Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

PAnowie . Czyszczenice czyszczeniem tak ? to dlaczego jesli sa czyszczone to przykladowo bicie pokazauje sie po przejechaniu 5, 7 , 10 czy nawet 20 tys/k ?

Moze to przypadek ablo styl jazdy , badz to ,ze te materialy co ORI sa gorszych jakosci i szybciej sie niszczą!

Pamietam jak kupowalismy 520D E60 W Niemczech . BMW mialo z 7 mm rantu i samochod hamowal z duzych predkosci jak szalony bez bicia ! Ledwo co przyjechalismy do PL zamontowalismy nowe zestawy i od razu problemy ( zamienniki ponoc b.dobre ! ) . A to bicie przy 50 ,ze kierownicy nie mozna utrzymac a na drugim zestwie taki pisk ,ze juz z daleka wiedzialem a raczej slyszalem ,ze samochod nasz jedzie. Nadal sadzę ,ze za malo osob wypowiada sie co do ORI . Jak ja bymem w BMW to mieli jeden zestaw tarcz i klocow. A jak patrzysz na inne z firmy to katalogu 100 stronnego to malo . Od tarcz i klockow jakis zielonych , czerwonych , PRO Super HIPER MEGA ULTRA POWER M ! jaki to ma sens ?

Chyba caly ten system sprzedazy zamienikow ma sie nijak to tego co oferuje . BO producent zrobi tak jak bedzie chcial . I jesli po 20 tys padna nam tarcze to tylko dlatego bo w planie tak bylo zalozone . Ze mają sie zniszczyc . Taki jest moje zdanie .

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To tak i szybko zrobiles mi zeszlo 12 godzin z pomalowaniem wszytskich 4szt jak robilem swapa hebli :mrgreen:

 

Kilka godzin to samo czyszczenie. Do tego malowanie zacisków dwa razy i złożenie wszystkiego w całość.

W sumie 3 dni z przerwami :D

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Z tym pedantycznym czyszczeniem to też bez przesady-czyste (lub czyste i nasmarowane) mają być pary współpracujące, kontrola działania i stanu wszystkich elementów i tyle, czyszcząc pedantycznie każde jarzmo i zacisk możemy co najwyżej poprawić swój nastrój i jednocześnie go pogorszyć, mając świadomość że za 1000 km to wszystko będzie tak samo brudne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

fzhut nie zgadzam sie z Toba,ja wyczyscilem jak trzeba pomalowane rowniez jak Bog przykazal i wygldaja idealnie :!:

Przy kazdym myciu wystarczy myjka cisnieniowa przemyc i wygladaj jakby nowe byly :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
fzhut nie zgadzam sie z Toba,ja wyczyscilem jak trzeba pomalowane rowniez jak Bog przykazal i wygldaja idealnie :!:

Przy kazdym myciu wystarczy myjka cisnieniowa przemyc i wygladaj jakby nowe byly :cool2:

 

Jestem tego samego zdania.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne ze ma tylko ze nie od razu po jakms czasie uzbiera Ci sie taki brud ze klocek zle pracuje,musialbys rozebrac samemu i zlozyc wtdy bys wiedzial o co kaman :cool2:
Opublikowano
Kolego chyba się podwójnie nie zrozumieliśmy. Po pierwsze mówiłem, że nie ma sensu czyszczenie takich elementów jak np ramiona jarzma, ale mówiłem wyraźnie, ze elementy współpracujące (i uściślając - ich okolice również) należy bezwzględnie wyczyścić oraz część przesmarować odpowiednimi do tego środkami (większość pewnie używa smarów miedziowych i jest zadowolona, że dba o układ hamulcowy :P ). Tylko nie rozumiem jak można czyścić pół dnia jedną ośkę, mi w warunkach domowych bez podnośnika kolumnowego wystarczają 2-3h na wymianę kompletu wraz z czyszczeniem i pomiarami. Co do własnoręcznego rozbierania i diagnozy układów hamulcowych to ze względu na wykonywaną pracę przez tydzień przewija się przed moimi oczami tyle, ile pewnie przez całe życie nie widziałeś (nie obrażając oczywiście) :cool2: Ludzie zajmują się głupotami zamiast skupić się na rzeczach ważnych, powiedz mi np ile razy mierzyłeś podczas serwisowania tarcze i piastę zegarówką, pewnie nawet dopuszczalnych wartości nie kojarzysz - to są rzeczy ważne, tak samo jak dobór odpowiednich materiałów i rzetelna kontrola układu hydraulicznego a nie jak większość sądzi malowanie zacisków i chuchanie żeby zawsze świeciły się jak łańcuch na szyi cygana - to wpływu na Twoje bezpieczeństwo nie ma. Do tego zwisające zaciski podczas szlifowania piast i jeszcze wiele innych fuckupów :nienie:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A no misiu kolorowy jak zmienialem heble na wieksze od Z4 wtedy tak je czyscilem,nie tak jak ty z grubsza na aucie,wszystkie rozkrecane i czyszczone pozniej malowane itp ... :mrgreen:

Serio mierzy sie nie wiedzialem :mad2:

NAwet nie przyznawaj sie ze jestes mechanikiem bo 90% z nich wali sztuke zeby tylko kasa sie zgadzala :mad2:

Opublikowano
Gdybym był mechanikiem to bym "walił sztukę" tak jak mówisz :) Btw jestem ciekaw czy rzeczywiście mierzysz cokolwiek poza grubością tarczy, zazwyczaj wymiana pod domem i na zasadzie - nie bije na sterze to jest okej.
Opublikowano
Gdybym był mechanikiem to bym "walił sztukę" tak jak mówisz :) Btw jestem ciekaw czy rzeczywiście mierzysz cokolwiek poza grubością tarczy, zazwyczaj wymiana pod domem i na zasadzie - nie bije na sterze to jest okej.

