Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak już klocki nie ori brałeś to trzeba było ATE Ceramic kupić, tarcze ori plus te klocki to chyba najlepszy możliwy zestaw. Tarcze można kupić 100zł taniej/szt. Jeśli wszystko razem z robocizną i kontrolą geometrii zrobił za 1600 to nie jest źle :)

Bez geometrii ale przed wizytą autko szło prosto po wizycie też .... oczywiście profilaktycznie geometrie zrobiłem niezaleznie :)

Okazało się mialem tył dość mocno rozjechany ... ale co mnie ucieszyło to podsumowanie mechanika ( kiedyś w Focie pracował ) że dawno nie widział takiej prostej E91 ... mówił że aż miło było robić bo reagowała ksiązkowo na zmiany :)

Chyba jednak nie kupiłem ulepa :D

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Okazało się mialem tył dość mocno rozjechany ... ale co mnie ucieszyło to podsumowanie mechanika ( kiedyś w Focie pracował ) że dawno nie widział takiej prostej E91 ... mówił że aż miło było robić bo reagowała ksiązkowo na zmiany

Chyba jednak nie kupiłem ulepa

Fajnie, że ci się autko trzyma kupy :lol: :cool2:

Daj znać, jak wrażenia z jazdy, właściwie z hamowania i z jazdy.

Pozdrawiam
Opublikowano

Wrażenia z jazdy pozytywne ... ale żeby geometria cos zmieniła zasadniczo to nie ... po samej wynianie koncówki były delikatne niedociągniecia ale to znane przyczyny ... zero stresu :) natomiast jesli chodzi o wrazenia .... no cóż czekam na dzień kiedy założe 225/17" :D ... bo na 16" 205 to to autko ma "gumowy tył". Strasznie miekkie są te gumy ( Continental TS850 ) ale za to trzymaja bardzo ładnie i bocznie i wzdłużnie.

 

Hamowanie - początkowo to az dziwnie się czułem kiedy po nacisnięciu hamulca nie było wibracji :D ... jednak tydzień jazdy w taki sposób to za długo :mad2: Jesli mowa o skutecznosci hamowania to nie mam żadnych uwag ... ale ten zestaw jeszcze nie widział suchego asfaltu więc ciężko to do konca ocenic. Druga sprawa że mój styl jazdy raczej wyklucza nadużywanie hamulców i większośc jednak hamuje silniekiem.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

:cool2:

Druga sprawa że mój styl jazdy raczej wyklucza nadużywanie hamulców i większośc jednak hamuje silniekiem.

Czasem jednak zahamuj bo tarcze ci zardzewieją i się narobi... trza będzie smarować. :mrgreen: :wink:

Pozdrawiam
Opublikowano
Smaruje przynajmniej raz w tygodniu :mrgreen:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Ceramic nie miałem więc nie będę się wypowiadał... poczekajmy może na opinie osób, które je eksploatują na codzień...

 

Ponoć mniej pylą (wg. producenta) i nie powinny zajechać oryginalnych tarcz... (tak mi się wydaje) :D

 

Cerami praktycznie w ogóle nie pylą :!: :!: Felgi czyściutkie :mrgreen: ja akurat stosuje na tarczach zimmerman sport.Do pełni szczęścia (według moich potrzeb) brakuje mi przewodów hamulcowcych w oplocie i jakiś lepszy płyn ale klocki Ate ceramic szrzecze polecam :!:

 

też obecnie mam ten zestaw, hamowanie lepsze o 0,5m od 100km/h do 0 niż na serii (pomiary robione G-techem) ale wg mnie na lepszy wynik nie zapracowały "szpanerskie dziurki" ZIMMERMANNA tylko dobry płyn MOTUL RBF 600...jest też RBF 660 ale nie miałem możliwości sparawdzić...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Na wynik 0,5m mogło wpłynąć wszystko... Choćby ilośc paliwa w baku... Raczej bym tu płynu nie podejrzewał o takie czary. Naprawdę za mała różnica aby ja rozważać... Wiatr miał inny kierunek/sile i wystarczy.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

swoje spostrzeżenia techniczne b. rzadko opieram na "wydaje" mi się, że: jedzie szybciej, lepiej hamuje, jest głośniej lub jak miałem opony w golfie to były najlepsze gumy jakie używałem, szczerze polecam :D

