Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki wielkie Panowie - biorę ate power disc + klocki ate ceramic

:cool2:

dobrze hamują ! jeszcze raz dzięki :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

kolego Ignacy nie ten dział, napisz w E46 i będzie odpowiedź lub spróbuj tak jak w E90 (było opisane)..

 

twardy klocek to powinna być twarda tarcza...

 

miękki, pyli (bo się ściera), szybciej się zużywa ale też lepiej hamuje, twardy niszczy tarcze, słabiej hamuje na zwykłej tarczy ale też zdecydowanie mniej pyli...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z tego co się orientuję tej sprężyny się nie wymienia..chyba że już nie trzyma.

To za świeże auto żeby taki element stracił swoje parametry. ..a ta w E90 jest znacznie solidniejsza niż w E46.

Przy wymianie tyłu zwróć bardziej uwagę na właściwe zamontowanie tego elementu oraz na stan szczek hamulca ręcznego.

Może się przydać ..

Pozdr

Opublikowano
przerabial ktos klocki TRW?

kilka miesięcy temu założyłem cały zestaw (klocki i tarcze) TRW, w porównaniu do poprzednich niestety nie jest najlepiej, tzn. skuteczność hamowania jest gorsza, zwłaszcza na zimno, dopiero po kilku hamowaniach jest już akceptowalnie.

ponadto czasem piszczą przy lekkim hamowaniu,

póki co żadnego bicia, generalnie nie polecam :(

Opublikowano
przerabial ktos klocki TRW?

kilka miesięcy temu założyłem cały zestaw (klocki i tarcze) TRW, w porównaniu do poprzednich niestety nie jest najlepiej, tzn. skuteczność hamowania jest gorsza, zwłaszcza na zimno, dopiero po kilku hamowaniach jest już akceptowalnie.

ponadto czasem piszczą przy lekkim hamowaniu,

póki co żadnego bicia, generalnie nie polecam :(

 

Dziwi mnie twoja ocena, ponieważ TRW to światowa wiodąca firma w dziedzinie układów hamulcowych.

Tarcze TRW testowałem w e46 (wszystkie 4) i jeżdżą bezproblemowo od około 2-3 lat razem z klockami ATE.

Tarcze + klocki TRW testowałem w Omedze B i też było ok.

Sam teraz zamierzam kupić tylne klocki hamulcowe TRW. Może jeszcze niech ktoś się wypowie na temat klocków hamulcowych TRW.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja na wakacjach zmienialem klocki przód i tył wszystkie na TRW. Hamują tak samo dobrze jak oryginały, tylko troche wiecej pylą. Ogolnie w moim aucie spisują się świetnie i moge je polecić innym :)
Opublikowano
A co sądzicie o takim komplecie i w tej cenie? http://allegro.pl/show_item.php?item=1916580316 muszę tył zmienić i zastanawiam się co założyć

 

ATE na tył jak najbardziej się nadają, sam na takich jezdze. Na przód najlepiej kupić tarcze oryginał a z klcoków to ATE, JURID, Textar i nie kombinowac z innymi

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
A co sądzicie o takim komplecie i w tej cenie? http://allegro.pl/show_item.php?item=1916580316 muszę tył zmienić i zastanawiam się co założyć

 

ATE na tył jak najbardziej się nadają, sam na takich jezdze. Na przód najlepiej kupić tarcze oryginał a z klcoków to ATE, JURID, Textar i nie kombinowac z innymi

Swieta prawda. Tarcze tylko oryginal - mimo ze dostawca jest Textar i Jurid to jakosc jest nieporownywalnie inna - sprawdzone w Z4 i E90.

W wiekszosci przypadkow z przodu przy klockach zawsze nowe tarcze, z tylu wymiana tarcz co drugie klocki.

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Lekka przesada z wymianą tarcz zawsze z klockami przód... jakieś tanie tarcze chyba..

 

Ja mam zestaw ATE (jaki pisałem) i nie widzę sensu wydawania kasy na oryginalne tarcze, no ale ja to ja.

 

Pzdr.

Opublikowano
Lekka przesada z wymianą tarcz zawsze z klockami przód... jakieś tanie tarcze chyba..

 

Ja mam zestaw ATE (jaki pisałem) i nie widzę sensu wydawania kasy na oryginalne tarcze, no ale ja to ja.

 

Pzdr.

Ja zawsze przy zmianie klockow mierze grubosc tarcz. W BMW miedzy maks a min grubosc tarczy jest 1.4mm

Zmienialem samodzielnie tarcze w BMW juz kilkanascie razy i jeszcze nigdy mi sie nie zdarzylo by jedne klocki nie zezarly mniej niz 1mm - wiec nie ma szans by drugie klocki nie jedzily ponizej min thread.

