Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To jeszcze jedno pytanie, czy przy wymianie tarcz muszę wymienić klocki? Tamte maja około 1,5 roku i zrobiły niewiele km.

Niby można wyrównać powierzchnię klocka, ale jakoś źle bym się z tym czuł :norty: :lol:

Opublikowano
To jeszcze jedno pytanie, czy przy wymianie tarcz muszę wymienić klocki? Tamte maja około 1,5 roku i zrobiły niewiele km.

 

Teoretycznie i tak klocki z tarcza musza sie "ulozyc", wiec czeka to zarowno nowe, jak i stare klocki. Nie wiem natomiast jak wygladaja te stare - jesli maja rowki, sa krzywo zuzyte etc., to moga miec wplyw na tarcze, jesli natomiast sa rowniutkie jak w nowych, to bym zostawil. Idealnie byloby sciagnac gorna warstwe klockow, jesli masz np. dostep do frezarki.

Opublikowano
bez przesady zeby uzywane klocki frezowac... no ludzie ! klocki koszuja 200-300zl
Opublikowano
Sztuka dla sztuki, choć wiem, że niektóre ASO w przypadku bicia tarczy i jej wymiany na nową, nie zawsze stosuje nowe klocki, a właśnie zakłada stare jeśli mieszczą się jeszcze w granicach normy.
Opublikowano
bez przesady zeby uzywane klocki frezowac... no ludzie ! klocki koszuja 200-300zl

 

Tak, i dodatkowo to prawie jedna robota przy wymianie tarcz, ale jesli masz frezarke i zdjecie 0,5mm to dla ciebie 30 minut roboty, to po co wyrzucac dobre klocki po malym przebiegu?

mam z 10 kompletów ladnych uzywanych klockow do e serii i f serii jak chcesz przyjedz i sobie zabierz. przywiez 0.5 i jestesmy kwita.

Opublikowano
bez przesady zeby uzywane klocki frezowac... no ludzie ! klocki koszuja 200-300zl

 

Tak, i dodatkowo to prawie jedna robota przy wymianie tarcz, ale jesli masz frezarke i zdjecie 0,5mm to dla ciebie 30 minut roboty, to po co wyrzucac dobre klocki po malym przebiegu?

mam z 10 kompletów ladnych uzywanych klockow do e serii i f serii jak chcesz przyjedz i sobie zabierz. przywiez 0.5 i jestesmy kwita.

 

Takich z 5% zuzyciem?

Co ty, nie mam frezarki teraz pod reka ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zastanawiam się nad zmianą seryjnych przednich hamulców na lepsze.


Chodzi mi po głowie - szczególnie po lekturze postów aaben, Filipfil i cypisek21 - przełożenie zestawu od f30 o średnicy 340mm.

Będę potrzebował wiadomo: tarcze, zaciski, klocki. Co oprócz tego? Osłona blaszana? przewody? jakieś kodowanie?


Byłbym zobowiązany za podesłanie numerów BMW części które podejdą (jeśli podejdą) P&P do mojego auta.

Opublikowano

bedziesz potrzebował:

zaciski przod f30, zaciski tył f30 plus adapter,

f30 tarcze przod, f30 tarcze tył + adapter lub e60 bez adaptera.

jesli masz reczny 160mm to tylko tarcza z f30 + adapter cie ratuje. (f30 tył tarcze sa zarowno pod reczny 160mm jak i 185mm)

przewody czujniki zuzycia pasuja oryginalne.

jesli chcesz mam gotowe zestawy takich hamulcow w kazdej konfiguracji na sprzedaz.

zapraszam mam rowniez same adaptery.