 

myśląc o wymianie zestawu hamulcowego prosiłem o konkrtente wyniki hamowania w metrach (nie opinie lepiej hamuje) kilku kolegów, którzy mają/mieli urządzenia pomiarowe, nikt jednak mi nie odpisał :wink: , pisząc tylko: JEST lepiej (wygląda lepiej i o to chodziło) :wink:

 

z racji, że miałem mocny nacisk na wyglad, zamówiełm nowy zestaw z tarczami zimmermann (piękne dziurki, wyglądają super i oto chodziło),

z racji, że cena prodkutów sportowych jest 5x wyższa od ceny zimmermannów, nie nastawiałem się na to , że tarcze zrobią cuda...

zmieniłem płyn, który daje zdecydowanie więcej, dobre przewody dałyby jeszcze więcej ale nie chodziło mi o polepszenie tylko o utrzymanie wyników i na dobrym wyglądzie tarcz...

 

dzień przed wymianą, pojechałem na znaną mi drogę, zrobiłem 5 hamowań, wyciągnełem średnią, miałem wynik na drugi dzień zrobiłem to samo na nowym zestawie, otrzymałem wynik...mnie to przekonało, zrobiłem pomiary bo "bałem się", że idąc za presją wyglądu "zepsuję" auto, jakby wynik był gorszy to mimo "pieknych" dziurek ziemmermanny poszłyb do "kosza" a wróciły stare sprawdzone ATE..

 

wiem, też, że jakbym robił średnią z 10 hamowań to różnica byłaby zdecydowanie większa na korzyść RWE 600

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Nie wiem co myslec o płynie przy normalnej jezdzie nie sportowej ... bo z tego co ja wiem to w sportowych płynach głównie chodzi o temp wrzenia.

Moje wątpliwości dotyczą głównie tego że 0,5 m różnicy moze byc spowodowane:

1) inna temp powietrza-opon

2) inna temp asfaltu

3) innymi tarczami

4) inna masa pojazdu ( jestes to w stanie wykluczyc - zakladam ze w baku bylo tylesamo paliwa ) jesli paliwa bylo mniej to masa hamowana byla mniejsza a docisk przedniej osi praktycznie bez zmian - zysk na hamowaniu

5) inna wilgotnoscią asfaltu - nie mowie ze suchy lub mokry ... tylko wilgotnosc

6) wiatr ... kiedys jadac autostrada w dwie strony tego samego dnia z predkoscia 110 przy wietrze ok 20km/h w plecy i nos spalanie było 6,3 w stosunku do 5,3 ( wykluczam różnicę poziomów start meta bo wynosi zaledwie 30m )

Nie zrozum mnie zle ale wg mnie roznica jest zbyt mala a czynników zbyt wiele aby w warunkach drogowych miec pewnosc ze to własnie płyn spowodowal tą zmianę. Napewno wystarczy to do przypuszczeń o dośc dużym prawdopodobieństwie ale nic wiecej.

Wiadomo napewno za to że zmiana na RWE 600 nie powoduje pogorszenia wyników - tu sie mogę zgodzić

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

rozumiem Cię źle lub piszesz źle :wink:

 

masa pojazdu ma wpływ na spalanie, NIE MA mierzalnego wpływu na hamowanie, masa ma wpływ na siłę nacisku, która tylko trochę wpływa na tarcie, masa może mieć wpływ jeżeli jest rozłożona NIErówno (np. 1 mega grubas na siedzeniu kierowcy), może to powodować "krzywe" hamowanie wypaczające wyniki...

 

różnica w wadze auta w odniesieniu do różnicy ilości paliwa w baku NIE ma znaczenia na wynik hamowania...

