Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Textary po 3 tys zaczęły mi bić... Kupiłem ori i juz 15tys nalatane i zero bicia tak więc jesli robi je textar to i tak czymś sie różnią. Zarówno za pierwszym razem jak i drugim sam montowałem więc nie ma mowy że mechanik się nie przyłozył przy np oczyszczaniu piasty ;) Natomiast klocki polecam ATE Ceramic. Swietnie hamuja, nie piszcza i nie pylą tak mocno :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e46 zakladalem Textary i zero problemow z tarczami,moze i sa roznice inne normy dla BMW. :?:
Opublikowano

Bmw zakłada klocki Textara na pierwszy montaż (miałem również oryginalne klocki Jurid).

Co do tarcz, to nie ma pewności kto je produkuje dla BMW (ja nigdy na oryginalnych tarczach w Bmw nie znalazłem logo firmy).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam słabe doświadczenia z ATE, zarówno klockami jak i tarczami. Na ori tarczach i klockach zupełnie inne hamulce.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W ori tarczach bicie też się zdarza.

 

Noo zdarza się, szczególnie jak ktoś uznaje sposób chłodzenia tarcz hamulcowych wodą, a myślę, że nie brakuje takich osób.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

To prawda, sam tak raz pokrzywiłem tarcze na myjni bezdotykowej. Zapomniałem, że 3 minuty wcześniej miałem niezłe odhamowanie.

 

Teraz zwracam na to uwagę. Nawet po spokojnej jeździe na myjnię, daję tarczą chwilę aby ostygły (myję felgi na końcu lub nawet wcale). Nawet po względnie spokojnej jeździe, tarcze mogą być rozgrzane na tyle, że zalanie dużym strumieniem wody zostaną pokrzywione.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Myślę że najbardziej winne są polskie drogi, na których po każdym deszczu stoi woda. I niekiedy nawet nie zapamiętasz takowej sytuacji w której wykrzywiły się tarcze.
Opublikowano

nie narzekajcie na te nasze drogi ... w Rumuni byście pojeździli :mad2: tam to są dziury :)

A poważnie ... na stojącą wodę na drodze trzeba uważać po ostrych hamowaniach ... jak jest mokro to tarcze dostają przy normalnej jezdzie tyle wody w postaci mgiełki że raczej są zimne ... ale po ostrym heblowaniu trzeba uważać na kałuże .... co do myjni to sprawa chyba jasna

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Kupilem auto z 2 mce temu, mam bicie przy hamowaniu jeszcze na 100% nie wiem czy to tarcze bo po zakupie nie kojarze zeby bilo ale potem mialem prostowane dwie felgi i zmieniane opony na tyl+wywazanie i nie wiem czy od tego czasu nie zaczelo bic sprawdze w sobote fele i opony ale moze i tarzce sie skrzywily. Czuje tez lekkie wibracje podczas jazdy przy tak 80km/h. Teraz kilka pytan do Was:

 

1. Klocki poprzedni wlasciciel zmienial na boscha w grudniu czy teraz kupujac nowe tarcze kupic tez nowe klocki czy nie koniecznie? (maja przejechane pare tys max)

2. Tarcze poza ori jak tutaj czytalem co polecacie sa jeszcze jakies, ktore nie pokrzywia sie po paru tys km ?

3. I czy koniecznie jest wymienienie czujnika ze zmiana i ustawianie czegos w kompie po wymianie?

Opublikowano

ad. 1 - Szkoła jest taka żeby po wymianie tarcz wymieniać również klocki. Natomiast w Twoim przypadku jeśli masz prawie nowe klocki to bym zaryzykował i je zostawił.

ad. 2 - za krótko mam nowe tarcze (Zimmerman Sport) żeby się wypowiedzieć, wcześniejsze (textar) wytrzymały do końca bez żadnego bicia

ad. 3 - Tak, musisz wymienić czujnik (kilkadziesiąt PLN) i zresetować w komputerze hamulce (trzymasz kilka sekund przycisk od zerowania przebiegu i w ten sposób wchodzisz w odpowiednie menu)

Opublikowano

A ktore konkretnie textara miales bo sa rozne?

Co do czujnika czy nie wymieniajac klockow tez trzeba go zmieniac i czy jest jeden czujnik czy dwa (dla tarcz i klockow) ?

Opublikowano
Panowie, półtora miesiąca temu wymieniłem tarcze i klocki. Wsadziłem tarcze Zimmerman Sport i klocki ATE Ceramic. W ciągu miesiąca zrobiłem ok. 600 km po mieście. Dziś pojechałem na tor w Poznaniu - klocki ATE Ceramic (a przypominam - nowe), skądinąd przez wielu na tym forum zachwalane, skończyły się po 17 okrążeniach! Dodam że poprzednie klocki (textar) służyły mi od kupna samochodu (czyli przez ca. 50 tys km w ciągu ostatnich 2 lat) i starczyły jeszcze na 28 okrążeń na torze w lipcu. Nigdy więcej ATE Ceramic :nienie:, drogie są strasznie, a to jedno wielkie g*wno. :evil:
Opublikowano

ra1406, a jak się mają tarcze? Zostały zjechane przez te klocki, czy starczą jeszcze na kolejny komplet?

 

Też mam aktualnie taki zestaw. Wcześniej miałem zwykłe tarcze ATE i te klocki i to był zestaw który do tej pory wytrzymał najdłużej, bo rok - wcześniej klocki wytrzymały maks 8 miesięcy przy moich stylu jazdy. Trochę mnie to niepokoi co piszesz, to może po prostu te klocki nie nadają się do wierconych tarcz?

Opublikowano

Może inaczej byłyby gdybym dał tarcze ATE Power Disc? Nie wiem, nie sprawdzę bo klocków ATE nie zamierzam już testować w żadnej konfiguracji :roll: Dodam że strasznie mi piszczały, aż wstyd.

