Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
... i nie mam najmniejszych problemow, fakt jest taki, że szału z hamowaniem nie ma ale i tak w wakacje zmieniam chyba na 4 tłoczkowe wiec pójdą na śmietnik

 

Chyba to jest najbardziej istotny problem nie ? :roll:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Problem dla niektórych jest dla niektórych nie. Ogólnie tarcze sie nie krzywią tak jak to niektórzy mówią ze przejedzie sie 1tys km i są do wywalenia. Przejechałem ok 5880km na nich i ledwo są dotarte, hamować hamują szału nie ma ale jak za cenę 80zl sztuka to i tak są wg mnie dobre jak na te cenę. Wiadomo może być duzo lepiej. Trzeba tylko pamietam ze musze wciskać trochę mocniej hamulec bo sie trochę "ciągną" klocki ate ceramic.

 

Co do klockow ate ceramic wg mnie jedne z najbardziej gownianych klocków. Poszli w "wygląd" a nie w skuteczność.

Opublikowano

Kubaj problem w tym ze hamulce sluza do tego aby hamowac bo to kwestia czy jutro mozesz jeszcze sobie pobzykac czy tez wachasz kwiatki od dolu a wiec jak mowisz mi ze klocki tarcze sa ok tylko ze musisz troche mniej wciskac hamulec aby ich nie zniszczyc to wedlug mnie zle klasyfikujesz priorytety.

 

Zgadzam sie z toba ze na tych tarczach klockach dochodzi do takich problematyk i dlatego uwarzam ze uzywanie tanich zamiennikow jest troche niepowazne bo mozesz oszczedzac na wszystkim ale nie na tarcach klockach i plynie hamulcowym bo to nie jest kwiestia wygody lub troche gorszego lub troche lepszego dzialania bo to kwestia jednego zdarzenia gdzie albo zabijasz przechodnia albo siebie bo jezdzisz na tarczach klockach ktore cie nie wychamuja na czas. Roznica miedzy dobrym zestawem klockow/tarcz a tanim to 2 do 3 metrow nawet drogi hamowania ze stu... roznica kolosalna.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

popieram cie w 100% ale z drugiej strony nie ma sensu wywalać jakiś 1.5tyś zł po to aby przejechać na danych tarczach 6-7tys km i wyrzucić je później do kosza bo nikt używek nie kupi (nawet jak są jak nowe) więc wolałem przybiedować z tarczami kupić te po 80zł pojezdzićdo czerwca i w wakacje wsadzić albo kit z 35d albo kpl. M pakietowych z F'ek i tym sposobem koszty mam ok 2-4tyś a nie 3.5-5.5tyś.

 

Gdyby nie wyjazd do Genewy na tych tarczach zrobił bym jakieś 3-4tyś km do wakacji i by szkoda było je wyrzucać. Rocznie robie ok 12tyś

Opublikowano

Hamulce założyłem jak na razie jeżdżę spokojnie żeby nie popsuć. Bez przygód przy montażu żadnego bicia wszystko poszło jak z płatka i dodatkowe wentylowanie wygląda wypaśnie :D. Pierwsze co zauważyłem to nie popiskują jak robiły to seryjne hamulce.

http://i.imgur.com/YDkHPco.jpg

http://i.imgur.com/qYeXvy3.jpg

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Hamulce założyłem jak na razie jeżdżę spokojnie żeby nie popsuć. Bez przygód przy montażu żadnego bicia wszystko poszło jak z płatka i dodatkowe wentylowanie wygląda wypaśnie :D. Pierwsze co zauważyłem to nie popiskują jak robiły to seryjne hamulce.

http://i.imgur.com/YDkHPco.jpg

http://i.imgur.com/qYeXvy3.jpg

 

 

hamulce wyglądają fajnie

jaki masz rozmiar felg?

