Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Waszym zdaniem można zaryzykować wymianę tarcz i klocków np. w Norauto? Kupować samemu, czy brać ich? I co z kasowaniem inspekcji

 

 

A czym Ty ryzykujesz? :) Wymianę zlecasz każdemu mechanikowi, lub wymieniasz je sam, przecież wymiana tarcz to nie jakaś skomplikowana operacja, bez przesady :). Tracze kupiłbym sam, bo nie wiadomo co oni zakładają, ale z drugiej strony zawsze możesz spytać jakiej firmy klocki/tarcze są Ci w stanie zaproponować i za ile. Z kasowaniem był/jest filmik co i jak.. Na forum.. też.

 

Pzde.

Opublikowano
raz byłem w warsztacie niby poleconym ale nieznanym przeze mnie. Nigdy wiecej do nieznanego warsztatu. Do Norauto swoim autem bym nie jechał. W Wawie pewnie nie brakuje warsztatów specjalizujących sie w BMW. A tarcze najlepiej działają od ostatniego razu jak sam je wymieniłem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Waszym zdaniem można zaryzykować wymianę tarcz i klocków np. w Norauto? Kupować samemu, czy brać ich? I co z kasowaniem inspekcji

 

 

A czym Ty ryzykujesz? :) Wymianę zlecasz każdemu mechanikowi, lub wymieniasz je sam, przecież wymiana tarcz to nie jakaś skomplikowana operacja, bez przesady :). Tracze kupiłbym sam, bo nie wiadomo co oni zakładają, ale z drugiej strony zawsze możesz spytać jakiej firmy klocki/tarcze są Ci w stanie zaproponować i za ile. Z kasowaniem był/jest filmik co i jak.. Na forum.. też.

 

Pzde.

No tak, ale gościu na You Tubie mówił, że odradza kasować klocki, bo wyskakują jakieś błędy. Dlatego pytałem też o inspekcje. W Norauto czy innej podobnej sieciówce mają bardzo duży obrót, więc nie są chyba tacy beznadziejni? Klocki i tarcze wyliczyli mi 1,5 tys. taniej niż a ASO (tarcze Brembo a klocki Ferodo).

Opublikowano
Waszym zdaniem można zaryzykować wymianę tarcz i klocków np. w Norauto? Kupować samemu, czy brać ich? I co z kasowaniem inspekcji

 

 

A czym Ty ryzykujesz? :) Wymianę zlecasz każdemu mechanikowi, lub wymieniasz je sam, przecież wymiana tarcz to nie jakaś skomplikowana operacja, bez przesady :). Tracze kupiłbym sam, bo nie wiadomo co oni zakładają, ale z drugiej strony zawsze możesz spytać jakiej firmy klocki/tarcze są Ci w stanie zaproponować i za ile. Z kasowaniem był/jest filmik co i jak.. Na forum.. też.

 

Pzde.

No tak, ale gościu na You Tubie mówił, że odradza kasować klocki, bo wyskakują jakieś błędy. Dlatego pytałem też o inspekcje. W Norauto czy innej podobnej sieciówce mają bardzo duży obrót, więc nie są chyba tacy beznadziejni? Klocki i tarcze wyliczyli mi 1,5 tys. taniej niż a ASO (tarcze Brembo a klocki Ferodo).

 

 

Kasowałem inspekcję i klocków i oleju i problemów żadnych u mnie nie było :roll:

 

Klocki Ferrodo nauczony własnym doświadczeniem odradzam. Kup lepiej Textary, ATE lub Juridy.

U mnie Norauto nie ma, myślę, że nie masz się czym martwić, no chyba, że ktoś z forum miał jakieś przykre doświadczenia z tym serwisem. Wymianę klocków i tarcz możesz zlecić obojętnie w jakim warsztacie, byle jakimś sprawdzonym. Części możesz zakupić sam czy to allegro, Inter Cars, Fota..

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kojarzy ktoś ile w BMW życzą sobie za komplet tarcz i klocków ? przymierzam sie do zakupy tylko jeszcze nie wiem gdzie.
Opublikowano
Kojarzy ktoś ile w BMW życzą sobie za komplet tarcz i klocków ? przymierzam sie do zakupy tylko jeszcze nie wiem gdzie.

 

ASO Tłokiński Łódź:

- klocki 706

- czujnik 92

- tarcza 418.

 

Wszystko to na przednią oś. Tył pewnie ciut tańszy + okładziny hamulca ręcznego.

 

pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ponad rok temu wymieniałem u siebie klocki przód na Lucasy.

