Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja nie wiem czemu ludzie tak te zimmerany polecają u mnie samochód piszczy jak stary kamaz

 

 

A od kiedy pisk to wina nie takich tarcz czy klocków ? Piszczenie to efekt spapranego montażu. zdejmij klocki, wyczyść jarzmo i przesmaruj ATE Plastilube ;)

Opublikowano
do 160 koni i spokojnej jazdy zimermany sa wystarczjajce

 

:shock: W takim wypadku dlaczego gro M5 i M3 lata na Zimerku i to nawet na torze poznań ? :) Poza tym z fabryki na tym wyjeżdżają :P

 

A/ sobie odpowiedziales na pytanie sam bo to tarcze montowane OEM dlatego na tych jezdza. Ale oprocz akurat wyjatku M3 : to ze samochod OEM jest wyposazony w dane tarcze nie znaczy ze sa dobre, nie trzeba szukac daleko, wystarczy zobaczyc tarcze OEM do E9x cywilnych, to jakis zart.

B/ za bardzo do M3 nie ma wyboru... bo albo masz zimmerman Formula Z czyli tarcza montowana OEM albo jezeli chcesz miec wyzsza jakosc przechodzisz bezposrednio na Taroxy Bespoke za 5 tysiakow... kieszen rzadzi.

C/ Jak w kazdej marce u zimmermanan masz rownierz rozne polki cenowej. O tej o ktorej tutaj mowa dla zwyczajnej BMW to polka low end czyli tarcze ktore maja konkurowac cenowo, jakosc to problem drugo planowy... ma byc tanio i tanio. Jak ktos chce jakos to pojdzie albo w zimmermany polke wyzej czyli Formula Z ktore faktycznie sa dobrymi tarczami (nie mylic z zimmerman sport lub coat Z bo to te sam poziom co baza) albo zazwyczaj w produkty z wyzszej polki innych marek (DBA, EBC, black diamon, SP itd).

 

Jest prosty test ;

Rozpedzasz sie do 100, gwaltowne hamowanie do 0, do 100, gwaltowne hamowanie do zero i tak w kolko (droga nie publiczna zalecana) i zobaczysz co sie dzieje z twoim zestawem tarcz i klockow low end (typowy zestaw np. zimmerman baza + ate ceramic bardzo powszechnie tu reklamowany). Dobrej jakosci zestaw (EBC ultimaxx/BSD + yellow stuf, lub DBA street + hawk HPS, Sp performance drilled slotted + Ferodo DS) nawet sie nie zajaknie po 30 hamowaniu, zestaw low end zacznie miec problemy od 10... powyzej 15 raza zatrzymaj sie i spojrz na stan tarcz i klockow.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
mam tarcze wentylowane klocki tez bardzo dobre wszystko zadbane jak nalezy a mimo to piszcza juz sie nawet do tego przyzwyczajilem.
Opublikowano
Rivasi, dobrze gadasz, ale trochę przesadzasz. Jaki procent użytkowników tego forum będzie tak intensywnie używać hamulców? Przecież temat nie brzmi jakie klocki i tarcze hamulcowe na tor. Do normalnej jazdy polecane tu OEM/Zimmermany są bardzo OK.
Opublikowano

A/ sobie odpowiedziales na pytanie sam bo to tarcze montowane OEM dlatego na tych jezdza. Ale oprocz akurat wyjatku M3 : to ze samochod OEM jest wyposazony w dane tarcze nie znaczy ze sa dobre, nie trzeba szukac daleko, wystarczy zobaczyc tarcze OEM do E9x cywilnych, to jakis zart.

 

No ale gdyby nie radził sobie to chyba nie kupowali by ich ponownie tylko brali by coś innego, chociażby wspomniane przez Ciebie niżej DBA.

 

B/ za bardzo do M3 nie ma wyboru... bo albo masz zimmerman Formula Z czyli tarcza montowana OEM albo jezeli chcesz miec wyzsza jakosc przechodzisz bezposrednio na Taroxy Bespoke za 5 tysiakow... kieszen rzadzi.

