Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Byłem dzisiaj na stacji kontroli. Okazało się ze jednak tarcze delikatnie z przodu mogą być krzywe. Zrobiłem około 10.000 km na nich TRW i klocki tez TRW. Jakieś pomysły? :)

 

zmienic na jakość tarcz minimum tych ktore są sprzedawane w bmw. jest jeszcze jedna przyczyny która krzywi tarczy oprocz nieprawidlowego montazu. Po bardzo ostrym dlugim hamowaniu stajemy na czerwonym i czekamy.... w tym czasie trzymamy hamulec.... i mamy układ w ktorym roznie odprowadzone jest cieplo.... gorący klocek dziala jak termos... tarcza gorąca... a poza zaciskiem juz chlodna.... warto moze popuszczac po troszeczku na swiatlach..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem dzisiaj na stacji kontroli. Okazało się ze jednak tarcze delikatnie z przodu mogą być krzywe. Zrobiłem około 10.000 km na nich TRW i klocki tez TRW. Jakieś pomysły? :)

 

ten sam ,który ci już wcześniej dałem. jedź na toczenie tarcz na samochodzie. przed toczeniem badają bicie przodu i tyłu i jak jest odchylenie to przetaczają. ważne żeby to robione było na aucie,a nie,że zdemotnujesz tarcze i zawieziesz do tokarza.

 

tutaj masz pierwszy lepszy link z googla. poszukaj sobie takiego zakładu w swojej okolicy. chyba,że dalej chcesz drążyć temat i wywalać kasę na inne rozwiązania.

 

http://www.autoserwis.gliwice.pl/szlifowanie-tarcz.html

http://www.teko.waw.pl/toczenietarczhamulcowych.htm

 

ps. też myślałem,że mam krzywy przód,a okazało się,że tył był krzywy. bicie na kierownicy.

Opublikowano
tak teraz napisze... z przodu tarcze mam 30mm grube... grubosc kwalifikująca do wymiany to 28.4... załóżmy ze tarcza ma bicie... zbieramy 0.2 mm na strone... tarcze byly juz lekko zuzyte... to ile tych tarcz zostaje po operacji.... tam w linku pokazana tarcza po operacji ujęcia 0.4mm na strone... czyli po przetoczeniu mozna ja wyrzucic.... idealne rozwiazanie dla handlarza... tarcze przetoczone wygladaja jak nowe ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przetaczanie tarcz robi się jedynie wtedy jeżeli po tym zabiegu ich grubość będzie ponad dopuszczalne wartości zakładane przez producenta tarcz. dlatego zabieg ten ma sens na w miarę nowych tarczach. jak ktoś ma dojechane tarcze to wiadomo - lepiej kupić nowe.
Opublikowano

Czesć,

 

Prośba o pomoc w wyborze klocków do bmw e90 320d (automat), co polecacie ?

 

Oryginale klocki hanmulcowe bmw ?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6774692-klocki-hamulcowe-bezazbestowe

 

Czy może lepiej ATE CERAMIC ? :

http://www.hamulcesklep.pl/o/13.0470-7217.2

 

Chodzi o klocki na tył.

 

Generlanie mają nie piszcześć, to najważniejszy czynnik zaraz obok skuteczności.

Opublikowano

Zdaje mi się że oryginalne BMW to też ATE. Nie piszczą, ale pylą jak cholera.

Żadne ATE nigdy mi nie piszczały, skuteczność też bardzo dobra. Nie próbowałem ceramicznych ale pewnie założę jako następne.

Opublikowano

W Bmw na pierwszy montaż idą przeważnie klocki: Textar, Jurid i ATE.

W E91 mam z przodu OEM Textar a z tyłu Textar spoza serwisu i jest OK

 

W E81 mam z przodu i z tyłu klocki ATE (zakładane w DE, ale nie wiem czy są bezpośrednio z serwisu, czy nie) i strasznie brudzą koło - szczególnie z przodu. Nie kupił bym zwykłych klocków ATE (choć ogólnie są dobre, ale brudzą zdecydowanie bardziej niż Textar - a to mi przeszkadza).

Co do ATE Ceramic, to na pewno nie brudzą, ale odczucie w hamowaniu są średnie (to opinia wielu użytkowników tych klocków).

