Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu pisałem że wymieniłem tarcze i klocki przód tył

 

Przód tarcze OEM klocki textar

Tył tarcze textar klocki textar.

 

Uczuliłem mechanika o dokładnym oczyszczeniu tarcz, około 1 tys jeździłem bez szaleństw i mocnego dohamowywania. Wszystko było super. Tarcze się ułożyły i łapały idealnie jak żyleta. Niestety po około 3 tys. wracając z wakacji zauważyłem ze przy hamowaniu tarcze zaczynają bić.

 

Efekt teraz jest taki przy prędkości 140------100 tarcze bija i trzęsie kierownica i lekko autem, ale tylko po nagrzaniu. Na zimnych jest ok.

Auto ma przejechane 70 tys zawieszenie i wszystko inne ok. Jak myślicie co się mogło stać ? Jakby było cos zle zamontowany i się pokrzywiły to powinny trząść też na zimnym ?

Chcąc nie chcąc musze zamówić nowe tarcze a te reklamować. Ale jakoś czarno widzę tą reklamacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw postaral sie sprawdzic czy bija wszystkie tarcze czy tylko przod lub tyl u mechanika lub samodzielnie i sprawdzil jednoczesnie czy Moze jest tak ze to nie tarcze sa winne tylko klocki. Z reklamacja bedzie trudno bo po 3K moze byc tak ze wjechales w kauze przy cieplych tarczach i wtedy sie skrzywily.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Rivasi - tego się boje bo wjechałem - wracając A1 nagle zrobił się taki deszcz z gradem ze pół kół miałem w wodzie i musiałem zjechać na pobocze bo nie było nic widać. Ale na miłość boską przecież ci co projektują tarcze i ich materiał muszą wziąć pod uwagę że jeżdżąc po drodze można trafić na deszcz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie co się mogło stać ? Jakby było cos zle zamontowany i się pokrzywiły to powinny trząść też na zimnym ?

Chcąc nie chcąc musze zamówić nowe tarcze a te reklamować. Ale jakoś czarno widzę tą reklamacje.

 

Jak był spaprany montaż to jest możliwe takie zjawisko jak u Ciebie, nie koniecznie musi być coś wyczuwalne gdy hamulce są zimne.

 

Na Twoim miejscu zaczął bym od wizyty u mechanika żeby ściągnął przednie tarcze i sprawdzić czy pod nimi faktycznie czysto, przy okazji niech pomierzy tarcze i piasty, powodem również mogą być klocki przepalone. Po 3 tysiącach kilometrów nie ma co liczyć na uznanie reklamacji, tarcze i klocki należą do grupy elementów eksploatacyjnych i objęte są gwarancją do przebiegu 1000 km.

 

Pozdrawiam

Adam

 

Dodane:

 

Dzięki Rivasi - tego się boje bo wjechałem - wracając A1 nagle zrobił się taki deszcz z gradem ze pół kół miałem w wodzie i musiałem zjechać na pobocze bo nie było nic widać. Ale na miłość boską przecież ci co projektują tarcze i ich materiał muszą wziąć pod uwagę że jeżdżąc po drodze można trafić na deszcz.

 

Jeśli tarcze są już ułożone, utwardzone czy dotarte (jak zwał tak zwał) to takie coś im nie szkodzi, na początku i owszem bo przez pierwsze 200-300 km ważne jest równomierne nagrzewanie i schładzanie no i nieprzegrzanie tarcz czy klocków.

Edytowane przez Lewian_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - a na przepalonych klockach może być widoczny jakiś ślad ?

 

Jeżeli to tarcze - czy musze zamówić też nowe klocki ?

 

 

Może ale nie musi, przepalone klocki są zeszklone czyli jak spojrzysz na ich powierzchnie to będzie taka świecąca i gładziutka, zamiast hamować to ślizga się po tarczy.

