Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Może ktoś napisze o klockach Jurid White, jak się tym hamuje?

 

To zależy od przypadku, jedni są strasznie zadowolenie i to nawet w przypadku ciężkich mocnych aut a inni tak jak napisałeś narzekają na dziwną charakterystykę hamowania.

Generalnie to to samo co ATE Ceramic.

 

Lewian_pl dlaczego Ate PD odpuścić? Pojawiały się w tym temacie i ludzie jak najbardziej polecali na tył.

 

Ale po co ? Dla wyglądu ? Nacinanie nie da Ci nic prócz znacznie szybszego zużycia klocków i możliwego występowania buczenia podczas hamowania z dużej prędkości. Poza tym nie zaleca się stosować klocków z dodatkiem ceramiki na tarcze nacinane.

 

Więc wnioskuję, że ten zestaw z allegro się nie nadaje i zdecydowanie lepszy wybór będzie taki jak ten, który wskazałem? Z tą jedyną wątpliwością co do Ate PD na tył?

 

Znacznie lepiej będzie wybrać tarcze Zimmermann, pewnie zaoszczędzisz kilka zł a tarcze będą na pewno lepsze. Do tego klocki ATE Ceramic lub Jurid White.

 

Mysle ze nie robia tego w europie.

Jak ktos was kupi to prosze zamiescic foty pudelka i klockow jurid white co bysmy ustalili kto je zrobil dla honeywell.

 

Klocki te produkowane są przez firmę Saxid czyli w Europie. Ta sama firma robi ATE Ceramic :)

Z opinii klientów są lepsze niż ATE Ceramic, osobiście nie lubie tego "wydziwu" i jeżdżę na dobrych tradycyjnych.

 

Witam, zdecydowałem się wymienić tarcze przednie w mojej e60 535d (standardowa moc) na oryginalne, myślałem nad klockami textar do nich, bo z tego co czytałem to dobry miękki klocek (nie straszne mi pylenie) sporo tańszy niż oryginalny, niestety dostałem odpowiedz z Mautoczesci ze nie będę mógł oddać tarcz na gwarancję gdy nie użyje ori klocków. Jakie jest prawdopodobieństwo ze ori tarcze się pokrzywią już przy pierwszej parze klocków i czy jednak lepiej dołożyć te 700-800zł i nie zawracać sobie głowy?

 

Po pierwsze to zaoszczędź na tarczach przednich kupując tarcze Zimmermann, będzie to samo co w pudełku OE ale bez dopłaty za znaczki BMW, do tego klocki Ferodo. Kupa kasy w kieszeni a hamulce dużo skuteczniejsze i trwalsze.

 

Tak btw, tarcze się nie krzywią, są z żeliwa więc nie ma opcji ;)

Opublikowano
To czemu moje obecne mają bicie jeśli się nie krzywią (żeliwne czy ze stali wysoko nawęglanej)?? a przetoczenie niby profesjonalne wytrzymało 2k km? Zimmermany podobno nie dają rady, jedni mówią ze są nie sezonowane inni ze mniej nawęglana stal.. już nie wiem czego się trzymać, mowa tu o tarczy 348mm do 535d.
Opublikowano

Więc podsumowując:

na przód: OEM + ATE Ceramic

na tył: Zimmerman + ATE Ceramic

Mądre to będzie? Czy nie przepłacać i kupić jak człowiek Zimmermany na przód też? :)

 

Odnośnie ręcznego jeszcze - wydajność to 19% (wydruk ze stacji diagnostycznej). Kupić te szczęki? Dodam, że chcę skompletować zamówienie bo jak postawię mechaniorowi do robienia w piątek to chcę ten samochód odebrać tak żebym mógł w niedzielę już jechać zgodnie z planami. Nie są to jakieś krocie, więc może też zamówię?

 

Bicie? search.php?keywords=bicie&t=118705&sf=msgonly

 

Dzięki za pomoc!

Opublikowano
To czemu moje obecne mają bicie jeśli się nie krzywią (żeliwne czy ze stali wysoko nawęglanej)?? a przetoczenie niby profesjonalne wytrzymało 2k km? Zimmermany podobno nie dają rady, jedni mówią ze są nie sezonowane inni ze mniej nawęglana stal.. już nie wiem czego się trzymać, mowa tu o tarczy 348mm do 535d.