 

Tu się zgodzę no ale przy fabrycznych parametrach auta Formula Z w zupełności starcza nawet na tor, do tego oczywiście dobry klocek bo bez tego ani rusz.

 

C/ Jak w kazdej marce u zimmermanan masz rownierz rozne polki cenowej. O tej o ktorej tutaj mowa dla zwyczajnej BMW to polka low end czyli tarcze ktore maja konkurowac cenowo, jakosc to problem drugo planowy... ma byc tanio i tanio. Jak ktos chce jakos to pojdzie albo w zimmermany polke wyzej czyli Formula Z ktore faktycznie sa dobrymi tarczami (nie mylic z zimmerman sport lub coat Z bo to te sam poziom co baza) albo zazwyczaj w produkty z wyzszej polki innych marek (DBA, EBC, black diamon, SP itd).

 

Owszem i wydaje mi się, ze w tym wątku właśnie mowa o tarczach i klockach dobrej jakości w rozsądnej cenie dla normalnych użytkowników a nie dla ścigantów ;)

 

Formula Z to tarcze hybrydowe, pływające, dwuczęściowe czy jak tam je jeszcze nazywają

coat Z to nazwa powłoki antykorozyjnej stosowanej przez OZ

Sport to tarcze perforowane

 

DBA - OK; Black Diamond - OK; EBC ? Pozwól, że nie skomentuje, było to wiele razy wałkowane, cena Zimmermanna x2 lub nawet x3 a jakością bez porównania...

 

Jest prosty test ;

Rozpedzasz sie do 100, gwaltowne hamowanie do 0, do 100, gwaltowne hamowanie do zero i tak w kolko (droga nie publiczna zalecana) i zobaczysz co sie dzieje z twoim zestawem tarcz i klockow low end (typowy zestaw np. zimmerman baza + ate ceramic bardzo powszechnie tu reklamowany). Dobrej jakosci zestaw (EBC ultimaxx/BSD + yellow stuf, lub DBA street + hawk HPS, Sp performance drilled slotted + Ferodo DS) nawet sie nie zajaknie po 30 hamowaniu, zestaw low end zacznie miec problemy od 10... powyzej 15 raza zatrzymaj sie i spojrz na stan tarcz i klockow.

 

Auto którym jeździsz Ty oraz inni uzytkownicy tutaj nie służy do rozpędzania się w kółko do 100 i hamowania do 0, swoją drogą czy w ogóle jakieś auto do tego służy ?

Mowa o cywilnych autach i tarczach oraz klockach, które zapewnią bezpieczeństwo i będą trwałe a przy okazji nie zrujnują budżetu. Czy uważasz, że chociaż 10% użytkowników tego forum w swoich autach jest w stanie zauważyć różnice pomiędzy Zestawem Zimmermann + Ferodo Premier (ATE Ceramic to klocki do jazdy po mieście lekkim autem bez szaleństw, dla kogoś kto lubi czystą felgę, skutecznością nie dorównają dobrym tradycyjnym klockom) a zestawem np DBA Street + Hawk HPS ? Ja uważam, że nie a cena ? Sam sobie odpowiedz. Chcesz polatać autem o nieco podwyższonej mocy po torze ? Nic trudnego, wrzuć Zimmermann Sport + Ferodo DS i gwarantuje, że w zupełności Ci wystarczą, a po powrocie z toru zakładasz sobie Ferodo Premier i latasz po mieście nie martwiąc się, że przelecisz skrzyżowanie bo hamulce niedogrzane.

 

mam tarcze wentylowane klocki tez bardzo dobre wszystko zadbane jak nalezy a mimo to piszcza juz sie nawet do tego przyzwyczajilem.

