Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kilka tysięcy kilometrów temu wymieniałem ori klocki z przodu i z tyłu wraz z nowymi ori czujnikami - robił mi to kumaty znajomy mechanik z Bosch Service - Kasował poprzez menu choć ma ori głowicę BMW i dostęp do legalnego online softu itp... Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości. pozdr.
Opublikowano
Ja niedawno wymieniałem tył. Po wymianie skasowałem inspekcję na starym czujniku i okazalo sie ze wyskoczył błąd ( i słusznie, bo czyjnik był lekko przejechany przez tarcze ), wymieniłem czujnik na nowy i ponownie skasowałem inspekcje która ustawiła się na 90000km. Zadnych problemów nie było, po prostu trzeba sie liczyc z wymianą czujnika na nowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Multilab/ExIdE jak jest z tym kasowaniem inspekcji klocków :?: :?:

 

oglądałem film z youtube i tam "opowiadający" pokazał, że u niego nie wyszło kasowanie klocków :duh: , skasował i ma lipę czyli błąd, wszystko działa (inspekcja olejowa/filtrowa/...) ale klocki nie :mad2: :mad2: inna osoba pisała, że po skasowaniu przez menu też ma problem a ASO nie dało rady tego poprawić tylko powiedziało, że mogą to zrobić jak dadzą kolejny nowy czujnik...

 

jak wejść w ukryte menu to każdy zaintersowany wie, powinnien wiedzieć :cool2: ,

 

pytanie jak/kiedy kasować klocki aby było OK :?: i nie było problemów, o których pisali inni Forumowicze ....

 

Zasada jest tak - przy wymianie klocków obowiązkowo wymiana czujnika na nowy. Jesienią wymieniałem tył, kilka dni temu przód i skasowałem bez problemu. :D

Opublikowano

dzięki :cool2:

 

wszystko działa, klocki tył ATE (278zł) czujnik ATE (64zł), kasowanie po wymianie klocków/czujnika przez "ukryte menu" - wszystko OK, zero błędów na kompie po wymianie...

 

po skasowaniu, inspekcja na tyle wyświetla: 35tys. km

 

wcześniejsze klocki zamontowane w ASO Niemcy też były ATE , różniły się jedynie namalowanym białą farbą znaczkiem BMW na klocku...

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Hej koledzy,

przymierzam sie do wymiany tarcz i klockow z tylu (E90 320d 2005). Mam u siebie sportowe zawieszenie:

0226 Sports suspension settings

Pyt. 1) Czy jest jakas roznica, jesli chodzi o tarcze/klocki, miedzy normalnym a w/w zawieszeniem?

 

 

Po wpisaniu VIN na realoem pokazuja sie nastepujace opcje:

1. Tarcze:

1.A. Opis: Tarcza hamulcowa, wentylowana; Uzupelnienie: 300X20; Nr czesci: 34216764651

1.B. Opis: Tarcza hamulcowa; Uzupelnienie: 336X22; Nr czesci: 34216764655

 

Pyt. 2) Ktos wie jaka jest roznica miedzy 1.A a 1.B (oprocz ceny)? Moge wybrac jedna z dwoch opcji? Czy musze jeszcze cos sprawdzic?

ATE w swojej ofercie podaje nr czesci bmw z 1.A (24.0120-0195.1 Brake Disc). Takie wlasnie chce kupic. Bedzie to pasowac?

 

2. Klocki:

2.A. Opis: Klocki hamulcowe, bezazbestowe; Uzupelnienie: TEXTAR T4191; Nr czesci: 34216774692

2.B. Opis: Klocki hamulcowe, bezazbestowe; Uzupelnienie: SAXID 170; Nr czesci: 34216791938

Pyt. 3) Jaka jest roznica miedzy 2.A a 2.B?

ATE podaje nr czesci bmw z 2.A (zwykle: 13.0460-7217.2 Brake Pad Set, disc brake, albo ceramiczne: 13.0470-7217.2 Brake Pad Set, disc brake ATE Ceramic). Rozumiem, ze wlasnie te beda pasowaly?

Opublikowano

najbezpieczniej będzie jak kupisz (np. w intercarsie) na podstawie zamówienia, podasz tam "typ auta" i preferowaną firmę zamienników...

 

na 99,9% pasują zawsze produkty z dostępnej listy zamienników ale jak u Ciebie nie będą psaowały to bez problemu wymienią Ci na pasujęce jeżeli wydadzą towar na podstawie konkretnego zamówienia,

 

jak nie będzie zamówienia to "nieuczciwy" sprzedawca może udać, że zapomniał rozmowę lub na siłę będzie mówił, że takie dał jakie klient chciał ...

 

u mnie wszystkie filtry, płyny, klocki weszły bez problemu na podstawie listy "zamienników" przypisanych do mojego auta...

