Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Zbliża się termin wymiany klocków hamulcowych. Miałem zamiar kupić tacze i klocki firmy ATE, ale zaufany sprzedawca odradził mi, bo teraz tarcze przyszły z napisem "made in PRC", a klocki klienci reklamują, bo starczają na 20 tys. km. Rekomendował tarcze Zimmermann (zwykłe lub nacinane) + klocki TRW. A jakich Wy uzywacie i jakie macie doświadczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś przeszukał dobrze forum to byś znalazł mnóstwo opini. Generalnie ATE to dobre zamienniki, opieram sie na opiniach innych i na swojej, po zamontowaniu zestawu na tył (w prawdzie świeżego) na razie bez problemów. Moje tarcze i klocki pochodziły z którejś hurtowni albo Fota albo Intercars, produkcja Włochy. Made in PRCh tez bym nie wział ale wystarczy poszukac. Polecam gościa co handluje hamulcami ATE na allegro z Poddębic. Towar oryginalny i w bardzo dobrej cenie, sam brałem od niego.

 

Jeśli chodzi o inne zamienniki to osobiście odradzam Zimmermanna, dwa komplety tarcz mi sie dośc szybko pogieły w E39 powodując bicie przy hamowaniu. Od mojego mechanika słyszałem, ze ponoć daja rade jeszcze SBS. Jeśli chodzi o klocki to spokojnie moge polecić Juridy i Textary, sam mialem kilka kompletów, dośc trwałe i dobrze hamowały bez pisków itd.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szanowny kolego Natek. Zadałem sobie trud i wpisałem w wyszukiwarkę interesujące mnie słowa i poza kilkoma ogólnikami niczego nie znalazłem. Zanim wpiszesz taką uwagę sam sprawdź. A teraz do meritum skoro BMW montuje do samochodów zaciski firmy ATE, to tarcze i klocki nie są chyba zamiennikiem, ale raczej oryginałem, tylko bez znaczka BMW (zresztą samo BMW nie produkuje elementów układu hamulcowego jak i wielu innych podzespołów - podobnie jak chyba wszyskie pozostałe marki samochodów). Niestety w życiu nie ma nic stałego ATE to podobno firma niemiecka, ale jak podał mój sprzedawca (od dawna kupuje tam tarcze i klocki do innych samochodów) ostatnia dostawa tarcz ATE miała napis made in PRC czyli zrobione w Chinach. To że kiedyś ATE było dobre nie znaczy, że tak będzie zawsze. Otworzyłem wątek bo ineresuje mnie co aktualnie jest dobre, a nie co było kiedyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego Natek. Zadałem sobie trud i wpisałem w wyszukiwarkę interesujące mnie słowa i poza kilkoma ogólnikami niczego nie znalazłem. Zanim wpiszesz taką uwagę sam sprawdź.

W dziale eksploatacja ( zawieszenie i hamulce ) na 1 stronie masz kilka tematów dotyczących klocków i tarcz hamulcowych.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego multilab

...ale tutaj nikt nie napisal, ze BMW montuje ATE bo tak naprawde nikt na tym forum nigdy nie byl w stanie przedstawic jakiegokolwiek faktu montazu czegokolwiek jakiejkolwiek firmy poza Juridem i Textarem , ktore to widnieja w katalogu czesci jako material niekiedy wykorzystywany przez BMW.

...kolega Natek poleca ci ATE zaznaczajac, ze poleca je z doświadzczenia swojego i opinii innych uzytkwnikow. Ja, jako uzytkownik osprzetu ATE rowniez ci je polecam. Ale za to nie polecam ci Ferodo bo u mnie bardzo pylily i trzeszczaly.

... swoja droga, to, ze twoj dostawca oferuje tylko chinskie produkty ATE nie znaczy, ze nie ma na rynku czesci oryginalnych. Jesli juz czepiac sie Chin to to, ze ktos tam produkuje nie znaczy, ze jest to kiepskie a chodzi tylko o zmniejszenie kosztow produkcji zachowujac bardzo wysokie standardy produkcji. BMW X5 tez jest produkowane w USA a jakos na jakosci nie traci i nikt nie pisze,ze to ble bo z USA.

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szanowni koledzy zadałem proste pytanie: jakie klocki i tarcze polecacie do SAMOCHODU E90/91, a większość z uporem lepszej sprawy odsyła mnie do wątków odnoszących sie do starszych modeli, bądź dyskusji w tym czy ATE to firmowe czy nie firmowe, a jeżeli nie firmowe to które firmowe, bo jak ogólnie wiadomo BMW klocków i tarcz nie produkuje. Zapewne każdy ma rację, bo BMW jak większość producentów samochodów ma kilku dostawców (chocby dwie wersje układu hamulcowego) i zapewne kupuje tam gdzie wynegocjuje lepsze warunki (jak wszyscy). Tak, że i te uznawane jako oryginalne mogą być od róznych producentów, w zależności od tego kiedy zostały kupione. Dlatego ponawiam pytanie o opinie na temat tarcz i klocków jakich używacie w swoich E90/91. Bardzo proszę o powstrzymanie się od komentarzy nie na temat, albo na temat innych modeli. Ta zakładka jest dla fanów modeli E90 i pochodnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem ostatnio klocki hamulcowe ( przód ) w e90 na ATE i jestem zadowolony . Co do tarcz, w innym aucie ( Volvo S80 ) zmieniłem na wspomnianego przez Ciebie Zimmerman-a, wiercony i też jest ok . Jeśli szukasz porady, polecam stronę : http://www.ferodo.pl, tam znajdziesz kontakt do Pana, który zajmuje się tym od lat i jest wart zaufania .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ok, luzik jest... :)

