Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to są zupełnie inne tarcze, Zimmermann Sport to tarcze jednoczęściowe perforowane, Formula Z to tarcze dwuczęściowe (tzw. hybrydowe), które mają na celu zmniejszenie masy nieresorowanej oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Tego typu tarcze są fabrycznie montowane np w Audi z serii RS.

Że tak zapytam jaki koszt tych tarcz Zimmermann Formula Z do 335d E91 jestem właśnie w trakcie szukania dobrych zamienników, byłbym wdzięczny za odpowiedź.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano (edytowane)
EBC słobizna...ORI...nie komentuje :8) ...w temacie Zimmermannow...jaka jest właściwie różnica

pomiędzy Sport a Formula Z?

A Tarox tarcze plus kloce?

 

EBC slabizna ? moze bys kiedys zalozyl jakies a potem komentowal... bo jakbys uzywal EBC to bys wiedzial o czy mowisz. Zaloz kiedys USR albp BSDki z zoltymi klockami i wtedy bedziesz rozmawial o EBC.

 

Tarox ?? no sa genialne super itd ale to zupelnie inna polka cenowa... za podstawowy komplet Taroxow (tarcze + klocki) do mojego musialbym zaplacic jakies 4500 zl a za EBC 2800 zl klockami zoltymi. to jednak spora roznica cenowa ktora absolutnie nie odpowiada roznicy w hamowaniu jezeli nie uzywasz samochodu wyczynowo a nawet wyczynowo malo kto umie wykorzystac wyzszosc niewatpliwa Taroxow.

 

Zimmermany to dobre tarcze cywilne (oprocz wersji formula Z to inna bajka cenowa nie znam, nie bede komentowal) ale znowu polke nizej od EBC i o dwie od Taroxa (jakosciowo ale rownierz cenowo), moze bys najpierw nakreslil twoj budget a potem zaczal myslec o tarczach i klockach bo porownujesz produkty nie porownywalne... :norty:

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Że tak zapytam jaki koszt tych tarcz Zimmermann Formula Z do 335d E91 jestem właśnie w trakcie szukania dobrych zamienników, byłbym wdzięczny za odpowiedź.

 

Nie występują.

Jedynie Standard albo Sport.

 

Zimmermany to dobre tarcze cywilne ale znowu polke nizej od EBC i o dwie od Taroxa (jakosciowo ale rownierz cenowo), moze bys najpierw nakreslil twoj budget a potem zaczal myslec o tarczach i klockach bo porownujesz produkty nie porownywalne... :norty:

 

Zimmermann niżej od EBC ? :D

To dlaczego mało kto w Polsce w BMW z serii M czy Audi z serii RS jeździ na EBC ? Nie stać ich ?

Większość tych aut w naszym kraju ma Zimmermanna ;)

Opublikowano
No to są zupełnie inne tarcze, Zimmermann Sport to tarcze jednoczęściowe perforowane, Formula Z to tarcze dwuczęściowe (tzw. hybrydowe), które mają na celu zmniejszenie masy nieresorowanej oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Tego typu tarcze są fabrycznie montowane np w Audi z serii RS.

Że tak zapytam jaki koszt tych tarcz Zimmermann Formula Z do 335d E91 jestem właśnie w trakcie szukania dobrych zamienników, byłbym wdzięczny za odpowiedź.

 

Zapomniales tylko podpowiedziec ile masz koni... i jaki moment obrotowy... ja na twoim miejscu bym sie kierowal w sprzet bardziej... hmm hardcorowy, Tarcze DBA 4000XS oprocz pewnej jakosci maja rownierz super wyglad , albo jakies sp performance...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

 

 

Zimmermann niżej od EBC ? :D

To dlaczego mało kto w Polsce w BMW z serii M czy Audi z serii RS jeździ na EBC ? Nie stać ich ?

