Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dzisiaj zakładam zestaw na przód gładkie tarcze ATE + ori klocki BMW (jurid) + czujnik - zobaczymy jak to będzie.

Obecnie mam ori tarcze + ATE Ceramic z przodu - klocki nie pylą ale skuteczność hamowania lekko gorsza od zwykłych klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo odczucie. Tarcze ori klocki ATE ceramic . Hamowanie stało sie jakby bardziej tępę nie tak ostre jadł przy zestawie fabrycznym. Teraz czeka mnie wymiana i chyba zdecyduje sie z przodu na zestaw ori a na tył wrzuce klocki i tarcze textara.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz Jurid czy OEM? Czy też OEM, który jest sygnowany Jurid ;)

Ja tez mam wrażenie że klocki ATE są gorsze do OEM, przy zestawieniu z ori tarczami.

 

mam OEM klocki ze znaczkiem bmw ale na dole sygnowane są jurid :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie tak przy okazji tematu jako, że niebawem czeka mnie wymiana klocków (info z komputera) postanowiłem sprawdzić sobie tarcze. Wychodzi na to, że mam delikatny rant (ok 1 mm) po obu stronach tarczy czyli wychodzi, że szerokość oscyluje na poziomie 20 mm. Teraz pytanie, czy wymieniać również tarcze czy jeszcze jedne klocki na niej zjeździć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego założyłem, że chodzi o tył ;-)

Ale z przodem jest podobnie. Nowa tarcza ma 22mm, minimalna grubość 20,4mm

 

Chodzi o przednie tarcze... czyli lepiej wymienić na nowe czy jeszcze dać im szansę na jeden komplet klocków? Jednak tarcza ori to ori. Klocki chciałem kupić Jurid White (ceramiczne), czytałem, że mają niby mniejszy wpływ na zużycie tarczy i dlatego się zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio właśnie w tym sklepie kupiłem na przód tarcze Zimmermann i klocki też tej firmy. Jak pisałem gdzieś wyżej klocki potrafią zapiszczeć ale poza tym wszystko w porządku. Tarcze się nie krzywią (odpukać), hamuje elegancko, nie widzę różnicy między OEM, które były do tej pory.

 

http://czescidobmw.pl/Tarcza-hamulcowa/Tarcza-hamulcowa-Zimmermann,1989.html

http://czescidobmw.pl/Klocki-hamulcowe/Klocki-hamulcowe-Zimmermann,1987.html

do tego wziąłem czujnik zużycia ATE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja biorę wszystko ATE: pasta montażowa, czujnik zużycia, klocki, tarcze i sprężynki dociskowe. Mam nadzieję, że jakość mnie nie zawiedzie. Komputer wskazuje wymianę za 4900 km więc pewnie jeszcze za dwa miesiące polatam i wymiana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Brembo ....chwalilem i ogólnie jest ok ...po ok 20tys . pojawiło sie lekkie bicie w zaleznosci od sily hamowania .....wrrrr.....a juz wyslalem ,ze te bedą idealne .

Czy przetoczenie cos moze pomóc?

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Brembo ....chwalilem i ogólnie jest ok ...po ok 20tys . pojawiło sie lekkie bicie w zaleznosci od sily hamowania .....wrrrr.....a juz wyslalem ,ze te bedą idealne .

Czy przetoczenie cos moze pomóc?

 

nie ma sensu,

pomoże na chwile i problem wróci

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przetoczenie cos moze pomóc?

 

Ja przetaczałem prawie nowe OEM w 01.2011 (zaczęły nagle bić po 2-tygodniowym postoju auta) i ...jeżdżę do dzisiaj.

Przy zamiennikach też na pewno pomoże, z tym że pewnie na znacznie krócej (przerabiany temat min w Oplu Omedze).

Przetaczanie tylko u doświadczonego w tym tokarza, lub przetoczenie na aucie bez ściągania tarczy (teoretycznie rozwiązanie jeszcze lepsze).

 

Zakładajce kpl. boscha i bedzie ok. :)

Koledze w Volvo V70 (tarcze i klocki Bosch) wytrzymały kilka miesięcy (zaczęły strasznie bić) i założył ponownie stare oryginały. Klocki były raczej bez zarzutu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Panowie po przeczytaniu całego tematu i wszystkich wypowiedzi wnioskuję, że... no właśnie, tak na prawdę nie ma w 100% zestawu, który miałby same pozytywne opinie. Czytasz, że firma "A" jest super a trzy posty niżej pojawia się wypowiedź typu "Przejechałem 7 tyś i tarcze do wymiany bo bicie na kierownicy". Wygląda na to, że sporo zależy od "udanego zakupu" i pewnie też od stylu jazdy.

 

Podsumowując... życzę "szczęśliwych" zakupów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie do konca, jednak mozna wytypowac kilka trendow i wziasc tez pod uwage ze jezeli wiekszosc chwali dany zestaw to jezeli komus cos sie niszczy to moze bylo to zle zmontowane.

 

A wiec tak mozna by bylo na pewno polecic wedlug postow :

wersja podtsawowa : Klocki + Tarcze ATE

Wersja zaawansowana : klocki + tarcze ori albo klocki + tarcze EBC

Wersja bardzo zaawansowana : klocki + tarcze Tarox lub klocki + tarcze premium brembo

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój mechanik zawsze mi powtarza, że tarcze i klocki powinny być tej samej firmy.

No i podstawa to pedantycznie wszystko wyczyszczone. Ja sam sobie czyściłem piasty, zaciski i jarzma i parę godzin mnie z tym zeszło.

W którym warsztacie poświęcą na to tyle czasu ?

Po wymianie nie powinno się od razu ostro hamować, żeby wszystko się ułożyło, nie myć auta gdy hamulce są mocno rozgrzane, unikać głębokich kałuży.

 

Na temat zimermanów są podzielone opinie. Wiele osób pisze że biją.

 

Ja w 330xd miałem zestaw Zimermana prze 4 lata. Na jednych tarczach zjeździłem dwa komplety klocków i nie było żadnych problemów.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również się zgodzę, że porządny montaż tarcz i klocków z solidnym czyszczeniem, to nawet kilka godzin na jedną oś.

W przeciętnym warsztacie zrobią to w godzinkę...i później są problemy, bo nawet piasty nie wyczyścili przed założeniem tarczy.

 

Założyłem u siebie na tylna oś około roku temu zestaw: Textar Pro + Klocki Textar (zwykłe) i na razie jest bezproblemowo. Oryginalne klocki również miałem Textar (z logo Bmw).

Chciałem kupić klocki z serii "epad" (ceramic), ale były niedostępne. Teraz ich cena to ponad 300zł (na tylną oś z bardzo dużym rabatem) czyli około dwa razy drożej w porównaniu do zwykłych klocków.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.