 

...a co można zmierzyć w domowych warunkach, poza grubością tarczy - no chyba nie owalność?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Nie mówię o tym co można zmierzyć w domowych warunkach tylko o tym co powinno się zmierzyć bez względu na warunki. Dlatego też wyznaję zasadę - nie mam wystarczającego zaplecza i wiedzy - nie ruszam.
Opublikowano

Koledzy moze skupmy sie na temacie "jakie klocki i tarcze hamulcowe" a nie co i jak gdy sie wymienia itd, a polemike o tym o czym piszecie, przeniesmy do odpowiedniego tematu, bo niepotrzebnie wybijacie ludzi w watku w temacie

 

Wracajac do tematu, zalozylem komplet tarcz, klockow i zestaw recznego firmy PAGID, jak narazie jest ok, zrobilem dopiero jakies 5000km, chociaz musze przyznac ze wczesniej mialem ori i wydaje mi sie ze lepiej hamowaly :/

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano
W zeszłym roku w październiku założyłem tarcze EBC Turbo Groove (nacinane i nawiercane) i do tego klocki Green Stuff i poza świetnym wyglądem, równie świetnie się spisują. Wcześniej miałem tarcze ATE i klocki Ceramic. Po kilku mocniejszych hamowaniach z większej prędkości hamulce ogromnie traciły na skuteczności. Przy EBC i trasie 800 km. (cały czas autostrada) skuteczność jest taka sama przez całą podróż. Jestem z tego kompletu bardzo zadowolony i z czystym sumieniem mogę go polecić. Oczywiście dobre opony to podstawa jeśli chodzi o całokształt skuteczności hamowania, ale to już na inny temat :)
  • 2 tygodnie później...
  • Partnerzy klubu
Opublikowano
dzieki ;) zaraz zapytam ;)

 

Tarcze Oryginalne BMW do 335i na przód mogę zaproponować w cenie 499 zł / 1 szt.

 

Koszt dostawy (anulowany dla zamówień o wartości powyżej 800 zł) oraz dostępne formy płatności:

http://czescidobmw.pl/strony/koszty-dostawy.html

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
Koledzy jakie klocki na tył? Ceramiczne czy zwykłe? Jeśli ceramiczne to ate, Jurid czy textar?
BMW ----> Bandżo Może Wszystko
Opublikowano
Koledzy jakie klocki na tył? Ceramiczne czy zwykłe? Jeśli ceramiczne to ate, Jurid czy textar?

 

Wszystkie trzy firmy są godne uwagi. Jurid i Textar są montowane fabrycznie w BMW.

Nie wiem jakie ceny ma Jurid ceramic, ale Textar ceramic jest droższy od ATE ceramic (przynajmniej do 3.0d),

 

Rok temu szukałem klocki Textar epad (seria ceramic) na tylną oś, i były niedostępne, więc kupiłem tarcze Textar Pro + klocki Textar zwykłe. Po roku użytkowania wszystko OK (porównywalnie z oryginałem który miałem wcześniej zamontowany). Do pełni szczęścia brakuje tylko aby klocki nie pyliły.

Co do trwałości i hałaśliwości klocków "ceramic" opinie są bardzo podzielone.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ja kupiłem taki zestaw :

 

Przód tarcze OEM BMW+ klocki textar + czujnik ATE

TYŁ tarcze textar + klocki textar + czujnik textar

 

Co prawda przejechałem dopiero 1000 km , ale juz hamuje zdecydowanie lepiej niż poprzedni zestaw czyli

 

Tarcze ORI + klocki ATE CERAMIC. Mam wrażenie że teraz jest tak jak było od nowości.

 

Klocki ATE Ceramic - były bardzo ciche, bardzo mało pyliły i wolno się zużywały, ale hamowanie wydawało mi sie jakieś takie tępe..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kilka dni temu zamontowałem przednie tarcze i klocki (TEXTAR) w 320i i niestety piszczą przy delikatnym hamowaniu. Przed montażem wszystko było dokładnie oczyszczone i została użyta pasta montażowa ATE. Przedtem miałem tarcze BMW i klocki TEXTAR i nie było problemów. Macie jakieś pomysły jak pozbyć się tego piszczenia. Kiedyś ktoś pisał, ze po pewnym czasie się ułożyło i piszczenie ustało.
Opublikowano
klocki moga delikatnie piszczec na poczatku, po 1000 km powinno wrocic do normy jezeli sa dobrze zainstalowane.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
klocki moga delikatnie piszczec na poczatku, po 1000 km powinno wrocic do normy jezeli sa dobrze zainstalowane.

 

Dzięki za info - pozostaje zatem czekać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.