 

Ehhh...

 

Tarcze są z żeliwa wysoko nawęglanego. Przetoczenie profesjonalne ? Samo toczenie nie ma nic wspólnego z profesjonalizmem także pomińmy to. Nie jeździsz samochodem za 1500 zł żeby toczyć tarcze.

Zimmermann to w tej chwili najwyższa półka w europie jeżeli chodzi o tarcze, fabrycznie jeździ na nich Audi, BMW, Mercedes i Porsche, w tym np Panamera, czy uważasz, że to auto, które jest potężnym klockiem, ma moc przekraczającą 500km dawało by radę na tarczach Zimmermann gdyby coś było z nimi nie tak ?

 

Sezonowane to kiedyś dawno temu były ale odlewy, w tym momencie nie są i to już od dawna, nie dotyczy to jedynie Zimmermanna ale wszystkich firm.

 

Więc podsumowując:

na przód: OEM + ATE Ceramic

na tył: Zimmerman + ATE Ceramic

Mądre to będzie? Czy nie przepłacać i kupić jak człowiek Zimmermany na przód też? :)

 

Jeżeli zależy Ci na postawieniu na regale w salonie pudełka ze znaczkiem BMW i dumnego siadania na kanapie i spoglądania na nie z myślą, że kosztowało Cię kilka stów to warto ;)

Opublikowano
Profesjonalne czytaj bez zdejmowania tarczy gdzie grubość jest bardziej niż zadowalająca (a musiałem to zrobić od ręki przed samym wyjazden do Norwegii), w Polsce będę ponad 2 miesiące to mogę przetestować Zimmermany i wtedy ocenię, nie mogę oszczędzać i brać czegoś niesprawdzonego gdyż w NO koszt godziny pracy mechanika to 500zł w górę więc to może się zemścić. Tarcze Zimmerman występują w dwóch wariantach zwykłe i wiercone na wylot tzw sporty jakieś doświadczenia z nimi?
Opublikowano
Profesjonalne czytaj bez zdejmowania tarczy gdzie grubość jest bardziej niż zadowalająca (a musiałem to zrobić od ręki przed samym wyjazden do Norwegii), w Polsce będę ponad 2 miesiące to mogę przetestować Zimmermany i wtedy ocenię, nie mogę oszczędzać i brać czegoś niesprawdzonego gdyż w NO koszt godziny pracy mechanika to 500zł w górę więc to może się zemścić. Tarcze Zimmerman występują w dwóch wariantach zwykłe i wiercone na wylot tzw sporty jakieś doświadczenia z nimi?

 

Coś niesprawdzone ? No nic bardziej sprawdzonego jak Zimmermann nie znajdziesz ;) Do E60 nie odważyłbym się montować niczego innego.

Wersja Sport to tarcze perforowane, które poprawiają skuteczność poprzez zapobieganie występowania zjawiska fadingu. Otwory mają na celu odprowadzanie gazów i pyłów hamulcowych.

W praktyce jeżeli jeździ się po mieście i się nie szaleje to nie ma to sensu bo różnica nie do odczucia, w przypadku gdy ktoś dużo lata po trasach i jeździ dynamicznie to różnicę zauważy i na pewno doceni.

Opublikowano
Chyba dałem się przekonać, ostatnia tarcze zwichrowałem hamując z ponad 200 do 90 (panowie tirowcy nie maja często mózgów jadąc autostrada, tylko w PL się z tym spotkałem), tak ze optymalnie dla mnie będą Zimmerman sport plus ferrodo premier(głownie trasa 2x 1000km w 48h i hamowania z dużych prędkości przy obciążonym samochodzie)?
Opublikowano
Chyba dałem się przekonać, ostatnia tarcze zwichrowałem hamując z ponad 200 do 90 (panowie tirowcy nie maja często mózgów jadąc autostrada, tylko w PL się z tym spotkałem)...

