Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Masz coś jeszcze ciekawego do napisania? Chyba nie, więc oszczędź sobie czasu.

 

Sorry argument typu nie zakładaj ATE bo się gną, a mam ORI i są fajne do mnie nie przemawiają :lol:

Opublikowano

Dyskusja w taki sposób prowadzona jest bez sensu. Każdy wyraża swoją opinię o uzywanych przez siebie tarczach i klockach. Jechanie na kogoś, że nie potwierdza naszych spostrzeżeń jest bez sensu i nie wnosi nic do dyskusji. Powoływanie się na opinię mechaniorów już bardziej, choć oczywiście zawsze może być podejrzenie, że dany mechanik ma w tym jakiś interes. Po to są fora niezależne, by weryfikować opinie.

Z kolei przedstawiona przeze mnie informacja od pracownika jednej z wiodących w Warszawie stacji obsługi BMW i dealera o tyle zasługuje na zainteresowanie, że on powiedział co robi za ori w u tego dealera. Pewne jest, że nie strzelają sobie w stopę i mają efekty.

P.S. W instrukcji załączonej do moich tarcz ATE była mowa o 1000 km, nie 500. Ale powtarzam. Moje hamowania w trakcie docierania, by spełnić wszystkie warunki, były ostrzejsze niż jakiekolwiek w trakcie eksploatacji :lol:. Ja w tym upatruję braku kłopotów. Po prostu może nie mam sposobności wyczuć jakiegoś bicia w trakcie gwałtownego hamowania.

Czytałem kiedyś wątek E60, zanim kupiłem pierwsze ATE ( ze 2-3 lata temu). Były głosy, ze be. Głównie dotyczyły różnego rodzaju tarcz sportowych i nowszych generacji, nie zamienników do standardu.

Opublikowano

Nie zamierzam wdawac sie tu w dyskucje i nikogo do niczego przekonywac bo czy tarcze sie gna czy nie, zalezy od stopu materialu i sposobu eksploatacji.

Tak czy inaczej u mnie na przodzie ATE gladkie poszly do smietnika, jezdzily z Ferodo FDS1773.

Teraz jest OE tarcza tez z Ferodo FDS1773 i jest git malina. Czasem popiskuje ale trzeba sie wsluchac.

Tyl tez mam OE z klockami Zimmermanna i tez jest OK, no moze pylenie duze jest ale wazne ze auto hamuje dobrze.

 

A teraz aby oddac styl jazdy (i wiedziec o czym piszemy wogole) niech kazdy podaje ile mu komp wskazuje kilometrow do nastepnej wymiany klockow po dokonanej wymianie.

U mnie na przyklad po wymianie tylu na nowy, komp wskazal nastepna wymiane za 30kkm.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
tą informacje na iDrive znajde ? czy musze przy kierunkowskazach mieszac w BC ??

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

u mnie jest 28000 od chwili gdy założyłem klocki .... jakies 2,5tyś temu .

W jaki sposób wogole wylicza przewidywany dystans ?? od czego to zalezy ?

 

EDIT

Aha pisze o przodzie .... bo kolega chwalil sie tylem ... bedzie nieporozumienie

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Pisalem o tyle bo tyl wlasnie wymienilem.

A ile jest u Ciebie na tyle :wink:

Przod poszedl do wymiany duzo wczesniej i ma klocek FDS, wiec takie zestawienie bedzie raczej nieklasyfikowane z uwagi na ciezki dla tarcz klocek, choc pierwszy pomysl na klocki byl na CL RC5+, ale niestety nie moglem znalezc takich dla siebie.

Tak czy inaczej jest to jakas wspolrzedna, ktora w jakis sposob okresli styl jazdy, a z niego bedzie juz wiadomo dlaczego jednym tarcze sie gna a innym nie.

Wcale nie neguje tego, ze byc moze ATE daje rade z zwyklymi klockami, ale na DS polegl.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

u mnie Klocki z tyłu mam jeszcze w spadku po niemcu ...

przejechałem narazie 11500 i wyświetla mi 10000 jakos od 4-6tyś ... przy czym wizualnie praktycznie bez zmian.

Ale ja na standardowej trasie codziennej na 70 km hamulca uzywam kilka razy i to najczesciej albo w korku ( 100 metrów do świateł ) albo wspomagając planowane hamowanie silnikiem jesli na rondzie przy zjezdzie z ekspresówki nie uda sie przeleciec bez zatrzymania.

Oczywiscie czasami dochodza hamowania ewaryjne lub wymuszone sytuacja ... wtedy zaleznie od sytuacji.

