Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
siemka mam pytanko doradzilibyście jakie tarcze i klocki do swojej Buni moge dać ? chciałbym miekki klocke by tarcze nie szły na zlom szybko mam BMW e46 1999 rok 320d 2.0 136km
Opublikowano

E90 330d seria w przyszlym roku planuje program

Potrzebuje zestaw na przod w budżecie +/-1500zl

Myslalem nad DBA street std + green stuff lub ebc ultimax i klocki yellow.

Fajnie by hamowalo od 200++ :roll:

Opublikowano
Jak masz 348mm to 1500 zł wyjdą tarcze DBA STREET T2 i klocki Hawk HPS. Jak masz 330mm to musisz doliczyć około 500 zł na używane zaciski na 348mm. Z tym że jak to się w sklepach tuningowych zarzekali, nie można sportowych klocków mieć tylko na jednej osi i trzeba w minimalnym wariancie zamontować sportowe klocki z tyłu do standardowych tarcz.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Panowie szykuje mi sie na wiosne wymiana calego kompletu p+t i chce kupic Ate power disc i klocki tez ate, co o tym myslicie? Znalazlem na allegro caly komplet p+t razem z czujnikami za 1250zl co myslicie? Gdzie wy kupujecie? I z innej beczki, co myslicie o pomalowaniu zaciskow na bialo?
Opublikowano
No wlasnie nie wiem dokladnie co myslec o tych power discach. Kolega mial w e46 330d 230km i 550nm i teraz ma w e30 na swapie 330i klatka i dwa siedzenia i jest bardzo zadowolony. A mowiac o grafitowym kolorze masz na mysli szybkie brudzenie sie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Używam ate pd na przodzie, tył zwykłe i złego słowa nie powiem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie mam u siebie zamontowany zestaw hamulców M-sport z serii F (niebieskie) z tarczą 340x30 z przodu. Przymierzam się do wymiany tarcz przednich i tutaj pytanie - co polecacie? DO tych hamulców niestety nie ma zbyt wielkiego wyboru. Oryginalne wychodzą strasznie drogo - 2300 zł za komplet na przód.

Numer oryginalny 34106797602

Opublikowano

Cena i dostępność tarcz widzę że stawia pod znakiem zapytania sensowność montażu tych hamulców z serii F. Tutaj masz jakieś opcje:

http://www.brakeparts.pl/22913-2011-328-sport nie wiem czy przypadkiem te brembo to nie to samo co ori BMW (bo są dwuczęściowe a to się rzadko zdarza) Ja bym chyba wziął ATE Standard, mam takowe z przodu w rozmiarze 348mm od wiosny i po przejechanych 5-6kkm so far so good, bicie z ciekawości mierzyłem tydzień temu i jest dokładnie takie jakie było przy montażu (w normie)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napewno będą lepiej chłodzone No i może nie będą biły ja też na wiosnę chce zmienić do 330d i albo EBC oem albo nie wiem co :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
te zaciski i tarcza 340 mm z F są plug&Play do E90 330i?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
A ja po raz kolejny zachecam do zmiany na 348mm. Jazda sportowa na autostradzie z wysokimi predkosciami, hamowanie agresywne i zero bicia. Docierane byly przez 700km.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ale ma to chyba jeden jedyny plus - aspekt wizualny wielotłoczkowego zacisku, bo wybór tarcz słaby i ceny wysokie... a więcej tłoczków to w żaden sposób nie przekłada się na lepsze hamowanie.

Dokladnie na sporcie w jednym z tematow jest nawet wzorami wytlumaczone :cool2:

Opublikowano
troche nie tak to jest jak piszecie... bo z jednej strony faktycznie liczy sie przełożenie hydrauliczne czyli powierzchnia czołowa tłoczka do powierzchni czołowej pompki ale wielotłoki maja wielka zalete. ich konstrukcja pozwala na zastosowanie znacznie wiekszych klockow hamulcowych co powoduje spadek temp klocka co w zwyklych klockach utrzymuje nam lepsza sile hamowania podczas dlugich hamowan.. wiekszy klocek to tez wieksza żywotnosc... sam zacisk tez potrafi byc bardziej kompaktowy w formie 6 tloka niz jednego wielkiego tłoczyska, zacisk juz jest monoblokiem co poprawia precyzje hamowania :) wg mnie sam swap na wieksza srednice tarczy jest wystarczajacy do otrzymania bardzo dobrej jakości hamowania. kto szuka czegos wiecej lub do sportu... idzie w monoblocki oraz tarcze 2 czesciowe.
Opublikowano
Slabe przeliczenia analizy typu FEM i symulacje termiczne bardziej do mnie przemawiaja samo zachowanie i naciski tak latwo z prostych wzorów nie wychodza niestety.. troche bardziej to skomplikowane :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie - jako ciekawostka i przestroga poniżej zdjęcia moich tarcz przednich po przebiegu około 25-30 tysięcy kilometrów.

Tarcze oryginalne BMW dwuczęściowe 370 mm i klocki hamulcowe ceramiczne Jurid.

 

Diagnoza - klocki ceramiczne ze względu na swoją twardość wykończyły tarcze. Na zdjęciu wewnętrzna część tarczy - te rowki są dość głębokie. Takie same odbite na klocku + klocek pęknięty. Tarcza po zewnętrznej stronie ma siny kolor - ewidentnie spalona.

 

862d5400b248.jpg

7fc0220d3526.jpg

Opublikowano
Wielokrotnie pisalem ze te klocki to najgorszy s.h.a.j.s. I nie powinny byc dopuszczone do sprzedazy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.