Tarcze Zimmermana jeszcze spokojnie wytrzymają, akurat z nich jestem zadowolony bo muszę przyznać że w połączeniu z płynem hamulcowym o podwyższonej temperaturze wrzenia w znacznym stopniu zredukowały problem niewydajnych hamulców po 3cim okrążeniu. No i fajnie wyglądają :)

 

Używał ktoś z Was czerwonych klocków EBC?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam tarcze ZImmerman Sport + klocki Zimmerman i hamuje to bardzo dobrze. Tylko pylenie jest cholernie duże.

Za około 2tys będę wymieniał klocki i miałem kupić ATE Ceremic bo podobno nie pylą, ale po tym co tu czytam chyba zrezygnuję z ATE.

Macie jakieś sprawdzone klocki które mało pylą ?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Właśnie EBC Red o które zapytał ra1406 są chwalone - to opinie zasłyszane. Na kolejny montaż jednak osobiście zaryzykuję.

 

Może ATE Caramic po rozgrzaniu mają większą ścieralność? Przy mojej jeździe (nie torowej), zdarzają mi się ostre dohamowania, ale między hamulce mają czas odpromieniować większość ciepła. Poczekamy zobaczymy, na razie ich zużycie nie sugeruje aby u mnie powtórzyła się taka historia.

Opublikowano

ostanio tez mialem problemy z tarczami ...krzywily sie po kilku tysiacach . Jak wam mowią ,ze ktos zle jezdzi bo woda , bo rozgrzane to glupoty gada . Zamiennimi trzeba dobre kupic i dobrze trafic ; / Albo ORi zostaje .

Ja wywalilem przez 3 miesiace dwa komplety tarcz i powiedzialem mechanikowi ,ze ma zalozyc dobre tarcze , takie ktore nie krzywia sie !

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Opublikowano

Znajomy w Niemczech wymienił dobre klocki (mało zużyte) na Ate Ceramic, i jest zadowolony z czystych felg. Razem z żoną jeżdżą raczej ostrożnie, więc nie ma co wypowiadać się o trwałości tych klocków, poza tym wymieniał je z 3-4 miesiące temu.

 

Z klocków nie pylących jest jeszcze Textar EPAD,

http://www.textar.com/pl/products-mainmenu-29/textar-samochody-osobowe/textar-epad

ale je nie mogłem ich nigdzie kupić, gdy kupowałem na tylną oś jakieś 5 miesięcy temu - kupiłem klocki Textar zwykłe + tarcze Textar Pro. Pylenie raczej jest, ale trudno mi określić jak duże, bo nie prowadziłem obserwacji :wink: (kurz i deszcz brudził felgi i trudno określić ile było pyłu z klocków - ale na pewno jest).

Od zakupu auta zrobiłem ponad 60 Tkm (normalna jazda bez większych szaleństw). Klocki i tarcze z tyłu (klocki oryginały Textar, tarcze BMW) miały już zużycie w momencie zakupu auta (ok 30%) a tarcze jeszcze większe, ale zrobiłem na nich ok 60 tyś km i jeszcze z 10Tkm bym przejeździł.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Właśnie EBC Red o które zapytał ra1406 są chwalone - to opinie zasłyszane. Na kolejny montaż jednak osobiście zaryzykuję.

 

Może ATE Caramic po rozgrzaniu mają większą ścieralność? Przy mojej jeździe (nie torowej), zdarzają mi się ostre dohamowania, ale między hamulce mają czas odpromieniować większość ciepła. Poczekamy zobaczymy, na razie ich zużycie nie sugeruje aby u mnie powtórzyła się taka historia.

 

Z ATE być może faktycznie tak jest - po prostu nie nadają się do agresywnej jazdy. Pod względem czystości byłem z nich zadowolony, faktycznie nie pyliły prawie w ogóle. Jak czyściłem felgi Iron Out'em to prawie w ogóle nie barwił na purporowo (tak reaguje w połączeniu z opiłkami hamulcowymi), natomiast tylne felgi (nie ATE) "broczyły krwią" nieziemsko, więc porównanie mam :-) No nic, szukam teraz albo EBC w dobrej cenie, albo wstawie Textary.

Opublikowano
ostanio tez mialem problemy z tarczami ...krzywily sie po kilku tysiacach . Jak wam mowią ,ze ktos zle jezdzi bo woda , bo rozgrzane to glupoty gada . Zamiennimi trzeba dobre kupic i dobrze trafic ; / Albo ORi zostaje .

Ja wywalilem przez 3 miesiace dwa komplety tarcz i powiedzialem mechanikowi ,ze ma zalozyc dobre tarcze , takie ktore nie krzywia sie !

 

A mozesz wymienic jakie te tarcze miales i czy dobrze je docierales, ze tyle kompletow w tak krotkim czasie zmieniles? I jakie teraz TObie mechanik zalozyl, rozumiem tez, ze mowimy o przodzie?

Opublikowano

Juz dawno temu napisalem, ze jak ktos zapedza do pracy wszystkie konie mechaniczne w silniku, to tylko OE tarcza hamulcowa daje rade z klockami Ferrodo DS Performance.

I prosze nie mylic Performance z Premierami bo Ferrodo Premier to pazdziez.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano (edytowane)

Panowie,

Glupie pytanie...

RealOem pokazuje mi 2 rozmiary tarcz do mojej E90 318d M47TU2.

300x24 jest z M-Pakietu?

 

Oryginalnie jest chyba 292x22?

 

Zalecaja wymiane sprezyny dociskowej.

Chodzi o 9 element ponizej?

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/u/241.png

Edytowane przez zetro
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.