Większość tych aut w naszym kraju ma Zimmermanna ;)

 

Po pierwsze skad masz taka statystyke bo dam sobie reke uciac ze jest nieprawdziwa, jezdzilem S4, i znalem tylko jedna osobe w klubie jezdzaca Ska ktora miala zimmermany dlatego ze miala kryzys finansowy a ludzie ktorzy jezdzili Rsami jezedzili glownie na orginalach lub taroxach inni na SP albo DBA , in ? Po drugie, jezeli juz to by byla prawda dlaczego mnie pytasz dlaczego ktos kto kupuje auta za 400000 zl jezdzi na tarczach za 300 zl/ sztuka ? Bo jest idiota ? Oprocz Formula Z ktorych nie znam a wiec nie bede komentowal, tak oczywiscie ze nawet wersja sportowa Zimmermanow to polka nizej jakosciowo od EBC USR/BSD lub dwie od Taroxa. Jezdzilem na jednym i drugim na tym samym aucie mam porownanie bezposrednie. To nie znaczy ze Zimmermany sa zle ale to inny przedzial cenowy i jakosciowy od EBC USR lub BSD i Taroxow . Tak to poziom Tarcz gladkich EBC ktore EBC szprzedaje glownie na zamienik, nie ma szalu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Po pierwsze skad masz taka statystyke bo dam sobie reke uciac ze jest nieprawdziwa, jezdzilem S4, i znalem tylko jedna osobe w klubie jezdzaca Ska ktora miala zimmermany dlatego ze miala kryzys finansowy a ludzie ktorzy jezdzili Rsami jezedzili glownie na orginalach lub taroxach inni na SP albo DBA , in ? Po drugie, jezeli juz to by byla prawda dlaczego mnie pytasz dlaczego ktos kto kupuje auta za 400000 zl jezdzi na tarczach za 300 zl/ sztuka ? Bo jest idiota ? Oprocz Formula Z ktorych nie znam a wiec nie bede komentowal, tak oczywiscie ze nawet wersja sportowa Zimmermanow to polka nizej jakosciowo od EBC USR/BSD lub dwie od Taroxa. Jezdzilem na jednym i drugim na tym samym aucie mam porownanie bezposrednie. To nie znaczy ze Zimmermany sa zle ale to inny przedzial cenowy i jakosciowy od EBC USR lub BSD i Taroxow . Tak to poziom Tarcz gladkich EBC ktore EBC szprzedaje glownie na zamienik, nie ma szalu.

 

Nie szastaj tak tą ręką bo masz ładne auto i może Ci się jeszcze ona przydać :mrgreen:

 

Nie zrozumieliśmy się, nie pisałem, że Zimmermann Sport jest lepszy od EBC USR/BSD czy Taroxa no bo jasna sprawa, że te EBC czy Tarox to co innego, Zimmermann Sport to tarcze do jazdy cywilnej tylko dla kierowców znacznie bardziej wymagających (choć dużo osób użytkuje ich również na torze no ale nie jakoś super wyczynowo).

Tarox'a zostawmy w spokoju bo to tarcze stricte wyczynowe no i w cenie, która nie jednego przyprawi o zawrót głowy.

Co do RSek to wiem ilu mamy klientów bezpośrednio, ilu znaczących specjalistów w tych autach bierze też od nas OZ Formula i stąd informacja, że gro właśnie tych tarcz używa.

Piszesz o oryginałach w RS a to nic innego jak OZ Formula Z.

 

A Zimmermanna Sport nie porównał bym nigdy do gładkich EBC czy EBC TG bo między nimi jest przepaść.

Opublikowano
Ok, a co można powiedzieć o Tarox G88? Albo EBC Turbo Grove?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
troche sie boje tak tylko rozwazam i sie zastanawiam. Nigdy nie kupowalem uzywanych tarcz ale tak ogolnie to od polifta 320d beda pasowac do przedlifta ?
  • Partnerzy klubu
Opublikowano (edytowane)
tarcze hamulcowe BMW3, e90 przód i tył

http://olx.pl/oferta/tarcze-hamulcowe-bmw3-e90-przod-i-tyl-CID5-ID6jaaX.html

Czy beda te tarcze pasować do 320d 163km 05r e90?

 

Oferta w linku, nie jest moim zdaniem ofertą sprzedaży używanych tarcz hamulcowych tylko ofertą sprzedaży około 30 kg złomu za 220 zł. To drogo, ponieważ żeliwo w skupie nie jest więcej warte niż 1 zł za kilogram. Piszę w ten sposób, ponieważ grubość nowych tarcz hamulcowych przednich do 320d N47 to 24mm. Ich grubość minimalna, po osiągnięciu której tarcze bezwzględnie podlegają wymianie to 22,4mm. Grubość tarcz według opisu w ogłoszeniu to 20,5mm. Grubość nowych tarcz hamulcowych tylnych do 320d N47 to 20mm, a grubość minimalna to 18,4mm. Grubość tarcz według opisu w ogłoszeniu to 18,4mm. Dzięki przetoczeniu tarcze wyglądają ładnie, tzn. nie straszą kilkumilimetrowymi rantami, ale przy tej grubości myślę, że nie przejechały mniej niż 100 - 150 000 km.