 

Chyba mylisz wentylacje z perforacją ? Poza tym nie ma to nic do rzeczy. Zrób to co CI napisałem i z piskiem się pożegnasz ;) Już ponad 20 lat siedzę w temacie hamulców także możesz mi wierzyć. Nie raz już poprawialiśmy po ASO czy innych "specach".

Opublikowano

No a wiec w sumie sie zgadzamy co do zasady jak napisalem troche wyzej jak masz 2.0 dizla i panujesz spokojna jazde po miescie to zimmermany + ATe ceramic beda ok.

 

Auto którym jeździsz Ty oraz inni uzytkownicy tutaj nie służy do rozpędzania się w kółko do 100 i hamowania do 0, swoją drogą czy w ogóle jakieś auto do tego służy ?

Mowa o cywilnych autach i tarczach oraz klockach, które zapewnią bezpieczeństwo i będą trwałe a przy okazji nie zrujnują budżetu. Czy uważasz, że chociaż 10% użytkowników tego forum w swoich autach jest w stanie zauważyć różnice pomiędzy Zestawem Zimmermann + Ferodo Premier (ATE Ceramic to klocki do jazdy po mieście lekkim autem bez szaleństw, dla kogoś kto lubi czystą felgę, skutecznością nie dorównają dobrym tradycyjnym klockom) a zestawem np DBA Street + Hawk HPS ? Ja uważam, że nie a cena ? Sam sobie odpowiedz. Chcesz polatać autem o nieco podwyższonej mocy po torze ? Nic trudnego, wrzuć Zimmermann Sport + Ferodo DS i gwarantuje, że w zupełności Ci wystarczą, a po powrocie z toru zakładasz sobie Ferodo Premier i latasz po mieśczie nie martwiąc się, że przelecisz skrzyżowanie bo hamulce niedogrzane.

 

No i tu jest jedna zasadnicza roznica miedzy nami. Jak robisz troche kilometrow (ja okolo 30 tys rocznie) i jezdzisz w roznych warunkach (gory, seprentyny we wloszech, zjazdy oblodzone w norwegi, autostrady w niemczech i podjazdy po ulewach w nicei) to zdajesz sobie sprawe ze ten test ktory prezentowalem jest niezbedny aby wiedziec czy twoje klocki i tarcze dadza rady ZAWSZE... bo to nie jest kwestia ze w wiekszosci warunkach i sytuacjach klocki low end zadzialaja... bo tak zadzialaja ale po 16 serpentynie w wloszech jak wczesniej miales 5 km zjazdu z gor po prostu nie beda juz wypelniac nalezycie swojej roli a przepasc ma 8 metrow pod spodem... bo problem z hamulcami to nie ogolna ocena, to problem zerojedynkowy... jak raz nie zadziala na 100% to moze byc ostatni raz. A raczej ludzie jezdza tutaj agresywnie bo tak jest usposobiony samochod i nie bylo by sensu doradzac tylko klockow w segemencie low end bo czy wezmiesz zimmery, trw czy ATe z spolki low end... to roznice sa kosmetyczne...

 

DBA - OK; Black Diamond - OK; EBC ? Pozwól, że nie skomentuje, było to wiele razy wałkowane, cena Zimmermanna x2 lub nawet x3 a jakością bez porównania...

 

No tutaj powtarzasz opinie Mietkow ktorzy mechanikuja na osiedlu... akurat ci podalem zestawy ktore uzywam (DBA street T2/HAWK na S4, Diamondy na lexie zony i EBC ultimaxx/yellow stuff na Buni) i w tym przedziale cenowym jezeli wszystkie sa wedlug mnie ok to bez apelacyjnie wybijaja sie EBC. Doradzil mi je Anjinsann z forum (wlasciciel warsztatu ACS w Raszynie), nie dlatego ze jakos nimi handluje (sciagal je specjalnie przez trzy tygodnie) ale dlatego ze co tydzien jezdzi na nich na torze wyczynowo (rownierz z synem) a ostatnio kolega Gorik (wlasciciel tym razem warsztatu Mautoczesci w legionowie ktory regularnie serwisuje samochod) je wychwalal widzac ich dzialanie i stan na aucie. To sa jednak ludzie ktorzy wiedzac o czym mowia i to sie jednoczesnie pokrywa z doswiadczeniem po 60 tys km przebiegu na EBC.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)
dublet Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Co byście polecieli do mnie? Czasami hamulce nie mają z mną lekko, lubię depnąć, dużo śmigam autostrada a i tam często się trafi jakiś zawali droga na lewym pasie :roll:

