nie potrzebne (mówię o swoim stylu jazdy patrz wyżej) stwierdziłem że kasę wydam na ciut lepsze niż standard tarcze i klocki, poszukam fachowego montażu a za resztę kupie benzynę bo mi się przyda bardziej :mrgreen: Obecnie przejechałem prawie 20 tyś na tarczach nawiercanych Zimmermana + klocki Zimmerman, montowali mi to ludzie którzy ogarniają auta i motocykle do sportu. Do tego wytłumaczyli jak je dotrzeć. Procedura była prosta jednak czasochłonna.0- 200km hamowanie bardzo ostrożne, po zahamowaniu ręczny albo puszczenie nogi z hamulca, 200-400 jazda i hamowanie normalne, po 400 zatrzymałem się 10 razy z z rzędu ze 100 do 0 z siłą hamowania około 75% - po tej akcji jazda 15 min ażeby je ostudzić. Hamulce hamują dobrze ścierają się równo i nie biją, nigdy nie myłem auta jak tarcze były gorące itp. Kto jak dba tak ma a kupno 3 razy droższych tarcz i klocków nie zagwarantuje że się nie zwichrują jak je umyjemy albo zatrzymamy się z 200 do zera.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej

Przymierzam sie do wymiany tarcze + klocki na przod.

Tyl na textarach zrobilem pol roku temu i jest wszystko jak nalezy, nie widze roznicy miedzy ORI. Tymbardziej ze ORI klocki to tez TEXTARy, ale tarcze to juz nie wiadomo.


Ale do rzeczy, tym samy tropem chce zmienic sobie tarcze i klocki z przodu wozu. Ori sa od nowosci z fabryki wystarczyly na 135tys KM. Mysle ze jakbym sie postaral i uskutecznial maxymalnie ecodriving to jeszcze bym z 15tys na nich zrobil - zostalo ok 3mm na klockach. :)

Zastanawia mnie jedna rzecz bo sa dostepne takie tarcze textara:

98200 1761 0 1 PRO cena ok 260zl

98200 1761 0 1 PRO+ cena ok 200zl

Znalazlem takie info:

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/56929/tarcze-hamulcowe-textar-serii-pro-i-pro


Ale skoro pro+ sa niby "lepsze" to dlaczego tansze ?

Ktos moze cos na ten temat powiedziec?


Moja teoria jest taka ze pro+ przez to ze sa produkowane ze stopu z wieksza iloscia wegla co tez zachwalaja ze lepiej rozprowadzaja cieplo itd.... to tez tansze w produkcji, bo mniej stali sie zuzywa. Ale czy to nie znaczy ze jak jest wiecej wegla to sa mniej twarde i szybciej się zużyją ?


Pozdr

Tomek

Edit: ktoś jeździ na tych textarach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwałbym twoje dywagacje bardzo teoretycznymi przy twoim stylu jazdy;) Tak serio, to tarcze hamulcowe pomimo braku jakiegoś poważnego zużycia z zewnątrz, przy bardzo dużym przebiegu, a bardziej, przy bardzo długim czasie użytkowania, mogą zagrażać bezpieczeństwu z powodu korozji dzwona i żeberek która może doprowadzić nawet do urwania tarczy, dlatego proponowałbym zwrócić uwagę na to czy tarcze są pokryte lakierem ochoronnym. Taki lakier o ile nie będziesz używał mocnych płynów do mycia felg, zabezpieczy je na jakiś czas przed korozją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w zawiązku z tym że do wymiany klocków z tyłu zostało mi 1300km zostawiam się jakie klocki wybrać. Czy założyć normalne TEXTAR-y lub TRWi tyle czy może warto iść np.w Jurid White? Chciałbym troszkę poprawić hamowanie auta. W przyszłym roku czekam mnie wymiana przodu (tarcze i klocki) także teraz tył chciałbym zamknąć tak aby było dobrze. Tarcza tył jest w b. dobrym stanie także pytanie jaki klocki wybrać teraz na tył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli chcesz poprawić hamowanie to zapomnij o Jurid White. :duh: Reszta z Twoich wyborów będzie tak samo dobra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

one są extra jesli chodzi o grzanie tarcz. grzeja je jak wsciekłe :) a hamuja beznadziejnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.