Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za porady. Po konsultacji z Maćkiem wybór padł na:

Tarcze przód:Zimmerman

Klocki P+T:Textar

Czujniki:ATE


Jak zamontuję, zdam relacje jak ten zestaw się sprawuje

Opublikowano
Tak, gładkie. Na razie idzie standardowy zestaw, w przyszłym roku będę się zastanawiał nad swapem na większe, ale mam na chwilę obecną trochę innych wydatków plus w planach założenie radia z usb, więc ten temat spadł na niższe miejse na liście
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, jakie jest rozmiar tarcz hamulcowych przód bmw E90 330i 258 KM, M-pakiet, trochę dziwne, ale u mnie z tyłu tarcze mają większą średnicę niż przednie, jakiej firmy kupić, dzięki za pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z fabryki na tył zawsze szły tarcze o mniejszej średnicy w E90, więc masz coś pomodzone i lepiej się dowiedz co zanim zamówisz towar.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz rację, pod N52 szły z tyłu 336 z przodu 330. Ja zawsze polecam tarcze Zimmermann a klocki Textar, chyba że jeździsz na tor.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Zerknij sobie na realoem. Wszystko jest ok..przednie średnica minimalnie mniejsza ale za to są grubsze. U mnie przód 330x 24, a tyl 336 x 22 także tyl średnica minimalnie większa. Zmieniałem cały przód i wszystko pasowało zgodnie z realoem

Właśnie u mnie wychodzi ten sam rozmiar

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Co proponujecie do F32 (420d 184km)?


Byłem w dwóch serwisach pytać to radzą oryginalne dać, bo podobno problemy są przy wymiennikach (tylko przód). Jakieś doświadczenia u Was?

Czy przy wyborze tarcz i klocków przód+tył brać komplet u jednego producenta czy nie ma to znaczenia? Myślałem nad kompletem ATE na całość, lecz moje doświadczenie to tylko kilka opinii od sprzedawców :duh:

Opublikowano
Mam teraz brembo na przodzie 330mm i sie powichrowaly po 7 tys km, zamowilem wlasnie oryginalne bo juz mam dosc wymieniac tarcze co pół roku, do tego wrzucam klocek ferodo ds
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co proponujecie do F32 (420d 184km)?


Byłem w dwóch serwisach pytać to radzą oryginalne dać, bo podobno problemy są przy wymiennikach (tylko przód). Jakieś doświadczenia u Was?

Czy przy wyborze tarcz i klocków przód+tył brać komplet u jednego producenta czy nie ma to znaczenia? Myślałem nad kompletem ATE na całość, lecz moje doświadczenie to tylko kilka opinii od sprzedawców :duh:

"Podobno" słowo klucz. :D Bo BMW to sam produkuje tarcze... Jak byłeś w ASO to nie dziwię się odpowiedzi. Penie też najlepiej tylko w ich serwisie najlepiej kupić bo podobno w innych są problemy. Bierz to, co Ci pasuje parametrami i finansowo i tyle. Nie musi być komplet jednego producenta. Poczytaj trochę ten temat to zobaczysz że większość poleca tarcze Zimmermanna i klocki ATE albo Texar.

Opublikowano

Zimmermann taki sam shit, kumpel w podobnym czasie zakupil do swojej e60 i tez znaki zapytania sie porobiły.

Czytając wiele postow zakladajc oryginalne tarcze konczy sie problem. Sam niedługo sie przekonam

Opublikowano

Zacytuje macka z czesci do bmw


"Na przednią oś Pańskiego BMW najbardziej polecam tarcze hamulcowe Oryginalne BMW. W Pańskim BMW standardowo stosowane są dwuczęściowe tarcze hamulcowe (tarcze hamulcowe o konstrukcji lekkiej), które są produkowane dla BMW przez firmę SHW (http://www.shw.de/cms/en/business_segments/brake_discs/). Producent ten nie dystrybuuje tarcz hamulcowych na niezależny rynek części zamiennych, lecz kieruje całą produkcję wyłącznie bezpośrednio do poszczególnych producentów samochodów. Taki sposób dystrybucji sprawia, że tarcze hamulcowe SHW są dostępne wyłącznie jako Produkty Oryginalne BMW. Opinie naszych Klientów wskazują, że inne tarcze niż Oryginalne BMW nie sprawdzają się na przedniej osi modeli serii F. Na tylną oś poza Oryginalnymi BMW polecam tarcze hamulcowe ATE.