Zrobiłem już na nich ponad 50tys i nie narzekam. Nie piszczą, hamowanie bardzo dobre. Niestety zbliża się też do mnie czas wymiany całego układu hamulcowego z przodu.

 

Mam nadzieję, że temat będzie kontynuowany i będziemy mieli większe źródło odnośnie tego co warto do naszych wózków założyć.

 

Miesiąc temu na tył wrzuciłem ATE - jest cicho, hamowanie bez zastrzeżeń. Jak będę zmieniał przód to od razu zerknę w jakim stanie jest tył o czym poinformuję na forum oczywiście :D

 

Mi osobiście chodzi o to żeby wrzucić coś co nie będzie gorsze niż ORI i w miarę możliwości w dobrej cenie.

Wierze, że większości zależy na tym samym.

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnośnie kasowania - wg zgodnej opinii kilku znajomych nie ma problemu z kasowaniem inspekcji klocków pod warunkiem wymiany klocków wraz z czujnikami. Nie polecam oszczędności nowe klocki stare czujniki, "bo wyglądają na sprawne".
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Wymieniłem tydzień temu tarcze i klocki hamulcowe z przodu na TRW (Lucas).

Wszystko byłoby dobrze gdyby nie fakt że po przejechaniu ok 1000km zacząłem czuć bicie kierownicy podczas hamowania przy prędkości w przedziale 70-40km/h.

 

I jest straszna lipa - nie wiem co mam robić. Musiałem wjechać w jakąś kałużę lub zaspę śniegu przy docieraniu się tarcz :?

Mechanik z BMW powiedział mi żebym jak najszybciej wymienił tarcze na nowe bo załatwię zawieszenie.

 

Nie wiecie może czy jest szansa że to przejdzie, że tarcze i klocki się dotrą?

Szkoda wyrzucać nowe tarcze a z drugiej strony nie chcę uszkodzić zawieszenia, w najgorszym przypadku maglownicy.

 

Jeśli ktoś z Was miał taki problem proszę o poradę.

Z góry wielkie thx!

Opublikowano
Wymieniłem tydzień temu tarcze i klocki hamulcowe z przodu na TRW (Lucas).

Wszystko byłoby dobrze gdyby nie fakt że po przejechaniu ok 1000km zacząłem czuć bicie kierownicy podczas hamowania przy prędkości w przedziale 70-40km/h.

 

I jest straszna lipa - nie wiem co mam robić. Musiałem wjechać w jakąś kałużę lub zaspę śniegu przy docieraniu się tarcz :?

Mechanik z BMW powiedział mi żebym jak najszybciej wymienił tarcze na nowe bo załatwię zawieszenie.

 

Nie wiecie może czy jest szansa że to przejdzie, że tarcze i klocki się dotrą?

Szkoda wyrzucać nowe tarcze a z drugiej strony nie chcę uszkodzić zawieszenia, w najgorszym przypadku maglownicy.

 

Jeśli ktoś z Was miał taki problem proszę o poradę.

Z góry wielkie thx!

 

 

Możesz ewentualnie przetoczyć a raczej zrównać tarcze hamulcowe na tokarce - jak masz taką możliwość.

 

Pzdr

Opublikowano
Wymieniłem tydzień temu tarcze i klocki hamulcowe z przodu na TRW (Lucas).

Wszystko byłoby dobrze gdyby nie fakt że po przejechaniu ok 1000km zacząłem czuć bicie kierownicy podczas hamowania przy prędkości w przedziale 70-40km/h.

 

I jest straszna lipa - nie wiem co mam robić. Musiałem wjechać w jakąś kałużę lub zaspę śniegu przy docieraniu się tarcz :?

Mechanik z BMW powiedział mi żebym jak najszybciej wymienił tarcze na nowe bo załatwię zawieszenie.

 

Nie wiecie może czy jest szansa że to przejdzie, że tarcze i klocki się dotrą?

Szkoda wyrzucać nowe tarcze a z drugiej strony nie chcę uszkodzić zawieszenia, w najgorszym przypadku maglownicy.

 

Jeśli ktoś z Was miał taki problem proszę o poradę.

Z góry wielkie thx!

 

 

Możesz ewentualnie przetoczyć a raczej zrównać tarcze hamulcowe na tokarce - jak masz taką możliwość.

 

Pzdr

 

Ten mechanik tak jak te tarcze jest do wymiany. Tarcza/klocek dociera się na dystansie do 50km. Tarcza może bic "na zimno" tzn. jest trwale odkrztałcona albo bije "na ciepło" tzn. ma napręzenia i coś takiego powstaje po mocnym hamowaniu i trzymaniu wciśniętego hamulca jeszcze po zatrzymaniu albo kałuży... krzywa tarcza uszkodzi układ kierowniczy a nie zawieszenie ... tokarka jest dobra dla taxi albo karawnu...naprężania mozna naprawiac tylko termicznie ... 2 nowe tarcze to jakieś 400pln

Opublikowano

Bez przesady z tym taxi lub karawanem.