W kazdym badz razie nie wiem co to znaczy hamowanie 200-0 bo takich sytuacji nie stwarzam

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Mi komp pokazał po 40 000.Tył - licznik praktycznie stoi. Przód po przejechanych około 20 000 pokazuje 34 000 !

Wymiany dokonałem powyżej 80 000 wrzesień 2011, a dziś ma trochę ponad 101 000.

Wymiana po 80 000 była pierwsza jeśli chodzi o tył i drugą klocków jeśli chodzi o przód.

 

Docent, jak zdemontuje koło to zrobię zdjęcie mojego ATE. Napisy były bardzo podobne.

Textar tak to to założyłem.

Opublikowano
a jak tarcze u Ciebie ... ciągle masz fabryke czy juz zmieniałes ?

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
a ja mam inny problem, od pewnego czasu w lewym przednim kole mi piszczą klocki przy hamowaniu. mam oryginały , daleko im do zuzycia . w ubiegłym tygodniu kazde koło zdjąłem wydmuchałem spręzonym powietrzem syf, zmyłem tarcze i klocki srodkiem do czyszczenia hamulcow. podczas jazdy próbnej przez pierwsze 30 min rbyło fajnie nie piszczały, teraz dalej piszczą. wkurza mnie to bo piszczą tylko przy lekkim hamowaniu. co z tym mozna jeszcze zrobic?
Opublikowano
a jak tarcze u Ciebie ... ciągle masz fabryke czy juz zmieniałes ?

No stąd się zaczęła dyskusja :wink:, że poleciłem zwykłe ATE, które zmieniałem około 20 000 km temu i póki co, odpukać OK. Dlatego Ci napisałem, że jak zdejmę przy okazji koła to zrobię zdjęcia napisów, bo chyba były niesłychanie podobne do twoich ORI. Powtórzę się. Pracownik warszawskiego dealera BMW, twierdził, że oni wkładają ATE jako ORI. Czy, że napisy ATE są na pudełkach, które dostają jako ORI. Przynajmniej do mojego typu samochodu, a więc najzwyklejszego, ze zwykłach. Ale ja takie chciałem :lol: Mniej techniki -bez turbo, bez wysublimowanego diesela to mniej kłopotów w polskich, i nie tylko, warunkach.

Jako serwis dobrą opinię, więc chyba wiedzą co robią.

Opublikowano
a ja mam inny problem, od pewnego czasu w lewym przednim kole mi piszczą klocki przy hamowaniu. mam oryginały , daleko im do zuzycia . w ubiegłym tygodniu kazde koło zdjąłem wydmuchałem spręzonym powietrzem syf, zmyłem tarcze i klocki srodkiem do czyszczenia hamulcow. podczas jazdy próbnej przez pierwsze 30 min rbyło fajnie nie piszczały, teraz dalej piszczą. wkurza mnie to bo piszczą tylko przy lekkim hamowaniu. co z tym mozna jeszcze zrobic?

 

A posmarowałeś hamulce :wink: ? Obejrzałeś pod lupą oczyszczoną powierzchnię klocka ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zmieniałem tarcze i klocki na ATE i wszystko gra, hamuje sprawnie, ale drugi raz nie kupię zwykłych klocków ATE z powodu ogromnego pylenia.
Opublikowano
Opublikowano
a ja mam inny problem, od pewnego czasu w lewym przednim kole mi piszczą klocki przy hamowaniu. mam oryginały , daleko im do zuzycia . w ubiegłym tygodniu kazde koło zdjąłem wydmuchałem spręzonym powietrzem syf, zmyłem tarcze i klocki srodkiem do czyszczenia hamulcow. podczas jazdy próbnej przez pierwsze 30 min rbyło fajnie nie piszczały, teraz dalej piszczą. wkurza mnie to bo piszczą tylko przy lekkim hamowaniu. co z tym mozna jeszcze zrobic?

 

A posmarowałeś hamulce :wink: ? Obejrzałeś pod lupą oczyszczoną powierzchnię klocka ?

tak posmarowałem tawotem i oglądałem pod mikroskopem hamulce, zobaczyłem ze małe krasnoludki wpierniczają otuline i dziury zasypują piaskiem, widocznie to jest przyczyna

Opublikowano

towot jest do niczego. Nawet smar miedziany też do d... Podobno. Tylko specjalny smar do hamuców. Coby się klocki łatwo suwały. Tym samym smarujesz wysunięty cylinderek. Blaszki dociskające też mogą stracic właściwości sprężynujące.