e46 2.5l

Opublikowano
(gory, seprentyny we wloszech, zjazdy oblodzone w norwegi, autostrady w niemczech i podjazdy po ulewach w nicei)

 

Rivasi a ty james bond jestes ? :)

Te trasy robisz swoja e91 czy gulfstreamem?

MADE IN PRL
Opublikowano
wolal bym samolotem ale mam stopy u klientow co 300/400 km (zacaynajac od austri poprzez slowenie wlochy francje belgie niemcy i norwegie i ostatnio jeden w danii) ktorzy zazwyczaj sa w srodku niczego daleko od miast bo to duze i srednie jednostki producyjne a wiec robie sobie taka trase 7/10 dniowa 2 x razy do roku aby ich odwiedzic a potem jezdze jak jest potrzeba. Samolotem liniowym to by mi to zajelo miesiac aby ich obkrecic, nie mowiac o kosztach. Tak nawiazujac to james bonda... zaczolem kurs pilotazu, tam wszedzie sa male lotniska blisko, moze za rok/dwa sie uda :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ja do 330xd na przod kupilem tarcze i klocki textara i jest ok, po 6 tys nadal proste i hamuja tak samo jak oem na x1. Natomiast mialem kiedys w innym samochodzie tarcze DBA z klockami hawk street costam i bylo znacznie lepiej niz fabrycznie.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Dziwnym nie jest :) OEM to tanie klocki i tarcze low end z logo BMW z tad cena, DBA + hawk to bardzo powazny produkt.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
O jakich DBA mówimy dokładnie?

Myślałem jeszcze o BLACK DIAMOND GROOVED 12

Co sądzicie?

Ja mialem dba jakies wzmacniane ale nie nacinane i mimo to sprawowaly sie bardzo dobrze. Nie wiem nic o tych diamondach wiec nie pomoge.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
O jakich DBA mówimy dokładnie?

Myślałem jeszcze o BLACK DIAMOND GROOVED 12

Co sądzicie?

 

 

wedlug mnie DBA street 2 sa lepsze

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
tak

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Panowie, wróćmy delikatnie na ziemię i do spokojniejszej jazdy (nie przebijam 150km/h) mam 320d 163km z 2007. Nie cisnę, generalnie jeżdzę jak dziadek ;)

 

Przyszła zmiana przód+tył (dopiero kupiłem ten samochód):

Myślałem pierwotnie o takim zestawie: OEM na przód + ATE Ceramic, ATE Powerdisc + ATE Ceramic na tył, aczkolwiek w trakcie kompletowania zamówienia z wyżej wymienionymi częściami natknąłem się na taki zestaw: http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-czujniki-przod-tyl-bmw-3-e90-e9-i5671139809.html i pytanie - czy to ma jakikolwiek sens? Pytam w kontekście bijących tarcz z przodu bo ATE za kiepskie itp. opinie.

 

PS. żeby zaciągnąć ręczny żeby trzymał przyzwoicie to muszę straszliwie wysoko go podciągnąć, a i tak jak wysiadam z samochodu to coś w lewym tylnym kole trzeszczy i tu pytanie - linka i szczęki hamulca do wymiany?

Opublikowano

ATE sobie odpuść, tym bardziej PD...

