Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

ja też się zastanawiam ja kto pójdzie, bo zakładam za tydzień dokładnie Zimmerman Sport plus ATE Ceramic...

miałem ori i koszmarne bicia,ale ja z tych ostrych :twisted:

Back to the roots...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tarcze Zimmerman Sport + klocki Zimmerman i nie ma najmniejszych problemów. Zero bicia.

Mój mechanik zawsze mi doradza, że tarcze i klocki powinny być tej samej firmy i ma w 100% rację.

Jedyny minus zestawu Zimmermana to pylenie.

Kupiłem zestaw Zimmerman Sport i zrobiłem na nim już ponad 40tys. Z tyłu brak rantu z przodu delikatny.

2 miesiące temu wymieniłem tylko klocki i myślę, że przez kolejne 40tys nic złego się nie przydarzy.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pamiętajcie że jak jest z przodu więcej lub = 22,4mm to w TIS jest napisane że można złożyć nowe klocki - co de facto oznacza, że można na takiej tarczy przejeździć komplet klocków.

Jak zmieniałem u siebie tarcze to się właśnie dziwiłem bo miałem 22,2 mm a tam kawał tarczy został.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej jest tak w zużyciu hamulców, że 2 komplety klocków przypadają na jeden komplet tarcz.

Na oryginalnych tarczach (oraz dobrych zamiennikach) podawana jest grubość nowej tarczy, oraz minimalna grubość tarczy. Różnica ta wynosi zazwyczaj około 1,6 mm.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, jutro zamawiaj komplet tarcz i klocków. Miało być w całości TRW przód i tył, jednak mam wątpliwości czy nie będą za mocno pyliły i piszczały. Biorę jeszcze pod uwagę TEXTARA.

 

Będę wdzięczny za konkretną radę co wybrać do normalnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem kiedyś komplet tarcz TRW do E46 320d 150km. Klocki zakładałem ATE (zwykłe). Pylenie oczywiście było, ale taki zestaw spisywał się bardzo dobrze, nie było pisków. Tarcze jeżdżą już od 2008 roku a klocki zostały niedawno wymienione na Textary.

 

Kolega założył do E61 530i klocki ATE Ceramic i po paru miesiącach zaczęły strasznie piszczeć ( nie wiem czy rozwiązał już ten problem z piszczeniem). Fakt że Ceramiki nie pylą, ale mają też swoje wady: wytrzymują raczej krócej w porównaniu do standardowych klocków oraz są bardzo drogie (no ale jeśli ktoś na pierwszym miejscu stawia czystość felg, to cena ma drugorzędne znaczenie).

 

Ja założyłem do E91 w lipcu komplet Textara na tylną oś (tarcze Textar Pro 336mm + standardowe klocki Textar) i na razie spisują się bez zarzutu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie aktualnie czy lepiej zalozyc tarcze EBC USR + klocki red stuffy czy orginaly BMW ?

Cena ta sama, jak z hamowaniem i halasem (pylic chyba nie mozna bardziej niz ori), ktos by mial porownanie z aktualna producja ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem tylko powiedzieć by nie używać klocków TRW, założyłem je na przód przejechałem z 15 000 i gdy mocniej sie przychamuje to później piszcza jak w starej ładzie. I to od samego poczatku.
http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie aktualnie czy lepiej zalozyc tarcze EBC USR + klocki red stuffy czy orginaly BMW ?

Cena ta sama, jak z hamowaniem i halasem (pylic chyba nie mozna bardziej niz ori), ktos by mial porownanie z aktualna producja ?

 

Koledzy a czy możecie podpowiedzieć w jakim sklepie w rozsądnej cenie polecacie zakupić EBC (czerwone)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu zamowil prosto z centrali :

 

http://ebcbrakes.pl/

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ,

 

Panowie pytanie bo sie wciaz waham ...

 

1 )

a / ZIMMERMANN SPORT + ATE CERAMIC

b / ZIMMERMANN SPORT + HAWK CERAMIC

c / ZIMMERMANN SPORT + HAWK HPS

 

2)

ATE + ATE CERAMIC

 

3) TAROX ... tylko tu cena x2 niestety

 

Ktos mial taki zestaw moze polecic ? Mialem Zimmemanna z Ceramiciem juz raz i wydawalo mi sie (bardzo krotko na nich jezdzilem bo sprzedalem auto) ze mialy lekkie bicie , ale to moglobyc spodowodowane zlym montazem . Ma ktos wiecej doswiadczenia z ZimmerSpotem ? Nadmienie tylko ze hamowanie na OEM jest takie se...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje Natek,

zazwyczaj jezdze spokojnie i mi wystarczaja te hamulce ale jak mi jakies 2.0tdi kozaka rznie na trasie i musze sie z nim przepychac i czesto hamowac to mam wrazenie, ze sa za "miekkie" troche...

 

 

wymień płyn hamulcowy na jakiś sportowy a przynajmniej na płyn Textara, ma temp wrzenia 270 st. Norma dla DOT 4 jesli sie nie myle to 230 st.

 

Generalnie powinno sie uzywac plynu 5.1do BMW klasy E9x tylko ze plyny 5.1 maja temp wrzenia ma sucho i mokro gorsze od dot 4 wyscigowych no chyba ze bierzesz Taroxa ROADRACE ale tu cena to 22O zl/lit.

 

@mmcv: jezeli cie stac na taroxa... (a cena to raczej x 3) to bierz taroxa :)

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tarcze zimmerman sport i uzywalem do nich klockow ate ceramic oraz textara. Ate klocki bardzo szybko mi sie zuzyly (czesciowo dlatego ze uzywalem ich w specyficznych warunkach - tor). Textary wydaja mi sie wytrzymalsze, choc tansze. Do samych tarcz nie mam zastrzezen - nic mi nie bilo nigdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rivasi : stac mnie na taroxa tylko pytanie czy jest sens placic x2 (TAROX 3.6, ZIMMERMANN 1.6)... na tor tym autem nie jezdze , owszem latam szybko po autostradzie i sa hamowania >200-90 (ciezarowka wyprzedza ciezarowke i ma w dup... ze Ty lecisz pelnym gazem ) stad tez moje rozterki .

 

a co myslicie o Hawkach HPSach/ CERAMIC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZIMMERMANN SPORT mialem zalozone na przod i tyl w E46 330xd. Po przejechaniu ok. 5 tys. km przod zaczal lekko bic.

Obecnie w e90 320d przod po wymianie tarcz na ORI BMW + klocki Ate Ceramic. Felga czysta i hamowanie dobre. Zero bicia - obecnie jakies 15 tys km przejechane. Koszt ORI tarcz 400zl sztuka w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.