Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Co do klocków Ceramic (np ATE) słyszałem opinię na forum, że hamowanie jest takie bardziej "tępe".

 

W E91 mam zwykłem klocki z tyłu - textar, oraz z przodu oryginalne klocki z serwisu Bmw - także Textar, i pylenie jest na akceptowalnym poziomie (jak na zwykłe klocki).

Na tylnej osi od ok 2 lat mam założone tarcze Textar Pro (z przodu ciągle oryginał), i jestem zadowolony z tych tarcz (ale hamuje raczej nie ekstremalnie :wink: ).

 

W E81 mam klocki ATE (być może spoza serwisu Bmw - ale pewności nie mam) i tu pylenie jest fatalne, co najmniej dwa razy większe niż na zwykłych klockach Textar.

 

W sklepie "Części do Bmw.pl" klocki Jurid White ("ceramic") mają nawet rozsądne ceny.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do posiadaczy klockow ceramicznych ktore powinny mniej pylic. Czy roznica w pyleniu jest naprawde znaczaca w porownaniu do seri ? Czy felgi pozostaja czyste dluzej ? czy sa jakies negatywne aspekty tych klockow ?

 

Mam klocki ata white ceramik te nie pylące i przyznam że nic nie pylą ale właśnie te hamowanie jest jakieś dziwne taki zamulone jak kolega wyżej napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie do E81 myślałem o zakupie JURID WHITE (bo te zwykłe ATE strasznie mnie wnerwiają tym pyleniem, choć hamują raczej ok).

Jakie macie doświadczenie z klockami "Ceramic"?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega założył ATE Ceramic (tarcze oryginał) do E61 530i, i po jakimś czasie zaczęły mocno piszczeć. Nie wiem jak rozwiązał problem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za rady.

Zaciagnolem rownierz informacji u osoby montujacej na codzien zestawy hamulcowe wyczynowe i potwierdzil to co mowicie, mniejsze pylenie ale problem z hamowaniem i piskami. Dodal rownierz ze niektore klocki ceramic nie tyle pyla mniej tylko pyla na bialo co daje wrazenie ze pyla mniej.

 

Polecil mi sprobowac klocki ceramiczne z wyzszej polki ktore nie tylko ze podobno pyla mniej to unikaja problemow z piskami i problememami hamowanie. Czy ktos z was testowal klocki Hawk ceramic performance ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji że na SP PERFORMANCE DRILLED SLOTTED trzeba czekać około 3mc....

Proponowany jest zakup tarcz na przód

Black Diamond Nawiercane i nacinane 669zł/szt + kolcki Galfer sport FDT 503zł/komplet

 

Ktoś ma doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Właśnie do E81 myślałem o zakupie JURID WHITE (bo te zwykłe ATE strasznie mnie wnerwiają tym pyleniem, choć hamują raczej ok).

Jakie macie doświadczenie z klockami "Ceramic"?

 

u mnie nie piszczą, ale pokrzywiły mi sie tarcze ori, nie wiem czy od tych klocków(ate ceramic) ale wszystko na to wskazuje

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w tym roku będę musiał zmienić kamulce kompletnie. Chciałem się zapytać co proponujecie (Ate, Ferodo, Bosch itp). Myślałem o tarczach Ate i klockach jurid white ale wiele opinii jest że faktycznie mało pylą, ale ich własności hamulcowe są średnie. Z kolei klocki Ate strasznie pylą. Myślałem w takim razie o takim zestawieniu jak tarcze Ate i klocki Ferodo, ale nie wiem jak będzie się to sprawowało.

Co byście mi polecali? Może jakaś inna kombinacja? W tej chwili mam hamulce Bosch. W pierwszej kolejności zależy mi na skutecznym hamowaniu, a potem na pyleniu.

Czy jest duża różnica między nawiercanymi a zwykłymi?

Ps. A copowiecie o zestawieniu na przód tarczy ROTINGER GT i klocków EBC Green? A na tył np. ate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ATE Ceramic nie mają większego wpływu na skrzywienie oryginalnych tarcz, niż inne klocki.

U mnie w 330d skrzywiły się kiedyś prawie nowe oryginalne tarcze z oryginalnymi klockami - właściwie bez jakiejś zauważalnej przyczyny. Zaryzykowałem przetoczenie tarcz i jest ok (już od 4,5 roku i ok 80 tyś przebiegu :shock: ).

