Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja zamontowałem u siebie na tylnej osi tarcze Textar Pro (malowane) oraz klocki Textar. Na razie bez zarzutu - ogólnie to jedna z lepszych opcji do bmw z zamienników. Oryginalne klocki też siedziały Textar.

Są w ofercie klocki Textar Epad - bezpyłowe, ale ja nigdzie ich nie znalazłem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jestem zadowolony z wyboru kompletu Textara na tył. W mojej ocenie są super jakości.

Z przodu ciągle mam serwisowy zestaw Bmw - oryginalne tarcze z klockami textara, i jeszcze trochę na nich przejeżdżę.

 

Co do kompletu Textara na tylnej osi, to do pełni zadowolenia brakuje tylko tego, aby zwykłe klocki nie pyliły, ale oryginalne klocki z serwisu (również Textar) też trochę pylą.

 

Klocki ATE Ceramic nie pylą, ale ich trwałość według testujących je forumowiczów jest mniejsza niż tradycyjnych klocków, oraz niektórzy skarżą się na ich hałaśliwość.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

 

Klocki ATE Ceramic nie pylą, ale ich trwałość według testujących je forumowiczów jest mniejsza niż tradycyjnych klocków, oraz niektórzy skarżą się na ich hałaśliwość.

 

ATE Ceramic absolutnie nie hałasują, podobnie jak zwykłe ATE, Jurid czy Textar. Podstawowa sprawa do dokładny i czysty montaz, samrowanie czego trzeba i gdzie trzeba. Natomiast jeśli chodzi o trwałośc to jest wręcz odwrotnie niż piszesz, ATE Ceramic z mojego doswiadczenia sa trwalsze niż zwykłe klocki

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Napisałem to, co przeczytałem na temat ATE Ceramic na różnych forach (może rzeczywiście jest trochę inaczej?)

 

Co do hałasu, to ludzie pisali że na początku jest OK, ale z czasem zaczynają dziwnie buczeć i dopiero jakieś ostrzejsze hamowanie powoduje powrót do stanu pierwotnego...i po jakimś czasie znów zaczynają buczeć.

 

Co do ścieralności, to ktoś testował je na torze (czyli bardzo ekstremalnie) i poszły znacznie szybciej, niż klocki standardowe. Porównanie było pomiędzy ATE Ceramic, a "podjechanymi" już trochę zwykłymi Juridem lub Textarem.

 

Skuteczność hamowania jest pewnie na dobrym poziomie, a największą zaletą jest czystość felg.

 

Nie są to moje spostrzeżenia, bo nie testowałem nigdy Ate Ceramic (miałem za to wielokrotnie Ate zwykłe, i były OK).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie ATE CERAMIC były ok przez pierwsze 2-3 tyś km. Później przy delikatnym hamowaniu było też ok, jedynie jak było kilka więcej hamowań pod rząd np. w trasie przy wyprzedzaniu to rozgrzane hamulce strasznie buczały - były poprostu strasznie głośne. Klocki były zamontowane w połączeniu z nowymi tarczami oryginalnymi BMW. Wszystko było idealnie wyczyszczone, nasmarowane tam gdzie trzeba.

 

Klocki zmieniłem na oryginale BMW i w końcu jest cisza - co prawda koła czarne - masakra ale wolę ciszę :)

Opublikowano
Czy czujnik w klocek powinien wchodzić gładko? Czy z dużym oporem? Chodzi mi o tył. Kupiłem klocki i czujnik RH i musiałem użyć sporej siły by wskoczył, niestety czujnik poległ, pokruszyl się :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro musiałeś użyć dużej siły i się pokruszył to znaczy, że coś jest nie tak - powinien wskoczyć bez problemu. Może miałeś zły czujnik? Od nie swojego autka? Stary czujnik bez problemu można wyciągnąć - ciągnąc za kabel, nie siedzi jakoś bardzo ciasno.
Opublikowano
stąd moje zdziwienie, stary czujnik i w stary i w nowy klocek wchodził bez problemu, ale widać, że mocno zużyty był, ten nowy pasuje idealnie na długość (od kostki), w mocowania (te plastikowe złączki) pasuje idealnie, na pudełki jest napisane, że do mojego auta pasuje, stąd właśnie moje zapytanie, no nic, kupię inny i sprawdzę, możę tamtem jakiś badziew.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stąd moje zdziwienie, stary czujnik i w stary i w nowy klocek wchodził bez problemu, ale widać, że mocno zużyty był, ten nowy pasuje idealnie na długość (od kostki), w mocowania (te plastikowe złączki) pasuje idealnie, na pudełki jest napisane, że do mojego auta pasuje, stąd właśnie moje zapytanie, no nic, kupię inny i sprawdzę, możę tamtem jakiś badziew.

