Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie

 

Mam do wymiany komplet tył i przód.

Zastosowanie - normalna codzienna eksploatacja (nie ostre przyśpieszanie i zaraz hamowanie), silnik 2.0d 163km. Pylenie normalnie. Jaki zestaw byście polecali?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Np. komplet jurid, pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu piast i ułożeniu tarcz po wymianie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Np. komplet jurid, pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu piast i ułożeniu tarcz po wymianie.

 

O Jurid(szczególnie white) na wcześniejszych stronach nie zaciekawie się niektórzy wypowiadają.

 

A co powiedzielibyście na zestaw na przód do normalnej codziennej jazdy bez szaleństwa:

http://sklepebc.pl/bmw/120/20e811702007-2010r/3201-tarcze-hamulcowe-ebc-standard.html

http://sklepebc.pl/bmw/316/16e902007-2012r/2207-klocki-hamulcowe-ebc-ultimax.html

 

Na tył właściwie taki sam.

 

Dodatkowo na niektórych stronach wyświetlane są dwa rodzaje tarcz na przód: 300 oraz 312 mm. Gdzie mogę sprawdzić dokładny rozmiar tarczy dla swojego modelu oraz od czego to zależy? Czy jakieś opcje (sport, M, etc) miały 300 mm a jakieś 312 mm ?

Czy oprócz tarczy i klocka warto coś jeszcze wymienić podczas takiej usługi ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie do końca, ja mam 318d bez X-drive i tarcza przód 312mm.

najlepiej sobie sprawdzić w realoem po nr VIN.

 

W temacie jaki zestaw na przód, ja założyłem komplet Textara.

Przejechane 5 tys km i zero problemów, bicia itp. Podstawa to dokładny montaż, robiłem sam :D

Opublikowano
Nie do końca, ja mam 318d bez X-drive i tarcza przód 312mm.

najlepiej sobie sprawdzić w realoem po nr VIN.

 

W temacie jaki zestaw na przód, ja założyłem komplet Textara.

Przejechane 5 tys km i zero problemów, bicia itp. Podstawa to dokładny montaż, robiłem sam :D

Nie smarowałes piast i tarcz niczym ?

Opublikowano

Oczywiście że posmarowałem.

Piastę cienką warstwą smaru miedzianego,a prowadnice klocków smarem Textara do prowadnic.

Opublikowano
Czytanie instrukcji montazu zakupionych elementów to podstawa. Tam wyraznie pisze jak to zrobic i co zmierzyc. Twoj amatorski sposob montazu wyklucza tarcze z ewentualnej reklamacji. Czytac instukcje. To pisane po to by pomóc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:duh:
Widzę że kolega ma bardzo mądrą i merytoryczną odpowiedź.

 

Bo piast pod tarczę się nie smaruje ale nie martw się nie wiedzą o tym też w warsztatach. :lol:

Opublikowano

Przyznam że zawsze cieniutko smarowałem piaste

A czy może mi ktoś tak dobitnie i od strony chemiczno technicznej wyjaśnić co się stanie jeśli posmaruje owe części ? Jeśli się skrzywi tarcza to dlaczego?

Opublikowano

powierzchnia przylgni ma byc czysta i sucha bez tego masz po gwarancji. najlepiej piaste oczyszczac wlosami murzyna. materiału nie zdejmuje tylko nalot.

jesli chodzi o sprawy fizykochemiczne stawiam na przewodzenie ciepla na lozysko oraz mozliwosc przypalania smaru na powierzchni styku, ryzyko zabrudzenia tarczy smarem.. ale to moje domysly ;)

Opublikowano
Np. komplet jurid, pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu piast i ułożeniu tarcz po wymianie.

 

O Jurid(szczególnie white) na wcześniejszych stronach nie zaciekawie się niektórzy wypowiadają.

 

A co powiedzielibyście na zestaw na przód do normalnej codziennej jazdy bez szaleństwa:

http://sklepebc.pl/bmw/120/20e811702007-2010r/3201-tarcze-hamulcowe-ebc-standard.html

http://sklepebc.pl/bmw/316/16e902007-2012r/2207-klocki-hamulcowe-ebc-ultimax.html

 

Na tył właściwie taki sam.

 

Dodatkowo na niektórych stronach wyświetlane są dwa rodzaje tarcz na przód: 300 oraz 312 mm. Gdzie mogę sprawdzić dokładny rozmiar tarczy dla swojego modelu oraz od czego to zależy? Czy jakieś opcje (sport, M, etc) miały 300 mm a jakieś 312 mm ?

