Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A to była jakaś zmiana? Bo Ty masz u siebie Power Disc, czy w takim razie masz pojazd specjalny? :)

 

Mój pojazd jest normalny :D ale zrobiłem swap hamulcy na 330mm... pisałem o tym na forum...

 

Pozdrawiam :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaraz poszukam :)

 

A co myślisz o połączeniu zwykłe tarcze ale OEM + klocki ATE Ceramic?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ceramic nie miałem więc nie będę się wypowiadał... poczekajmy może na opinie osób, które je eksploatują na codzień...

 

Ponoć mniej pylą (wg. producenta) i nie powinny zajechać oryginalnych tarcz... (tak mi się wydaje) :D

Opublikowano
Ja się podzielę swoimi spostrzeżeniami na temat klocków. Na początku miałem klocki i tarcze ZIMMERMANN nie wiem jak ATE ale ZIMMERMANN pylą niemiłosiernie zresztą wymiana była po 10000 km bo się skończyły żałosne klocki teraz po podpowiedzi mojego mechanika założyłem klocki Girlinga i powiem że jestem zdziwiony pozytywnie jeśli chodzi o pylenie nie ma go praktycznie wcale klocki już są po 10000 km i jeszcze długo posłużą a i cena nie jest wysoka.
Opublikowano
Ceramic nie miałem więc nie będę się wypowiadał... poczekajmy może na opinie osób, które je eksploatują na codzień...

 

Ponoć mniej pylą (wg. producenta) i nie powinny zajechać oryginalnych tarcz... (tak mi się wydaje) :D

 

Cerami praktycznie w ogóle nie pylą :!: :!: Felgi czyściutkie :mrgreen: ja akurat stosuje na tarczach zimmerman sport.Do pełni szczęścia (według moich potrzeb) brakuje mi przewodów hamulcowcych w oplocie i jakiś lepszy płyn ale klocki Ate ceramic szrzecze polecam :!:

Opublikowano

Ja się posłuchałem pana w Hurtowni i popełniłem błąd... Kupiłem Zwykle Klocki ATE i pylą :/

 

Dla przypomnienia założyłem zestaw Tarcze + Klocki + Płyn - ATE

Opublikowano
Ja się posłuchałem pana w Hurtowni i popełniłem błąd... Kupiłem Zwykle Klocki ATE i pylą :/

 

Dla przypomnienia założyłem zestaw Tarcze + Klocki + Płyn - ATE

 

 

Ja mam ATE kpl z klockami na dwóch autach i jest spoko.Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii na ten temat.Może jakieś podróby kupujecie albo za gwałtowne hamowania :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy a powiedzcie mi czy ktoś z was stosował tarecze nacinane ... http://www.czescidobmw.pl/Tarcza-hamulcowa/Tarcza-hamulcowa-ATE-Power-Disc,1993.html

Cena jest jak najbardziej w zasięgu ... wręcz normalna ... spodziewam się ze takie tarcze będą pozbawione problemu słabych hamulców w okresie przejsciowym po postoju ... opisywane w innym wątku przez wielu uzytkowników.

Jaka jest różnica w zużyciu klocków przy takich tarczach ?? czy warto doinwestowac i kupic to w zestawie z klockami ceramic ??

http://allegro.pl/tarcze-pd-klocki-ate-ceramic-bmw-3-e90-e91-300mm-i2977586872.html ??

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Klocki ATE Ceramic są praktycznie przez wszystkich chwalone i możesz je kupić w ciemno, bo na pewno będą dobre. Ja od lat stosuje zwykłe klocki ATE i jestem zadowolony.

Co do tarcz ATE, to zdania są bardzo podzielone. Bardzo wielu użytkowników ma z nimi problemy - szybko się krzywią (to nie znaczy że u ciebie też tak może być).