 

Co do zestawu na tył, to założyłem tarcze Textar Pro + klocki Textar zwykłe, i jestem zadowolony z efektów, nie ma nadmiernego pylenia.

Zestaw klocków ATE mam w E81 - i tu jest masakra z pyleniem - nie polecam.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich, którzy rozważają zestaw Zimmermann Sport + ATE Ceramic:

 

http://images66.fotosik.pl/970/cef9500bd546a1de.jpg

http://images66.fotosik.pl/970/8a57481d07a2a59f.jpg

 

Tak to wygląda po ok. 50 tyś przebiegu. Od wewnątrz dziurki w tarczach są pozatykane, od frontu nie. Z niewiadomych przyczyn w tak dziwny, nirerówny sposób zużyły się klocki. Wewnętrzne klocki zdarte prawie do zera gdzie tych drugich zostało ponad pól centymetra. Tarcza również od strony wewnętrznej w stanie kiepskim, od frontu tylko górne krawędzie nie były dokładnie zbierane.

 

Stan zacisków doskonały, tłoczki ok, jarzma czyste, posmarowane.

 

Reasumując, nie jestem zadowolony z obrotu sprawy. Przy zachowaniu wszystkich wytycznych prawidłowego montażu i eksploatacji zrobiło mi się tak jak widać na zdjęciach. Nie muszę dodawać, że hamowanie również nie było najlepsze. Uważam, że klocki ceramiczne oprócz tego, że rzeczywiście mniej pylą (nie widać tego, ścierają się na inny kolor), to nie mają więcej zalet. Hamowanie jest bardziej drewniane, dają gorsze czucie hamulca od tradycyjnych, dobrych klocków.

 

Generalnie odradzam taki zestaw. Przetaczam tarcze i zakładam zwykły miększy klocek i zobaczę jaka będzie różnica.

 

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktualnie mam ATE Ceramic i też muszę powiedzieć, że klocki praktycznie nie hamują. Ciągną się jakby chciały a nie mogły. Kolejny raz na pewno kupie zwykłe "pylące", albo pylenie z hamowaniem albo czystośc bez hamowania. Prosta sprawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki malo pylace sprawdzaja sie przy wyzszej polce cenowej :

- Hawk performance ceramic (udalo mi sie zebrac same pozytywne opinie uzytkownikow realnych)

- EBC redstuff (nie dla wszystkich)

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich, którzy rozważają zestaw Zimmermann Sport + ATE Ceramic:

 

http://images66.fotosik.pl/970/cef9500bd546a1de.jpg

http://images66.fotosik.pl/970/8a57481d07a2a59f.jpg

 

Tak to wygląda po ok. 50 tyś przebiegu. Od wewnątrz dziurki w tarczach są pozatykane, od frontu nie. Z niewiadomych przyczyn w tak dziwny, nirerówny sposób zużyły się klocki. Wewnętrzne klocki zdarte prawie do zera gdzie tych drugich zostało ponad pól centymetra. Tarcza również od strony wewnętrznej w stanie kiepskim, od frontu tylko górne krawędzie nie były dokładnie zbierane.

 

Stan zacisków doskonały, tłoczki ok, jarzma czyste, posmarowane.

 

Reasumując, nie jestem zadowolony z obrotu sprawy. Przy zachowaniu wszystkich wytycznych prawidłowego montażu i eksploatacji zrobiło mi się tak jak widać na zdjęciach. Nie muszę dodawać, że hamowanie również nie było najlepsze. Uważam, że klocki ceramiczne oprócz tego, że rzeczywiście mniej pylą (nie widać tego, ścierają się na inny kolor), to nie mają więcej zalet. Hamowanie jest bardziej drewniane, dają gorsze czucie hamulca od tradycyjnych, dobrych klocków.

 

Generalnie odradzam taki zestaw. Przetaczam tarcze i zakładam zwykły miększy klocek i zobaczę jaka będzie różnica.

 

t.