Czy oprócz tarczy i klocka warto coś jeszcze wymienić podczas takiej usługi ??

 

Panowie,

Pytałem jeszcze czy warto jakieś inne części wymienić podczas wymiany tarcz i klocków??

 

Nie do końca, ja mam 318d bez X-drive i tarcza przód 312mm.

najlepiej sobie sprawdzić w realoem po nr VIN.

 

W temacie jaki zestaw na przód, ja założyłem komplet Textara.

Przejechane 5 tys km i zero problemów, bicia itp. Podstawa to dokładny montaż, robiłem sam :D

 

Na RealOEM pokazuje mi dwa rodzaje tarcz:

300 x 24, nr kat: 34116854998

330 x 24, nr kat: 34116854999, przy czym tutaj jest komentarz: S102A=Yes,

Więc jeżeli mam ten pakiet (S102A) to mam tarcze 330 mm a jak nie to 300 mm ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, masz 300mm, ale odkręcenie koła i zamierzenie to 5min roboty, więc i tak bym sprawdził, bo nie wiadomo czy poprzednik nie zmieniał na wydajniejsze. Jak zaświeciła się kontrolka to do wymiany czujnik zużycia, jak nie to nic nie potrzebujesz.

 

Jak robisz jeszcze tył to od razu szczęki warto zmienić i do tego zestaw montażowy, rozpierak wystarczy oczyścić i nasmarować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich przeczytałem spooooroooo ostatnich stron tego wątku, istna burza mózgów, każda osoba ma inne opinie na temat tarcz i klocków. Do rzeczy szukam tarcz i klocków na przód średnica 348mm jak do 335. Jestem juz praktycznie zdecydowany na DBA street t2 około 450zł za sztukę. Pytanie jakiej mieszanki klocki do nacinanej tarczy ?

Mieszanka półmetaliczna czyli przykładowo Ferodo DS albo Hawk hps będzie ok? Nie chcę klocków sportowych które ścierają tarcze i wymagają nagrzewania. dzieki za informacje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
weź Galfer FDT 1055 - zaje.ista cena, hamują od zimnych już bardzo dobrze, a po nagrzaniu jest jeszcze lepiej. Bardzo wysoki współczynnik ścierania, jednocześnie są delikatne dla tarcz.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Witam wszystkich przeczytałem spooooroooo ostatnich stron tego wątku, istna burza mózgów, każda osoba ma inne opinie na temat tarcz i klocków. Do rzeczy szukam tarcz i klocków na przód średnica 348mm jak do 335. Jestem juz praktycznie zdecydowany na DBA street t2 około 450zł za sztukę. Pytanie jakiej mieszanki klocki do nacinanej tarczy ?

Mieszanka półmetaliczna czyli przykładowo Ferodo DS albo Hawk hps będzie ok? Nie chcę klocków sportowych które ścierają tarcze i wymagają nagrzewania. dzieki za informacje

 

Looknij tutaj

viewtopic.php?f=70&t=320039&start=30

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Witam wszystkich przeczytałem spooooroooo ostatnich stron tego wątku, istna burza mózgów, każda osoba ma inne opinie na temat tarcz i klocków. Do rzeczy szukam tarcz i klocków na przód średnica 348mm jak do 335. Jestem juz praktycznie zdecydowany na DBA street t2 około 450zł za sztukę. Pytanie jakiej mieszanki klocki do nacinanej tarczy ?

Mieszanka półmetaliczna czyli przykładowo Ferodo DS albo Hawk hps będzie ok? Nie chcę klocków sportowych które ścierają tarcze i wymagają nagrzewania. dzieki za informacje

 

Looknij tutaj

viewtopic.php?f=70&t=320039&start=30

 

Dzieki za info czy to jest ten numer katalogowy tych hawk 5.0 HB551F.748 ? Przeczytałem Twój temat i nei miałem pojęcia ze jeszcze wypada zmienić serwo, tez robie swap z 330xd. Ja sie z serwem wstrzymam przynajmniej na razie, zobacze jak nowe tarcze z klockami będą hamowały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Co do klockow to hawki 5.0 sa bardzo ok ale cena jest bardzo wysoka. Teraz raczej bym sprobowal chyba z tymi Galferami. Jesli chodzi o serwo, to przygotuj sie na wymiane, roznica jest znaczna. Na pewno lepiej kupic galfery i zmienic serwo niz hawki z dotychczasowym serwem.

Ale wymiana na rozmiar 348mm to pomysl bardzo dobry.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.