Opublikowano

BMW F36 435d xDrive 313KM 2016r. Hamulce z zaciskami M. Tarcze z przodu 370x30mm, a z tyłu 345x24mm. Propozycje na obie osie:


- DBA T3 + Hawk HPS 5.0 = 5170 zł

- Nacinane i nawiercane z ASO BMW = Około 6000 zł

- Gładkie z ASO BMW = Około 3500 zł (tylne tarcze gładkie mam w bardzo dobrym stanie)


34 11 6 865 460 (klocki przód 650 zł)

34 10 6 797 606 (gładkie przód 1150 zł)

34 10 6 797 603 (nacinane przód 1150 zł)


34 21 6 887 576 (klocki tył 500 zł)

34 20 6 797 607 (gładkie tył 730 zł)

34 20 6 797 600 (nacinane tył 730 zł)


09.C394.13 (nacinane przód Brembo 700 zł)

DF6600S (nacinane przód TRW 477 zł)

DF6601S (nacinane tył TRW 417 zł)


Co możecie powiedzieć o tych nacinanych i nawiercanych tarczach BMW? Kto je dla BMW produkuje? Podałem ceny za sztukę z dobrymi rabatami. Co byście polecieli? Moc planowana 400 - 420 KM. DBA T3 miałem i jest to super zestaw, ale po jakimś czasie niestety zaczynały piszczeć klocki. Nie wiem czy to normalne, ale mam lekki uraz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popytaj na forum F30, tam jest chyba więcej samochodów z tymi hamulcami. czescidobmw nie polecają do hamulców Performance z F30 nic poza OEM dlatego że wszyscy aftermarketowcy odlewają te tarcze z jednej części, a BMW ma kielich z aluminium a sama tarcza jest przynitowana.


Nawiercane i nacinane różnią się tyle że szybciej zżerają klocki.

3A0jS9b.png
Opublikowano
BMW F36 435d xDrive 313KM 2016r. Hamulce z zaciskami M. Tarcze z przodu 370x30mm, a z tyłu 345x24mm. Propozycje na obie osie:


- DBA T3 + Hawk HPS 5.0 = 5170 zł

- Nacinane i nawiercane z ASO BMW = Około 6000 zł

- Gładkie z ASO BMW = Około 3500 zł (tylne tarcze gładkie mam w bardzo dobrym stanie)


34 11 6 865 460 (klocki przód 650 zł)

34 10 6 797 606 (gładkie przód 1150 zł)

34 10 6 797 603 (nacinane przód 1150 zł)


34 21 6 887 576 (klocki tył 500 zł)

34 20 6 797 607 (gładkie tył 730 zł)

34 20 6 797 600 (nacinane tył 730 zł)


09.C394.13 (nacinane przód Brembo 700 zł)


DF6600S (nacinane przód TRW 477 zł)

DF6601S (nacinane tył TRW 417 zł)


Co możecie powiedzieć o tych nacinanych i nawiercanych tarczach BMW? Kto je dla BMW produkuje? Podałem ceny za sztukę z dobrymi rabatami. Co byście polecieli? Moc planowana 400 - 420 KM. DBA T3 miałem i jest to super zestaw, ale po jakimś czasie niestety zaczynały piszczeć klocki. Nie wiem czy to normalne, ale mam lekki uraz.

 




jeśli chodzi o nowe elementy bmw to bardzo słabe masz te rabaty. a nie wolisz przodu sobie założyć z m4 w sumie i tyłu tez?? jak chcesz zapraszam po adaptery :)

Opublikowano
Miałem DBA T3 w innym aucie i też bardzo dobrze je wspominam. Piszczenie to raczej wina klocków/ich montażu w zacisku (wpadają w wibracje)
Opublikowano

Witam

Musze wymienic tarcze w 335i bo biją, autem jezdze spokojnie głownie z dzieckiem bez szaleństw, miasto i raz na 2-3 tyg jakaś dłuższa trasa (300km) dlatego chciałbym kupic tanszy zamiennik typu textar bosch trw

,czy takie bedą ok?


