Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
RealOem pokazuje mi 2 rozmiary tarcz do mojej E90 318d M47TU2.

300x24 jest z M-Pakietu?

 

Oryginalnie jest chyba 292x22?

 

Zalecaja wymiane sprezyny dociskowej.

Chodzi o ten element...

 

300x24 jest: "Dla samochodów z Zwiększenie obciążenia użytkowego" Stawiam że masz zwykłe 292x22 (ale zawsze możesz u siebie dla pewności zmierzyć).

 

Sprężynę dociskową (nr 9) serwis zaleca wymieniać (nawet po 48 miesiącach od zakupu auta), ale ja nigdy tego nie robiłem i nie planuję. Gdyby była jakoś mechanicznie uszkodzona, to wymiana obowiązkowa, ale w innym wypadku szkoda na to kasy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Juz dawno temu napisalem, ze jak ktos zapedza do pracy wszystkie konie mechaniczne w silniku, to tylko OE tarcza hamulcowa daje rade z klockami Ferrodo DS Performance.

I prosze nie mylic Performance z Premierami bo Ferrodo Premier to pazdziez.

 

Spoko ale nie kazdy jezdzi na tor / zapedza wszystkie konie mechaniczne auta i to w codziennym uzytkowaniu do pracy np. :) Do przecietnej jazdy zaden zamiennik sie nie sprawdzi na przod ?

Opublikowano

witajcie

 

czy ktoś może mi pomóc z wymiarami klocków do N47 (wersja z zawieszeniem standardowym)

ATE podaje:

155,1x68,3x20,3

natomiast TRW podaje:

155,3x68,5x19,8

 

zastanawia mnie też różnica w grubości

Opublikowano
witajcie

 

czy ktoś może mi pomóc z wymiarami klocków do N47 (wersja z zawieszeniem standardowym)

ATE podaje:

155,1x68,3x20,3

natomiast TRW podaje:

155,3x68,5x19,8

 

zastanawia mnie też różnica w grubości

 

Textar ma 155,3x68,3x20,3 - czyli kombinowane parametry ATE i TRW. Ja tam nie zawracałbym sobie głowy takimi różnicami - to jest 0,5 milimetra - na pewno nie powinno być problemu żeby to wsadzić w zacisk :|

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanko bo kurde nie mam kompa teraz, żeby się podpiąć do auta.

 

Mianowicie wyskoczył mi komunikat o klockach przednich i tylnych jednocześnie, to jakiś czujnik zużycia puścił tylko kurde na 2 naraz ?? czy skończył się po prostu limit KM w liczniku, próbowałem kasować inspekcję "ręcznie" no ale nic z tego :), klocki w prawdzie już na wykończeniu i będę zmieniał ale teraz z głupiałem bo nie wiem czy only front :) czy tył też, choć te z tyłu wyglądają lepiej :).

 

 

Aha i gdzie kupujecie klocki TEXTAR'a jakieś pewne najlepiej tanie źródło :)

 

Myślę, może jeszcze tarcze bym zmienił, ORG są ciut DROGIE ponad 400szt klocki 600 ciut się robi 1400 :).

 

 

ale Tarcze Textara 400zł za 2szt

 

http://allegro.pl/textar-tarcze-ham-przod-bmw-3-e90-e93-300mm-wawa-i3538977058.html

 

ktoś ma doświadczenie z tymi tarczami ??

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Jak masz przytarte czujniki klocków, to nie ma szans abyś je skasował (inspekcję klocków) - musisz kupić nowe czujniki.

Sprawdź w jakim stanie są te czujniki (czy są rzeczywiście przytarte), i sprawa się bardziej wyjaśni.

 

Ja mam założone obecnie na tylnej osi tarcze i klocki Textara. Działają bez zarzutu. Chciałem kupić klocki Textar EPAD bezpyłowe, ale nie były dostępne.

Klocki oryginalne w moim aucie również były firmy Textar.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Teraz myślę, z racji tego że tył też już ledwo kwiczy pomału, czy nie zmienić przód + tył na ZIMMERMANY nawierdcane i klocki tez zimmermana do zestawu. całość mogę kupić za 1550zł z czujnikami ATE, w sklepie cześcibmw. Rozmawiałęm z Dziquskiem i ma je w E61 i ogólnie chwali

 

Choć pytanie czy np tarcze Zimmermana połaczyć z klockami TEXTAra ? koszty w sumie praktycznie te same.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Teraz myślę, z racji tego że tył też już ledwo kwiczy pomału, czy nie zmienić przód + tył na ZIMMERMANY nawierdcane i klocki tez zimmermana do zestawu. całość mogę kupić za 1550zł z czujnikami ATE, w sklepie cześcibmw. Rozmawiałęm z Dziquskiem i ma je w E61 i ogólnie chwali

 

Choć pytanie czy np tarcze Zimmermana połaczyć z klockami TEXTAra ? koszty w sumie praktycznie te same.