 

 

dokladnie mam ten sam zestaw i dokladnie to samo odczuwam najgorsze jest to ze dalem sie namowic bo pare osob na forum sie podniecalo tym zestawen.Juz nie wspomnie ze piszcza jak jasna cholera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche konsekwencja checi sprowadzenia eksploatacji BMW do poziomu cen fiata lub renault. Jezeli zgodze sie 100% ze nie warto jezdzic do ASO albo kupowanie czesci z logo BMW jezeli ta sama czesc bez loga BMW kosztuje 40% taniej... za to sa elementy jak chodzby amortyzatory, sprezyny, generalnie zawieszenie i na pewno hamulce gdzie kupowanie tanich zamiennikow nie jest wedlug mnie wskazane. Po pierwsze auto prowadzi sie gorzej, po drugie nie zawsze te oszczednosci sa ekonomicznie sluszne. I nie mowie aby kupowac orginal bo czesto za cene orginalu mamy jakosc premium u innego producenta.

 

Jak chodzi o hamulce specyficznie to kompletjuz naprawde solidnych klockow to koszt okolo 750zl/800zl za przod + tyl, a podstawowych 450/500 zl mniej wiecej (tyl+przod). Podstawowo roznica jest znaczna 300 zl. tylko nawet nie biorac nawet pod uwage ze zazwyczaj klocki premium trwaja troche dluzej to przyjmujac ze wymieniamy komplet po okolo 50 tys km (czyli srednio dwa lata jazdy dla przecietnego kierowcy) to roznica w cenie siega pol grosza na kilometr na komplet... a roznica w jakosci i odczuciu jest wyrazna i unikamy problemow jak wyzej.

 

@TomaszM : faktycznie roznica jest ogromna, tak naprawde hamowales tylko czesciowo, jezeli montaz byl prawidlowy moze warto zwrocic uwage producentowi.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zasady zgadzam się z Rivasi, tanim zamiennikom mówimy nie:)!

...lecz nie mogę się zgodzić w tym konkretnym przypadku żeby powyższy zestaw nazwać tym mianem. To średnia półka cenowa a do tego uznani producenci. Nazwałbym go raczej rozsądnym kompromisem ceny do (teoretycznej) jakości, przynajmniej na papierze. Choć jak się okazuje taki duet nie musi się sprawdzać i dobrze współgrać.

 

Tak jak kolega Tomasztolala dałem się namówić czytając właśnie forum, analizując posty i opinie innych. Mi na szczęście nic nie piszczało ale ww zestaw "nie zagrał".

Oczywiście do nikogo pretensji nie mam, cieszę się, że mogę praktyczną, zweryfikowaną wiedzę przekazać na forum. O to chyba w tym chodzi...

 

Co do propozycji eskalowania problemu u producenta to doskonale Rivasi wiesz jakie to niewdzięczne zadanie, a zwłaszcza jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne a hamulce zwłaszcza. Być może popełniam błąd ale szczerze powiem nie mam na to ani ochoty, ani czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdaje sobie sprawe ze to droga przez pieklo, ja bym na pewno nie skaldal reklamacji bo i tak jej nie uznaja ale bym wyslal po prostu info ze zdjeciami, moze to jakis defekt produkcyjny to sie zdarza czasami, pamietam green stuffy jakies 10 lat temu ktore sie konczyly po 5 tys km...

 

A jak chodzi o te ATE ceramic to jednak opinie uzytkownikow na forach zagranicznych sa raczej negatywne i powielaja to co przedstawiasz ale nie maja takich rozbieznosci jak ty na zdjeciach.

 

Jednak tak duza roznica miedzy zewnetrzna a wewnatrzna strona jest dla mnie dziwna, widzialem to kiedys u ludzi ktorzy zakladali za duze tarcze hamulcowe wzgledem zacisku ale wtedy nie bylo kompa zeby sprawdzic tylko papierowe katalogi :) wtedy tarcza nie trzyma sie perfekcyjnie i opiera sie bardziej o jedna ze stron przy hamowaniu a ze masz samochod ze stanow gdzie czesto instaluje sie mniejsze tarcze w posrednich modelach z powodu rigorystycznych ograniczen szybkosci (96 na autostradzie :mrgreen: ) bo jest taniej a rynek wielki a wiec oszczednosc znaczaca. I moze jest tak ze sprzedajacy albo mechanik nie sprawdzil dokladnie, nie znalazl w swojej bazie bo to model usa, nie chcialo mu sie sprawdzic na zacisku i uznal ze to jak 330xi europa i ci sprzedal zimmermana sport 330 albo 336 a ty masz zacisk pewnie na 300 lub 312 max...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim czasie, końcem grudnia założyłem nowe tarcze ATE, klocki ATE CERAMIC, czujniki i zestaw do ręcznego.