Może warto poszukać informacji o klockach Textar epad lub Jurid White (oba nie brudzą felg).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Byłem dzisiaj na stacji kontroli. Okazało się ze jednak tarcze delikatnie z przodu mogą być krzywe. Zrobiłem około 10.000 km na nich TRW i klocki tez TRW. Jakieś pomysły? :)

 

ten sam ,który ci już wcześniej dałem. jedź na toczenie tarcz na samochodzie. przed toczeniem badają bicie przodu i tyłu i jak jest odchylenie to przetaczają. ważne żeby to robione było na aucie,a nie,że zdemotnujesz tarcze i zawieziesz do tokarza.

 

tutaj masz pierwszy lepszy link z googla. poszukaj sobie takiego zakładu w swojej okolicy. chyba,że dalej chcesz drążyć temat i wywalać kasę na inne rozwiązania.

 

http://www.autoserwis.gliwice.pl/szlifowanie-tarcz.html

http://www.teko.waw.pl/toczenietarczhamulcowych.htm

 

ps. też myślałem,że mam krzywy przód,a okazało się,że tył był krzywy. bicie na kierownicy.

 

 

Znalazłem firmę w Bydgoszczy która ogarnia ten temat. 140 zł za oś. Dzięki za podsunięcie pomysłu :) Obstawiacie tył czy przód? Pan z tej firmy twierdzi że bez sprawdzania wie że to przód skoro kiera bije :)

Opublikowano
A co sądzicie o zestawie ATE pd z klockami jurid white?

 

jezeli bys przeczytal jedna z10 ostatnich stron to bys wedzial ze ok bedzie gralo, nie ma szalu ale nie ma tragedi albo jak kto woli typowy zestaw aby jeszcze troche pogorszyc i tak juz kiepskie hamulce seryjne E90 ale bedzie tanio.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Ja na skuteczność hamulców w E91 330d nie mogę złego słowa napisać. Przód OEM 330mm, tył Textar Pro 336mm + zwykłe klocki textar.

Jeżdżąc teraz 118d czuję się trochę zawiedziony skutecznością hamulców (tarcze OEM, klocki ATE - chyba poza serwisowe zamontowane w DE - brudzą felgi masakrycznie).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
albo jak kto woli typowy zestaw aby jeszcze troche pogorszyc i tak juz kiepskie hamulce seryjne E90 ale bedzie tanio.

Nie rozumiem. Możesz po Polsku?

BMW ----> Bandżo Może Wszystko
Opublikowano

oprocz kilku wyjatkow jak np faktycznie kolegi 330D (bo jest poczatkiem nowego przedzialu w wielkosci hamulcow). Hamukce BMW seryjne w E9x sa niewystarczajace do mocy silnika w seri. Chodzi oczywiscie o wielkosc tarcz ale rownierz o ich jakosc i jakosc klockow. Zamienniki zastepcze tej samej jakosci mozna stosowac w grupie volks albo fiat bo maja hamulce montowane odgornie (czyli z danego przedzialu hamulce sa dostosowane do najwyzszej mocy silnika i nizsze wersje maja te same) a nie odolnie jak w BMW (czyli hamulce do 316i, do 318 i 320 i i 325i to te same a ledwo sa ok dla 316.)

 

Najlepsze rozwiazanie to oczywiscie montaz wiekszych tarcz hamulcowych jak to robi duzo ludzi w sekcji nasze samochody albo nawet calych systemow hamulcowych. Posrednim i mniej inwazyjnym oraz tanszym rozwiazaniem jest wykorzystanie z orginalnym systemem hamulcowym najwiekszych mozliwych tarcz wraz z tarczami i klockami premium, daje to zauwazalna roznice na trasie ale to w miescie roznica jest gigantyczna przy hamowanach ze srednich predkosci i krotkim odcinku na hamowanie.

 

Klocki premium w rozsadnych cenach o ktorcyh ludzie tu pisali i dzialaja dobrze premium to Hawki z seri HPS i perf ceramic oraz EBC z serii Yellow stuff lub Red stuff.