Słyszałem wiele razy opinię, że w Bmw sprawdzają się tylko oryginalne tarcze (zwłaszcza na przedniej osi) - choć ja wymieniałem kiedyś cały komplet tarcz i klocków w E46 320d (klocki ATE a tarcze TRW) i tam nie było problemów (poza problemem z nieodbijającymi zaciskami) - Tarcze TRW służą w aucie już od trzech i pół roku.

Ja osobiście na tylną oś założył bym jakiś renomowany zamiennik; np. ATE, TRW, Textar...a z przednią osią zastanowił bym się dwa razy przed zakupem.

 

Mierzyłeś grubość swoich tarcz? Może jeszcze nie jest źle. Czy ATE PD rozwiąże problem z hamowaniem po postoju, to nie wiem.

 

Ja u siebie z przodu mam zestaw serwisowy - oryginalne tarcze i klocki (klocki chyba Textar). Gdy kupiłem auto to był założony nowy komplet. Po kilku miesiącach i po ponad dwu tygodniowym postoju auta, nagle tarcze zaczęły bić. Na początku nie wiedziałem że to tarcze, dopiero na przyrządach na stacji diagnostycznej wyszło że są skrzywione. Jako że były praktycznie nowe zaryzykowałem przetoczenie u doświadczonego tokarza (przetacza tarcze od wielu lat) i to było udane posunięcie, bo od 2 lat jest OK z tarczami.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Widzisz ... ja kupiłem auto nie wiem z jakim przebiegiem tarcz ... genaralnie grubosc nie jest tragiczna ale juz trza szykować gotówke ... i od jakies 2-3 tygodni zaczeły mi bic przy hamowaniu ...

zachowuje sie to dziwnie troche bp przy dotknieciu hamulca nic, przy lekkim hamowaniu wyczuwalne bicie i wibracja, mocniejsze wcisniecie hamulca powoduje 80% obniżenie wibracji i bicia ...

Toczenia tarcz raczej nie uznaje ... za duzo wiem na temat wytrzymałości materiału i obróbki skrawaniem ... ale to zboczenie zawodowe :)

Tak wiec chyba sie skusze ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
jak bija a nie sa nowe to nie ma sensu nic toczyc. Wymienic. Ja moge polecic Zimmermanna SPORT uzywam od ok . 3tys z ATE CERAMIC i przy 1800kg jest naprawde b.dobrze. Hamuja lepiej niz poprzednie ori , albo to tylko takie uczucuie. Nie pyla, jednak ... na feldze mam zolty nalot z przodu i zastanawiam sie czy to nie od klockow. Zobacze jak to bedzie schodzic psykne Ironem albo innym oszolomem i mam nadzieje ze zejdzie bez problemu bo od lancy nie schodzi .
Opublikowano

Ja starych tarcz (zwłaszcza na przedniej osi) też bym nie przetaczał, ale moje praktycznie nie miały żadnego zużycia i zaryzykowałem stratę 40 zł, która się opłaciła.

 

Sprawdź jeszcze czy tarcze ci się nie grzeją bez hamowania. Jak będziesz miał okazję i możliwość to sprawdź czy biją ci zimne tarcze.

 

Kolega w X5 też miał problemy z biciem przednich tarcz, już miał kupować nowe. Poradziłem mu przetestowanie, czy nie nagrzewają się same bez hamowania (nie odbijanie tłoczka) i tak właśnie było. Wyjechał z podwórka bez hamowania, zrobił parę KM i zatrzymał auto bez hamowania - tarcze były gorące.

Gdy tarcze samoistnie się nagrzewały, to krzywiły się i zaczynało się bicie przy hamowaniu. Dokładne wyczyszczenie zacisków i wymiana niektórych elementów gumowych załatwiło problem i obyło się bez wymiany tarcz.

 

Myślę że u ciebie to raczej mało prawdopodobne aby było podobnie jak u mojego kolegi w X5, ale sprawdzić zawsze można i jedną usterkę wykluczyć.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ja na zestawie ATE PD przód + ATE Ceramic i ATE zwykłe tarcze + ATE Ceramic śmigam od maja 2011 roku i jestem bardzo zadowolony. Kupiłem Ceramic właściwie jak tylko się pojawiły.

