Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy z racji tego iż zbliża mi się wymiana klocków z przodu co byście proponowali do ori tarcz? Myślałem nad ATE Ceramic....Miałem w Passacie i byłem raczej zadowolony (zauważalnie mniejsze pylenie). Lecz może coś bardziej polecanego jest...
Opublikowano
klocki ate ceramic to pieniadze wyrzucone w błoto.... mam takie w X3 i kola i tak sie brudza choć moze mniej natomiast zimmerman czy textar jako klocek zupelnie wystarczajacy a hamuje wg mnie ciut lepiej. tarcze zimmermana jak najbardziej sie spisuja. sa bardzo dokladnie wykonane. polecam
Opublikowano

na pierwszy montaz szedly klocki orginalne BMW produkowane przez Jurid, ale nie jest to odpwoiednik zadnych klockow Jurid. Ate produkuje zaciski dla BMW E9x.

 

i tak jak mowi cypisek odpusc sobie klocki ceramiczne low end czyli ate lub jurif, pierwsze klocki ceramiczne warte uwagi to HPS ceramic ale cena to 2 x ATe lub Jurid.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

FERRODO ds PERFORMANCE

EBC yellow stuff

Hawk HPS performance

 

Zimmerman maja dobre tarcze do M3 (bo jedyne w cenie ludzkiej tak naprawde), reszta produktow to supermarketowka za 120 zl komplet klockow przod. Z klockami jak z oliwa, nie ma tanich i dobrych bo roznica w materialach robi cene klockow (orginal BMw jest wyjatkiem bo placicsz jeszcze za logo). w polsce tanie klocki sa oferowane masowo no bo kazdy sklep wie ze niska cena produktu jest najwazniejsza dla kupujacego a ze nie da sie oferowac klockow premium w cenie low end... to propobuja duzo produktow bazowych.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Uważasz, że do normalnej jazdy na co dzień klocki Typu DS czy HPS się nadają ?

EBC nie bardzo mi do tego zestawienia pasuje, nigdy w życiu nie przekona mnie nikt że te klocki są lepsze od typowo OEMowych typu Ferodo czy Zimmermann...

Opublikowano

Ja uwarzam z doswiadczenia ze nie ma czegos takiego jak jazda codzienna bo problem w hamowaniu moze byc zero jedynkowy. 0 zyjesz, 1 umierasz (albo pieszy umiera). Nie ma zasadniczej roznicy w odleglosci hamowania miedzy klockami oem a sportowymi oprocz przy niskich predkosciach (do 50 km/h) gdzie ta roznica w miescie moze stanowic nawet 2 metry ale moge zrozumie ze nie kazdy bierze to pod uwage bo tu raczej chodzi o pieszych. Za to "codzienna jazda" w bmw to czesto jest mnostwo hamowan i przyspieszen pod rzad i wtedy czuje sie roznice... bo wlasnie nie czuje sie roznicy w hamowaniu mimo natezeniu hamowania.

 

Jak chodzi o EBC. Wiekszosc ludzi ktorzy maja ta opinie nigdy w zyciu nie jezdzila na EBC albo nie umie ich dobrac bo nie wie ze wiekszosc klockow EBC wystepuje w dwoch miesznakach i wybiera niewlasciwa albo niewlasciwa serie dla siebie. Jednoczesnie te klocki wymagaja bardzo dokladnego postepowania w zakladaniu i docieraniu co rownierz jest czesto leckewazone. EBC zrobilo sobie zla opinie bo jakies 10 lat temu wypuscilo felerna serie klockow Green stuff (low/mid range) ktore mialy problemy i ta zla opinia sie ciagnie za nimi i jest powielana internetowo. Mowienie o klockach EBC nie ma sensu bo EBC produkuje klocki od low end (black stuff) poprzez mid range (green i Red stuff), do low high end (yellow stuff) oraz klocki typowo torowe (blue i orange stuff). Roznica w cenie miedzy black stuff a yellow stuff to x 5, to dwa odmienne swiaty.