 

filtry (silnikowy, paliwa, oleju, kabinowy) zapodałem KNECHTA,

płyny (hamulcowy, olej silnikowy) CASTROL

klocki / tarcze ATE

 

nie było żadnego problemu montażowego, produkty dobierałem z strony:

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Hej koledzy,

przymierzam sie do wymiany tarcz i klockow z tylu (E90 320d 2005). Mam u siebie sportowe zawieszenie:

0226 Sports suspension settings

Pyt. 1) Czy jest jakas roznica, jesli chodzi o tarcze/klocki, miedzy normalnym a w/w zawieszeniem?

 

 

Po wpisaniu VIN na realoem pokazuja sie nastepujace opcje:

1. Tarcze:

1.A. Opis: Tarcza hamulcowa, wentylowana; Uzupelnienie: 300X20; Nr czesci: 34216764651

1.B. Opis: Tarcza hamulcowa; Uzupelnienie: 336X22; Nr czesci: 34216764655

 

Pyt. 2) Ktos wie jaka jest roznica miedzy 1.A a 1.B (oprocz ceny)? Moge wybrac jedna z dwoch opcji? Czy musze jeszcze cos sprawdzic?

ATE w swojej ofercie podaje nr czesci bmw z 1.A (24.0120-0195.1 Brake Disc). Takie wlasnie chce kupic. Bedzie to pasowac?

 

2. Klocki:

2.A. Opis: Klocki hamulcowe, bezazbestowe; Uzupelnienie: TEXTAR T4191; Nr czesci: 34216774692

2.B. Opis: Klocki hamulcowe, bezazbestowe; Uzupelnienie: SAXID 170; Nr czesci: 34216791938

Pyt. 3) Jaka jest roznica miedzy 2.A a 2.B?

ATE podaje nr czesci bmw z 2.A (zwykle: 13.0460-7217.2 Brake Pad Set, disc brake, albo ceramiczne: 13.0470-7217.2 Brake Pad Set, disc brake ATE Ceramic). Rozumiem, ze wlasnie te beda pasowaly?

 

Jeśli masz 320d to najpewniej masz tarcze o średnicy 300 mm, te większe 336 mm i grubsze są do mocniejszych aut albo do aut z przeznaczeniem administracyjnym

 

1. Te oznaczenia to są podane wymiary tarczy w mm

2. Albo inne klocki albo inny typ mieszanki w klocku. Jesli chodzi o klocki to nie ma dużego znaczenia, polecam ATE, TEXTAR, JURID co akurat dostepne i w lepszej cenie

2. zwykłe to zwykłe, ceramiczne to pewnie z jakąś domieszką, ze albo lepiej hamują albo mniej się zużywaja albo mniej pylą albo tylko to marketing. To nowy produkt i póki co jeszcze zbyt wiele o tym powiedziec nie mozna.

 

Co do tarcz na tył to wystarczy dobry zamiennik, ATE, TEXTAR, Bosch, na przód najlepiej oryginały

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Hej koledzy,

przymierzam sie do wymiany tarcz i klockow z tylu (E90 320d 2005).

 

(...)

 

2. Klocki:

2.A. Opis: Klocki hamulcowe, bezazbestowe; Uzupelnienie: TEXTAR T4191; Nr czesci: 34216774692

2.B. Opis: Klocki hamulcowe, bezazbestowe; Uzupelnienie: SAXID 170; Nr czesci: 34216791938

Pyt. 3) Jaka jest roznica miedzy 2.A a 2.B?

ATE podaje nr czesci bmw z 2.A (zwykle: 13.0460-7217.2 Brake Pad Set, disc brake, albo ceramiczne: 13.0470-7217.2 Brake Pad Set, disc brake ATE Ceramic). Rozumiem, ze wlasnie te beda pasowaly?

 

Witam,

jestem po wymianie klockow z tylu. Okazalo sie, ze tarcze sa jeszcze ok wiec tylko klocki zostaly wymienione. Ponizej podaje nry czesci ATE oraz ceny:

- 13.0460-7217.2 - klocki tyl - 142zl

- 24.8190-0265.2 - czujnik klockow tyl - 45zl

- wymiana - 70zl

 

Serwis klockow skasowalem sam w ukrytym menu. Pokazuje teraz 25000km do nastepnej wymiany.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja myślę, że nie ma tzw oryginałów. W moim aucie były fabrycznie zamontowane z tyłu Textara, a przodu Jurida. Na pierwszą wymianę poszły przód i tył Textar i wydaje mi się, że jest jakby trochę lepiej. BMW nie produkuje klocków i tarcz. Robią to dla nich wyspecjalizowane fabryki, tak samo zresztą jak wiele innych podzespołów. Na klockach zamontowanych przez fabrykę były znaki BMW i producenta, a na tych które zamontowałem tylko znak Textara i to zapewne tylko taka różnica (poza cena oczywiście). Na pewno BMW sprawdza jakość podzespołów jakie montuje do samochodów, a te które są sprzedawane jako tzw zamienniki sprawdza tylko producent, ale jak kupujemy dobrych i uznanych firm nie powinno być żadnego ryzyka. Podobno trafiają się na rynku podróbki i tu trzeba być czujnym.
Opublikowano
@Natek,

 

Dlaczego uważasz, że na przód tylko oryginały ?