 

ja juz jezdze 13tys km na calym przodzie ATE i polecam je zdecydowanie, za 3tys czeka mnie wymiana z tylu i na pewno tez wybiore ATE.

Przy kolejnej wymianie powaznie zastanowie sie nad wiekszymi tarczami na przod lub przynajmniej ich nacieciem lub wierceniem. Przy 18" kolach troche mi brakuje lepszych hamulcow.

Moi koledzy, ktorzy sporo sie scigaja bardziej niz amatorsko zdecydowanie polecaja EBC,Ferodo i Textary. Ja mialem wczesniej Ferodo z przodu i bardzo mi pylily i trzeszczaly. Mysle, ze to problem trafienia z dobraniem odpowiednich tarcz no ale znowu kwestia doswiadczen wlasnych...

 

pozdrawiam

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATE.

 

Ja obecnie mam klocki Textara na przodzie i też jest dobrze. Juridów niestety w tym akurat momencie nie było w hurtowni i zmuszony byłem założyć Textara.

 

I tak jak napisał Natek. Było pełno tematów na ten temat.

 

 

I kolejna sprawa to, że robione w Chinach nie znaczy, że są chińskim-badziewiem! Przecież nie robią tych tarcz z cienkej blachy na prasie, którą obsługuje jakiś Chińczyk, tylko są to najnormalniejsze tarcze jakie produkowane były/są np w DE, tylko dlaczego made in China? Bo tam wyprodukowanie takiej tarczy jest dziesiątki razy tańsze niż na zachodzie! Wszystko jest produkowane jak nie w Chinach to w Brazyli. Np. końcówki wtryskiwacza Boscha. Ale.. widział ktoś taką właśnie fabrykę Boscha w Brazyli? Są tam te same maszyny co w DE. Tylko praca jest zdecydowanie tańsza!

 

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego Natek. Zadałem sobie trud i wpisałem w wyszukiwarkę interesujące mnie słowa i poza kilkoma ogólnikami niczego nie znalazłem. Zanim wpiszesz taką uwagę sam sprawdź. A teraz do meritum skoro BMW montuje do samochodów zaciski firmy ATE, to tarcze i klocki nie są chyba zamiennikiem, ale raczej oryginałem, tylko bez znaczka BMW (zresztą samo BMW nie produkuje elementów układu hamulcowego jak i wielu innych podzespołów - podobnie jak chyba wszyskie pozostałe marki samochodów). Niestety w życiu nie ma nic stałego ATE to podobno firma niemiecka, ale jak podał mój sprzedawca (od dawna kupuje tam tarcze i klocki do innych samochodów) ostatnia dostawa tarcz ATE miała napis made in PRC czyli zrobione w Chinach. To że kiedyś ATE było dobre nie znaczy, że tak będzie zawsze. Otworzyłem wątek bo ineresuje mnie co aktualnie jest dobre, a nie co było kiedyś.

 

1. Wpisanie w wyszukiwarke w dziale E90/91 to może troche za mało, o czym sam sie przekonałes.

2. Podałem Ci informacje o która prosiłes wiec nie wiem w czym problem.

3. E90/91 to stosunkowo nowy model i w tym dziale nie ma jeszcze tak wielu informacji jak w przypadku innych modeli. Nie ma tak wielu użytkowników tych aut jak innych modeli a poza tym modele są dość świeże wiec nie ma potrzeby jeszcze robienia większych serwisów. Dlatego na Twoim miejscu przeszukałbym działy, gdzie auta są wyposażone w te same lub podobne podzespoły (tu akurat hamulce). W dziale serii 1 i serii 5 - E60/E61 z pewnoscią znajdziesz interesujące Cie informacje. A wierz mi, ze auta w pewnych sprawach są na tyle podobne, ze na znalezionych informacjach możesz polegać. Zatem można było zrobić więcej, prawda.

4. Nie ma żadnych potwierdzonych informacji, że ATE to produkty oryginalne, które idą na pierwszy montaż. Może tak być, oczywiście nie wykluczam tego ale potwierdzenia nie ma żadnego. Niemniej jednak ATE to bardzo przyzwoita firma robiąca klocki i tarcze jakości oryginału. Podobnie jak sprawdzone już marki Jurid i Textar.

5. Niewykluczone, ze jakaś partia produktów ATE jest robiona w Chinach ale oczywiscie nie wszystkie. Tydzień temu były zakładane u mnie kompletne hamulce z tyłu a kraj pochodzenia to Włochy. Zatem znowu - wystarczy poszukac.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ok, luzik jest... :)

 

ja juz jezdze 13tys km na calym przodzie ATE i polecam je zdecydowanie, za 3tys czeka mnie wymiana z tylu i na pewno tez wybiore ATE.