 

rola płynu to NIE tylko parametr wrzenia, parmater wrzenia jest istotny dla x hamowania...

 

kolego Docent, więcej wiedzy mniej tytułów naukowych

 

edit1: rola wiatru (silnego) jako siły hamującej (czyli promil parametru opóźnienia) można przeliczyć na maksymalnie na milimetry w drodze hamowania z 100km/h do 0...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Docent - to ksywa ... tytuł to mgr inżynier .... i to drugie słowo ma dla mnie wieksze znaczenie.

 

Paliwo ma duze zanzcenie gdyż ma wpływ na masę całego pojadu. Natomiast na siłę hamowania ma w przewadze ( nie wiem jak to sie dokładnie procentowo układa czy 70 czy 80 % ) docisk przedniej osi. A więc skoro bak znajduje się w okolicy tylniej osi to wpływa głównie na nacisk na tą oś ...

Jak zapewne wiesz hamulce tylnej osi sa znacznie słabsze gdybyś wyłączył ABS to w pierwszej kolejnosci zablokujesz koła przednie. Tylna oś i tak nigdy nie wykorzystuje potencjału hamującego i zwiększanie/zmniejszanie jej docisku nie wpłynie na hamowanie za to juz zmaiana masy pojazdu tak.

 

A wiatr ma duże znaczenie przy pierwszej fazie hamowania.

przykładowo wiatr o predkosci 15 km/h w plecy i w nos ...

A) predkosc 100 - 15 ( w plecy ) daje siłę hamującą X(100-15)^2 = X 7225

B) prędkość 100 + 15 ( w nos ) daje siłę hamującą X(100+15)^2 = X 13225

 

X jest tu współczynnikiem oporu powietrza i innych cyferek które dają jakis stały wspołczynnik a opor jest zalezny wyłącznie od kwadratu predkosci ... przy wietrze 15km/h w plecy i w nos przy predkosci drogowej 100km/h różnica w oporze powietrza to dodatkowe 83% ... oczywiście prędkość jest zmienna i wraz ze spadkiem prędkości wartość bezwzględna siły oporu powietrza maleje ale za to różnica procentowa wartosci sił rośnie wraz ze spadkiem prędkości.

przykładowo dla 50km/h

4225/1225 = 3,44 co daje siłę większą o 244%

efekt jest taki że w początkowej fazie jesli masz siłę hamującą większą o bonusowe 50N to na pierwszych metrach hamowania samochód szybciej wytraci prędkośc co sie póżniej wielokrotnie ( chyba funkcja wykładnicza ) przekłada na skrócenie drogi całkowitej.

 

Tyle co do moej wiedzy i umiejetnosci przekazania jej.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

nie chcę Cię urazić ale chyba nie rozumiesz o czym piszesz (trzeci post zawiera powtarzaną "nieprawdę")...

 

jak jesteś inż. to zacznij od wzoru na "drogę hamowania" jest prosty, następnie interpretacja zmiennych, da Ci to jasny i czytelny wniosek:

 

hamowanie nie zależy od "masy" nizależnie czy Ci/Mi/innym się to podoba czy nie jest to fakt...

 

nie będę tego tłumaczył (każdy podręcznik fizyki ma to rozpisane), można to ROZUMIEĆ lub NIE ale trzeba przyjąć, że tak jest a nie upierać się:

 

Paliwo ma duze zanzcenie gdyż ma wpływ na masę całego pojadu. ..

...Tyle co do moej wiedzy i umiejetnosci przekazania jej.

 

...

4) inna masa pojazdu ( jestes to w stanie wykluczyc - zakladam ze w baku bylo tylesamo paliwa ) jesli paliwa bylo mniej to masa hamowana byla mniejsza a docisk przedniej osi praktycznie bez zmian - zysk na hamowaniu

...

 

mogło wpłynąć wszystko... Choćby ilośc paliwa w baku... .

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

hamowanie nie zależy od "masy" nizależnie czy Ci/Mi/innym się to podoba czy nie jest to fakt...