 

Do nowych tarcz broń boże zakładać używanych klocków, spalisz tarcze, wyjdą brunatne plamy i pojawi się bicie a tego to Ci żaden producent nawet po 50 km nie przyjmie na reklamacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Rivasi - tego się boje bo wjechałem - wracając A1 nagle zrobił się taki deszcz z gradem ze pół kół miałem w wodzie i musiałem zjechać na pobocze bo nie było nic widać. Ale na miłość boską przecież ci co projektują tarcze i ich materiał muszą wziąć pod uwagę że jeżdżąc po drodze można trafić na deszcz.

 

Tak naprawde jest na odwrot, to autodtrada powina miec na tyle duze odproadzenie wody aby nie bylo pol kola wody, tylko ze poznanska projektowali absolwenci historii i nie ma zadnego odprowadzenia wody nawet przy malym deszczu robi sie tafla, zaloba. To nie deszcz skrzywi tarcze tylko nagle glebokie ochlodzenie ktore moze nastapic tylko przez wjazd w dosyc gleboka wode, jezeli masz normalne kauze lub deszcz, na tarccze nie trafia na tyle wody aby je gwaltownie zchlodzic.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie deszcz skrzywi tarcze tylko nagle glebokie ochlodzenie ktore moze nastapic tylko przez wjazd w dosyc gleboka wode, jezeli masz normalne kauze lub deszcz, na tarccze nie trafia na tyle wody aby je gwaltownie zchlodzic.

 

Z tego co mi wiadomo to też nieprawidłowy montaż krzywi tarcze ... są fachowcy co smarują tarcze przed założeniem czego nie można robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ona drży dopiero po 4 mocnym hamowaniu i to tak z powyżej 140 - czyli po dobry rozgrzaniu. Na zimnej jest wszystko ok. Brak śladów przegrzania etc.

 

 

Dokładnie tak jak kolega napisał, jest to związane z właściwościami materiału, gdy jest zimny nie odczuwa się wibracji, gdy się rozgrzeje to zaczyna się bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

 

 

Chcę kupić hamulce do mojego autka.

 

 

Zdecydowałem się na tarcze OEM. Jakie klocki do tego dobrać?

Zastanawiam się nad klockami TEXTAR albo ATE Ceramic.

 

Możecie mi coś doradzić?

 

 

PS: Czy mechanik w swoim warsztacie może mi zamówić częśći OEM? - mowa o tych tarczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki textar moge polecic :) jezdze na nich obecnie wlasnie z ori tarczami wszystko elegancko !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na tarcze OEM. Jakie klocki do tego dobrać?

Zastanawiam się nad klockami TEXTAR albo ATE Ceramic.

 

Niektórzy twierdzą że w Bmw na przedniej osi sprawdzają się tylko tarcze OEM - i sporo w tym racji.

Moim zdaniem tarcze OEM na przód to dobre posunięcie. Na tylnej osi możesz założyć zamiennik sprawdzonej firmy.

Klocki hamulcowe nie muszą być oryginalne, ale tu też lepiej kupić coś sprawdzonego: Textar, ATE, TRW, Jurid...

 

Ja obecnie na aucie cały przód mam OEM, a na tył (14 miesięcy temu) złożyłem tarcze Textar Pro (malowane) i klocki Textar (zwykłe) - wszystko jest OK.

Klocki Ceramic na pewno nie będą pyliły, ale czy będą lepsze (niekoniecznie) no i cena praktycznie razy 2.

 

Gdy zetrę przód, to na pewno klocki kupię z gamy zamienników, a tracze OEM lub Textar Pro (w zależności od kasy w portfelu :wink: )

Oryginalna tarcza to koszt do mojego auta 390-480 zł (1 szt.), Textar Pro to około 160zł (za 1 szt.).

 

PS: Czy mechanik w swoim warsztacie może mi zamówić częśći OEM? - mowa o tych tarczach.

 

Tarcze OEM możesz zamówić sam, np na stronie: bmwstore.pl

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Witam,

 

 

 

Chcę kupić hamulce do mojego autka.

 

 

Zdecydowałem się na tarcze OEM. Jakie klocki do tego dobrać?

Zastanawiam się nad klockami TEXTAR albo ATE Ceramic.

 

Możecie mi coś doradzić?

 

 

PS: Czy mechanik w swoim warsztacie może mi zamówić częśći OEM? - mowa o tych tarczach.