Przy kolejnej wymianie powaznie zastanowie sie nad wiekszymi tarczami na przod lub przynajmniej ich nacieciem lub wierceniem. Przy 18" kolach troche mi brakuje lepszych hamulcow.

Moi koledzy, ktorzy sporo sie scigaja bardziej niz amatorsko zdecydowanie polecaja EBC,Ferodo i Textary. Ja mialem wczesniej Ferodo z przodu i bardzo mi pylily i trzeszczaly. Mysle, ze to problem trafienia z dobraniem odpowiednich tarcz no ale znowu kwestia doswiadczen wlasnych...

 

pozdrawiam

 

no tak ale jeśli się nie myle to większe tarcze z przodu wiążą sie też z wymianą zacisku a co za tym idzie koszty poprawienia hamulców mocno wzrastają. Z drugiej strony jestem zdania, ze seryjne hamulce w zupełnosci dają rade, nawet do przejazdów po torze w Ułeżu.

 

Problem też jest taki, ze ciezko trafić zestaw uniwersalny czyli taki, który bedzie doskonale hamował zarówno przy normalnej codziennej jeżdzie jak i przy ostrej zabawie na torze.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w E46 330d użytkowałem zestaw tarcze ATE POWER DISC i klocki FERRODO DS PERFORMANCE to powiem, że klocki piszczały niesamowicie.. Nie polecam Ferrodo.

 

Ogólnie zawsze byłem zadowolony z ATE i nie miałem problemów w żadnym aucie z klockami/tarczami tej firmy.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje Natek,

zazwyczaj jezdze spokojnie i mi wystarczaja te hamulce ale jak mi jakies 2.0tdi kozaka rznie na trasie i musze sie z nim przepychac i czesto hamowac to mam wrazenie, ze sa za "miekkie" troche...

fakt, ze ze zmiana na wieksze to odrobina roboty jest...:/ . Z drugiej strony jak zmienie na wieksze to mi 16" zimówki nie wejda na nie. Pomysle nad jakims bardziej agresywnym zestawem typu EBC o seryjnych wymiarach

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje Natek,

zazwyczaj jezdze spokojnie i mi wystarczaja te hamulce ale jak mi jakies 2.0tdi kozaka rznie na trasie i musze sie z nim przepychac i czesto hamowac to mam wrazenie, ze sa za "miekkie" troche...

 

 

wymień płyn hamulcowy na jakiś sportowy a przynajmniej na płyn Textara, ma temp wrzenia 270 st. Norma dla DOT 4 jesli sie nie myle to 230 st.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w E46 330d użytkowałem zestaw tarcze ATE POWER DISC i klocki FERRODO DS PERFORMANCE to powiem, że klocki piszczały niesamowicie.. Nie polecam Ferrodo.

 

A ja polecam Ferrodo . Miałem Ferodo DS 2500 oraz DS 3000 w 2 autach ( impreza&evo ) i dawały radę, nawet w Lancerze ( 350 KM ) gdzie na w miarę seryjnym hamulcu ( płyn Motula, przewody w oplocie, wspomniany DS 2500 i inne tarcze ) było w miarę ok, nawet na lotnisku. Według mnie jak thekrzych chce poprawic trochę hamulec to : a) przewody w oplocie, płyn Motula, klocki DS Performance/2500, jak potrzeba to inne tarcze albo b) cały zestaw z innym zaciskiem ( K-sport/D2 ) , z tym, że wtedy w zimie felga co najmniej "17 .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak, bo tez do pytania sie przyklejam

z ate zrezygnuje bo w e46 srednio mi odpowiadaly, szybko tarcza sie pogiela, no chyba ze to byla wina montazu

czyli, textar tarcza + jurid klocki

czy wszystko textara jesli jest;)

aaa i ze dawno mnie nie bylo to szczesliwego NY;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam korzystając z tematu klocki hamulcowe mam pytanko czy po wymianie klocków i czujnika jest potrzebne podłączenie pod kompa? bo nadal mnie informuje na wyświetlaczu o ich wymianie

Pozdrawiam :cool2:

 

nie ma konieczności podłączania auta do kompa po wymianie klocków i czujników. Trzeba tylko skasować serwis klocków w BC w aucie, ale zrobisz to sam. Czasem serwis klocków może nie zgasnać jesli coś jest nieprawidłowo zmontowane, niektórzy mieli też problem i wymieniali czujnik na inny i było ok. U mnie czujnik ATE + kasowanie na kombbie BC i wszystko ładnie działa.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Textar!!!

 

może warto uzasadnić? np czemu nie Jurid?

Nie warto. " Tylko Textar !!! " :mrgreen:

 

Pozdrawiam

 

i to sie nazywa siła argumentów

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem właśnie klocki z tyłu - w oryginale są BOSCH z logiem BMW, kupiłem takie same tyko bez loga BMW, wyszło stówke taniej.

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.