Np. w X6 klocki sa tak grube, ze grubosc tarczy z przodu spada o ponad 2mm...a po miescie starczaja na 20.000km :mad2:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Wszystko zależy od stylu jazdy ;). Ja już się wyleczyłem z gwałtownego ruszania spod świateł i równie efektownego hamowania na następnych ;).

 

Zobaczymy na ile starczą moje ceramiki ATE.

 

Pzdr.

Opublikowano

Dołączę się do tematu..

 

Zastanawiam się nad kupnem jednego z poniższych zestawów:

 

http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-bmw-3-e90-1-e81-x1-z4-i1894396243.html

lub

http://allegro.pl/ate-pd-tarcze-klocki-bmw-3-e90-1-e81-x1-z4-i1894395313.html

 

Nie ma praktycznie żadnej różnicy w cenie, stąd moje pytanie, które tarcze będą lepsze, zwykłe czy nacinane?

 

Ewentualnie taki komplet..

 

http://allegro.pl/tarcze-klocki-ate-przod-tyl-bmw-3-e90-bmw-1-i1923514659.html

 

Czy lepiej dopłacić do klocków ATE Ceramic?

 

I czy będą one pasowały do modelu: E91 318d 143KM (Data prod. 2007-10-23) ponieważ nie został on uwzględniony na liście.

Opublikowano

Zobaczymy na ile starczą moje ceramiki ATE.

 

Witaj

Jak sprawują ci się ceramiki ATE w porównaniu do standardowych klocków?

Mnie czeka wymiana tylnych klocków na wiosnę i nie wiem czy wybrać TRW czy ATE. TRW mają dobrą cenę.

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja ostatnio tez zmieniłem klocki tył na ATE Ceramic i jestem zadowolony. Tarcze jeszcze zostawiłem, wg mojej oceny lepiej hamują i oczywiście nie pylą tak jak te które mam jeszcze z przodu nie wymienione
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ATE Ceramic - znalazłem rekomendację na forum, założyłem na tył, polecam. Mniejsze pylenie moim zdaniem jest tego warte, na przód również zakładam te klocki niebawem, bo oryginały po kilkuset km zostawiają grubą warstwe syfu na felgach.
Opublikowano

Szczerze polecam klocki ATE Ceramic, na prawdę robią robotę. Od maja mam je w swoim aucie i nic złego nie mogę powiedzieć. Hamuje bardzo dobrze i nie pylą tak jak zwykłe :cool2:

 

Pzdr.

Opublikowano
myśle, że hamowanie powino być podobne jak przy standardowych ATE, różnica pewnie jest niezauważalna. Podstawowym plusem jest znacznie mniejsze pylenie a klocki kosztują ok 100 więcej niż standardowe. Czy warto? Ja klocki zmieniam co 1,5-2 lata więc 100 zeta to nie dużo. Na przednia oś sobie zafunduje ale na tył juz niekoniecznie bo tył mniej hamuje a co za tym idzie mniej pyli.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Ok, czyli klocki idą ATE Ceramic.

 

Teraz na które tarcze się zdecydować ATE Powerdisc (nacinane) czy zwykłe ATE - tutaj praktycznie brak różnicy w cenie.

 

Nacinane chyba trochę lepiej wyglądają (moim zdaniem), natomiast czy są faktycznie lepsze?

 

http://allegro.pl/ate-pd-tarcze-klocki-ceramic-bmw-3-e90-1-e81-x1-z4-i1894395960.html - czy taki zestaw będzie do mnie pasował? (przypominam. E91 318d 143KM prod. 2007-10-23). W aukcji wymieniony jest tylko model: BMW 3 Touring (E91) 318d 09/05- 90/122

 

Na logikę powinny pasować :)

Opublikowano
myśle, że hamowanie powino być podobne jak przy standardowych ATE, różnica pewnie jest niezauważalna. Podstawowym plusem jest znacznie mniejsze pylenie a klocki kosztują ok 100 więcej niż standardowe. Czy warto? Ja klocki zmieniam co 1,5-2 lata więc 100 zeta to nie dużo. Na przednia oś sobie zafunduje ale na tył juz niekoniecznie bo tył mniej hamuje a co za tym idzie mniej pyli.

Czy rzeczywiscie tyl mniej hamuje?

Rzeczywiscie w Z4 2.0i pierwsze klocki wymienilem z przodu ale w kazdym innym BMW do wymiany byl pierwszy tyl:

- klocki sa objetosciowo kilkukrotnie mniejsze

- kopie TRC

- tyl w BMW nie jest wcale taki lekki (polecam zrobic probe - podnoszac podnosnikiem za tyl mozna zmienic oba kola na raz :cool2: , a za przod tylko przednie kolo)

- po zresetowaniu BC dystans do przejechania na przodzie jest mniejszy niz z tylu

- dotyczy to takze Xdrive'a - w X6 po 20.000km klocki z tylu 0km do wymiany, przod 12.000km

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
hamulce nie mają prawa hamować tył z taką samą siłą co przód

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.