 

Osobiscie za kazdym razem jak w aucie wymieniam klocki (i tarcze) probuje nowego produktu a wyprobowalem tego od groma sadze ze nie przesadze jezeli powiem ze wyprobowalem jakies 25 roznych kompletow klockow/tarcz w mpim zyciu bo lubie testowac produkty a jezdze sporo. 50 tys km temu zalozylem na probe EBC yellow stuff z mieszanka DM 1793 namowiony przez jednego z forumowiczow ktory jest jednoczesnie znanym mechanikiem warszawskim i z powodzeniem sciga sie w roznych imprezach i pucharach (Adam Kunc - ACS). Musialem wymienic po tych 50 tys km jedna z osi, pierwszy raz w zyciu wymienilem na te same klocki czyli na EBC yellow stuff. Nigdy nie udalo mi sie tych klockow zaskoczyc (tarcze ultimaxx w zestawie to bajka) i nawet na zamknietej trasie serpentynowej w parku ojcowskim gdzie robisz 21 hamowan z jakis 120 do prawie 0 i to gwatlownie (bo masz zakrety pod katem 30 stopni na sliskiej nawierzchni a jak sie nie zmieszcisz to lecisz 4 metry w dol) te klocki nawet sie nie przejely. Zrobilem ten sam odcinek na OEM BMW rok wczesniej... musialem sie zatrzymac w 3/4 trasy, nie bylo czym hamowac.

 

Nie mam znizek na te klocki, nie mam akcji EBC, nie handluje klockami.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
najprostszym i najtanszym rozwiazaniem jest swap hamulcowy z jednostki o wiekszej mocy.... w 120d mialem hamulce z 335i/d wtedy ori tarcze + textar.. przepasc w stosunku do serii obecnie mam w x3 3,0d hamulce z X3 SD tarcza wieksza powierzchnia cierna wieksza pojemnosc cieplna o wiele wieksza... cena jak standard. natomiast mimo klockow ate ceramic hamulce dzialaja rewelacyjnie sporo lepiej niz seria... w moim watku o X3 gdzies tam jest zdjecie porownawcze... metoda swapa hamulcowego jest znacznie tansza niz kupowanie klockow i tarcz z najwyzszej połki a rownie skuteczna. takie moje zdanie
Opublikowano

Pomysł dobry lecz gdy masz x-drive nie do zrobienia... może przy dużych modyfikacjach na upartego.

 

Czasem pozostaje jedynie dobry zestaw tacza + klocki + przewody + dobry płyn no i pewnie regeneracja zacisków po paru latach od wyjechania z fabryki by nie zaszkodziła.

Opublikowano
Pomysł dobry lecz gdy masz x-drive nie do zrobienia... może przy dużych modyfikacjach na upartego.

 

Czasem pozostaje jedynie dobry zestaw tacza + klocki + przewody + dobry płyn no i pewnie regeneracja zacisków po paru latach od wyjechania z fabryki by nie zaszkodziła.

 

Siodema wystarczy wziasc zaciski z 335xi i jest P&P w xdrivie. bez dwoch zdan propozycja cypiska daje najwieksze wyniki i odczuwalne.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

wg mnie wystarczy dobrac sobie tarcze jej offset oraz zaciski i gotowe.

a dealer tyle wie o modyfikacjach mechanicznych co baba w warzywniaku... oni zawsze odradzaja i nic nie potrafia pomóc.

Opublikowano

To dokladnie te same hamulce co w 330xi a roznica z 325 xi jesttaka ze mozesz wlozyc w zacisk tarcze 348 mm zamiast 330 mm max w 325xi, nie ma prawa nie wejsc, tylko trzeba miec 18 calowe kola min.

 

a jak kiedys gostek z inchape bedzie jakas referencja w dziedzinie czegos innego niz zakupu okularow BMW to zrobie pielgrzymke do Compostel...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio ktoś na forum normalnie pod hamulce 335i i tarcze 348mm wkładał felgi 17 cali i pasowało (ok. 5mm zapasu) zaciski w X-Drive są są te same co bez (porównuję 335i z 335xi, cały zestaw różni się tylko tarczami błotnymi i czujnikiem zużycia przód). Felgi 18 cali to chyba trzeba do hamulców performance z serii F.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Z tego co kojarzę to mam 330 teraz założone, jeszcze sprawdzę.