Własne doświadczenia ?

 

1. nikt nie jest w stanie stwierdzić kto dostarcza tarcze hamulcowe do BMW na pierwszy montaż, w katalogu części nie ma żadnego opisu, nie ma też żadnego oznaczenia na samej tarczy a to, że ktoś po prostu wie albo się zna, albo ma kolege w serwisie a ten musi przecież wiedzieć można sobie między bajki wsadzić. Jedyna wskazówka to system zacisków, kto to robi, jesłi jest na zacisku wytłoczone np ATE to najprawdopodobniej ATE dostarcza cały zestaw, mozliwe, że takze i tarcze ale pewnosci nie ma. Niektórzy twierdzą, że na pierwszy montaż idzie ATE, Zimmermann, Jurid, textar. Ale nie ma jak tego udowodnić. Co do klocków to w katalogu części występują Jurid i Textar wiec najpewniej są to te. Miałem je wszystkie z ATE włacznie i nie widze żadnej różnicy między nimi.

 

2. dlaczego najlepiej oryginały na przód? ano dlatego, ze BMW ma bardzo precyzyjny układ kierowniczy i jakiekolwiek niedoskonałosci zaraz czuć na kierownicy np przy hamowaniu, po prostu czuć drgania. najczęstszą przyczyną są krzywe tarcze hamulcowe (co może wynikać z ich przegrzania i pokrzywiania ale także ze złego montażu. moze być też wada samej tarczy ale to rzadziej). Przyczyną bicia przy hamowaniu moz być też niesprawnosć w zawieszeniu, często wahacz "ten z tuleją". Ale wracając do tarcz to przednia os hamuje znacznie mocniej wiec tu ważne jest, żeby wszystko działało jak należy i dlatego warto mieć oryginały bo najbardziej sie sprawdzają. Na tyle dobre zamienniki śmiało dadzą radę.

 

Pisze z doswiadczenia bo przerobiłem już kilka kompletów tarcz. W E39 2 komplety Zimmermannów - szybko się pokrzywiły, założenie dopiero oryginałów i wymiana piast rozwiazała problem. Ale mialem też oryginały w E91 i też się lekko pokrzywiły (tu problemem mógł być nieprawidowy montaż), mam teraz na przodzie ATE i niby jest nienajgorzej ale minimalne wibracje można czasem wyczuć. Ponoć tarcze BOSCHa są też zaskakująco przyzwoite. Generalnie z opini także kolegów oryginalne tarcze wypadają najlepiej ale cena niestety x2 w stosunku do dobrego zamiennika

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja wymieniłem tarcze i klocki oraz czujniki na ATE według katalogu intercarsu wszystko działa, nie ma problemów z inspekcja.

 

Jedynie do czego mogę sie przyczepić to coraz mocniej piszczą przed końcem słabego hamowania. Można coś na to poradzić ?

Opublikowano
tarcze z przodu zakończyły mi żywot, taki zestaw będzie dobry? :

http://allegro.pl/ate-pdisc-tarcze-klocki-bmw-3-e90-1-e81-e87-wawa-i1684371716.html

ja od miesiaca jezdze na tych tarczach-

i na klockach ATE Ceramic-

hamuja bdb, nie piszcza, nie ma "filmu wodnego" na tarczy podczas jazdy w deszczu i

pyl hamulcowy zredukowany o 90%.

Polecam taka kombinacje.

 

a wiesz może czy te klocki co ja podałem w linku dadzą radę?? czy dla lepszego efektu kupić te co podajesz??

Opublikowano
Właśnie zastanawiam się nad klockami, aktualne ori. właśnie mi się kończą. Wytrzymały zaledwie 15tyś km :shock: . Myślę nad klockami ATE i teraz Bad_Boy po Twoim wpisie mam chęć na te ceramiczne. pozdr
Opublikowano

Jak pisałem w innym poście, też użytkuję ATE POWER DISC+ ATE CERAMIC na przód i ATE ZWYKŁE TARCZE + CERAMIC TYŁ. Pylenia brak. Hamuje super, nic nie piszczy! Nic się nie odkształca, ostre hamowania w deszczu przy wysokich prędkościach i żadnego bicia. Polecam taki zestaw, na prawdę warto.

 

Pzdr.

Opublikowano
to tylko marketing z tym ceramic, pewnie mają jakąś tam domieszkę ale raczej nie przejmowałbym sie tym za bardzo. to przede wszystkim klocki, które mniej pyla. Spokojnie do zwykłych tarcz się nadają

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Czyli można stosować klocki ceramic do zwykłych tarcz?

 

Tak, klocek jak klocek :) Akurat tarcz ATE PowerDisc na tył nie ma :(

 

Natek, na pewno nie są to klocki ceramiczne jak w Porsche.. ale coś tam z ceramiki mają ;). Grunt, że nie pylą :cool2:

Opublikowano (edytowane)
Mam i kierownikiem - "ajentem" tego bliskiego jest mój kolega ;) więc biegnę po rabat :) Edytowane przez arnold

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.