 

 

pzdr. Łukasz

 

Mnie tarcze Textar Pro (malowane) na tył - 336mm, kosztowały po ok 133zł szt, klocki Textar na tył ok 120zł - więc grzechem było szukać czegoś innego (całość poniżej 390zł z dostawą - kupowałem chyba w maju 2013 - teraz wszystko już niestety sporo podrożało).

Na przód jest już znacznie drożej, bo teraz ok 280zł za jedną tarczę, ale to jeden z najlepszych wyborów wśród zamienników.

 

Myślę że klocki Textara nadają się do różnych tarcz. Miałem klocki Textara już wielokrotnie i zawsze byłem zadowolony. Szkoda tylko że nie udało mi się kupić klocków Ceramic- Epad (nie było by żadnego pyłu na felgach).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
dlaczego nowe tarcze/klock piszczą?

ktoś próbował preparaty przeciw piszczeniu?

hamulce nie wiem jakie mam zamontowane bo to Helmut wymieniał.

 

Mogą piszczeć np przez to, że tarcze i klocki nie są wystarczającej jakości.

Nie wiadomo też jak mechanik przyłożył się do montażu. Dobry montaż, to połowa sukcesu (czyszczenie piast, zacisków, zastosowanie odpowiednich past...)

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ostatecznie kupiłem zimmermany sport i klocki textara czujniki ATE, wyszło trochę drożej ale full set na 2 osie 1620zł z wysyłką pewnie dojdzie ze 100-150zł za wymianę wszystkiego.

 

 

pzdr. Łukasz

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem właśnie w trakcie wymiany tarcz i klocków przednich e90 320d. Po przeczytaniu kilku..dzięsieciu tematów na forum oraz opierając się na własnych doświadczeniach zakupiłem ori tarcze i klocki ATE ceramic. Koszt 2x tarcze 800zł, klocki 335zł.

Przy okazji zakupu spytałem Panów czy może przypadkiem wiedzą jaka firma produkuje ori tarcze. Uśmiechnęli się tylko i sami powiedzieli, że do końca nie jest im znany producent .. część robi Textar, Jurid .. Przy czym wspomnieli, że są to inne linie produkcyjne niż te co sprzedają pod swoją marką.

Kiedyś w e46 330xd wymieniałem na Zimmermanny Sport nawiercane, ale po już przejechaniu ok 5kkm można było wyczuć delikatne bicie na kierownicy podczas hamowania. Poza tym pylenie było tak mocne, że w pewnym momencie odpuściłem sobie czyszczenie felg..masakra.

Także co by nie płacić dwa razy, zakupiłem oryginalne tarcze na przód. Wyszedłem z założenia, że na bezpieczeństwie i przyjemności z jazdy nie ma co oszczędzać :8)

Opublikowano

Zakup Oryginalnych tarcz na przód to najlepszy wybór...tylko ta cena.

Nie wiadomo kto produkuje oryginalne tarcze.

Oryginalne klocki które widziałem w moich ostatnich bmw, to Jurid (E46) oraz Textar (E91). W E36 już dokładnie nie pamiętam co było założone, ale na pewno Textar lub Jurid.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Na niemieckich forach pisza ,ze oryginalne czesci hamulcowe produkowal wczesniej wlasnie Textar, teraz juz ponoc nie maja dila z BMW.

Dla porownania mam z przodu TRW( komplet tarcze klocki zmienione razem)- pyla jak cho***ra, ale nic poza tym sie nie dzieje.

Z tylu mam ATE ceramic ( rowniez tarcze i klocki) ale przy hamowaniu potrafily sie "spocic" i delikatnie pokrzywic :roll: juz mialem je wywalac , ale sie ulozyly :norty: po 14 kkm .

 

Takze ja polecam TRW :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Założone mam tarcze oryginalne i klocki ATE CERAMIC, hamują super, nie piszczą, nie pylą - koła czyste. Ale jest jedno "ALE" niestety hamulce są dosyć głośne, przy hamowaniu z prędkości powyżej 100km/h na początku jest cicho ale jak się rozgrzeją to są głośne - słychać buczenie ; jeśli radio jest włączone troche głośniej to tego nie da się zauważyć ale jadąc bez muzyki jest to drażniące. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Co może być przyczyną?
Opublikowano

Ceramic tak buczą. Wcześniej miałem je na zwykłych gładkich tarczach ATE, teraz mam je w połączeniu z wierconymi Zimmermann. Teraz to dopiero słyszę, że hamuję :D Jednak tylko przy zdecydowanym wytracaniu prędkości, przy spokojnej jeździe cisza.