Opublikowano
Hamulce przeszły dzisiaj test jest super jestem bardzo zadowolony. Podjadę sobie jeszcze na stację diagnostycznę z ciekawości zobaczyć jak biorą. Czy równo i czy lepieju niż stare bo tamte wartości mam zapisane. Felgi mam 17" proszę Pana :D Ale martwię się teraz tym, że ja w razie czego się zatrzymam ale już ktoś za mną nie i będzie d..a bita :(.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
No ja własnie się skusiłem na TRW w listopadzie 2014 komplet z klockami (tani nie był) przód + tył. Czy jestem zadowolony? Hmm jakiś miesiąc temu pojawiły się drgania na kierownicy np. w trakcie jazdy zz prędkością 100 km/h , przy 150-160 drgań nie czuć. Przy hamowaniu delikatnym przy 100-120 kierownica bije lewo prawo krótkie ruchy ale widoczne i wyczuwalne, jak mocniej docisnę hamulec drgania ustają. Wczoraj wróciłem z trasy 1000 km zrobiłem i drgania były całą drogę. Dzisiaj jeździłem po mieście cały dzień i drgań nie było. Elementy zawieszenia wszystko ok, koła wyważone, opony nowe 1 sezon. Szkoda mi toczyć tarcze prawie nowe i pytanie na ile to pomoże no i czy są krzywe w ogóle...Zastanawiam się czy wina może leżeć w nierównym braniu klocków tzn. w prowadnicach zacisków?
Opublikowano

Witam czeka mnie wymiana tarcz klocków..

Czy ktoś mi powie jakie tarcze były montowane na pierwszy montaż do naszych e90

Klocki były montowane firmy TEXTAR ale tarcz nie znalazłem

Opublikowano
Ja osobiście mam TRW i zaciski TRW ale nie jestem zadowolony bo pojawiły się dziwne drgania po ok. 5000 km ale jeszcze nie ustalilem co jest przyczyną. Nie brudzą jakoś drastycznie mocno, w granicach normy.
Opublikowano

Jeśli chodzi o klocki, to na pierwszy montaż idą (w zależności od modelu) Textar, Jurid, ATE.

Co do tarcz, to nie ma jasnej odpowiedzi, kto je produkuje.

 

Nie polecam zwykłych klocków ATE (mam w 118d) - strasznie brudzą felgi (choć ogólnie to niezłe klocki).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Byłem na stacji kontroli , luzów nie ma żadnych, hamulce jakby nie równo brały o 0,5% z przodu. Mechanik stwierdził po zdemontowaniu koła że wszystko jest ok, zaciski nie trzymają, koła się obracają prawidłowo, co może więcej stwierdzić bez demontażu tarcz? No własnie dziwne jest to że raz bije a raz nie
Opublikowano

Z tymi drganiami od tarcz to temat rzeka. Czasami winna jest sama jakość tarcz, ale przede wszystkim montaż i odpowiednie ich traktowanie.

Często powtarzam, że solidny montaż 4 tarcz i klocków na aucie przy nawet przeciętnym doświadczeniu, to jest prawie dzień roboty. Wiem że można też to zrobić w godzinę, ale odpowiedź na temat jakości tej pracy nasuwa się sama. Sami wiecie że w warsztacie nikt nie będzie się z tym bawił, i zrobi wszystko "po łebkach".

Dużo pracy jest przy czyszczeniu wszystkich prowadnic (szczotka druciana lub szczotka na wiertarkę).

 

Ja daje specjalną pastę (ostatnio miałem ATE) na śrubę prowadzącą oraz miejsca styku klocka z zaciskiem (miejsca po których klocek się przesuwa. Można też dać na styk tłoczka/cylinderka z klockiem. Alternatywą zamiast specjalnej pasty może być smar miedziany.

Podstawa to porządne wyczyszczenie styku piasty z tarczą. Nie można też niczym tego miejsca smarować, co najwyżej prysnąć np WD40.

Śruba imbusowa (która dokręca tarczę do piasty) powinna być dokręcona bardzo lekko. Ona jest tylko po to aby ułatwić montaż.

Bmw zaleca co jakiś czas, wymianę sprężynki klocków.

 

Kolega jakiś czas temu miał bicie tarcz w X5. Pomogło solidne czyszczenie i wymiana niektórych elementów. Przyczyną było "nie odbijanie" klocków, tarcza się nagrzewała (nawet bez hamowania) i zaczynała bić.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.