 

A jakiej firmy był ten czujnik?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam do kupienia w bardzo dobrej cenie Tarcze i klocki TRW, jak oceniacie taki zestaw?

Dodam, że nie jeżdżę na torze, nie ścigam się. Samochód służy mi do pokonywania długich tras.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś porównywał ( przymierzał się ), miał styczność z:

e91 320d ( LCI ) Pojazd "zwykły"

Tarcze przód 312x24mm, tył 300x20mm

 

e91 320d ( LCI ) Pojazd administracyjny

Tarcze przód 330x24mm, tył olać

 

Chodzi o to czy:

1. jarzma,zacisk jest taki sam czy nie?

2. klocki czy są takie same, czy nie ( porównuję w katalogu, to jeśli się różnią, to istnym szczegółem! ), np. dla 330mm są ferrodo ds performance, dla 312mm nie ma i druga rzecz to, ogólnie klocki itp dla 312mm są droższe, jak dla 330mm.

3. Cały set 320d ( administracyjne ) 330mm to to samo, co zestaw 123d ( 330mm )?

 

312mm ceną nie rozpieszcza, a jeszcze wielkie g do tego jest. ATE PD - brak, Bremobo ORO - brak, Zimmermann Formula-Z - brak, wychodzi na to, że zostanie ASO ( dzwoniłem dziś - cena 312mm 505*2pln , 300mm 413*2pln ). Poza tym zostaje ATE gładkie ( 200pln/szt ), Zimmermann gładkie/sport ( 200/300pln szt )

 

Na tył jest do dostania Brembo ORO ( RD.176.000 ) i ds performance ( fds1807 ), także wybór jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Twoje auto nie jest tzw. pojazdem specjalnym o ile dobrze pamiętam tak więc tarcze dla Ciebie to 312x24.

 

Jeśli chcesz tarcze o większej średnicy to dodatkowo musisz wymienić zaciski, jarzma oraz osłony i klocki.

 

oem number: 34 11 6 774 875, 34 11 6 855 006 --- > ate number: 24.0124-0203.1 (zwykłe tarcze). Tarcze Power Disc nie występują w rozmiarze pasującym do Twojego auta.

oem number: 34 11 6 780 711 --- > ate number: 13.0460-7238.2 (zwykłe klocki) lub 13.0470-7238.2 (klocki ceramic)

oem number: 34 35 6 792 560 --- > ate number: 24.8190-0287.2 (czujnik zużycia klocków hamulcowych)

 

Pozdrawiam :cool2:

 

Tu masz odpowiedź, zobacz również na stronie 15 tego wątku... dotyczy auta e91 320d 2010 rok

Opublikowano
No nie tak do końca, czytałem tamto wcześniej i pytałem autora topicu przez pw, do tej pory nic nie odpisał. Ogólnie nie są tam zawarte wszystkie informacje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakiej informacji Ci brakuje? Jarzma zaciski inne - klocek jeśli jest inna średnica to też jest inny - chyba logiczne?

Czy to jest to samo co w 123d to sprawdź np. na bmwstore.pl po nr kat.

Opublikowano

No właśnie nie jest to konieczne, aby zacisk/jarzmo/klocek etc. był inny. Są sety, gdzie dla różnych rozmiarów tarcz zestaw jest ten sam... Więc takie logiczne wcale to nie jest :oops:

Nr. katalogowe, że sobie BMW opisuje, jak im pasuje w pewnych sytuacjach, to też żaden news nie jest. Patrz choćby IC 335d 123d ic-performance. Za każdym razem nr jest innym, część ta sama.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz tutaj opisaną sytuację, że w tym wypadku jest to konieczne - to że gdzie indziej może jest inaczej nic nie wnosi. Masz konkretny przykład. Musisz zmienić klocek, tarcze, zacisk, jarzmo tak jak opisał to prmax aby założyć większą średnicę.
Opublikowano

Witam.

Ja z kolei czego nie polecam. Chodzi mi o połączenie tarcz litych zimmermann i klocków ATE Ceramic. Tarcze solidne, klocki nie pyliły, skuteczność hamowania bez zarzutu, co z tego, po 17 tys. przebiegu pojawiło się bicie na kierownicy, a na tarczach rowy. Auto użytkowane bez fajerwerków z hamowaniem. Reasumując, pomimo małego przebiegu i grubości elementów cały zestaw nadaje do kosza.

 

Chcę spróbować teraz konfiguracji zimmerman sport i kloce zimmerman (albo ate ceramic) lub tarcze ori i kloce ???

Jak kto może i mu się chce a może nawet może coś o podobnych zestawach napisać proszę o poradę!

Pozdrawiam z samiuśkiego wschodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.