Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeśli zaświeciła Ci się kontrolka zużycia to znak, że czujnik jest już do wyrzucenia bo jest przetarty. Jeśli wymieniasz klocki zanim zdąży zaświecić się kontrolka to można założyć czujnik ponownie do nowych klocków.

Nie do końca. Czujnik ma dwa punkty przetarcia i po przerwaniu pierwszego nic się nie zaświeca - komputer jedynie aktualizuje prognozę zużycia klocków. Jeżeli w takim stanie wymienisz klocki i założysz stare czujniki to przy próbie resetu komputer się obrazi i wyświetli błąd, który będzie dało się skasować jedynie po wsadzeniu nowych czujników.

 

Generalnie lepiej zawsze wymienić na nowy, chyba że stary nie nosi żadnych śladów przetarcia, ale wtedy jaki jest sens wymieniać klocki?

Opublikowano

W moim przypadku komputer pokazał błąd (zapaliła się kontrolka od hamulca na czerwono), a BC mam na czerwono podstawowy przegląd. Czujnik od klocków pokazuje mi do zrobienia na przednich klockach: -30km.

Ale tak czy inaczej wymiana klocków z czujnikiem? Czujnik jest jeden na przód (na jednym kole)? Czy każde koło ma swój osobny czujnik?

Opublikowano
W moim przypadku komputer pokazał błąd (zapaliła się kontrolka od hamulca na czerwono), a BC mam na czerwono podstawowy przegląd. Czujnik od klocków pokazuje mi do zrobienia na przednich klockach: -30km.

Ale tak czy inaczej wymiana klocków z czujnikiem? Czujnik jest jeden na przód (na jednym kole)? Czy każde koło ma swój osobny czujnik?

 

Czujnik w tej sytuacji kwalifikuje się do wymiany. Czujnik jest jeden ;)

Opublikowano

Czujniki są dwa, jeden z przodu (strona lewa) i jeden z tyłu (strona prawa). Ja nawet ich nie wkładam w klocki, aby później się nie denerwować jak zaczną się komunikaty. Wole zużycie sam kontrolować wzrokowo :wink:

Jak czujnik się przytrze, to jest później do wymiany: 40-50zł x 2 szt, oryginalne 105zł przód i 120 tył (dla e91).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
moze licznik tez odpinasz zeby miał mniejszy przebieg ?? :mad2: po to jest czujnik zuzycia zeby go zakladac. wielkie oszczednosci poczyniłes gratuluje !
Opublikowano (edytowane)

Nigdy nie miałem problemów z powodu braku czujników - wypięcia ich, bo one są dla ludzi którym nie chcę się choćby dwa razy do roku spojrzeć na stan klocków i tarcz oraz zaplanować ich wymianę.

Gdybym był świadomy tego, że wcale nie będę kontrolował stanu klocków hamulcowych z braku czasu i chęci, to były by one wpięte. 100-200 zł za jednorazowe czujniki klocków hamulcowych, to dla mnie sporo kasy i nie zamierzam jej bezsensownie tracić. Wolę ją przeznaczyć na lepszej klasy tarcze czy klocki hamulcowe - to chyba bardziej wpłynie na moje bezpieczeństwo w ruchu niż czujniki.

 

Licznika nie odłączam :wink: , ale znam ludzi którzy wypinali linkę, a w innym aucie bezpiecznik aby licznik nie nabijał kilometrów. Co ciekawe - nie byli to Polacy, ale...Niemcy...

 

Czepiaj się prędzej ludzi którzy wycinają katalizatory i DPFy, wywalają klapki z kolektorów...

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tez tak robie czujni ten jest tak potrzebny jak wcake sam moge skontrolowac ich jakos nie potrzebny jest do teko caly osprzent;p tak jak kolega powiedzial lepiej to wydac na lepsze klocki tarcze
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Do e90 320d niby sa dwie rożne tarcze na przod, 292mm i 300mm. Nie wiem jakie mam ale myślicie ze jeżeli mam 292 to mogę zamontować te 300 bez obaw?
Opublikowano
Do e90 320d niby sa dwie rożne tarcze na przod, 292mm i 300mm. Nie wiem jakie mam ale myślicie ze jeżeli mam 292 to mogę zamontować te 300 bez obaw?

A nie lepiej trochę dołożyć i zakupić komplet zacisków i tarcz z 335d i wtedy dopiero odczujesz różnice bo zmieniając tarcze z 292 mm na 300 mm to nic niebywałego nie odczujesz a ja za niedługo będę sprzedawał swoje hamulce także możesz skorzystać :D :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
wlasnie doszły mnie słuchy, że wsadzasz te z F'ek M, zamierzam zrobić to samo co ty ale narazie potrzebuje na szybko wymienić tarcze na przodzie. Znalazłem jakieś nowe 95zł za sztuke (wiem ze bedziecie beke mieli ale nie chce kupowac drozszych bo i tak będę wsadzać te od M lub może od 35d kwestia zastanowienia) Miałem do Ciebie w tej sprawie pisać. Przód o sportowych M pasuje p&p a co z tyłem? zwrotnice? tylko od czgo jak to wgl wygląda?
Opublikowano
wlasnie doszły mnie słuchy, że wsadzasz te z F'ek M, zamierzam zrobić to samo co ty ale narazie potrzebuje na szybko wymienić tarcze na przodzie. Znalazłem jakieś nowe 95zł za sztuke (wiem ze bedziecie beke mieli ale nie chce kupowac drozszych bo i tak będę wsadzać te od M lub może od 35d kwestia zastanowienia) Miałem do Ciebie w tej sprawie pisać. Przód o sportowych M pasuje p&p a co z tyłem? zwrotnice? tylko od czgo jak to wgl wygląda?