 

Z tyłu natomiast mam tarcze Zimmermann gładkie + klocki Zimmermann. Zero pylenia. Nie mają w nazwie nic z Ceramic, jest tylko wzmianka, że mają obniżone pylenie. Przy kolejnej zmianie zamontuję je również na przód. Na pewno w porównaniu z ATE Ceramic, tarcza na zimmermannach bardziej się błyszczy. Klocki ATE barwią tarcze do tego stopnia, ze na pierwszy rzut oka wygląda jak przegrzana.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ceramic tak buczą. Wcześniej miałem je na zwykłych gładkich tarczach ATE, teraz mam je w połączeniu z wierconymi Zimmermann. Teraz to dopiero słyszę, że hamuję :D Jednak tylko przy zdecydowanym wytracaniu prędkości, przy spokojnej jeździe cisza.

 

Szukałem dużo opinii o tych klockach zanim je kupiłem i nikt właśnie nie pisał o tym buczeniu, ale dobrze, że to nie tylko u mnie tak jest.

 

Na pewno w porównaniu z ATE Ceramic, tarcza na zimmermannach bardziej się błyszczy. Klocki ATE barwią tarcze do tego stopnia, ze na pierwszy rzut oka wygląda jak przegrzana.

 

Pozdrawiam

 

Właśnie szykuję się do wymiany całego tylnego kpl. to może spróbuje oryginalną tarcze + klocki Zimmermann. Też zauważyłem to, że ta tarcza nie jest taka błyszcząca tylko jakby cały czas czymś pokryta.

Te klocki Zimmermanna to jest standard z obniżonym pyleniem czy jakaś specjalna wersja?

Opublikowano
dla tych wszystkich, którzy mają problem z hamulcami a konkretnie z krzywieniem się tarcz i wibracjami na kierownicy przy hamowaniu proponuje spróbowac miękkich klocków, np podstawowy model Ferodo. Np, ATE Ceramic jest dośc twardy. Podobnie jak klocki Textara.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jest tylko dźwięk przy hamowaniu mocniejszym - jak już wszystko się rozgrzeje - akurat u mnie, nie ma żadnego drżenia czy bicia na kierownicy.
Opublikowano
Ceramic tak buczą. Wcześniej miałem je na zwykłych gładkich tarczach ATE, teraz mam je w połączeniu z wierconymi Zimmermann. Teraz to dopiero słyszę, że hamuję :D Jednak tylko przy zdecydowanym wytracaniu prędkości, przy spokojnej jeździe cisza.

 

Z tyłu natomiast mam tarcze Zimmermann gładkie + klocki Zimmermann. Zero pylenia. Nie mają w nazwie nic z Ceramic, jest tylko wzmianka, że mają obniżone pylenie. Przy kolejnej zmianie zamontuję je również na przód. Na pewno w porównaniu z ATE Ceramic, tarcza na zimmermannach bardziej się błyszczy. Klocki ATE barwią tarcze do tego stopnia, ze na pierwszy rzut oka wygląda jak przegrzana.

 

Pozdrawiam

 

 

Ja mam ATE Powerdisc'y i klocki ATE Ceramic. Na początku mi buczały ale jak po 5000 km miałem hamowanie z 240 do 60 to przestały buczeć i już przez jakieś 2000 km jest bardzo dobrze więc czasami mocne hamowanie pomaga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też po mocniejszym hamowaniu jest lepiej ale po 100km znów wraca - może dzięki temu, że masz nacinane tarcze to w połączeniu z mocnym hamowaniem ścinasz więcej klocka i jest lepiej na dłużej.

 

Czy ktoś słyszał o klockach Textara z serii EPAD? Niby piszą z textara, że ma być idealne hamowanie, czyste koła i przede wszystkim na czym mi zależy to ciche hamowanie.

Testował ktoś już?

http://www.textar-epad.com/

Opublikowano

ja ponownie juz 3 raz mam problem z tarczami... krzywią się lekko i jest bicie .

Znajomy podpowiedzial by caly zestaw z przodu zdjąc przeczyscic piasty oraz tloczki . sprawdzic czy chodzą lekko i do samego konca . Nasmarowac i zalozyc ponowie z najlepiej z nowymi tarczami.

Jednak mam pytanie ? czy po takim zabiegu jest sens jechac na przetoczenie tarcz czy raczej tez pewnie po pewnym czasie zaczną krzywic sie???

 

jakies pomysly?

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.