Powierzchnia klocka to drugie miejsce, gdzie może powstać pisk. Jej porowatość, ewentualnie ( przede wszystkim) pęknięce masy klocka. Skoro piszczenie jest delikatne, z jednego koła to musi być jakiś drobiazg, który trudno nieuzbrojonym okiem wypatrzyć.

Z mojej strony to nie były kpiny, tylko próba rzetelnej pomocy. Najłatwiej napisać: wyrzuć, zmień na nowe, takiej i takiej firmy. Skoro wyczyszczenie dało efekt na chwilę tzn, że problem w takim drobiazgu.

Opublikowano

Przyczyna jest taka, że krasnoludki mają w worku z piaskiem chińską podróbę a nie ori piasek z BMW.

:wink: :mrgreen:

A tak na serio:

Jeśli nic przy klockach nie wymaga wymiany to można jeszcze cieniutko posmarować, najlepiej specjalnym smarem boczną :!: powierzchnię okładziny ciernej.

Czasem pomaga.

Tym samym smarujesz wysunięty cylinderek

Pewnie masz na myśli tłoczek :?:

Ja tłoczków bym nie smarował.

Pozdrawiam
Opublikowano
Mam :oops:

raczej niczym nie bede smarował, są rożne opinie. w tvn turbo gosc sie wypowiadał że jak sie smarowanie elementow hamulcowych to najwieksza głupota. do smaru super fajnie sie przyklejają zanieczyszczenia z dróg jak i pyłek z otuliny. pozniej oblepione prowadnice itd gorzej sie sprawują. Ja tam wole rozebrać, drucianką wyczyscić , moze lekko papierem ściernym klocek przetrzeć wydmuchac, odtłuścić i zakręcić. jak nie pomoże to klocki do wymiany

Opublikowano

raczej niczym nie bede smarował, są rożne opinie. w tvn turbo gosc sie wypowiadał że jak sie smarowanie elementow hamulcowych to najwieksza głupota. do smaru super fajnie sie przyklejają zanieczyszczenia z dróg jak i pyłek z otuliny. pozniej oblepione prowadnice itd gorzej sie sprawują. Ja tam wole rozebrać, drucianką wyczyscić , moze lekko papierem ściernym klocek przetrzeć wydmuchac, odtłuścić i zakręcić. jak nie pomoże to klocki do wymiany

 

W TVN turbo to różne androny plotą, jakieś programy o pseudo piratach robią i w ogóle to taka telewizja o ładnych samochodach, a nie o ich naprawianiu. Jeden z tych panów ma warsztat wulkanizacyjny z myjnią niedaleko mnie. A opowiadał o wszelkich dolegliwościach i naprawach. Kiedyś żona podjechała,umyli, a jakże. Zacieki, mokre. Ogólnie fatalnie. To im właśnie o szefie występującym w TVN powiedziała i, ze taka robota to wstyd.. To od razu drugi raz umyli :lol:

 

Natomiast co do twojego czyszczenia to owszem. Działa. Jak sam napisałeś około 1/2 h. Dodatkowo po tym co zrobiłeś trzeba zabezpieczyć efekty twojej pracy. NIe zauważyłem , żeby gorzej się sprawowało coś nasmarowanego cieniutko, warstwą zabezpieczjącą metal przed utlenianiem. By się nadmiernie brudziło. Tym bardziej nasmarownie powierzchni klocka tam, gdzie dociska go tłoczek. Tam naprawdę tylko chronisz całość przed korozją i "wyciszasz" ewentualnie. Bo tam ci się zaden syf nie zbierze.. Ja wysunięty tłoczek też smaruję. I zasłaniam z powrotem gumową osłonką by się między tłoczek, a cylinder owe paskudztwa, o których piszesz się nie dostały. No, a śruby, na których chodzi siodło ? Tam też trzeba smarować. Wbrew pozorom hamulce muszą chodzić lekko.

 

A zresztą.: rób jak uważasz. Twoje auto, twoje hamulce, twoje popiskiwanie.

Opublikowano

No to spróbuj:

rozebrać, drucianką wyczyscić , moze lekko papierem ściernym klocek przetrzeć wydmuchac, odtłuścić i zakręcić. jak nie pomoże to klocki do wymiany

:?

Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
u mnie jest 28000 od chwili gdy założyłem klocki .... jakies 2,5tyś temu .

W jaki sposób wogole wylicza przewidywany dystans ?? od czego to zalezy ?

 

EDIT

Aha pisze o przodzie .... bo kolega chwalil sie tylem ... bedzie nieporozumienie

 

Pochwałę sie ... 4000 km od wymiany i BC pokazuje do 29000 czyli przyrasta :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.