 

Polecam zamówienie tarcz Oryginalnych u nas w cenie 277 zł za 1 sztukę:

 

http://czescidobmw.pl/produkty/tarcza-hamulcowa-oe-bmw,2267.html

 

W przypadku modeli 330i/d serii E46, dostawcą klocków na montaż fabryczny / sygnowanych przez BMW jako część Oryginalna BMW jest Jurid. W związku z tym szczególnie polecam Jurid w wersji ceramicznej (na tej pozycji są nieco tańsze od ATE Ceramic):

http://czescidobmw.pl/klocki-hamulcowe/klocki-hamulcowe-jurid-white,5283.html

 

Tego typu klocki hamulcowe zapewniają brak pylenia, cichą pracę, dłuższą żywotność i co najważniejsze wydłużenie żywotności tarcz hamulcowych współpracujących z nimi.

 

Informacje producenta o ceramicznych klockach hamulcowych Jurid White:

http://www.jurid-white.com/en/innovations.html

https://www.youtube.com/watch?v=oFfnfOrKBZQ

 

Textar to również dobry wybór, jednak jeżeli często użytkujesz swoje BMW w mieście, lepszym wyborem będą klocki ceramiczne. Textar w typowo miejskiej jeździe mogą być nieco głośniejsze.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na tarcze OEM. Jakie klocki do tego dobrać?

Zastanawiam się nad klockami TEXTAR albo ATE Ceramic.

 

Niektórzy twierdzą że w Bmw na przedniej osi sprawdzają się tylko tarcze OEM - i sporo w tym racji.

Moim zdaniem tarcze OEM na przód to dobre posunięcie. Na tylnej osi możesz założyć zamiennik sprawdzonej firmy.

Klocki hamulcowe nie muszą być oryginalne, ale tu też lepiej kupić coś sprawdzonego: Textar, ATE, TRW, Jurid...

 

Ja obecnie na aucie cały przód mam OEM, a na tył (14 miesięcy temu) złożyłem tarcze Textar Pro (malowane) i klocki Textar (zwykłe) - wszystko jest OK.

Klocki Ceramic na pewno nie będą pyliły, ale czy będą lepsze (niekoniecznie) no i cena praktycznie razy 2.

 

Gdy zetrę przód, to na pewno klocki kupię z gamy zamienników, a tracze OEM lub Textar Pro (w zależności od kasy w portfelu :wink: )

Oryginalna tarcza to koszt do mojego auta 420-480 zł (1 szt.), Textar Pro to około 160zł (za 1 szt.).

 

PS: Czy mechanik w swoim warsztacie może mi zamówić częśći OEM? - mowa o tych tarczach.

 

Tarcze OEM możesz zamówić sam, np na stronie: bmwstore.pl

 

 

Tak jak i OEM taki i Zimmermann - tarcze, które najlepiej spisują się w dość problematycznych pod względem hamulców BMW.

 

Poza tym od 2011/12 roku zarówno tarcze jak i klocki na pierwszy montaż w BMW to właśnie Zimmermann. Także możesz kupić produkty tej firmy w ich pudełkach a nie w pudełkach BMW po znacznie niższej cenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

Klocki przednie Oryginalne BMW do 330i/d serii E46 to Jurid, a nie Zimmermann. Zdjęcia klocków Oryginalnych BMW z zestawu nr 34 11 3 404 362 z widocznym podpisem producenta (Jurid):

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/905/kPUqqd.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/631/YZgVeH.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
owszem, produkcja E46 zakończyła się w 2005 roku a tak jak napisałem Zimmermann jest od 2011/12 czyli między innymi prawie wszystkie BMW Fxx. Wcześniej zarówno tarcze jak i klocki to w większości Jurid ;)

 

W moim F11 fabryczne klocki są podpisane przez producenta TRW, także myślę, że bardziej poprawne byłoby napisanie 'do niektórych modeli BMW Zimmermann jest dostawcą tarcz oraz klocków', ponieważ jak doskonale wiemy dostawców klocków dla BMW jest co najmniej kilku, a główni z nich to Jurid, Textar i Galfer (ten ostatni dla modeli produkowanych w USA).

