Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Kasowal, kasowal, tylko jak EKO driving sie stosuje a poprzednie algorytmy pamietaja kierowce kilera to bedzie zwiekszac przenieg do przegladu, bo komp notuje nazwijmy to neutralne wartosci.

U mnie zawsze sie zmniejsza, ale gwarantuje ze jak kiedys sprzedam auto to nastepnemu kierowcy tez bedzie sie przebieg zwiekszal do wymian.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nadgorliwość polegala na tym ze kierownica drgala przy hamowaniu ( krzywa/e tarcza/e ) i wymieniałem odrazu cały zestaw pomimo tego iz klocki i tarcze wygladaly dobrze ... ale na klockach byly bruzdy i nie chcialem "układać" tarcz do klocków. ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że nie do mnie :) spoko luzik :)

nie wymienialem ... i dlatego pisze o mojej nadgorliwosci ... zwyczajnie tarcza byla jakas kiepska ... bo grubosc praktycznie fabryka, klocki zeszly moze 3 mm ( mozliwe nawet ze to pierwsze klocki dla tej tarczy ) i juz sie powichrowaly ... i to tak nagle ... bylo dobrze rowno gladko nagle jak sie zaczelo ... to juz tylko sie poglebialo , po 2 tygodniach nie dalo sie juz jezdzic ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie kończą się powoli klocki na tylnej osi. Ciągle mam klocki założone w serwisie - Textary z logo BMW.

Ja jeżdżę autem prawie 3 lata, ale klocki były założone pewnie ze dwa lata przed tym jak ja zacząłem jeździć autem - czyli pewnie około 2008 roku

 

Moje pytanie jest takie: czy fabryczne / serwisowe klocki hamulcowe bmw, to klocki ceramiczne, czy zwykłe?

 

Zastanawiam się nad zakupem klocków Textar poza serwisem. Nie mam dostępu do klocków ceramicznych Textar, tylko zwykłych i zastanawia mnie różnica pomiędzy tymi z serwisu, a zwykłymi kupionymi poza nim.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg RealOEM masz klocki zwykłe. Sprawdziłem w IC - 220 detal. W moim aucie między oznaczeniem Textara na klocku oryginalnym i zamienniku różniła się jedna cyfra 2 albo 3 od końca. To może być różnica w materiale, ale nie musi. W codziennym użytkowaniu, nie za sportowym, różnicy nie czuć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Skłaniam się ku Textarowi, bo już kiedyś testowałem (ale nie w Bmw - bez najmniejszego zarzutu), fabrycznie też są założone textary, wiec powinno być dobrze. Poza tym mogę kupić w dobrej cenie.

Zawsze do bmw kupowałem zwykłe klocki ATE (sprawdzały się bardzo dobrze), ale cena za Ceramic (a o takich na początku myślałem) jest bardzo wysoka i odpuszczam. Do tego dojdą jeszcze tarcze hamulcowe - stare oryginalne tarcze jeszcze nie sprawiają problemów, ale grubość już jest przy minimum (jest już rant).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rant to nie jest problem na dziś. Jak masz równo zużyte klocki. Tylko jeżeli zostały ci jakieś 2-3 dziesiątki mm zapasu, tam gdzie klocki pracują, to może warto byłoby zmienić oba elementy - tarcze plus klocki. Albo jakieś miękkie klocki na których zrobisz kilka tysięcy km i wyrzucisz. Ale chyba takie oszczędności z perspektywy długiego użytkowania elementów nie mają sensu. Przy 0,5-0,7 mm zapasu, jeżeli nie jeździsz na codzień zbyt sportowo ( wątpię sądząc z wielkości silnika) to można się pokusić o ich używanie - stoczenie rantu ze względu na zacisk w dalszej eksploatacji i używanie tego kompletu aż do absolutnego minimum minimorum producenta jeśli chodzi o tarcze. Czujnik wymienień, ale wtedy po przejechaniu 10-15 tysięcy kilometrów wypadałoby sprawdzić co jakiś czas tarcze na grubość. Przy mojej i żony jeździe to nawet powyżej 20 000 km przebiegu od takiej niepełnej wymiany był zaczął sprawdzanie. Oczywiście zakładam ze powierzchnie pod klockami absolutnie gładka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdzałem wczoraj stan klocków i tarcz hamulcowych.