 

Natomiast przy zmianie tarcz pewnie pochylę się nad tym SWAPEM :twisted:

 

Za dobrych hamulców nie da się zrobić :) wiec większą tarczę z chęcią przyjmę :D

 

A co do kompetencji osób z inchape nie wypowiadam się, dodałem to jako ciekawostkę :D

Opublikowano
Ostatnio ktoś na forum normalnie pod hamulce 335i i tarcze 348mm wkładał felgi 17 cali i pasowało (ok. 5mm zapasu) zaciski w X-Drive są są te same co bez (porównuję 335i z 335xi, cały zestaw różni się tylko tarczami błotnymi i czujnikiem zużycia przód). Felgi 18 cali to chyba trzeba do hamulców performance z serii F.

mam seryjnie 348mm i na zime seryjne felgi 17". Mniejszych sie nie zalozy

Opublikowano
Ja uwarzam z doswiadczenia ze nie ma czegos takiego jak jazda codzienna bo problem w hamowaniu moze byc zero jedynkowy. 0 zyjesz, 1 umierasz (albo pieszy umiera). Nie ma zasadniczej roznicy w odleglosci hamowania miedzy klockami oem a sportowymi oprocz przy niskich predkosciach (do 50 km/h) gdzie ta roznica w miescie moze stanowic nawet 2 metry ale moge zrozumie ze nie kazdy bierze to pod uwage bo tu raczej chodzi o pieszych. Za to "codzienna jazda" w bmw to czesto jest mnostwo hamowan i przyspieszen pod rzad i wtedy czuje sie roznice... bo wlasnie nie czuje sie roznicy w hamowaniu mimo natezeniu hamowania.

 

Jak chodzi o EBC. Wiekszosc ludzi ktorzy maja ta opinie nigdy w zyciu nie jezdzila na EBC albo nie umie ich dobrac bo nie wie ze wiekszosc klockow EBC wystepuje w dwoch miesznakach i wybiera niewlasciwa albo niewlasciwa serie dla siebie. Jednoczesnie te klocki wymagaja bardzo dokladnego postepowania w zakladaniu i docieraniu co rownierz jest czesto leckewazone. EBC zrobilo sobie zla opinie bo jakies 10 lat temu wypuscilo felerna serie klockow Green stuff (low/mid range) ktore mialy problemy i ta zla opinia sie ciagnie za nimi i jest powielana internetowo. Mowienie o klockach EBC nie ma sensu bo EBC produkuje klocki od low end (black stuff) poprzez mid range (green i Red stuff), do low high end (yellow stuff) oraz klocki typowo torowe (blue i orange stuff). Roznica w cenie miedzy black stuff a yellow stuff to x 5, to dwa odmienne swiaty.

 

Osobiscie za kazdym razem jak w aucie wymieniam klocki (i tarcze) probuje nowego produktu a wyprobowalem tego od groma sadze ze nie przesadze jezeli powiem ze wyprobowalem jakies 25 roznych kompletow klockow/tarcz w mpim zyciu bo lubie testowac produkty a jezdze sporo. 50 tys km temu zalozylem na probe EBC yellow stuff z mieszanka DM 1793 namowiony przez jednego z forumowiczow ktory jest jednoczesnie znanym mechanikiem warszawskim i z powodzeniem sciga sie w roznych imprezach i pucharach (Adam Kunc - ACS). Musialem wymienic po tych 50 tys km jedna z osi, pierwszy raz w zyciu wymienilem na te same klocki czyli na EBC yellow stuff. Nigdy nie udalo mi sie tych klockow zaskoczyc (tarcze ultimaxx w zestawie to bajka) i nawet na zamknietej trasie serpentynowej w parku ojcowskim gdzie robisz 21 hamowan z jakis 120 do prawie 0 i to gwatlownie (bo masz zakrety pod katem 30 stopni na sliskiej nawierzchni a jak sie nie zmieszcisz to lecisz 4 metry w dol) te klocki nawet sie nie przejely. Zrobilem ten sam odcinek na OEM BMW rok wczesniej... musialem sie zatrzymac w 3/4 trasy, nie bylo czym hamowac.

 

Nie mam znizek na te klocki, nie mam akcji EBC, nie handluje klockami.

 

 

Widzę, że też masz duże doświadczenie także dużą butelkę zdążylibyśmy wypić przy dyskusji na ten temat. Tak czy inaczej do EBC nie udało by Ci się mnie przekonać, sam mam zbyt kiepskie doświadczenia z tym, w różnych autach i przeróżne zestawy, jednak nigdy mnie to nie urzekło, nie za tą cenę. Jedno z porównań - weekend na Nurburgring - w Clio RS dość mocno zmodzonym całe hamulce na EBC i po dwóch kółkach hamulce zagotowane, podobny test w R8 na Zimmermannie Formula Z z klockami (tu ręki uciąć nie dam czy był przy testach pagid czy DS ale chyba Pagid) i nie do zagotowania. Kolejny przykład to Passat W8 o któym już tu na forum wspominałem, tarcze rozgrzane do żółtego a auto nadal hamowało sprawnie i tarczom nic złego się nie stało.

