Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy tym samym silniku to raczej nie powinno mieć znaczenia. Istotny jest napęd - xdrive /rwd bądź moc silnika. Większa moc lub xdrive to większa średnica bębna.
Opublikowano
Rozchodzi się o dokładnie takie same auta, RWD ta sama moc jedyna różnica to sedan/kombi. Wszystkie katalogi podają, że różni się właśnie średnica bębna co mnie osobiście bardzo dziwi. Będzie trzeba rozebrać i sprawdzić osobiście.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja u siebie testuję od około 6000km tarcze zimmermanna (gładkie) z klockami hawk performance hps. Poprzedni zestaw to tarcze ori + klocki ate zwykłe. Więc tak, jeżeli chodzi o hamowanie na zimnym np w mieście przy względnie niewielkiej prędkości to ate + ori klocki były ciut lepsze, natomiast po dwóch, trzech depnięciach, czy w górzystym terenie są bardzo skuteczne. Dla przykładu przy 60-70 km/h kiedy klocki mają optymalną temp. są na tyle skuteczne, że przy wciśnięciu mocno pedału hamulca od razu łapie abs ( nowe opony continental premium contact 5, więc nie ma mowy o słabej trakcji opon). Może nie jest to szczyt, ponieważ tarcze sa gładkie ale odwdzięczają się za to błogą ciszą podczas hamowania. Jeżeli chodzi o pylenie to w porównaniu do ate jest to 10% tego co było, brud można zmyć samą wodą z szamponem po umyciu auta więc jest super ;) Ogólnie fajne heble, tarcze nie rdzewieją, dobrze hamują, taki kompromis raczej między wyzsza a niższą półką :)

 

Ps: Opis dotyczy przodu ;)

Opublikowano
ja ndal twierdzę,ze dobre tarcze i klocki to tylko ORi :( reszta to się wysypie albo na początku albo w czasie jazdy po wiekszym przebiegu..

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Szybkie pytanie, tylne tarcze TRW , czy Textar? OEM BMW odpadają z uwagi na cene.

 

Dlaczego odpadają ? Zapytaj w częścidobmw.pl może jednak się zdecydujesz. Kupowałem w lipcu i cena była całkiem dobra. Zawsze możesz zapytać jeszcze o cenę Zimmermanów ;-)

Opublikowano
Szybkie pytanie, tylne tarcze TRW , czy Textar? OEM BMW odpadają z uwagi na cene.

 

TRW lub EBC

MADE IN PRL
Opublikowano
Szybkie pytanie, tylne tarcze TRW , czy Textar? OEM BMW odpadają z uwagi na cene.

 

Dlaczego odpadają ? Zapytaj w częścidobmw.pl może jednak się zdecydujesz. Kupowałem w lipcu i cena była całkiem dobra. Zawsze możesz zapytać jeszcze o cenę Zimmermanów ;-)

 

Sprawdzałem w czescidobmw.pl , i mimo wszystko wychodzi sporo drożej.

TRW mogę mieć za 155 pln za sztukę, w sklepie gdzie juz parę rzeczy kupowałem, tak wiec nie powinno być lipy

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, przymierzam się do zakupu nowych klocków na przód i po opiniach przeczytanych zdecyduje się na ATE ceramic. Mam tylko jedno pytanie odnośnie prowadnic tych które dociskają zewnętrzny klocek czy na nich powinny byc jakieś osłonki w postaci "gumy" ? w innych autach zawsze na tych prowadnicach miałem gumki które chroniły je przed zabrudzeniami natomiast w BMW na żadnym z nich nie ma, są porostu gołe prowadnice , czy to jest normalne czy wszystkie gumki w jakiś sposób "się" uszkodziły?
Opublikowano
ate ceramic to raczej szmelc mam takie u siebie i czekam z niecierpliwoscia az sie wytrą
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
mnie zalezy zeby hamulec hamował.... ate ceramic faktycznie pyli o polowe mniej :) ale hamuje tez nieco gorzej... ale wg wiekszosci wystarczajaco dobrze ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie te klocki są takim kompromisem.potwierdzam mniejsze pylenie. tak to już jest z klockami niskopylącymi,że pod względem "performance" są trochę w tyle. coś za coś. szmelcem bym ich jednak nie nazwał,bo jest wiele innych klocków,które też nie hamują,a pylą :)
Opublikowano
Jeszcze poczytam i zastanowię się nad tymi ATE, fakt że chciał bym żeby tez dobrze hamowały, w tej chwili mam 184 KM i 400Nm, lekko moc zwiększona, ale nie chciał bym takich klocków jak teraz mam a są to chyba TRW. a wracając do mojego pytania to jak jest z tymi osłonkami na tych prowadnicach ? występują czy nie?
Opublikowano
jak chcesz nie pylace a hamujace wez hawki HPS ceramic. Tu nie ma kompromisu, cena tez nie bardzo kompromisowa ale cos za cos.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam czy to możliwe żeby w e90 320i 2005r tarcze hamulcowe przód były 290 mm bo właśnie zakupiłem 300 mm i nie wchodzą ? Z tego co czytałem to w tej wersji powinny być 300 mm.
Opublikowano
Na stacji diagnostycznej ocenią ci to. Ja mam praktycznie ledwo wyczuwalne bicie na rozgrzanych oryginalnych tarczach, a diagnosta stwierdził po odczycie ze sprzętu, że nadają się tylko do wymiany.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

W życiu na stacji Ci nie zmierzą bicia tarczy hamulcowej bo to wymagałoby odkręcenia co najmniej jednej śruby a oni nawet kluczy nie mają. Zleciłem ten pomiar w jednym warsztacie i teraz sam ich sprawdziłem, robiąc własnymi rękoma drugi pomiar, dbając o to żeby był wykonany tak jak Pan Bóg przykazał i się okazało że dobrze zapowiadający się warsztat nie potrafi takiej prostej rzeczy zrobić, a już słyszałem przez telefon że tarcze definitywnie do wymiany. Im wyszło 0,25 mm i 0,10 mm a mi nie chce wyjść inaczej niż 0,08 mm i 0,02 mm.

 

Ponawiam swoje pytanie, czy ktoś wie jaka jest tolerancja bicia tarcz hamulcowych w BMW E90?

Opublikowano
Jak ci sie udalo w warunkach domowych zmierzyc 2 setne milimetra?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

mg123 - nie wiem po co ci te dane. Zapewniam cię, że na dobrej stacji diagnostycznej zmierzą ci bicie tarcz hamulcowych. Możesz oddać je jeszcze do dobrego tokarza i też ci to zmierzy...ale szybciej i wygodnej będzie na stacji diagnostycznej.

http://www.ate-hamulce.pl/www/ate_pl_pl/allgemein/uslugi_przeglad_pl/porady_hamulcowe/kiedy_wymienic_tarcze_pl.html

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.