 

Tarcze weź Zimmermann, klocki Ferodo, chyba, że przywiazujesz uwagę do czystych felg to możesz wziąć klocki ATE Ceramic czy Jurid White, jak nie wariujesz to będzie spoko hamować a felga czysta.

 

Co do ręcznego to przy okazji wymiany tylnych tarcz obowiązkowo nowe szczęki z zestawem montażowym, linki Ci mechanik skontroluje przy okazji, jeśli coś będzie nie tak z którąś to wtedy wymieni ;)

 

Pozdrawiam,

Adam

Opublikowano

Co do tylnych szczęk, to prawdopodobnie nie musisz ich wymieniać - jedynie porządnie oczyścić. Ja mam e91 jeszcze starsze niż twoje i gdy kiedyś robiłem inspekcję szczęk przy wymianie tarcz z tyłu, to zużycie było znikome. Są na aucie do dzisiaj.

Na tył założyłem tarcze i klocki Textar i od 2,5 roku zero problemu. Z przodu ciągle mam OEM (raz je przetaczałem bo zaczęły nagle bić, ale od tego czasu (a było to dobre kilka lat temu) jest ok.

 

Na pewno nie polecam zwykłych klocków ATE. Hamują nawet dobrze, ale masakrycznie brudzą koła. Już o wiele lepiej wypadają w kwestii brudzenia klocki Textar.

Klocków tzw Ceramic nigdy nie testowałem, ale zdania są bardzo podzielone. Wielu forumowiczów narzeka na tzw tępe hamowanie.

 

Może ktoś napisze o klockach Jurid White, jak się tym hamuje?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Lewian_pl dlaczego Ate PD odpuścić? Pojawiały się w tym temacie i ludzie jak najbardziej polecali na tył.

 

Jeśli chodzi o czystość felg to faktycznie dosyć mi na tym zależy, nie chcę żeby ludzie myśleli że mam grafitowe felgi :D

 

Więc wnioskuję, że ten zestaw z allegro się nie nadaje i zdecydowanie lepszy wybór będzie taki jak ten, który wskazałem? Z tą jedyną wątpliwością co do Ate PD na tył?

Opublikowano
Może ktoś napisze o klockach Jurid White, jak się tym hamuje?

 

Uzywalem jurid i byly bardzo dobre kiedys....jurid white to pomysl ceramiczny amerykanskiego honeywell z cena 50% dawnych zwyklych.

Mysle ze nie robia tego w europie.

Mam w swoim banku czesci zamiennych klocka ktory jest OEM bmw wyprodukowanym przez JURID a ktorego zrobil TRW :)

Jak ktos was kupi to prosze zamiescic foty pudelka i klockow jurid white co bysmy ustalili kto je zrobil dla honeywell.

MADE IN PRL
Opublikowano
Witam, zdecydowałem się wymienić tarcze przednie w mojej e60 535d (standardowa moc) na oryginalne, myślałem nad klockami textar do nich, bo z tego co czytałem to dobry miękki klocek (nie straszne mi pylenie) sporo tańszy niż oryginalny, niestety dostałem odpowiedz z Mautoczesci ze nie będę mógł oddać tarcz na gwarancję gdy nie użyje ori klocków. Jakie jest prawdopodobieństwo ze ori tarcze się pokrzywią już przy pierwszej parze klocków i czy jednak lepiej dołożyć te 700-800zł i nie zawracać sobie głowy?
Opublikowano

Jesli tarcze sa OEM to proponuje dokupic klocki EBC zamiast oryginalow-kazda ich linia wchodzi w gre-w zaleznosci od twojego budzetu.

TEXTAR to dziadoskie klocki ktore mi sie spalily w lecie wiec nie polecam nikomu tego smiecia!

Dystrybutor nie chcial nawet slyszec o gwarancji etc.

Kazda tarcza sie moze "pokrzywic" i nie ma na to reguly.

Prawdopodobienstwo wzrasta gdy myjesz felgi alu myjka wysokocisnieniowa na rozgrzanych tarczach.

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.