Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Jak masz 348mm to 1500 zł wyjdą tarcze DBA STREET T2 i klocki Hawk HPS. Jak masz 330mm to musisz doliczyć około 500 zł na używane zaciski na 348mm. Z tym że jak to się w sklepach tuningowych zarzekali, nie można sportowych klocków mieć tylko na jednej osi i trzeba w minimalnym wariancie zamontować sportowe klocki z tyłu do standardowych tarcz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Panowie szykuje mi sie na wiosne wymiana calego kompletu p+t i chce kupic Ate power disc i klocki tez ate, co o tym myslicie? Znalazlem na allegro caly komplet p+t razem z czujnikami za 1250zl co myslicie? Gdzie wy kupujecie? I z innej beczki, co myslicie o pomalowaniu zaciskow na bialo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup standardowe tarcze ATE i klocki. Power Disc to kupa. Nacięcia mają kształt który sprawia że się zapychają pyłem z klocków. Pełno zdjęć tego w necie. Malowanie zacisków na biało jest spoko jeżeli lubisz grafitowy kolor:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Używam ate pd na przodzie, tył zwykłe i złego słowa nie powiem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie mam u siebie zamontowany zestaw hamulców M-sport z serii F (niebieskie) z tarczą 340x30 z przodu. Przymierzam się do wymiany tarcz przednich i tutaj pytanie - co polecacie? DO tych hamulców niestety nie ma zbyt wielkiego wyboru. Oryginalne wychodzą strasznie drogo - 2300 zł za komplet na przód.

Numer oryginalny 34106797602

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w razie czego u nas cena 966zł za sztukę - 34106797602
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena i dostępność tarcz widzę że stawia pod znakiem zapytania sensowność montażu tych hamulców z serii F. Tutaj masz jakieś opcje:

http://www.brakeparts.pl/22913-2011-328-sport nie wiem czy przypadkiem te brembo to nie to samo co ori BMW (bo są dwuczęściowe a to się rzadko zdarza) Ja bym chyba wziął ATE Standard, mam takowe z przodu w rozmiarze 348mm od wiosny i po przejechanych 5-6kkm so far so good, bicie z ciekawości mierzyłem tydzień temu i jest dokładnie takie jakie było przy montażu (w normie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale ma to chyba jeden jedyny plus - aspekt wizualny wielotłoczkowego zacisku, bo wybór tarcz słaby i ceny wysokie... a więcej tłoczków to w żaden sposób nie przekłada się na lepsze hamowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez wrzucilem z 335 jest top
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, ale ma to chyba jeden jedyny plus - aspekt wizualny wielotłoczkowego zacisku, bo wybór tarcz słaby i ceny wysokie... a więcej tłoczków to w żaden sposób nie przekłada się na lepsze hamowanie.

Dokladnie na sporcie w jednym z tematow jest nawet wzorami wytlumaczone :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche nie tak to jest jak piszecie... bo z jednej strony faktycznie liczy sie przełożenie hydrauliczne czyli powierzchnia czołowa tłoczka do powierzchni czołowej pompki ale wielotłoki maja wielka zalete. ich konstrukcja pozwala na zastosowanie znacznie wiekszych klockow hamulcowych co powoduje spadek temp klocka co w zwyklych klockach utrzymuje nam lepsza sile hamowania podczas dlugich hamowan.. wiekszy klocek to tez wieksza żywotnosc... sam zacisk tez potrafi byc bardziej kompaktowy w formie 6 tloka niz jednego wielkiego tłoczyska, zacisk juz jest monoblokiem co poprawia precyzje hamowania :) wg mnie sam swap na wieksza srednice tarczy jest wystarczajacy do otrzymania bardzo dobrej jakości hamowania. kto szuka czegos wiecej lub do sportu... idzie w monoblocki oraz tarcze 2 czesciowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slabe przeliczenia analizy typu FEM i symulacje termiczne bardziej do mnie przemawiaja samo zachowanie i naciski tak latwo z prostych wzorów nie wychodza niestety.. troche bardziej to skomplikowane :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie - jako ciekawostka i przestroga poniżej zdjęcia moich tarcz przednich po przebiegu około 25-30 tysięcy kilometrów.

Tarcze oryginalne BMW dwuczęściowe 370 mm i klocki hamulcowe ceramiczne Jurid.

 

Diagnoza - klocki ceramiczne ze względu na swoją twardość wykończyły tarcze. Na zdjęciu wewnętrzna część tarczy - te rowki są dość głębokie. Takie same odbite na klocku + klocek pęknięty. Tarcza po zewnętrznej stronie ma siny kolor - ewidentnie spalona.

 

862d5400b248.jpg

7fc0220d3526.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie pisalem ze te klocki to najgorszy s.h.a.j.s. I nie powinny byc dopuszczone do sprzedazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.