 

No tak... bo jechać polska autostrada ponad 200 km/h to oczywiście oznaka wielkiej rozwagi i dzialacej mózgownicy :lol:

 

jezeli faktycznie prawie 6% wypadkow w 2014 wyniklo z nieprawidlowej zmiany pasa ruchu, to ponad 36% z nadmiernej lub niedostosowanej predkosci...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
No nie bądźmy święci, jadąc latem po płatnej autostradzie w świetnej widoczności i warunkach można sobie czasem pozwolic i wypalić dpfa :D , w innym temacie broniłeś kolegów z jednego warsztatu którzy jeździli tak po terenie zabudowanym wiec lepiej się nie czepiaj :cool2: chcę tylko zapytać czy tarcze Zimmerman sport dają sobie z takimi rzeczami rade, bo jak wspomniałeś wcześniej podobne przeciążenia mogą zdarzyć się na serpentynach etc :D
Opublikowano
No nie bądźmy święci, jadąc latem po płatnej autostradzie w świetnej widoczności i warunkach można sobie czasem pozwolic i wypalić dpfa :D , w innym temacie broniłeś kolegów z jednego warsztatu którzy jeździli tak po terenie zabudowanym wiec lepiej się nie czepiaj :cool2: ...

 

Nigdy nie zrobilem czegos takiego...trzeba czytac ze zrozumieniem :) zacytuje samego siebie... jest na czerwono, chyba widoczne :

 

Za to :

Jazda 200 km/h w terenowanie zabudowanym to wariactwo, nie powazne, nie mam slow. Panie Adamie to ze faktycznie jest pan znakomitym kierowca tym bardziej pana nieusprawiedliwa bo doskonale sobie zdaje Pan sprawe co moze sie stac w terenie zabudowanym.

 

i nie nie mozna sobie pozwolic na jazde ponad 200 km/h bo jezdziesz na zle zbudowanej dwupasmowej autostradzie z nawierzchnia godnej ulicy sezamkowej... to jakies myslenie z epoki kamienia lupanego... pozwol sobie we francji jak taki z ciebie chojrak... wrocisz bez samochodu i z takim dlugiem ze szybko drugiego nie kupisz... w poznaniu jest tor... tam sobie pozwol.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Nie w temacie jesteśmy, w Norwegii i Szwecji trafisz za to do więzienia przekroczenie pow 30km/h a czasowo prawo jazdy już od +21km/h (nie licząc mandatów 10k zł+) a jakoś nie widać POLITI na każdym zakręcie, w krzakach etc... Każdy jeździ jak uważa za słusznie i niektórzy mogą być oburzeni, inni mniej, chciałem tylko usłyszeć opinię czy dane hamulce wytrzymają tyle przykładowo, chyba ze nikt tutaj nie jechał więcej niż 140...
Opublikowano

kazdy zestaw hamulcowy nawet taki podstawowy wytrzyma pojednyczne hamowanie na trasie z 200 do 50 jezeli o to pytasz. Nie sadze abys zwichrowal tarcze przy jednym hamowaniu z 200 do 90 jak mowisz. Bardziej prawdopodbne jest to ze zrobiles to wczesniej a odczules efekty przy hamowaniu z wiekszej predkosci.

 

a poza tym :

 

Każdy jeździ jak uważa za słusznie..

dalej nie :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
W sumie co do prędkości polskich autostrad etc to racja, nie każdy zawsze postępuje racjonalnie a KM pod maską kuszą :mad2: gdybym jednak chciał przeznaczyć budżet na oryginalne standardowe hamulce: tarcze oraz klocki 2500 czy 2600 wg Mautoczesci to mam do wyboru coś lepszego?(nie chce być upierdliwy mam miesiąc na wybór najlepszego rozwiązania :D )
Opublikowano

jezeli ja bym mial wybierac to za taka sume to bym do tak duzego samochodu wzial bym klocki EBC yellow stuff a tarcze albo EBC Ultimaxy albo DBA Street T2. MAsz duzo lepiej niz seria, odporne na jakakolwiek sytuacje a wystarcza ci na dlugo dlugo... jezeli chcesz wyprobowac, i biorac pod uwage ze mamy tego samego mechanika to mozemy pojechac na autostrade tyle ze test bedziesz mial ze 140 :mrgreen:

 

