Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

chris99 ale ja nie chcę żeby ktoś za mnie mierzył bo pomierzyłem sobie sam. Mam dość partactwa po prostu. Dzięki za linka z konkretnymi liczbami :cool2:

 

Rivasi na najtańszych czujnikach zegarowych masz rozdzielczość 0.01mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi na najtańszych czujnikach zegarowych masz rozdzielczość 0.01mm

 

przepraszam... jestem zmeczony, myslalem jedno, napisalem drugie. Niewazne, znalazlem odpowiedz :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 setek jest dopuszczalna norma na oryginalnych tarczach , według mnie przegięcie kiedyś były 2 setki w Bmw, pomiar 1cm od górnej krawędzi , miałem zainwestować w profi sprzęt http://warsztat4u.pl/?166,przyrzad-do-pomiaru-bicia-tarcz-hamulcowych , ale tylko do średnicy 360mm, a jak wiadomo do 400 potrzebne w tej marce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
oczywiście można mierzyć na aucie ale w przypadku x-drive jest to ciężkie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorik79 jesteś właścicielem warsztatu jak mniemam? bo ten sprzęt kosztuje 8 koła więc to raczej nie dla hobbystów. Swoją drogą nie wygląda on zbyt skomplikowanie. Jak wygląda u was procedura pomiaru bicia? Ja przypuszczam że u mnie nie chciało im się w ogóle dokręcić tarczy do piasty i stąd zawyżone wyniki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
koło, zacisk out, tarcza do piasty śrubami na 80nm i pomiar 1cm od krawędzi , w razie nie dużych odchyłek czyszczenie piasty i bębna tarczy z rdzy i jeszcze raz pomiar, czyszczenie nie może być samym papierem bo po usunięciu rdzy można zebrać nie równo warstwę metalu Edytowane przez gorik79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
są jeszcze bardziej zboczone techniki jak optymalizacja tarczy na piaście ale to już nie jest wymagane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie żadne podkładki , chodzi o idealne wypośrodkowanie tarczy względem piasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wlosy murzyna sa nalepszym scierniwem do czyszczenia przylgni na piascie.

Warto poswiecic czas i dokladnie wszystko przygotowac odtłuscić (brzuch tez mozna próbować :D )

zalecam rowniez zrobic pomiary bicia samej piasty.

gorik 79 jesli mowisz o optymalizacji tarczy wzgledem piasty masz na mysli obrót tarczy wzgledem piasty ? wtedy nie uzywacie śruby przytrzymującej tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojego modelu auta, tarcze EBC maja minimalna grubosc dopuszczana 22mm (poczatkowo 24 mm), bez tego urzadzenia trzeba rozumie mierzyc 1 cm od granicy tarczy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i to może być mega strzał w stopę. Ta pasta zapewne służy do smarowania miejsca styku jarzma i klocków i ma ona zupełnie inne właściwości niż smar do prowadnic i tłoczków. Możesz bagatelizować ten szczegół ale użycie złego smaru do prowadnic i tłoczków może doprowadzić do zniszczenia gumowych osłon, zapieczenia zacisku i zniszczenia tarcz hamulcowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jakie ty tłoczki i prowadnice chcesz smarować, po co :roll: , a smar do klocków tylko ori, Ate nie ma polotu, sprawdzałem i po paru hamowaniach z 200 wypala się
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Potwierdzam wlosy murzyna sa nalepszym scierniwem do czyszczenia przylgni na piascie.

Warto poswiecic czas i dokladnie wszystko przygotowac odtłuscić (brzuch tez mozna próbować :D )

zalecam rowniez zrobic pomiary bicia samej piasty.

gorik 79 jesli mowisz o optymalizacji tarczy wzgledem piasty masz na mysli obrót tarczy wzgledem piasty ? wtedy nie uzywacie śruby przytrzymującej tak ?

 

nie chodzi o idealne jej wypośrodkowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie ty tłoczki i prowadnice chcesz smarować, po co :roll: , a smar do klocków tylko ori, Ate nie ma polotu, sprawdzałem i po paru hamowaniach z 200 wypala się

 

Co w tym dziwnego? Są to elementy ruchome i chyba wymagają smarowania jeżeli gumowe osłony byłby uszkodzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wlosy murzyna sa nalepszym scierniwem do czyszczenia przylgni na piascie.

Warto poswiecic czas i dokladnie wszystko przygotowac odtłuscić (brzuch tez mozna próbować :D )

zalecam rowniez zrobic pomiary bicia samej piasty.

gorik 79 jesli mowisz o optymalizacji tarczy wzgledem piasty masz na mysli obrót tarczy wzgledem piasty ? wtedy nie uzywacie śruby przytrzymującej tak ?

 

nie chodzi o idealne jej wypośrodkowanie

 

 

mowisz o współosiowości tak ?? przeciez na piascie jest kołnierz centrujący/ osadczy dla tarczy hamulcowej... jaki sposób to poprawiać ?? Sama śruba przytrzymująca tarcze również ma zapędy do śruby pasowanej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przyjedziesz kiedyś na hamulce zobaczysz o co chodzi nie chce mi się pisać bo musiałbym fotki zrobić żebyś zobaczył o co chodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jakie ty tłoczki i prowadnice chcesz smarować, po co :roll: , a smar do klocków tylko ori, Ate nie ma polotu, sprawdzałem i po paru hamowaniach z 200 wypala się

 

Co w tym dziwnego? Są to elementy ruchome i chyba wymagają smarowania jeżeli gumowe osłony byłby uszkodzone?

 

no właśnie nie .........., a uszkodzona gumowa osłona kwalifikuje zacisk w przypadku korozji tłoczka do wymiany , lub gdy korozji nie ma ale tak się nie zdarza samą reperaturkę gumową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjedziesz kiedyś na hamulce zobaczysz o co chodzi nie chce mi się pisać bo musiałbym fotki zrobić żebyś zobaczył o co chodzi

przyjechac nie ma szans... za daleko :) dlatego pytam jako inzynier, wieloletni maniak garazowy i naprarawiacz swoich pojazdów :) posiadam dosc sporo specjalistycznych narzedzi mysle ze dosc spora wiedze z dziedziny mechaniki... ze wzgledu na zawod wykonywany (projektant maszyn przemyslowych) pomiar bicia promieniowego tarcz hamulcowych wykonuje zawsze zarowno po zewnetrznej stronie wewnetrznej by wykluczyc rozjechanie sie plaszczyzn przyległych co prawda pasowanie tarczy na piascie mozna okreslic fachowo jako luźne ale nie znam techniki centrowania bylbym wdzieczny za jakas fotke :) moze byc na maila tego z wycena osprzetu do N47 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.