 

jechałes kiedyś z przyczepką ??

chciałem Ci wytłumaczyć ze pełny bak nad tylnia osią to taka bardziej skomlikowana modelowo przyczepka.

 

ja koncze dyskusje do chwili az sie doszkolisz ... mysle ze przeczytanie ze zrozumieniem podrecznika fizyki z gimnazjum wystarczy. Bo to że w prostym wzorze na drogę hamowania nia ma masy to nie znaczy ze rzeczywistosc jest opisana tym wzorem. druga sprawa ze brak masy bezposrednio nie oznacza ze masa nie ma wpływu na wynik .... ENERGIA, PĘD ... tam masz masę.

A sprawnosc układu hamulcowego to nic innego jak zdolność do przetwarzania energii z kinetycznej na cieplną potencjalną.

może warto pomyslec dlaczego cięzkie auta maja inne układy hamulcowe jak lekkie.

 

Proponuje zrobic doswiadczenie wrzuc 50kg do bagaznika i test hamowania, pozniej to samo 50kg przenies na przod w miejsce nog pasazera a na koniec bez tego ... ja obstawiam wyniki takie:

najkrotsza droga hamowania - bez 50 kg

cos po srodku zblizone do najkrotszej - z przodu

najdluzsza - 50kg w bagazniku

 

naprawde nie obrazaj ludzi kiedy nie masz do tego podstaw. Bo akutar z fizyki niezły jestem i mam szersza wiedze niz to co wyniosles ze szkoły średniej ... bo prezentujesz poziom wiedzy który odpowiada szkole średniej ... tam Twoje założenia znajda poparcie w teori ... tyle ze to wszystko są proste modele nieprzystajace do rzeczywistosci.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano (edytowane)

sorrki nie czytałem z próbą zrozumienia Twojego ostatnie postu :? (zniechęciły mnie wcześnijesze o wpływie ilości paliwa w baku na drogę hamowania), bo znalazłem "opis" hamowania, nie wiedziałam, że wikipiedia ma prawie wszystko:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_hamowania

 

wersja dla humanistów: 2 linijka ostatniego akapitu :wink:

 

aby rozmawiać na dalsze teamty, trzeba cofnąć się do podstaw...

 

edit1: podstawy należy przenieśc następnie do motoryzacji, czyli dalej tak jak pisałeś obciążenia układu hamulcowego, słusznie, że jak większa masa to przekłada się na większą pracę (tarcie) hamulców, nie ma to jednak znaczenia do momentu kiedy układ hamuje dobrze (nie jest przegrzany), zwiększenie masy pojazdu o ~50kg (róznica pomiędzy pełnym a parawie pustym bakiem) nie ma mierzalnego wpływu n drogę hamowania do momentu wykonania któregoś hamowania, w tym momencie o zwiększeniu skuteczności hamowania (po tzw. miekkim pedale) ma wpływ temperatura wrzenia z płynu hamulcowego, do niższych temperatur nie ma znaczenie temp. wrzenia, istotne są pozostałe parametry czyli głównie odprowadzanie ciepła aby nie dopuścić do wrzenia...

 

możemy się przepychać z tydzień, tak jak Ty zagadnienie "masy" przerabiałem na Polibudzie, kwestia wpisu jest mało istotna...jak rozumiesz isotę to super, jak nie to można powielać mity...

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Wytując WIKIPEDIE ( jako opracowanie naukowe ?? )

"Z wzoru tego wynika, że droga hamowania jest proporcjonalna do kwadratu prędkości oraz zależy od opóźnienia samochodu podczas hamowania. Opóźnienie zależy głównie od warunków hamowania i jest mniejsze od współczynnika tarcia opon o jezdnię, statycznego przy obracających się kołach lub kinetycznego przy zablokowanych kołach. Z wzoru wynika, że droga hamowania nie zależy od masy pojazdu, ale współczynnik tarcia trochę zależy od siły nacisku."