Edyt : chociaz przy 535D to raczej budget blizej 3000 zl te zestawy niz 2500 ale dalej warto wedlug mnie szczegolnie ze wygladasz na oobe ktora bedzie miala z nich pozytek.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Jutro napisze maila i zapytam czy można takowe zamówić i ile będzie taka impreza kosztowała, z usług warsztatu w Legionowie będę korzystał pierwszy raz,na pewno podzielę się wrażeniami po wizycie :D Dzięki za propozycje testu, ale umówiony jestem na 9 rano a mam 120km wiec raczej muszę uwierzyć na słowo :cool2:
Opublikowano
Wedlug mnie, biorac pod uwae jakies 10 wizyt osbiscie, bedziesz zadowolony.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Pytałem o tarcze i klocki które polecałeś i dostałem odpowiedz ze nie posiadają i mogę je jedynie sam kupić i wymienią, tak ze raczej odpada bo wracam 15 grudnia do PL dopiero... Na razie chyba zadowolę się standardem Zimmerman plus ferrodo premier.
Opublikowano
Chyba dałem się przekonać, ostatnia tarcze zwichrowałem hamując z ponad 200 do 90 (panowie tirowcy nie maja często mózgów jadąc autostrada, tylko w PL się z tym spotkałem), tak ze optymalnie dla mnie będą Zimmerman sport plus ferrodo premier(głownie trasa 2x 1000km w 48h i hamowania z dużych prędkości przy obciążonym samochodzie)?

 

Niedawno bardzo intensywnie katowalismy Sporty w Audi S7 ABT tyle, że z klockami Ferodo DS. Zero zarzutów a auto lekkie nie jest, mocy trochę ma a tarcze przód jedynie 345mm ;) Raz dostały w palnik mocno na hamowaniu z 309 do ok. 120 i żadnych złych objawów, tarcze lekko przypaliły się na powierzchni ale kilka hamowań i wróciły do siebie.

 

kazdy zestaw hamulcowy nawet taki podstawowy wytrzyma pojednyczne hamowanie na trasie z 200 do 50 jezeli o to pytasz.

 

Dokładnie tak, żadne też hamulce w fabrycznych rozmiarach nie są przystosowane do kilku z rzędu hamowań z 200 do 0 bo nie do tego służy auto.

Jadąc nawet po wspomnianych przez Ciebie wymagających trasach to logicznym jest, że należy dostosować prędkość do warunków więc i w takich przypadkach nie sądzę żebyś dał radę spalić komplet OZ Sport + Ferodo DS. A dla chcącego to oczywiście wszystko możliwe, nawet i ceramikę spalisz ;)

 

gdybym jednak chciał przeznaczyć budżet na oryginalne standardowe hamulce: tarcze oraz klocki 2500 czy 2600 wg Mautoczesci to mam do wyboru coś lepszego?

 

Oczywiście, że tak, taki sam komplet jak tam oferuję CI za 2500 to normalnie bez logo BMW kupujesz za jakieś ~1100, dokładasz trochę i już masz tarcze w wersji Sport, w budżecie 2500 powinieneś zmieścić się z klockami Ferodo DS a wtedy masz już heble nie do zdarcia i jeszcze na pełen zbiornik paliwa CI zostanie ;)

 

A tak powracając do rozsądnych wyborów to weź Zimmermann Sport + Ferodo Premier na przód i Zimmermann Standard + Ferodo Premier na tył, na pewno Ci to wystarczy i to jeszcze z zapasem :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam E60, 530 diesel. Latem pomyślałem o wzmocnieniu hamulców. Poza tym i tak przyszedł czas wymieniać przednie klocki hamulcowe z tarczami. Były różne opinie: swap zacisków od BMW 550 (czy lepiej M5), albo od razu kupić gotowy zestaw hamulcowy. Z ostatniego wariantu od razu zrezygnowałem, ponieważ cena zestawu koło 3500 $. Przekonsultowałem to ze specjalistą ze sklepu Brakestock i zdecydowałem na razie nie kwapić się tracić pieniędzy. Zdecydowałem spróbować z tarczami hamulcowymi Power Friction, w parze z ceramicznymi klockami hamulcowymi. Przejechałem z nowymi hamulcami zaledwie blisko 15.000 km, lecz jednoznacznie mogę powiedzieć, że hamowanie stało się bardziej informatywne: odczuwam, jak samochód hamuje w każdym punkcie naciśnięcia pedału hamulca. No I samochód zaczął hamować o wiele lepiej, aniżeli na seryjnych. 

Jeśli kogoś interesuje - zamawiałem tu http://brakestock.pl/power-friction/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.