Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W serwisie oczywiście nie zajrzeli do przednich klocków 😕 no skoro czyszczone i smarowane to pewnie dlatego, że z tym karbonem.

Ale dałem im, żeby założyli tylne i nie wiem, ale wydaje mi się, że też piszczą, więc może jednak takie są. Ale nie wiem na 100% czy tylne też, bo pisk jest taki, że może się po prostu niesie. Do ich rozgrzania budzę dzieci w wózkach na spacerze. Szkoda, że nikt o tym nie pisał.

W przyszłym tygodniu ma być chyba cieplej, to się pewnie zmuszę i rozbiorę, wyczyszczę, przesmaruję. Jak nic to nie da, to się załamię 😄 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dobra, tylne też piszczą tak, że szału można dostać. Kurcze, to jest tylko po postoju, ale za to jak bym zjechane do zera klocki...

Spróbuję jeszcze powalczyć na tych klockach. Którą pastę kupić do przesmarowania? Używana była dołączona do zestawu, może jest do kitu.
Ate? Liqui Moly 3074? A może Permatex, którego używają na amerykańskich kanałach YT?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na pewno żyjecie tym piskami tak jak ja 😁 więc dopiszę 😉

Pojechałem wczoraj na myjnię, bo mimo, że pada deszcz, jest na plusie w nocy, więc nie zamarznie. Po umyciu auta klocki nie piszczą. Dziękuję, można się rozejść. 😁

Tak serio to jest cieplej, to jedno, umyte to drugie. Wcześniej, na starych klockach z przodu też tak miałem, że jak zaczynały piszczeć, to po myciu auta przez klika dni była cisza. Im bliżej było ich końca, tym szybciej po myjni odpalały swoją muzykę.Możliwe, że gdzieś się tam zbiera brud i piszczy? Nie wiem czy znalazłem powód. Ale trochę mnie to natchnęło i zerknąłem co TIS mówi o wymianie klocków w zaciskach Brembo. Ja smarowałem pastą tylko tył klocków, jak w poradnikach uznanych na YT (np. Kies). A TIS podpowiada, żeby cienko posmarować brzegi klocka, które pracują po całości w "prowadnicy" zacisku, plus samą prowadnicę. Analogicznie jak w normalnym zacisku smaruje się czubki klocka tylko. 

image.png.89fbe1299252aae59f79b613791202f4.png

Nie wiem, spróbuję. Może w weekend mi się uda. Zobaczę przynajmniej czy w serwisie tylne tak przesmarowali. Jeśli tak, to pudło, bo tylne też piszą (jak auto jest brudne 😁)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ale ten tis podaje to troszke bez sensu, przeciez tam jest tasma klejaca, to jak? Tasma i smar? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo dla mnie tasma klejaca jest po to aby klocek przykleil sie do tloczka, aby tloczek odciagal klocki od tarczy.... 

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W którym miejscu jest taśma?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zaciski performance, oem/Textar/Brembo klocki (takie stosuje), maja tasme klejaca do ktorej przykleja sie tloczek. 

Screenshot_20231212_180111_com.whatsapp.jpg

Edytowane przez kkx5
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na takie to faktycznie pasta nie bardzo. Na moich tego nie było. wyjętych z auta też nie.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziwne, to jak maja sie cofac, hmm. Moze dlatego piszcza. Ja zawsze mialem z ta tasma... 

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Trafiłem dopiero przed chwilą na pierwszy film, gdzie wymieniane są takie z klejem i jasno mówi, żeby nie używać na nich pasty.

Pozostałe filmy jakie oglądałem to klocki nie mają kleju i jest nakładana pasta. 
Piszczą gdy są dociskane, więc raczej nie przez brak cofania przez tłoczek.

Inna sprawa, że nie myślałem o tym wcześniej, ale wydaje się, że wystarczy, że nie są dociskane i nie muszą być cofane przez tłoczki, żeby odejść od tarczy.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chciałem Ci o tych taśmach napisać ale nie wiedziałem jakie masz dokładnie zaciski,  tzn. po nazwach producentów układów hamulcowych opisanych w NEWTIS nie wiedziałem jakie zaciski siedzą u ciebie?

Zastanawiałem się też nad tym czy czasem nie masz kloców kierunkowych?

 

Screenshot_20231212_222711_Chrome.thumb.jpg.683fc3c23b1f5ae4ede95a7fb3052817.jpg

 

 

Ten zestaw najbardziej pasował mi to twojego ukladu hamulcowego,  chodzi mi głównie o klocki hamulcowe. 

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak Ty to znalazłeś w TIS? Ja szukałem po vin i były dwa opisy, dla normalnych zacisków i Brembo (to co wkleiłem)

Jutro zadzwonię do ASO i zapytam jakie klocki są do mojego auta. Ale trochę dziwne, że TIS też podał takie bez kleju…

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie szukałem po nr. VIN. Szukałem po model auta + silnik. Rozumiem o co ci chodzi bo w ten sam sposób szukam czasami schematów elektrycznych dla kogoś z forum.  Potem się okazuje ,że ktoś kupił porzeźbione auto z wymienioną bądź dołożoną przez kogoś instalacją ( szukając po nr. Vin wyskoczą ci np. tylko schematy dla twojego silnika , szukając po modelu auta + silnik  wyskoczą ci schematy dla twojego BMW + dla BMW z kierownica po prawej stronie + schematy dla Japoni + itp. ) Nie znam się na wszystkim i nie wiedziałem czy Twój układ hamulcowy to jedna z opcji do kupienia w ASO dla twojego modelu czy tak jak ja zrobiłem w swoim BMW , włożyłem przednie hamulce , które nie występują w katalogu części wpisując mój VIN auta. Największe przednie hamulce dla mojego VIN to 348x30 , włożyłem 348x36.