 

Nawiasem mówiąc, w nasze ręce nie trafiły dotychczas klocki Oryginalne BMW podpisane przez Zimmermann. Mam wątpliwości czy ten producent faktycznie dostarcza klocki na montaż fabryczny dla BMW, co nie zmienia faktu że klocki Zimmermann to dobrej jakości klocki.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim F11 fabryczne klocki są podpisane przez producenta TRW, także myślę, że bardziej poprawne byłoby napisanie 'do niektórych modeli BMW Zimmermann jest dostawcą tarcz oraz klocków', ponieważ jak doskonale wiemy dostawcy klocków dla BMW to już nie tylko Jurid, Textar, Galfer (dla modeli produkowanych w USA), ale i np. TRW właśnie, a więc jest ich co najmniej kilku. Nawiasem mówiąc, w nasze ręce nie trafiły dotychczas klocki Oryginalne BMW podpisane przez Zimmermann. Mam wątpliwości czy ten producent faktycznie dostarcza klocki na montaż fabryczny dla BMW, co nie zmienia faktu że klocki Zimmermann to dobrej jakości klocki.

 

 

pozdrawiam

 

 

Racja, źle się wyraziłem, nie we wszystkich no bo wiadomo, że żaden producent aut nie ma jednego dostawcy klocków, wszystko zależy kto w danej chwili dostarczy im daną partię. Klocki na Aftermarket nie idą z Zimmermanna, są stosowane na pierwszy montaż, wszystkie klocki z Zimmermanna, które są z 9 na końcu to właśnie klocki, które są montowane w fabryce BMW. To samo tyczy się Porsche. Co do tarcz to o fakcie, że są stosowane na pierwszy montaż świadczy to, że w Zimmermannie jako pierwsze pojawiają się tarcze na aftermarket do nowych modeli BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
W moim F11 fabryczne klocki są podpisane przez producenta TRW, także myślę, że bardziej poprawne byłoby napisanie 'do niektórych modeli BMW Zimmermann jest dostawcą tarcz oraz klocków', ponieważ jak doskonale wiemy dostawcy klocków dla BMW to już nie tylko Jurid, Textar, Galfer (dla modeli produkowanych w USA), ale i np. TRW właśnie, a więc jest ich co najmniej kilku. Nawiasem mówiąc, w nasze ręce nie trafiły dotychczas klocki Oryginalne BMW podpisane przez Zimmermann. Mam wątpliwości czy ten producent faktycznie dostarcza klocki na montaż fabryczny dla BMW, co nie zmienia faktu że klocki Zimmermann to dobrej jakości klocki.

 

 

pozdrawiam

 

Co do tarcz to o fakcie, że są stosowane na pierwszy montaż świadczy to, że w Zimmermannie jako pierwsze pojawiają się tarcze na aftermarket do nowych modeli BMW.

 

Ale w przypadku np. Serii F10 zupełnie inaczej wykonane niż tarcze sygnowane przez BMW, co z kolei sprawia, że można mieć wątpliwości czy faktycznie w przypadku tarcz 'o konstrukcji lekkiej' faktycznie jest to Zimmermann. Tu jak wiemy, sprawa nie jest tak oczywista, ponieważ na żadnej tarczy Oryginalnej BMW nie pojawia się podpis jej dostawcy dla BMW. Nie zaprzeczam, że Zimmermann dostarcza tarcze dla BMW na montaż fabryczny do niektórych modeli, ale w przypadku nowych serii Fxx z tarczami o konstrukcji lekkiej, sposób wykonania tarcz Zimmermann (tarcze jednolite w przeciwieństwie do tarcz o konstrukcji lekkiej sygnowanych przez BMW) świadczy raczej o tym, że Zimmermann nie jest dostawcą tarcz na montaż fabryczny do tych modeli.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do tarcz to o fakcie, że są stosowane na pierwszy montaż świadczy to, że w Zimmermannie jako pierwsze pojawiają się tarcze na aftermarket do nowych modeli BMW.