Tarcze są proste nic nie bije. Co do ich grubości przy zmianie obuwia letniego zmierzę tarcze - bo sam jestem ciekawy jaka jest ich grubość. Hamowanie jest bardzo dobre!

 

Ale każdy swoje chwali - wiadomo :). Ja do ATE mam ogromne zaufanie i zawsze tej marki klocki/tarcze wkładałem do aut.

 

Pzdr.

Opublikowano
(...) na feldze mam zolty nalot z przodu i zastanawiam sie czy to nie od klockow. Zobacze jak to bedzie schodzic psykne Ironem albo innym oszolomem i mam nadzieje ze zejdzie bez problemu bo od lancy nie schodzi .(...)

 

Ja miałem tyle nalotu, że aż do drzwi kierowcy doleciało na krawędziach. Zejdzie pierwszym lepszym płynem, trzeba tylko trochę mechaniki (gąbka) bo sam strumień wody tego nie ruszy - no chyba, że zaatakujesz silnymi chemikaliami. Po zmianie na ATE Ceramic - problem ustąpił. To ich największa zaleta.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja szukam na tył klocki Textar EPAD (Ceramic) 2355081, ale nigdzie nie mogę znaleźć w ofercie, i nie znam też ceny.

Tarcze chyba przetestuję Textar Pro.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Textar PRO różni się od zwykłej tym, że jest pokryta powłoką, która nie rdzewieje. To samo jest w tarczach zwykłych ATE oraz ATE PD. Ot taki standard już teraz.

 

Pzdr.

Opublikowano

Tak, wiem że Textar Pro to tylko dodatkowa powłoka chroniąca przed korozją.

Oryginalne tarcze z przodu mam z tą farbą, i nawet chroni to dobrze przed rdzą. Tylne tarcze (też oryginały) nie mają tego malowania (albo zeszło?) i nalot rdzy niestety jest.

Myślę że warto dołożyć te kilkanaście zł aby powłoka antykorozyjna jednak była.

 

Jeśli ktoś zna link do szukanych przeze mnie textarów Epad (z ceną), to proszę o link. Ja nie znalazłem nigdzie oferty.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Textar PRO różni się od zwykłej tym, że jest pokryta powłoką, która nie rdzewieje. To samo jest w tarczach zwykłych ATE oraz ATE PD. Ot taki standard już teraz.

Faktycznie ATE Powerdisc są pomalowane srebrzanką :lol: i mają napisane aby tego nie usuwać :!:

Pozdrawiam
Opublikowano
Jutro jadę do mechanika. Zmieniam kpl. Przód już mnie tak wkurza ta wibracja przy hamowania ze nie czekam na wysyłki z sieci... To sie pogłębia i nie ma co czekać więc będzie to co idzie na pierwszy montaż.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Ok. Napewno napisze. Pewnie zrobię coś jeszcże to robocizna może być całościowo ale napewno sie podziele.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

...no pojechałem.

Wachacz lewy przód ORI 300

Końcówka drazka prawa ORI 220

Tarcze przód ORI 800

Klocki textar 250

 

Części + robocizna .... 1600

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Jak już klocki nie ori brałeś to trzeba było ATE Ceramic kupić, tarcze ori plus te klocki to chyba najlepszy możliwy zestaw. Tarcze można kupić 100zł taniej/szt. Jeśli wszystko razem z robocizną i kontrolą geometrii zrobił za 1600 to nie jest źle :)
Opublikowano
Jak już klocki nie ori brałeś to trzeba było ATE Ceramic kupić

 

...albo Textar EPAD, no chyba że kolega właśnie takie kupił i wtedy pylenia nie będzie, a jakość też pewnie nie gorsza niż ATE.

Ja u siebie mam serwisowe Textary ze znaczkiem bmw. Działają bez zarzutu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.