Jak masz gdzie przetoczyc, to zrob to i po sprawie. Ewentualnie rozgrzej je podczas jazdy i naprezenia jesli sa male, to same powinny sie rozejsc. Problemem bedzie tylko rozgrzanie tarcz w obecnych warunkach klimatycznych.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Wymieniłem tydzień temu tarcze i klocki hamulcowe z przodu na TRW (Lucas).

Wszystko byłoby dobrze gdyby nie fakt że po przejechaniu ok 1000km zacząłem czuć bicie kierownicy podczas hamowania przy prędkości w przedziale 70-40km/h.

 

I jest straszna lipa - nie wiem co mam robić. Musiałem wjechać w jakąś kałużę lub zaspę śniegu przy docieraniu się tarcz :?

Mechanik z BMW powiedział mi żebym jak najszybciej wymienił tarcze na nowe bo załatwię zawieszenie.

 

Nie wiecie może czy jest szansa że to przejdzie, że tarcze i klocki się dotrą?

Szkoda wyrzucać nowe tarcze a z drugiej strony nie chcę uszkodzić zawieszenia, w najgorszym przypadku maglownicy.

 

Jeśli ktoś z Was miał taki problem proszę o poradę.

Z góry wielkie thx!

 

 

Możesz ewentualnie przetoczyć a raczej zrównać tarcze hamulcowe na tokarce - jak masz taką możliwość.

 

Pzdr

 

Ten mechanik tak jak te tarcze jest do wymiany. Tarcza/klocek dociera się na dystansie do 50km. Tarcza może bic "na zimno" tzn. jest trwale odkrztałcona albo bije "na ciepło" tzn. ma napręzenia i coś takiego powstaje po mocnym hamowaniu i trzymaniu wciśniętego hamulca jeszcze po zatrzymaniu albo kałuży... krzywa tarcza uszkodzi układ kierowniczy a nie zawieszenie ... tokarka jest dobra dla taxi albo karawnu...naprężania mozna naprawiac tylko termicznie ... 2 nowe tarcze to jakieś 400pln

 

 

Jeśli toczyć będzie taxówkarz lub grabarz to na pewno. :duh: Jeśli kolega kupił nowe tarcze to nie zaszkodzi sprawdzić czujnikiem zegarowym jakie ma bicia na tokarce.

Opublikowano

Kupiłem tarcze nówki TRW.

Dzwoniłem nawet do sklepu gdzie mi je polecili i koleś powiedział że może klocki zostały źle założone.

Ponoć jest różnica. Ok - zamieniłem. Niestety różnicy nie czuję :/

Ostatnio mało jeżdżę swoim autkiem, ale dziś spróbowałem je "troszkę" rozgrzać. Chyba nic to nie dało.

Wieczorkiem wyskoczę jeszcze raz - będzie troszkę luźniej to może coś się zmieni, jednak szczerze mówiąc wątpię.

Wolę nic nie przetaczać - także pewnie zapowiada się zmiana tarcz na nowe raz jeszcze.

Szczerze mówiąc u mnie musi wszystko cykać idealnie i na prawdę szkoda mi samochodu na jakieś eksperymenty.

Jeśli możecie to doradźcie chłopaki co robić i na jakie tarcze wymienić bo nie chcę znów tej samej lipy!!!

Chyba że przyczyną było na prawdę wjechanie w zaspę czy kałużę.

 

PS.

Klocki zostawić te same czy zmienić razem z tarczami na nowe.

Jakiś zestawik może zaproponujecie?

 

Wielkie dzięki!

Opublikowano
...a jesteś pewien, że montaż nowych tarcz był poprawny? ... stare czy nowe klocki to zależy od ich stanu ... klocek sam z siebie nie uszkodzi tarczy ale jeśli cylinderek hamulcowy nie cofa się ( zapieczenie ) to kloczek stale trze o tarczę powodując jej grzanie i w konsekwencji może pokrzywić się ... jakie tarcze to zależy ile chesz na nie wydać ... ale nawet najlepszym zdarzają się wpadki: reklamowałem pokrzywione tarcze Tarox i uznali, otrzymałem komplet nowych ...
Opublikowano
Czy moge wymienić sam klocki i tarcze w e90 i później skasować to w komputerze ręcznie czy potrzebny jest do tego celu aso i komputer ?