 

Ale w przypadku np. Serii F10 zupełnie inaczej wykonane niż tarcze sygnowane przez BMW, co z kolei sprawia, że można mieć wątpliwości czy faktycznie w przypadku tarcz 'o konstrukcji lekkiej' faktycznie jest to Zimmermann. Tu jak wiemy, sprawa nie jest tak oczywista, ponieważ na żadnej tarczy Oryginalnej BMW nie pojawia się podpis jej dostawcy dla BMW. Nie zaprzeczam, że Zimmermann dostarcza tarcze dla BMW na montaż fabryczny do niektórych modeli, ale w przypadku nowych serii Fxx z tarczami o konstrukcji lekkiej, sposób wykonania tarcz Zimmermann (tarcze jednolite w przeciwieństwie do tarcz o konstrukcji lekkiej sygnowanych przez BMW) świadczy raczej o tym, że Zimmermann nie jest dostawcą tarcz na montaż fabryczny do tych modeli.

 

 

pozdrawiam

 

 

Z informacji, które niedawno uzyskaliśmy w Zimmermannie wynika, że właśnie te tarcze o konstrukcji lekkiej (zwane też modułowymi) są produkowane tylko i wyłącznie przez Zimmermanna na pierwszy montaż zarówno dla BMW jak i Audi. Osobiście nie mamy też co do tego pewności także nie zarzekam się tu na wszystko no ale tak twierdzą w Zimmermannie i przy wizycie w fabryce widzieliśmy właśnie, że gro tych tarcz było pakowane w pudełka BMW. No ale jak napisałem ręki za to uciąć sobie nie dam, przynajmniej w przypadku podstawowych wersji BMW z takimi tarczami. W przypadku bmw z serii M tu już tylko Textar oraz Zimmermann dostarczają te tarcze dla BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ta temat tarcz Zimmermana słyszałem bardzo różne opinie, bardzo dobre jak i bardzo złe. Tak samo słyszałem o ATE.

Ostatnio znajomy diagnosta narzekał na tarcze TRW, ale ja miałem np TRW w E46, i jeżdżą w aucie szósty rok bezproblemowo (od ponad 4 lat autem jeździ kolega i robi rocznie minimum 30 tyś km).

 

Ja na obecną chwilę na przód wybrał bym tarcze OEM lub Textar. Zimmermana nigdy nie testowałem, ale np znajomy ma tej firmy w ponad 200 KM Saabie i je chwali (ma nawiercane i nacinane).

 

Ile czasu tarcze muszą leżakować od daty produkcji do montażu?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ta temat tarcz Zimmermana słyszałem bardzo różne opinie, bardzo dobre jak i bardzo złe. Tak samo słyszałem o ATE.

 

Ideałów nie ma, nie znajdziesz produktu, który miałyby jedynie dobre opinie ;) Co do ATE to akurat jest kwestia tego, że to nie jest producent a konfekcjoner. Jeden kupi i będzie miał dobry produkt w pudełku a drugi będzie miał gorszy np chiński. Poza tym jeśli mowa o dobrych produktach typu ATE, Ferodo, Jurid, Textar, TRW, Zimmermann to z reguły te negatywne opinie biorą się ze złego montażu lub eksploatacji i potem użytkownik lub mechanik winę zwala na produkt.

 

Ja na obecną chwilę na przód wybrał bym tarcze OEM lub Textar. Zimmermana nigdy nie testowałem, ale np znajomy ma tej firmy w ponad 200 KM Saabie i je chwali (ma nawiercane i nacinane).

 

W pudełkach BMW też możesz mieć raz taki produkt a raz inny oczywiście byle czego tam nie zastaniesz no ale jakości tego nie da się jednoznacznie określić. co do Zimmermanna w Saabie kolegi to pewnie ma wiercone, Zimmermann nie ma jako tako nacinanych, jedynie pojedyncze przypadki gdzie dostarczają takie na pierwszy montaż, np kilka modeli Porsche, między innymi Panamera.

 

Ile czasu tarcze muszą leżakować od daty produkcji do montażu?

 

Nie ma czegoś takiego, tarcze nie leżakują. Kiedyś to jedynie odlewy przed obróbką miały dany okres leżakowania, na dzień dzisiejszy czegoś takiego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.