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez Maciek_czescidobmw.pl
Opublikowano
Nie kumam jak można używane części z zakresu bezpieczeństwa/hamowania kupować. To nie fotel, reflektor czy lusterko, ze wiek i zużycie nie ma większego znaczenia...
Opublikowano

wg mnie uzywane tarcze mozna kupowac.. bo sa lepiej postarzone niz nowe.. co za tym idzie jest znacznie mniejsze ryzyko ze tarcza sie pofaluje....

oczywiscie najlepiej kupowac nowe z normalnego procesu produkcyjnego... najlepiej byloby je na rok rzucić pod plotem zeby poleżały i pordzewialy :) (wtedy zmniejszaja sie napreżenia odlewnicze) pozniej oczyscic i zakladac....

osobiscie tez przy robieniu swapu hamulcowego zakladalem uzywane tarcze ale ze zuzyciem 0.2 przod i 0.4 tył... tarcze nigdy sie nie pogieły i dzialaja rewelacyjnie... bylem jednym z pierwszych na forum ktorzy robili big brake i nie bylem pewien czy wszystko bedzie pasowac...

teraz koncza juz swoj żywot (grubosci oznaczone przez producenta) ale zlego slowa powiedziec nie moge... cena byla jak za same zaciski wiec sie nie zastanawiałem.

oczywiscie to co jest na aukcji to szrot... i nigdy takiego czegos bym nie kupił.

nastepne pojda nowe i albo ori bmw albo cos lepszego.

Opublikowano
Przestancie opowiadac bzdety do potegi nie kupuje sie uzywanych tarcz, nie kupuje sie uzywanych klockow tak samo jak nie zalewa sie uzywanego plynu hamulcowego (tak tez widzialem). Nic co wplywa na zatrzymanie auta nie kupuje sie uzywane... zreszta jest to nielegalne, nie wolno sprzedawac uzywanych czesci odpowiedzialnych za bezpieczenstwo bezposednie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Amen :mrgreen: :cool2: :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bzdura że nie można sam kupiłem oryginalne prawie nowe tarcze na przód, wcześniej je dobrze pomierzyłem i miały 0,2 mm zużycia, jeżdżę już rok i jest super. Wolę tak niż kupować jakieś gówniane nowe Ate w tej samej cenie.
Opublikowano

Użytkownik "Czerwony" robił mi wymianę (jeszcze raz dzięki) oleju w skrzyni aut. i jak robił próbę moich nowych oryginalnych tarcz i klocków i był pozytywnie zdziwiony ich jakością w sensie mocy hamowania - oryginał, to oryginał. Ja nie miałem wówczas możliwości, aby kupić części w PL i tu je zamontować, więc zmuszony byłem zrobić to za dwukrotnie większą kasę w DE - ale ryzykował życiem swoim i innych nie będę.

 

Wmawianie innym użytkownikom i namawianie ich do stosowania nieoryginalnych zamienników o gorszych parametrach jest niebezpieczne dla ich i naszego bezpieczeństwa. BMW kupuje się po to, aby jeździć dynamicznie, lub pokonywać duże trasy - nie ma miejsca na stosowanie półśrodków lub, o zgrozo, na stosowanie "używanych opon", używanych klocków/tarcz czy innych części.

 

Te części, które są związane z bezpieczeństwem, powinny być zawsze oryginalne, nie odkupione od "pana janka, który miał 15-letnie auto, kupione od Niemca co jak sprzedawał, to płakał, bo tylko nim do kościoła jeździł".

 

Drodzy użytkownicy nowi i doświadczeni: to jest forum, w którym musimy przyjmować odpowiedzialność za sugerowanie innym lub polecanie rozwiązań wątpliwych.

 

Układ jezdny i kierowniczy, układ hamulcowy i opony - to jedyne elementy, na których NIE możemy oszczędzać, bo stanowią nasze i innych bezpieczeństwo.

 

Co jest jednak ciekawe i dość szokujące, niektórzy użytkownicy sugerują ( :duh: ) kupowanie...używanych opon. Opony to JEDYNY element łączący samochód z asfaltem i musi być najwyższej jakości. Opony używane mogły być, nawet nieświadomie uszkodzone najazdem na ostry krawężnik, ich wzmocnienia, siatki i druty w środku, które oblane są gumą mogły pęknąć - nikt nie wejdzie do starej opony.