Tarcze marki DBA Street T2 lub Gold, SP performance drilled slotted i EBC z seri ultimax.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
No ok teraz lepiej :-) jak dla mnie auto służy do jeżdżenia na zakupy czasami do szkoły i sporadycznie do pracy. Nie jestem kierowcą rajdowym, po torze nie jeżdżę i nie widzę sensu żebym w moim indywidualnym przypadku pakował się nie potrzebnie w bardziej wydajne hamulce. Pozdrawiam
BMW ----> Bandżo Może Wszystko
Opublikowano
A co powiecie o zestawie zimmrmann sport i klocki niepylonce ate ceramic do E90 320d chip na 200km? Dobry zestaw?
Opublikowano
A co powiecie o zestawie zimmrmann sport i klocki niepylonce ate ceramic do E90 320d chip na 200km? Dobry zestaw?

Opinie o Zimmermann sport są różne :oops: klocki ATE ceramic OK , zalej jakimś dobrym płynem o podwyższonej temperaturze wrzenia , tylko poczytaj jeszcze o Zimmermanach :shock:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

ja wcześniej się na Zimmermann'ach Sportach poruszałem +ATE Ceramic do tego i byłem wysoce zadowolony :8)

a "zdarza" mi się hamować intensywnie i przy nie małych prędkościach...

Back to the roots...
Opublikowano
A co powiecie o zestawie zimmrmann sport i klocki niepylonce ate ceramic do E90 320d chip na 200km? Dobry zestaw?

Opinie o Zimmermann sport są różne :oops: klocki ATE ceramic OK , zalej jakimś dobrym płynem o podwyższonej temperaturze wrzenia , tylko poczytaj jeszcze o Zimmermanach :shock:

 

masz może jakiś konkretny produkt do polecenia?

Opublikowano
Jak załatwisz Zimmermany oryginalne z Niemiec to powinno być OK ( podobno te niektóre u nas to produkt ChRL ) , ja w e91 mam ori Msportbremse przód i ori M3 tył (też podobno robi Zimmerman) w 1er mam EBC Turbo groove i żółte klocki EBC jest super ( choć opinie o EBC też są różne ) :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

Kolega wyzej ma racje.

Przegladajac ostatnio katalog czolowego producenta tarcz dostrzeglem takie o to napisy :)

 

 

Sales_Restriction: Exclude Austria;Exclude Germany;Exclude Switzerland

 

 

PS.Do tych krajow wolno sprzedawac tylko tarcze ze stali wysoko nawęglanej…

Reszta swiata moze uzywac byle co.

MADE IN PRL
Opublikowano
Ja pod koniec przyszłego tygodnia montuje cały zestaw Zimmermanna Sport Coat-Z do swojej laleczki. Myślę, że oryginalne bo przywieziony aż z pod granicy Szwajcarskiej od producenta. Dobrze jest mieć delegacje pod Bodensee :twisted:. Zdam relacje jak to lata pewnie zapytacie o cenę to wszystko na czysto tarcze, klocki przód tył czujniki szczęki ręcznego z zestawem montażowym i 1L płynu hamulcowego po przeliczeniu na złotówki to niecałe 1700zł to zabolało ale czego się nie robi dla bezpieczeństwa.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Za tę kwote miałbyś Ori. :norty:Ja bym przynajmniej na przód ori założył żeby problemów z biciem nie było.
Opublikowano
ja tak tymczasowo na szybko na wyjazd do Szwajcarii założyłem jakieś gó*no po 80zł sztuka, żeby tylko dojechać bez bicia na starych ori tarczach które już był zużyte w 100%. Przejechałem 6tys/ km i nie mam najmniejszych problemow, fakt jest taki, że szału z hamowaniem nie ma ale i tak w wakacje zmieniam chyba na 4 tłoczkowe wiec pójdą na śmietnik
Opublikowano
ja tak tymczasowo na szybko na wyjazd do Szwajcarii założyłem jakieś gó*no po 80zł sztuka, żeby tylko dojechać bez bicia na starych ori tarczach które już był zużyte w 100%. Przejechałem 6tys/ km i nie mam najmniejszych problemow, fakt jest taki, że szału z hamowaniem nie ma ale i tak w wakacje zmieniam chyba na 4 tłoczkowe wiec pójdą na śmietnik

 

 

Bo te tanie czasem też trzymają jakość. Zalezy jak sie trafi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.