 

Wiele testów przeprowadził też mój dobry znajomy, który de facto ma swój bardzo duży udział w rozwoju polskiego motorsportu, sam kiedyś jeździł w rajdach, potem sporo serwisował, bardzo blisko współpracował z Leszkiem Kuzajem i ten Pan nie uznawał w hamulcach nic innego jak Zimmermann + Ferodo Racing. Człowiek ten na temat hamulców wie więcej niż my tu wszyscy razem wzięci.

 

Polecam również udział w TPTD (Tor Poznań Track Day) - trafiają się tam na prawdę grube auta i wierz mi, że ciężko tam o dobrą opinię o EBC a gro aut jeździ właśnie na OZ + Ferodo czy np HPS.

 

No a wracając na ziemię - nie zgodzę się, że takie klocki jak DS czy HPS nadają się do cywilnych aut używanych na co dzień, wiesz doskonale, że te klocki rano po wyjeździe z garażu nie mają swojej właściwej skuteczności, potrzebuje do tego nieco wyższej temperatury a nie każdy jeździ tak by ją utrzymać.

 

Reasumując - takie tematy jak ATE, Bosch, Textar, Ferodo, TRW Zimmermann należy bardzo grubą krechą oddzielić od takich jak Black Diamond, DBA, Hawk, OZ Formula itp...

 

Siodema wystarczy wziasc zaciski z 335xi i jest P&P w xdrivie. bez dwoch zdan propozycja cypiska daje najwieksze wyniki i odczuwalne.

 

Dokładnie tak, żadne super tarcze i klocki nie dadzą takiej poprawy jak zmiana układu na większy.

Opublikowano

tak aby nie przedluzac watku z EBC, jakie klocki EBC uzyles na tor ? jezeli czerwone, czarne lub zielone to zupelnie to mozliwe bo te klocki do tego nie sluza.

 

od kilku lat jest duza ilosc klockow premium ktore nie potrzebuja zadnego rozgrzania (nie mylmy klockow premium z torowymi) i sluza do jazdy na co dzien. Tak jak temp zwrasta hamuja troche lepiej ale nawet zimne hamuja lepiej od podstawowego zimmermana lub oem BMW. Hawk HPS i EBC yellow stuff sa najlepszymi przykladami. Jezdzilem poprzednio na hps teraz na yellow stuff i na serio jezeli bedziesz w wawie albo w niej mieszkasz to umowmy sie, znam miejsce wylaczone z ruchu gdzie mozna wjechac i przetestowac te EBC yellow stuff, ryzykujemy mandatem 200 zl, funduje mandaty.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
tak aby nie przedluzac watku z EBC, jakie klocki EBC uzyles na tor ? jezeli czerwone, czarne lub zielone to zupelnie to mozliwe bo te klocki do tego nie sluza.

 

od kilku lat jest duza ilosc klockow premium ktore nie potrzebuja zadnego rozgrzania (nie mylmy klockow premium z torowymi) i sluza do jazdy na co dzien. Tak jak temp zwrasta hamuja troche lepiej ale nawet zimne hamuja lepiej od podstawowego zimmermana lub oem BMW. Hawk HPS i EBC yellow stuff sa najlepszymi przykladami. Jezdzilem poprzednio na hps teraz na yellow stuff i na serio jezeli bedziesz w wawie albo w niej mieszkasz to umowmy sie, znam miejsce wylaczone z ruchu gdzie mozna wjechac i przetestowac te EBC yellow stuff, ryzykujemy mandatem 200 zl, funduje mandaty.

 

 

Nie chce strzelić gafy bo sporo minęło od tego czasu ale to były albo żółtki albo pomarańcze.

 

Wiadoma sprawa, że klocki premium typu DS będą skuteczniejsze niż OEMowe Zimmermanny czy Ferodo ale są też kilkukrotnie droższe to raz a dwa to to, że będą lepsze dla mnie czy dla Ciebie a gwarantuje, że jak wpuścisz kobietę do miasta dajmy na to taką poczciwą 320d to na DSie nie będzie ona bezpieczna...