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U mnie w klockach brembo ani zimmermann nie było taśmy, na oemach też taśmy nie ma. Co więcej, w katalogu przy wymianie jest pasta do posmarowania.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Film, na którym widziałem z klejem to była wymiana w X6, teraz widzę, że @Burza1234 wkleił od nowszych 7 instrukcję (G11,G12). Może nasze były bez kleju jeszcze 😉 

@kkx5 te z klejem OE to do F30 czy nowszych albo większych aut?

Tak czy siak, kupiłem zmywacz i pastę, rozbiorę to jeszcze raz i przesmaruję, bo wcześniej na pewno nie smarowałem prowadnic,  a nawet w tych z klejem TIS podpowiada, żeby to zrobić.

TIS jeszcze podpowiada, żeby zrobić 1mm fazę na części ciernej klocka, na górze i dole (boki są podcięte) jeśli zakładany jest nowy klocek na starą tarczę. Ale to już pewnie musztarda po obiedzie 😉 jeśli miało, a mogło, mieć wpływ na pisk, to raczej na samym początku.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, poszperalem w pamieci i wyglada to tak, G seria (ze zdjecia) ma klocki przyklejane, seria F ma "zwykle", na ktore stosujemy smar. 

  • Dziękuję 1
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Rozebrałem i wyczyściłem, przykładając się bardziej do tych prowadnic, przesmarowałem (Liqui Moly). Teraz cieplej, cisza z tyłu, przód bardzo delikatnie za pierwszym razem piśnie... może jednak ten klocek i nacinana tarcza i tak będzie, nie wiem. Generalnie nie przeszkadza, bo jest przez chwilę.

Ale załamałem się. Przód wymieniałem sam w maju chyba, tył niedawno teraz dałem do zrobienia w serwisie przy okazji wymiany oleju. Już wiem dlaczego pytali, na moją prośbę o sprawdzenie dlaczego przód piszczy, czy czyszczone i smarowane "o jak tak, może takie klocki". Na tyle nie wyczyścili zacisku na bank, bo więcej brudu niż na przednich i zero pasty na klocku... po prostu jedne wyjęte, drugie włożone.
Teraz żałuję, że nie chciało mi się zdjęć robić, bo już się ciemno zrobiło i zaczynało padać, a na dworze się bawiłem. Dla siebie, bo na reklamację nie chce mi się jechać i tłumaczyć i tak sam to poprawiłem. No myślałem, że to spoko warsztat...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dobra, ostatnia aktualizacja - do dupy z nimi 😄 
W zimną i, co zauważyłem, suchą pogodę przy pierwszych dwóch, trzech depnięciach piszczą jak wcześniej. No może trochę mniej, ale piszczą.

Jak jest ciepło, lub zimno ale mokro - cisza lub nieznaczne piśnięcie.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Witam.

Temat już była na początku, ale od tego czasu trochę lat minęło.

Mianowicie jakie macie opinie na temat zestawu ATE Power Disc+ zwykle klocki ATE na przód do BMW e90 2.0 d 163 km.

Styl jazdy w większości dosyć agresywny. Aktualnie na przodzie komplet TEXTAR, już drugi w sumie. Sprawował się dobrze, minusem jednak jest to że po mocnym rozgrzaniu już średnio hamuje. Dlatego zastanawiam się nad ATE Power Disc, z tego co piszą nacięcia na tarczy niwelują to zjawisko. 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@GR Jesteś finalnie zadowolony z tych PowerStopów? Pomijając te problematyczne piszczenie, jak sprawują się z nacinanymi/nawiercanymi tarczami?

Kończy mi się tył i muszę coś kupić 🙂

spacer.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
4 godziny temu, Kuj0n napisał(a):

@GR Jesteś finalnie zadowolony z tych PowerStopów? Pomijając te problematyczne piszczenie, jak sprawują się z nacinanymi/nawiercanymi tarczami?

Kończy mi się tył i muszę coś kupić 🙂

Hamują dobrze - czy faktycznie lepiej od ori? Być może, ale nie ma większego efektu niż sam fakt nowy klocek vs. stary w porównaniu do TRW, które miałem na aucie. Faktycznie mniej brudzą, więc to działa i jest fajne. Efekt uboczny - tarcza po nich zmieniła lekko kolor, nie jest taka stalowo błyszcząca, ale to dla zboczeńców uwaga 😉
Niestety piszczenie wróciło jak wcześniej, na tyle też. Jak się zrobi zimniej, to będzie jak bez czyszczenia zacisku... Jedną rzecz tylko zauważyłem - jak ruszam do przodu po takim postoju, to zdecydowanie jest mniej hałasu, ale to tak zdecydowanie. Jak ruszam najpierw na wstecznym, to ptaki z drzew się zrywają.
Nie wiem, może tarcze nie są już pierwszej młodości i dlatego się nie zgrały?

Dla mnie to hałasowanie to więcej minusów niż plusów. Wmawiam sobie, że tak właśnie mają sportowe kocki 😄 😄 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W takim razie zaryzykuję i kupię też przód na przyszłość, bo przy kwocie przesyłki żal płacić dwa razy.

spacer.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

One są tanie w USA, więc możesz spróbować. Ja drugi raz raczej nie kupię.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zamówione 4.01, przyszły dzisiaj.

DHL, Opłaty - widnieją tylko jako 23%VAT - 110zł naliczone od 120,57$ (części z wysyłką) (kurs 3,95).

@GRciekawe, że Tobie naliczyli tylko 28zł.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

bo u mnie była mniejsza kwota, więc VATu nie naliczali, tylko opłaty celne

Ciekawe czy będą Ci hałasować... dziś przy -12 to był gwałt na uszach 😄 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.