Na razie nie wiem co z tyłem bo jeszcze do tego się nie zabrałem ale jak napotkam problemy to na pewno to opisze w swoim wątku, także śledź mój wątek bo tam wszystko będzie opisane :D Przód pasuje P&P jedynie z tyłem będzie trochę zabawy.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
bede sledził, a nóż sięjednak zdecyduje na 35d to wtedy będe brać od Ciebie :D Ale na te chwile musze kupić te 2x 300mm na przód bo nie dojade do szwajcarii nawet na moich tarczach :D a pozniej se je*ne na bogatości :D
Opublikowano
W każdej wersji E90 heble są tak kiepskie ? Bo ja ostatnio pojechałem może 7-8 km ostro po górach i zagotowałem...
Opublikowano
tarcze i klocki orginalne sa do bani jak tylko zaczynasz jzdzic w gorach i na serpentynach. Sa ewidentie zrobione na rozsadna jazde po niemieckim autobahnie

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ja byłem trochę zdziwiony. W normalnych warunkach powiedzmy że nie najgorzej zatrzymują to auto, ale moment w którym na górskim szlaku pedał robi się miękki nie jest zbyt przyjemny. Dodam, że płyn hamulcowy nie jest stary. Na szczęście nie widzę żadych pęknięć na tarczach po tym incydencie także jeżdżę dalej :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedy płyn wymieniałeś? Jak zaglądasz do zbiorniczka to nie będzie szary ale przy zaciskach jak najbardziej mógł się zagotować.
Opublikowano

Ewidentnie płyn do wymiany. Zdarzyło mi się przegrzać hamulce, jednak do miękkiego pedału było daleko.

 

Hamulce w 320D szybko się grzeją jednak również stosunkowo szybko schładzają. Jest to zasługa kanałów powietrznych z przodu oraz wentylowanych tarcz również z tyłu. Nawet jadąc ostro, trzeba dać im odsapnąć i ograniczać ostre dohamowania gdzie to możliwe. Wystarczy odpuścić kilka zakrętów aby 3 dalej wycisnąć z nich co się da.

Opublikowano
Płyn był wymieniany w listopadzie 2013. Stoją już u mnie 2L ATE SL6, za 2kkm robię przegląd i wymieniam. Co do zagotowania - przyznam szczerze, że jazda była na prawdę solidna, to nie było parę trochę szybciej pokonanych zakrętów tylko wyciskanie z auta ostatnich potów. W każdym razie zagotował się - idzie do wymiany, standardowo jak zawsze kupiłem znacznie więcej w celu przepłukania układu. Co do samego studzenia - zgadzam się, po zagotowaniu pojechałem ze 2-3 kilometry delikatnie hamując tylko silnikiem i wszystko wróciło do normy. Co dziwne miałem trochę zwichrowane tarcze z przodu, po zagrzaniu tarcz brak symptomów zwichrowanych tarcz :roll:
Opublikowano
bo e90 i jedynki maja za male hamulce... zastosowalem w 1er hamulce z 335i i na nic nie trzeba czekach uwazac... to auto dla kierowcy nie kierowca dla auta...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Zbliza sie wymiana klockow tyl w mojej 325i e92.

 

Zdecydowalem sie na montarz Textarów mimo ze Ate troszke drozsze.

 

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/BMW_3+Series+Coupe%5ECabriolet_2.5_2007/p/car-parts/brakes/brake-friction/brake-pad/?101110596&1&51fbb3a21521a69c6928f19be9224b719cb65197&000036

 

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/BMW_3+Series+Coupe%5ECabriolet_2.5_2007/p/car-parts/brakes/brake-friction/brake-pad/?101110595&1&f69531e60426780bcf3979e5abae0be94846ec75&000036

 

Do wyboru sa tez klocki BOSCH'a ale nie jestem przekonany - najdrozsze:

 

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/BMW_3+Series+Coupe%5ECabriolet_2.5_2007/p/car-parts/brakes/brake-friction/brake-pad/?101110597&1&fb4f2f04d7b6f1a18c206dddeb5f23470d38b057&000036

 

 

Zastanawiam sie tez nad tarczami hamulcowymi.

 

Nie moge nigdzie znalezc Textarów na tyl do tego modelu - jakie inne zamienniki polecacie?

 

Z tego co widze tarcze BOSCH'a sa dostepne ale nie wiem jak sie sprawuja...

Opublikowano
bo e90 i jedynki maja za male hamulce... zastosowalem w 1er hamulce z 335i i na nic nie trzeba czekach uwazac... to auto dla kierowcy nie kierowca dla auta...

 

Chcialem sie dolaczyc do tej opinii. Wielkosc tarcz i sila hamowania w E90 stosunkowo do mocy silnikow jest absolutnie nie wystarczajaca !!! Najlepszy zabieg to zmienic zaciski jak to uczynil kolega co pozwala na bardzo duze tarcze ale mozecie rownierz zwiekszyc sile hamowania stosujac tarcze i klocki premium. Nie da to tak wymiernego efektu jak w przypadkui zwiekszenia tarcz ale kazde usprawnienie w tej domenie to kwestia zycia lub smierci.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak tak spojrzałem i popatrzyłem, ze aż taki problem jest w sadzeniem hamulcy Sportowych M na tył to chyba jednak wrzucę od 35d. Ogólnie niebieskie zajebiscie by wyglądały ale sam przod robić mi sie chyba nie bedzie opłacać, a mieć przod niebieski a tył jakiś pierdek szary to trochę suabo. Chyba ze ktoś wymyśli sposób montażu prosty na tył :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.