 

Sam kasujesz kombinacją przycisków. Jest filmik instruktażowy na youtube i było o tym na forum. Ale zawsze można podjechać do ASO i być lżejszym o parę $$$ :)

 

Pzdr.

Opublikowano

Stosował ktoś tarcze hamulcowe TEXTARa seri PRO (http://www.textar.com/pl/products-mainmenu-29/product-overview-gg-mainmenu-38/textar-brake-discs-pro-mainmenu-130)? Producent chwali się 100 % ochroną przed korozją i wysoką zawartością węgla tak zwane high carbon.

 

Właściwości high carbon:

- zwiększona wytrzymałość,

- optymalna reakcja w czasie hamowania: zminimalizowanie wibracji podczas hamowania dzięki redukcji zniekształcenia tarcz,

- równomierna dystrybucja ciepła wynikająca z lepszej przewodności cieplnej,

- zwiększona odporność na temperaturę.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ja mam tekstara i jedyne co odczuwam to piszczenie przy zimnych hamulcach :mrgreen:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie chcę wymienic klocki z tyłu (e90 320d 2006r) i mam pytanie ile jest czujników zużycia klocków z tyłu?

Czy wychodziły może auta bez czujników tył ?

Opublikowano

Nie ma takiej moziwosci. Jesli nie masz tzn ze jest to jakas wydymka.

Z tylu jest tylko jeden czujnik, tylne kolo po stronie pasazera.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Stosował ktoś tarcze hamulcowe TEXTARa seri PRO (http://www.textar.com/pl/products-mainmenu-29/product-overview-gg-mainmenu-38/textar-brake-discs-pro-mainmenu-130)? Producent chwali się 100 % ochroną przed korozją i wysoką zawartością węgla tak zwane high carbon.

 

Właściwości high carbon:

- zwiększona wytrzymałość,

- optymalna reakcja w czasie hamowania: zminimalizowanie wibracji podczas hamowania dzięki redukcji zniekształcenia tarcz,

- równomierna dystrybucja ciepła wynikająca z lepszej przewodności cieplnej,

- zwiększona odporność na temperaturę.

 

Pozdrawiam.

 

Praktycznie wszystke teraz sprzedawane tarcze są opisano jako wysokonaweglane. Ponoć textar to przyzwoity producent ale znam tylko z opini innych , sam nie miałem jeszcze.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Piszę dopiero teraz, ale może komuś się przyda ta wiedza.

Mianowicie miałem problemy z biciem tarcz z przodu.

Wymieniłem tarcze i wada ustąpiła. Tym razem wstawiłem tarcze BOSCH'a i jest na prawdę świetnie.

Tamte tarcze to była jakaś wielka lipa. Po przejechaniu kilku tys km już bo widoczne ich zużycie...

Boscha - zupełnie nic, zmieniałem koła zimowe na letnie i zwróciłem na to szczególną uwagę.

Klocki zostały te same.

 

Wszystkim życzę Spokojnych i Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy moge wymienić sam klocki i tarcze w e90 i później skasować to w komputerze ręcznie czy potrzebny jest do tego celu aso i komputer ?

 

Jeśli tego nigdy nie robiłeś, to radze kupić klocki i czujniki oraz zlecić to profesjonalnemu warsztatowi (przy okazji dokładnie obejrzyj jak to robią - na drugi raz zrobisz to sam). Nie powinno kosztować więcej niż 150 zł za całość robocizny. Nie jest to czynność specjalnie skomplikowana i nie wymaga ekstra narzędzi. Ważne aby dokładnie oczyścić skrobakiem i szczotka stalową prowadnice klocków i nie uszkodzić nowego czujnika podczas montażu. Jeszcze jedno podczas cofania tłoczków zacisków kontrolować stan płynu hamulcowego w zbiorniku, aby się nie przelał, bo niszczy lakier.

Opublikowano

Multilab/ExIdE jak jest z tym kasowaniem inspekcji klocków :?: :?:

 

oglądałem film z youtube i tam "opowiadający" pokazał, że u niego nie wyszło kasowanie klocków :duh: , skasował i ma lipę czyli błąd, wszystko działa (inspekcja olejowa/filtrowa/...) ale klocki nie :mad2: :mad2: inna osoba pisała, że po skasowaniu przez menu też ma problem a ASO nie dało rady tego poprawić tylko powiedziało, że mogą to zrobić jak dadzą kolejny nowy czujnik...

 

jak wejść w ukryte menu to każdy zaintersowany wie, powinnien wiedzieć :cool2: ,

 

pytanie jak/kiedy kasować klocki aby było OK :?: i nie było problemów, o których pisali inni Forumowicze ....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.