 

Chętnie porównałbym i pomierzył skuteczność mojego zestawu z Twoim ale niestety inne auta to wyniki mało miarodajne i sensowne :)

 

A tak prawdę mówiąc to i tak ponad połowa kierowców, których na co dzień mijasz na drodze lata na komplecie tarcz i klocków za 150 zł/kpl na oś z allegro wykonanych z ch*** wie czego i jakbyś takiemu założył chociażby Boscha i zadbał o sprawność układu to by sobie biedak krzywdę zrobił przy pierwszym hamowaniu. Nie wspominam o profi zestawach o których dyskutujemy :norty:

 

A tak lecąc już totalnie w TOPowe hamulce to miałem niedawno okazję latać Q7 6.0 W12 zgrzebaną na coś koło 1400 niutków i ona była na ceramice - coś pięknego, ile byś nie hamował z 250 tym czołgiem to nawet nie odczujesz, że coś tam gdzieś się grzeje czy słabnie... Miałeś kiedyś do czynienia z ceramiką ?

Opublikowano

nie chodzilo mi o robionie prorownan matematycznych bo jak mowisz mamy inne wozy, inne systemy bezpieczenstwa aktywnego pewnie i nie mamy zadnej aparatury do prawdziwego badania. Chodzilo aby siasc za kierownica i najpierw w takim ruchu codziennym zobaczyc jak sie jezdzi na obu wozach a potem pojechac na zamkniete miejsce i troche podgrzac hamulce :)

 

jak chodzi o co robia inni to ich problem, to tak jak ludzie ktorzy wycinaja dpfa w dizlu, no wszystkie racje ekonomiczne i wycynowe nie sa w stanie zwalczyc fakt ze truja wszystkich dookola. Dla mnie glownym problemem bezpieczenstwa to piesi a wiec nie jestem zalezny od innych aby ich nie rozjechac a czasem mozna uwarzac strasznie a i tak ci dziecko wyskoczy na droge i pozostaja tylko heble aby ograniczyc skutki.

 

Logika jest prosta jezeli raz na 10 lat, ciagle kupowanie klockow i tarcz premium pozwoli mi chocby raz zyskac metr abyu nie rozjechac pieszego (kto jest winny jest nie istotne) to uznam ze jest to oplacalne. Faktycznie w ciagu ostatnich 10 lat moge stwierdzic 6 takich przypadkow i nawet jezeli w polowie nie mam racji i bym zachamowal rownierz na komplecie za 150 zl to dalej te 3 inne przypadki mi zwrocily moja inwestycje.

 

Nigdy nie jezdzilem na ceramice, moze tez dlatego ze mama 40 lat i uwarzam ze nie ma juz biologicznie takich refleksow jak 20 latek i jazda 250 km/h nie jest dla mnie tym bardziej ociezalem gown... suvem (to inny temat dlaczego nie lubie suvov za to lubie auta terenowe) a jak mialem 24 lata i carrere S to nie bylo ceramici a i pewnie i tak cena by mnie powstrzymala skutecznie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Siema

Może nada się tutaj mój problem.

Na tyle zostało mi 2 tyś km(5%) do wymiany klocków. Postanowiłem je wymienić. Czujnik stary był ok więc go nie wymieniałem.

Po wymianie chciałem skasować inspekcje żeby od nowa było odliczanie. Kasowałem uniwersalnym testerem delfajem.

Niestety coś poszło nie tak i nie wiem jakim cudem wyskoczyło mi że do następnej inspekcji jest 255% powinno od 100% odliczać w dół.

Mało tego teraz świeci się na desce kontrolka hamulców i serwisu. Po podłączeniu testera w układzie hamulców jest błąd:

===========

5DE1-Zużycie okładzin hamulcowych, wiarygodność, oś tylna

-nieciągły

===========

Błędu nie da się skasować i co najgorsze pisze że wystąpił przy przebiegu 524 tyś km a na blacie 150 tyś.

Jak auto łapie inne błędy w każdym innym module przebieg jest ok.

Przebieg sprawdzałem przy kupnie 1,5 roku temu w aso BMW, poinformowali mnie że jest oryginalny.

 

Miał ktoś podobny kabaret?

 

Pozdro

Opublikowano

Ja tylko dodam do waszych rozważań na temat skuteczności hamowania, ale pod kontem porównywania swoich wrażeń, że zupełnie zapominacie, a w każdym razie nie piszecie o oponach..., które w moim odczuciu mają wielkie znaczenie w procesie hamowania... Najlepszy zestaw hamulcowy, z górnej półki + słabe opony i co będzie...?

 

Jak ktoś pisze, że u mnie ten zestaw, takie klocki, hamulce itd działały lepiej a drugi pisze, że ten sam zestaw u niego wypadł blado to może to jest moment aby wspomnieć o całej reszcie warunków mających wpływa na hamowanie i subiektywną ocenę, inaczej te rozmowy nie trzymają się kupy...:)!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.