Skocz do zawartości

m20b25 silnik nie wchodzi na obroty!!!!!!?????????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od pewnego czasu silnik ( m20b25 ) ma problemy z wkreceniem sie na obroty. Jest instalacja gazowa z mieszalnikiem przed przeplywomierzem. Objawy wystepuja w roznym natezeniu na Pb przy nizszych obrotach zazwyczaj niz na gazie. Objawy na Pb sa nastepujace: samochod chodzi rowno na wolnych, przy dodaniu gazu do deski wkreca sie na np. 3000 obr/min po czym obroyty spadaja drastycznie by przy wartosci ok 800 obr/min silnik znowu wkreca sie do ok tych 3000 obr/min i tak praktycznie caly czas jak trzymam gaz wcisniety. Czasem strzela w wydech na Pp ( przy dluzszym przytrzymaniu ).

 

Objawy na LPG wygladaja podobnie z tym ze przy tych n3500 obr/min. silnik nie spada do 800 obr/min ale przerywa i nie moze wejsc na wyzsze obroty a po chwili strzelic potrafi w przeplywke.

 

Podczas jazdy na np 2 biegu na Pb wkreca sie do tych 3000 obr/min i nastepuje szarpniecie calym autem jakby silnik nagle zgasl na ulamek sekuny i odpala ale nie wkreci sie wyzej na obroty. Na LPG wkreca sie do obrotow 3500 np. i przestaje sie wkrecac a przerywa no i strzela w przeplywke.

 

Na poczatku silnik wkrecal sie do 5400 obr/min co mnie zaniepokoilo ze nie kreci do odcinki a z czasem obroty do ktorych byl w stanie sie wkrecac malaly. wczesniej przy zimnym silniku wkrecal sie lepiej a wraz z temperatura skala obrotow spadala. teraz nie ma juz takich roznic ale raz jest lepiej raz gorzej.

 

Sprawdzalem/wymienialem:

 

- kable WN

- swiece

- palec

- kopulka

- czujnik polozenia walu

 

Mysle nad zaplonem bo wydaje mi sie ze kat wyprzedzenia zaplonu jest za duzy zauwazylem ze silnik strasznie mocny ma dlony zakres obrotow a wczesniej chyba tak nie mial ( 6 rzedowa - woli wysokie ) i pytanie do Was - co to moze byc???

 

pozdrawiam.

Opublikowano

Na początek sprawdził bym przepływomierz.

Jeśli mikser masz przed (tak nie powinno być, chociaż widziałem kilka tak założonych i wszystkie z problemami), to LPG leci przez przepływomierz i mogło uszkodzić jego czujnik.

Przez przepływkę powinno wpadać tylko i wyłącznie powietrze potrzebne do mieszanki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może być zatkany katalizator.Dodam że to może być jeszcze wina cewki(co do uszkodzenia cewki to gdy auto zacznie przerywać to powinna opaść wskazówka obrotomierza),padającej pompy paliwa,zatkanego filtra paliwa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
to przeplywka, ktorej juz dawno nie ma pewnie, po strzale albo innych "udogodniechach" pseudo-gaziarzy
Opublikowano

cewka odpada bo podmienialem i bez roznicy. katalizatora nie ma juz od dawien dawna a filtr paliwa wymianiany niedawno ( na gazie objawy sa identyczne. podmienie przeplywke bo to glowy podejrzany i zobaczymy. czym dokladnie steruje przeplywka bo mysle jeszcze nad sterownikiem tylko nie wiem czy z zaplonem moze miec cos wspolnego?

 

podpinalem do kompa i czas wtrysku to ok 125 ms a kat zaplonu to 66 stopini na wolnych. jakie maja byc wartosci prawidlowe?

 

pozdrawiam i zycze udanej zabawy sylwestrowej =D i bezusterkowej jazdy w 2010.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takich wartości jak ty podałeś silnik nie osiągnie nawet gdyby miał 6 tys/obr i ciągnął naczepe z piachem.Odłącz przepływke i sprawdz jak jezdzi.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

odlaczymelm przeplywke i praktycznie nie ma roznicy w jezdzie jedynie to ze dluzszy czas reakcji na wcisniecie gazu na Pb, na LPG bez roznicy.

 

pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozgrzany silnik

czas wtrysku od 4-5ms

kąt zapłonu około 18-20stopni

W Twoim silniku max czas wtrysku to 18ms(to 125ms to nie wiem skąd się wzięło).Sprawdz to jeszcze raz.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam.

 

podmienilem przeplywke sterownik motronica i komputer - bez zmian!!! :(

 

zauwazylem ze jak bylo zimno ponizej zera to chodzila do 4000 obr/min a jak wczoraj temp sie podniosla to 2000-2500 obr/min to max.

zastanawiam sie nad czujnikiem predkosci obrotowej w skrzyni albo jakies przebicie ze wzgledu na roztopy i wilgoc towarzyszaca temu....

:(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedy ostatnio regulowałeś luzy zaworowe.Mierzyłeś oporność cewki.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

luzy zaworowe reguowane byly jakos w we wrzesniu. takie same objawy wystepowaly juz przed regulacja zaworow ale w duzo mniejszym natezeniu i przy wyzszych obrotach.

opornosci cewki nie mierzylem ale podmienialem cewke i bez zmian.

 

troche zastanawia mnie fakt ze poczatki "choroby" i zalozenie tlumika srodkowego zbiegaja sie w czasie. cos gdzies czytalem o dwoch kabelkach biegnacych w tunelu przy tlumikach ( kabelki od czujnika predkosci obrotowej na skrzyni czy cos takeigo ) tlumika nie zakladalem sam tylko znajomy mechanik ( brak czasu aby zrobic to samemu ) wiec mogl przerwac jakis kabelek nieswiadomie.

 

i jeszcze pytania:

 

- czy gdyby silnik nie palil na jakis przynajmniej jeden cylinder to objawy moglyby tak wygladac?

- czy jest jakis czujnik temperatury powietrza majacy wplyw na prace silnika poza czujnikiem w przeplywce?

 

pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik u Ciebie jest w obudowie termostatu(o ile się nie myle),sprawdz tu

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Czujnik predkośći powinieneś mieć w tylnym moście(raczej nie ma on żadnego wpływu na prace silnika).Chyba że masz na myśli czujnik położenia wału.Może ten tłumik jest jakiś zatkany.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
...czy jest jakis czujnik temperatury powietrza ... poza czujnikiem w przeplywce?
Czujnik u Ciebie jest w obudowie termostatu(o ile się nie myle)...

ale nie temp. powietrza (pewnie za szybko przeczytałeś pytanie), tylko temperatury coolanta (zresztą sztuk 2: - do komputera, - do wskazania).

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fakt.Mój błąd. :duh:
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Samochod naprawiony. Okazalo sie ze kolo z ktorego czujnik polozenia walu sciaga impulsy nie bylo dobrze dokrecone na srubach i dziury powyrabialy sie do tego stopnia ze byl luz delikatny a co za tym idzie przestawiony zaplon o kilkadziesiat stopni. Kolo wymienione.

 

szukalem zbyt powaznej usterki :wink:

 

pozdrawiam i dziekuje

Edytowane przez desheron

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.