 

Rozbieramy na czesci :

"Z wzoru tego wynika, że droga hamowania jest proporcjonalna do kwadratu prędkości oraz zależy od opóźnienia samochodu podczas hamowania"

- śmiem twietrdzić że opóźnienie zależy od masy, bo od masy zależy ilość energii którą trzeba przekształcić

"Z wzoru wynika, że droga hamowania nie zależy od masy pojazdu, ale współczynnik tarcia trochę zależy od siły nacisku."

TO JEST ZDANIE ZASADNICZE ... a mianowicie wspolczynnik tarcia troche zalezy od nacisku... bez odpowiedzi pozostawie pytanie od czego zalezy nacisk ... tak od grawitacji TEŻ.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

najprościej zrobić test z samym kierowcą i załadowanym autem do pełna (5 osób + bagaże)

wydaje mi się, że droga hamowania się wydłuży (przynajmniej takie mam praktycznie doświadczenie)

Opublikowano

Czyli, jeśli dobrze rozumiem, dziurkowane tarcze zimmermanna nie mają wpływu na drogę hamowania, mimo że lepiej odprowadzają ciepło, za to płyn hamulcowy ma wpływ, bo jest odporny na wyższą temperaturę :?: :shock:

( a mówiła mi mama, żebym się uczył :mad2: ) :mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano

Rodzice chcą najlepiej :cool2: dla swoich dzieci, Mama dobrze mówiła :cool2: …

 

W ramach podziękowania jako wyedukowane dorosłe już dziecko możesz zamontować jej „wyczynowo/sportowe” :) tarcze ZIMMERMANN SPORT, które poprawią jej drogę hamowania.

 

Możesz też napisać do np. TAROXA dlaczego ich stalowe tarcze z dziurkami są ~4 razy droższe :mad2: od ZIMMERMANNA a wyglądają tak samo :cool2: , a przecież jak WYGLĄDAJĄ to DZIAŁAJĄ TAK SAMO :cool2: :cool2: .

 

Możesz zalać całość DOT3 i nie wymieniać nigdy płynu pisząc na forum, że hamuje rewelacyjnie bo zrobiłeś pomiary miarką :cool2: na drodze.

 

Jak będziesz miał czas to możesz/możemy też napisać do WIKIPEDI, że powiela bzdury :duh: , że znamy prawdziwy :cool2: wzór, bo WIEMY LEPIEJ :idea: :cool2: .

 

Możemy też wprowadzić do motoryzacji PRAWDZIWY układ hamulcowy, który będzie działał na zasadzie wyglądu (dobrze wygląda to dobrze hamuje) a nie zasadach kłamiwej fizyki/mechaniki/termodynamiki.

 

Możemy wszystko :cool2: :mrgreen: …

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Rodzice chcą najlepiej :cool2: dla swoich dzieci, Mama dobrze mówiła :cool2: …

 

W ramach podziękowania jako wyedukowane dorosłe już dziecko możesz zamontować jej „wyczynowo/sportowe” :) tarcze ZIMMERMANN SPORT, które poprawią jej drogę hamowania.

 

Możesz też napisać do np. TAROXA dlaczego ich stalowe tarcze z dziurkami są ~4 razy droższe :mad2: od ZIMMERMANNA a wyglądają tak samo :cool2: , a przecież jak WYGLĄDAJĄ to DZIAŁAJĄ TAK SAMO :cool2: :cool2: .

 

Możesz zalać całość DOT3 i nie wymieniać nigdy płynu pisząc na forum, że hamuje rewelacyjnie bo zrobiłeś pomiary miarką :cool2: na drodze.

 

Jak będziesz miał czas to możesz/możemy też napisać do WIKIPEDI, że powiela bzdury :duh: , że znamy prawdziwy :cool2: wzór, bo WIEMY LEPIEJ :idea: :cool2: .

 

Możemy też wprowadzić do motoryzacji PRAWDZIWY układ hamulcowy, który będzie działał na zasadzie wyglądu (dobrze wygląda to dobrze hamuje) a nie zasadach kłamiwej fizyki/mechaniki/termodynamiki.