Tarcze z tyłu były jeszcze ok więc zostały, jednak po krótkiej jeździe okazało się że tył się grzeje. Okazało się że klocki ATE CERAMIK są jakby ciut większe i opierają się o rant tarczy.

Po wymianie tarcz wszystko wróciło do normy.

By się klocki dobrze ułożyły początkowo ostrożnie hamowałem. Teraz hamulce działają jak trzeba, nic nie piszczy.

Kilka razy było od 180 do 0 i było ok. Wiadomo stojąc obok czuć było temperature, ale to normalne.

Myślę że klocki ATE trzeba zmieniać razem z nowymi tarczami, dać sobie czas i wszystko dwa razy sprawdzić wyczyściś itd.

Wszystko brałem z:

http://czescidobmw.pl/Filtr-kabinowy/Filtr-kabinowy-Knecht,3664.html

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
u mnie wlatują zmmerman sport z coat razem z klockami zimmermann, przede wszystkim z racji dostępności, ale też pytałem uzytkowników forum i są zadowoleni z hamowania i pylenia
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem żyjącym dowodem mam cały zestaw zimmermanna tarcze klocki przejechane już 4,5tys i nic się nie dzieje nie piszczą pylenie w normie dziurki od środka się nie zatykają bo z ciekawości to sprawdziłem. Najwidoczniej klocki ATE ceramic to jeden wielki szmelc.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wymieniałem tarcze i klocki.

 

Mam zestaw:

Tarcze oryginalne BMW

Klocki textart przód + tył.

 

Powiem tak, żadnej różnicy w hamowaniu pomiędzy oryginalnymi klockami. Moge polecić taki komplet. Klocki to koszt ok 550 zł na wszystkie koła. Tarcze trochę więcej niestety.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.5 co to znaczy ? bo chyba nie mówisz o 4500 km?

Tak 4500 kilometrów przejechane i szybko rośnie już prawie 5000 kilometrów po dzisiejszej trasie.

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Dla wszystkich, którzy rozważają zestaw Zimmermann Sport + ATE Ceramic:

 

http://images66.fotosik.pl/970/cef9500bd546a1de.jpg

http://images66.fotosik.pl/970/8a57481d07a2a59f.jpg

 

Tak to wygląda po ok. 50 tyś przebiegu. Od wewnątrz dziurki w tarczach są pozatykane, od frontu nie. Z niewiadomych przyczyn w tak dziwny, nirerówny sposób zużyły się klocki. Wewnętrzne klocki zdarte prawie do zera gdzie tych drugich zostało ponad pól centymetra. Tarcza również od strony wewnętrznej w stanie kiepskim, od frontu tylko górne krawędzie nie były dokładnie zbierane.

 

Stan zacisków doskonały, tłoczki ok, jarzma czyste, posmarowane.

 

Reasumując, nie jestem zadowolony z obrotu sprawy. Przy zachowaniu wszystkich wytycznych prawidłowego montażu i eksploatacji zrobiło mi się tak jak widać na zdjęciach. Nie muszę dodawać, że hamowanie również nie było najlepsze. Uważam, że klocki ceramiczne oprócz tego, że rzeczywiście mniej pylą (nie widać tego, ścierają się na inny kolor), to nie mają więcej zalet. Hamowanie jest bardziej drewniane, dają gorsze czucie hamulca od tradycyjnych, dobrych klocków.

 

Generalnie odradzam taki zestaw. Przetaczam tarcze i zakładam zwykły miększy klocek i zobaczę jaka będzie różnica.

 

t.

 

 

dokladnie mam ten sam zestaw i dokladnie to samo odczuwam najgorsze jest to ze dalem sie namowic bo pare osob na forum sie podniecalo tym zestawen.Juz nie wspomnie ze piszcza jak jasna cholera

Czy mógłbym Cię prosić o zdjęcie tarcz od drugiej strony? Chodzi mi o tę stronę, na której pracowały klocki zewnętrzne.

 

 

pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.