 

Raz jeszcze zachęcam do przemyślenia sprawy: stać mnie na BMW - stać mnie na oryginalne części (lub ich wysokiej jakości zamienniki, których użytkowanie zostało wielokrotnie potwierdzone przez innych, np. oryginalne klocki ATE, które sam miałem były bardzo dobrej jakości, ale kupione w DE bo słyszałem, że do PL trafiają też często jakieś podróby).

 

Pozdrawiam

Opublikowano

domenicus jak chcesz mozesz przeplacac w ASO BMW, ja nie mam zamiaru... Znam lepszych i tanszych producentow opon/tarcz czy klockow niz te ktore oferuje mi ASO BMW, poza tym te same czesci oferowane w ASO BMW sa o polowe tansze w innych sklepach, a sa od tego samego producenta (Pagid, Jurid, Ate, itd...) ale to chyba wiesz....

 

Nie zadko dobre uzywane jest teraz lepsze niz nowe... Bo ludzie szukajac oszczednosci kaza mechanikom/oponiazom montowac najtansze...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano
domenicus jak chcesz mozesz przeplacac w ASO BMW, ja nie mam zamiaru... Znam lepszych i tanszych producentow opon/tarcz czy klockow niz te ktore oferuje mi ASO BMW, poza tym te same czesci oferowane w ASO BMW sa o polowe tansze w innych sklepach, a sa od tego samego producenta (Pagid, Jurid, Ate, itd...) ale to chyba wiesz....

 

Nie zadko dobre uzywane jest teraz lepsze niz nowe... Bo ludzie szukajac oszczednosci kaza mechanikom/oponiazom montowac najtansze...

 

Witam,

 

Tak, zgadzam się jeśli chodzi o to, gdzie robimy przegląd (aso jest drogie), ja mówiłem o materiałach. Są oczywiście niektóre odpowieniki zbliżone - jednak jeśli chodzi o tarcze, opony, układ kierowniczy, klocki, etc, to tutaj moim zdaniem kompromisów być nie powinno. Inna sprawa kto nam to założy.

Opublikowano

Troche tu jest wszyqstko i nic powiedziane.

 

Tarcze i klocki powinno sie miec jak najwyzszego standardu na ktory nas stac. Orginaly zapewniaja dostateczny poziom bezpieczenstwa i nic ponizej nie powinno byc brane pod uwage ale istnieja rozwiazania duzo lepsze (i zazwyczaj drozsze) od orginalow. Orginal to taka srednia polka tylko przy cenie wyzszej polki no bo z logo BMW.

 

Poza tym fakt ze dana firma produkuje dany element dla BMW (np tarcze) nie znaczy automatycznie ze ich produkty sa osdpowiednikami orginalow BMW, wrecz w 90% tak nie jest. I to ze logo producenta znajduje sie np na ttarczach BMW, nie znaczy ze to ta sama produkcja co ich inne tarcze, bardzo czesto, producent samochodu podaje swoje wlasne normy i stadardy a firma jest tylko wykonawca produkcyjnym.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Wywody są pouczające i można na ich podstawie pracę magisterską napisać ale po co i tak nie ma pracy :mad2:

Osobiście stojąc przed dylematem klocków i tarcz z przodu wymieniłem na oryginalne Boscha i nic nie pyli czy ma wpływ na układ kierowniczy .

Zrobione 50 tysi . i bicia podczas hamowania nie ma ani innych objawów . Koszt niewielki i po sprawie . :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Te tarcze są coś warte? http://olx.pl/oferta/tarcze-sportowe-bmw-e90-nowe-nacinane-nawiercane-e91-e92-e81-e87-tyl-CID5-ID62ERn.html

 

 

Jakie tarcze sportowe kupić do bmw e90 2005 sedan 163km chip na 200 chce cały komplet razem z klockami

i mam pytanie jak nazywa się ta cześć? http://www.auto-news.pl/foto/wymieniamy-klocki-hamulcowe_11433,11433_2.jpg (to czerwone) wiem głupie pytanie ale chciał bym to też wymienić cały komplet bo mam elegackie felgi tylko ta cześć gdzie czyma sie klocek jest już taka rdzawa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.