https://allegro.pl/oferta/textar-tarcze-klocki-przod-bmw-3-e90-e91-348mm-8649063299?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NDVkZjgwOTctMWNhNC00MGQ2LTk1MmYtNjI1Y2ZmNzQ0YTQ2AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=78d0a48e-b440-4daa-9eed-d0c1511474c2


https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-przod-zimmermann-bmw-3-335-i-306km-8999783166

Opublikowano
Koledzy mam problem z doborem tarcz, moje bmw to e91 320d 163km 2006r. Na części do bmw pokazuje rozmiar 330, bmwstore również. Bylem w sklepie z częściami niedaleko mnie żeby się upewnić, oni w katalagou mają 300 mm. Zdjąłem koło i jest również 300. Dlaczego są takie rozbieżności i dlaczego mam założone 300 skoro powinienem mieć 330?ma ktoś jakiś pomysł? Końcówka mojego vinu to KY11854 jeśli ktoś chciałaby zerknąć, dziękuję za pomoc!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli masz S100A lub S102A to masz 330mm jeśli nie to masz 300mm.

Wg winu nie masz wzmocnionych hamulców więc masz 300mm.

Jeśli mówisz, że bmw store sugeruje Ci 330mm to widać słabo szukasz bo sugeruje zarówno jedne jak i drugie w zależności od opcji wyposażenia.

spacer.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jeżeli masz S100A lub S102A to masz 330mm jeśli nie to masz 300mm.

Wg winu nie masz wzmocnionych hamulców więc masz 300mm.

Jeśli mówisz, że bmw store sugeruje Ci 330mm to widać słabo szukasz bo sugeruje zarówno jedne jak i drugie w zależności od opcji wyposażenia.

Kujon miałeś rację, tarcze były 300, pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć!


Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków hamulcowych na obie osie. O mojej jeździe - po mieście Kraków jakoś nie szaleję, niemniej jednak inni kierowcy potrafią wystawić na próbę moje jeszcze niedogrzane klocki, także zależy mi na tym, aby klocki nie wymagały natychmiastowego rozgrzania aby jakkolwiek hamowały. Jeśli chodzi o dłuższe trasy, to co tydzień dwa przez weekend robię m.in. autostradą około 250 kilometrów, gdzie czasami zdarzają się hamowania z prędkości rzędu 160-180 do 90, dlatego pierwszą myślą po przeczytaniu setek postów są Ferodo DS Performance, jeśli chodzi o przód znalazłem w chyba dobrej cenie - 480 zł tył około 360 zł, myślałem również o Galfer 1050, co do tarcz, myślałem o szeroko doradzanych jak i odradzanych w różnych przypadkach Zimmermann Sport, sam nie wiem czy to jest dobry wybór, słyszałem o tendencji do krzywienia się, niby staram się unikać sytuacji w których mogło by się to wydarzyć, no ale nigdy nie da się przewidzieć co się zaraz stanie na drodze, ale znowu w moim przedziale cenowym do 2000zł nie wiem czy jest coś innego do zaoferowania, no chyba że wybrać opcje nieco tańsze które też wystarczą do mojej jazdy? Przede wszystkim, nie chcę zmieniać tarcz i klocków co 5-10k km :)

  • 5 tygodni później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Chłopie, jak chcesz miec spokój, w sensie zeby nie wkurzało CB bicie na kierownicy, to przód ori bmw , tył jaki chcesz, a jak ma lepiej hamowac to wymień płyn hamukcowy i przewody na takie w oplocie stalowym,w/g mnie pierwszy i podstawowy mod w kazdym bmw :)
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • Członkowie klubu
Opublikowano
oczywiście współczuję mieszkania w KRK, moja kobita z Krakowa, gdyby nie ona juz dawno zgubił bym/ zniszczyl dokadki w f80, pan Majchrowski z tego co wiem zamiast oganiac ulice wolał Wam zabudowac korytaże powieczne, żeby smogu było wiecej...
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Gdyby ktoś szukał lepszego hamowania mam dostępne zestawy 4 tlok przód z tarcza 340 Lub Leona konwersję na m4 zapraszam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.