Autem śmigam prawie 3 lata i zrobiłem około 55 tyś km. Gdy kupiłem auto, to tarcze i klocki z tyłu były już trochę podjechane (cały przód był nowy z serwisu, może jakiś śladowy przebieg) . Klocki z tyłu miały może z 60% grubości, teraz zostało jeszcze z 4-5 mm - czyli można jeszcze je zetrzeć ze 2-3 mm, ale nie będę ich męczył do końca tylko niebawem zmienię (bo klocki Textar zwykłe już czekają na półce).

Tarcze z tyłu ogólnie wyglądają jeszcze nieźle, ale ich grubość to już dramat - 19,9 mm przy minimalnym dopuszczalnym 20,4 mm.

Tarcze chyba również kupię Textar - PRO (malowane,Ø 336mm), bo mogę je kupić w dobrej cenie - około 167zł szt.

Dużo ludzi chwali ostatnio Meyle (są jeszcze tańsze, również malowane). Znajomy zakładał parę dni temu Meyle do X5 E70, ale trzeba trochę poczekać na ocenę tych tarcz.

 

Jak jest z pyleniem zwykłych klocków Textar poza serwisowych? Zwykłe serwisowe Textary nie pylą za mocno, zwykłe ATE dużo mocniej brudzą felgi.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam okazje kupić tanio "oryginalne" tarcze przednie. Dlaczego napisałem w cudzysłowie? Bo mam wątpliwości czy aby na pewno są oryginalne. W jaki sposób są pakowane ori tarcze?

Czy takie opakowanie jak na zdjęciu(worek foliowy nie pudełko) to oryginał czy raczej tylko naklejka oryginalna? ;)

http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/86/76/56/3086765667_1

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze do bmw kupowałem zwykłe klocki ATE (sprawdzały się bardzo dobrze), ale cena za Ceramic (a o takich na początku myślałem) jest bardzo wysoka i odpuszczam.

 

Kolego cena ze ceramic to tylko 100zł więcej przy tylnych klockach, a hamują zdecydowanie lepiej no i masz czyste felgi co jest akurat dla mnie istotne.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego cena ze ceramic to tylko 100zł więcej przy tylnych klockach, a hamują zdecydowanie lepiej no i masz czyste felgi co jest akurat dla mnie istotne.

 

Pzdr

 

Kupiłem Textary za 117zł. ATE do mojego auta na tył to minimum 270zł. Różnicę wolę przeznaczyć na nowe tarcze.

Oryginalne serwisowe Textary jakoś u mnie nie pylą i hamują bardzo dobrze (ciekawe jak spiszą się te spoza serwisu).

Zwykłe Ate pyliły mocno. ATE Ceramic nie testowałem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanko

wedlug realoem moje klocki maja nr 34116799166

na ebay znalazlem klocki ate ktore wedlug sprzedawcy pasuja do mojego auta ale maja inny nr 34 11 6 763 617

 

chodzi o klocki ate 13.0470-7176.2

 

czy beda pasowac do mojego auta ? 2005 e91 2.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Jesli nie chcesz wymieniać za 3tys km tarcz to tylko ORI...

 

Rozwiń tę cudowną myśl kolego :duh:

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamienniki z przodu podobno nie wytzrymują za długo w E91 ... stosunkowo cięzka fura do takich tarcz i jesli są tylko niezłe ... to za mało i zaczną szybko bic.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli nie chcesz wymieniać za 3tys km tarcz to tylko ORI... Polecam kolege z forum Gorik79. Ogarnie Ci zarówno klocki jak i tarcze w dobrej cenie ;)

Pozdrawiam

Ale Textar robi klocki i tarcze dla BMW wiec po co przeplacac za logo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.