 

Możemy wszystko :cool2: :mrgreen: …

Oczywiście, że możemy :!:

Dziękuję za precyzyjne wyjaśnienia :clap:

Teraz rozumiem dlaczego:

dziurkowane tarcze zimmermanna nie mają wpływu na drogę hamowania, mimo że lepiej odprowadzają ciepło, za to płyn hamulcowy ma wpływ, bo jest odporny na wyższą temperaturę
Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze zarzucie stalowy oplot wtedy ten plyn ma racje byciu ,jak sie sciagalem na moto na torze to podstawa castrol byl najleprzy nigdy nie zagotowal sie :norty:
Opublikowano
Czy naprawdę ktoś poza AO jest przekonany o tym ze droga hamowania nie zależy od masy? Bo szczerze nie wiem czy sobie jaja robicie czy ktoś naprawdę myśli ze auto solo z kierowca załamuje tak samo skutecznie jak rodzinka jadący na wakacje??

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Nie wiem jak u Was, ale u mnie pogoda jeszcze sprzyja. Proponuje wiec wziac sanki, puscic je z niewielkiej gorki i zobaczyc gdzie dojada. Nastepnie usiasc na te same sanki i zjechac z tego samego miejsca i rowniez zobaczyc gdzie dojada. Mysle, ze to amatorskie doswiadczenie rozwieje niektore watpliwosci dotyczace zaleznosci miedzy masa obiektu, a jego droga hamowania.
Opublikowano

Akurat nie. Na lodzie wyjdzie ze ciężki dojedzie dalej, na grzaskim przeciwnie.

Doświadczenie trzeba zrobić z kolegami w aucie... Sanki to bardzo zły model bo oprócz masy zmieniacz energię początkowa.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Do poczytania:

http://www.orurowanie.eu/uklad-hamulcowy/hamowanie-porady-i-artykuly.html

Rozumiem. Droga hamowania nie zależy od masy pojazdu.

Niech mi jeszcze ktoś wyjaśni tą różnicę w drodze hamowania ciężarówki

dla biegacza biegnącego z prędkością ok.30 km/h wynosi ona ok. 7,5 metra,

dla samochodu osobowego z prędkości 100 km/h wynosi ona ok. 40 m (najlepsze wyniki wynoszą ok. 35 m),

dla ciężarówki: sam ciągnik siodłowy ok. 50 m z 80 km/h, zaś z naczepą i ładunkiem z tej samej prędkości ok. 150 m,

Jak widać wyniki są dość zróżnicowane, jednak nie ma się co dziwić: "kaliber" obiektów doświadczeń jest zgoła różny.

Największy respekt budzi droga hamowania ciężarówki - poruszając się po drogach zawsze pamiętajmy, że tego kolosa jest naprawdę ciężko zatrzymać!

I nie pytam dlaczego pociąg potrzebuje aż 500m. Może celowo tak dobiera się hamulce aby nie zahamował za szybko.

Pomoże mi to ktoś ogarnąć ?

I jeszcze jedno:

Rozmowa została przeprowadzona z Jarosławem Gawrońskim, kierowcą i pilotem rajdowym, Vice mistrzem klasy A0 w Pucharze PZMotu w roku 2001. Zapytaliśmy go o kilka kwestii związanych z drogą hamowania wiedząc, iż jego doświadczenie w kierowaniu pojazdem będzie na pewno większe niż nasze. Oto odpowiedzi na zadane przez nas pytania:

 

Na pewno będzie zależała od warunków atmosferycznych, czyli tego, czy droga będzie sucha, mokra, ośnieżona, czy wręcz oblodzona. Na pewno bardzo ważnym czynnikiem jest prędkość pojazdu, którym się poruszamy, a także jego masa. W obu przypadkach im większa jest dana wartość, tym droga hamowania się wydłuża

Czy to stek bzdur :?: :shock:

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.