Do Pańskiego BMW nie polecam tarcz hamulcowych Zimmermann w wersji standardowej oraz w wersji wierconej Sport, ponieważ są to zwykłe, jednoczęściowe tarcze. Pozostałe tarcze hamulcowe z naszej oferty są wykonane tak samo jak tarcze Oryginalne BMW (dwuczęściowe tarcze hamulcowe o konstrukcji lekkiej). Informacje o dwuczęściowych tarczach hamulcowych ze strony www SHW:


http://www.shw.de/cms/en/business_segments/brake_discs/composite_brake_discs/


Since 1994 the SHW Group has manufactured composite brake discs in series products. The composite brake discs produced by the SHW Group consist of a friction ring made of iron and aluminium pot. Both components are connected by steel pins, so that the friction ring can expand axially (a so-called floating bearing arrangement). This guarantees that when heated, the friction ring can expand independently of the brake disc's aluminium support. Under high stress, this reduces heat-induced tension on the brake disc and also reduces the risk of cracks forming on the transition between aluminium support and friction ring. The brake disc thus combines extreme durability with the highest safety. Moreover, a composite brake disc weighs less than a conventional one made from iron. The use of aluminium can achieve an overall weight reduction of up to 8 kg per vehicle.


Podkreślane przez SHW przewagi dwuczęściowych tarcz hamulcowych nad zwykłymi, jednoczęściowymi wskazują wady, które mogą wystąpić przy zastosowaniu zwykłych, jednoczęściowych tarcz hamulcowych Zimmermann w Pańskim BMW.


Klocki hamulcowe poza Oryginalnymi BMW szczególnie polecam: ATE, ATE Ceramic oraz Textar. Jeśli ważne jest dla Pana jak najmniejsze pylenie na felgi polecam ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic ; jeśli najbardziej zależy Panu na wysokiej skuteczności hamulców polecam konwencjonalne klocki hamulcowe Textar. Klocki hamulcowe tego producenta są stosowane fabrycznie w większości modeli BMW, a Textar jest najstarszym europejskim producentem okładzin ciernych."


Pytanie czy wszystkie tarcze robi shw dla bmw?

Opublikowano
Ja w kwietniu tego roku załozyłem cały nowy zestaw tj przód i tył Ate Power Disc + klocki Ate + czujniki Ate i śmiga rewelacja. A tez własnie tutaj odradzano mi taki zestaw. Osobiście jestem bardzo zadowolony, hamuje rewelacja, a jak depne konkretnie po hamulcu to staje w miejscu ( niestety miałem przyjemność sie przekonać). Jedyne co może byc lekkim minusem to jakies 2 tyg po umyciu auta widac lekki pył na felgach, ale to chyba w wiekszości tak jest w końcu powierzchnia ścierna
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większość pokrzywionych tarcz to nieprawidłowy montaż i dotarcie...
3A0jS9b.png
Opublikowano
Potwierdzam. A nawet nie tyle co montaż ile pierwsze km. Kumpel kupił Zimmermany i od pierwszych metrów pedał hamulca w podłoge " bo przecież muszą sie dotrzeć" efekt bicia i piszczenie po dwuch dniach. Po delikatnym wytłumaczeniu że jest idiolą :D kupił taki zam zestaw i pierwsze km normalne hamowanie miejskie około dwa dni na dotarcie a później już depał w podłoge tak jak to ma w zwyczaju, i zaskoczony że nic sie nie stało. Hamuja dobrze i nie bija
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Założenie jest mega ważne, a do tego jeszcze niesamowicie ważne jest pierwsze dokręcenie kół. Tarcze centrowane na jedną śrubę bardzo łatwo załatwić poprzez dokręcenie kluczem najpierw śruby po tej samej stronie co śruba od tarczy. Nie mówię już o mistrzach wulkanizacji dowalającymi koła pneumatem od razu na gotowe...
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do każdych tarcz dołączana jest instrukcja montażu i pierwszego dotarcia. Wystarczy podążać za nimi i nie ma problemu, i nie trzeba potem wypisywać na forach jakie to XXX lub YYY są kiepskie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.